[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:48

iEmmaaa schreef:
pg. 338
Sofie havan, gelukkig is het niet ontstoken :)

die hele discussie over die dekbon ga ik me maar niet in voegen :+

MarijeR, hihi die gaat lekker te keer!

tjinta, dat wordt spannend :D

pg. 339
pol, mooi dat het goed ging. Het is toch het leukst als ze gezellig samen kunnen staan.

crines, leuke filmpjes en wat een geweldige foto van Furioso <3

Lisanne, wat een schattig hoe die zo op je schoot komt liggen! gelukkig daalt zijn temperatuur weer en is hij zelf fit.

pg. 340
Zulke dromen zijn hier nog niet langs gekomen, heb wel van alles gedroomd maar geen geitjes of biggetjes :=

noisy, gefeliciteerd met de behaalde mijlpaal!

pg. 341
inowa, das een opluchting. Gelukkig mag ze nu lekker buiten spelen... En zich rustig houden! 8)7

pg. 342
CubaLibre, nou ja zeg wat is dat nou... een vieze Gentle?? :P

Vientje, haha das een best buik zo onder het zadel. Gefeliciteerd met haar verjaardag ;)

Voor de rest zie ik heel wat gevulde uiers voorbij komen, spannend! :D

Ik zit hier met een camera probleem, dus misschien dat iemand hier de oplossing weet. We hebben de camera bij de stal opgehangen en op de pc op stal werkt deze prima. Er zit een app (CamViewer) bij waarmee je op je tel zou moeten kunnen kijken. Dit werkt... zolang je maar op de wifi van de stal blijft :x . Het zou ook gewoon moeten werken als je op een 3g of 4g netwerk verbinding hebt. Dit heeft het vorige jaren wel altijd gedaan bij mijn stalbazin, maar op de een of andere manier doet hij dit nu opeens niet meer... Als ik thuis dus app open geeft hij aan dat de camera op een prive netwerk zit. Iemand enig idee hoe je dit kunt oplossen?

Moet je niet iets van een poort open zetten ofzo. Aniek weet dat vast wel. Was volgens mij hier ook zo.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:49

Vientje schreef:
Biancatjee, dat hoor ik ook veel mensen zeggen idd. Op de fokkerij vroeger wisselde het wat we ermee reden, de een kon de dag voor de bavalling nog rustig een uurtje door het bos sjouwen en de ander gaf er na 3 maanden dracht al de brui aan. Had gedacht dat Miep er een van de laatste categorie zou zijn maar ze blijft me verbazen, mevrouw stoof daarstraks gewoon nog steeds met blije prikoren in uitgestrekte draf de bak door :+ Arme Pinda spontaan wagenziek vrees ik....

Ik ben het er volledig mee eens dat het er belachelijk uitziet :') :D

Spannend Tjinta, dat begint erop te lijken! Krijgen nu ook mooier weer toch? Weer veulenboom 8-)

Maquavinci heeft nog energie zat en die vind het heerlijk om nog (rustig) bezig te zijn ;)
Maar de tinker die bij haar staat is vanaf het begin al bijna niet meer vooruit te branden..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:49

Aaah Tjinta, dat gaat opschieten. Spannend, alvast succes.
Verder wel steeds bijgelezen, maar door omstandigheden even geen puf gehad om te reageren. Maar ik ben er weer klaar voor, dus kom maar op met die veulenboom! Misschien doe ik er zelf ook nog aan mee; hier twee merries met melk aan de benen. Maar ik zeg nog niets met deze vreemde dames O:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:51

Fotsy, die van jou is toch pas 19 mei uitgerekend? Vind je dit heel netjes dan? :+

Tjinta, hoop je meer op zwart of bruin uit deze combi?
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 28-04-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:52

Tjinta, ziet er serieus uit!

Inowa, fijn dat het mee lijkt te vallen.

Dat wordt spannend voor een aantal wakers!
Succes vannacht en hopelijk een veulenboom!

Tinniie, zit jouw merrie al op de 400 dagen? :P

iEmmaaa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:53

mmh de poort van de router openzetten... ik ga eens even aan de google :+

Succes voor alle wakers vannacht! :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:55

Bij mij staat de poort niet open inderdaad maar dat lukte niet omdat cam onleesbaar was volgens ITer, adres begint met 192 is blijkbaar intern ip adres.

Oh en vervoer, toen Flo geïnsemineerd moest worden ging Lily mee en was 2-3 maand stond ook al naast mam met tussenschot en los. We hebben wel een 2paards remork met zadelkamer waardoor ze niet onder voorste bar kunnen.
Zag er toen zo uit van in de auto

Afbeelding

Succes medewakers

Helemaal niet Cynthia, kan er ook niet echt mee lachen maar ik heb er een kurk ingeduwd, hopelijk helpt het nog even :+
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 28-04-16 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:57

Qua veulens vervoeren ga ik dit jaar voor het eerst 2 merries met veulens vervoeren. Doen dus een veulenproof tussenschot in het midden van de trailer. Dan hebben we 2 kleine boxen. Veulen en moeder staan gewoon los. Hier staan ze trouwens altijd los in de trailer. Staan er wel altijd horizontaal in.

Succes aan de wakers vannacht! zijn er een paar die het heeel spannend maken! kom maar op met die babyboom *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:12

Fotsy, iedere dag die ze langer wacht, is een dag dichterbij het mooie weer :) (en een dagje netter ;) )

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:17

Wederom suc6 voor alle wakers :) hoop op mooie en gezonde veulens.

Mooi zeg fotsy dat je camerabeeld in de auto hebt +:)+ . Dat is echt super handig en veilig! Wist geeneens dat dit bestond 8)7 mja heb ook geen trailer en ga nooit met m'n paard op stap, als in een leuk uitje.

Ook nog mooie dikke uiers voorbij zien komen, echt spannend dames :)

En Gentle die nu echt een keer vies op de foto staat :D geheghege

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:22

Wow Whoop Whoop sommige merries maken het spannend.

Fien ook kom ik thuis zie ik haar op de camera onrustig zijn schrapen en schuren. Zegt me pa ooh dat doet ze al bijna de hele avond. Nu staat ze wel rustig hooi te eten. Heb het idee dat haar uier aan de zijkanten gegroeid is maar totaal niet te vergelijken met de uiers die hier voorbij komen. Helaas weet ik ook uit het verleden dat ik niet op een uier af moet gaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:36

Arianne las ik nu melk aan de benen, das nog spannender dan hier dan.

Mooi weer pfff ja is nu toch echt guur weer, al was het hier vandaag wel zonnig en warmer.

Oh ze voelt zich duidelijk verveeld angelspam.

Mopje heel handig, ik ging vroeger op cursus met mijn paard(4jaar gedaan) en dan zo alleen en in donker is het heel handig dat je niet moet stoppen als je iets vreemd hoort in de trailer.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:47

jaja, een veulenboom :j

Knappe uiers hoor. Sommige gaan het spannend maken zo te zien.

iEmma: dankje :o
van camera's heb ik helaas geen verstand.

Blij om Gentle ook eens vuil te zien, ik dacht al dat hij bovennatuurlijke krachten had die het vuil afstoten :P Leuk hoor een fotoshoot :)

Tinnie: jeetje nog altijd niets? 8)7

Over vervoeren heb ik ook al zitten nadenken. Ik zou niet weten hoe dat echt veilig kan in een 2paardstrailer :=

Hier een minieme verandering in uier: een heel klein beetje meer gevuld. Maar haar banden waren wel een pak slapper *\o/* Baasje heeft vrijaf op 5 en 6 mei dus wil je aub dan bevallen? Please O:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:48

Nou Fotsy, klinkt mooi maar met die merries van ons juich ik nog niet :D
Hier ook lekker weer gehad vandaag. Nog een paar dagen ' overleven' en dan schijnt het toch echt lente te worden...
Succes vannacht!! Hopelijk leuke nieuwtjes te lezen morgenochtend.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:52

Cheyenne zit nu op 377 en lijkt er nog altijd niet echt klaar voor te zijn :P Vanmorgen wel eindelijk weer eens wat meer uier, maar zeker nog niet wat het zou moeten zijn.
Daarstraks lag ze te soezen in de zon en ik zag heel haar kont bewegen toen ze lag. Het zit dus echt al wel klaar en ver naar achter toe maar ik denk niet dat het al iets voor deze nacht gaat zijn :P

Cynthia ik hoooop dat ze niet tot 400 gaat gaan hoor!! :D

Ik was daar straks mijn boekje papperassen aan het invullen van de inseminaties dit jaar en kwam die van vorig jaar terug tegen. Cheyenne is geïnsemineerd op 12/4, 15/4 en 17/4 (=eisprong op 17/4) op 22/3/16 was ze dus uitgerekend (340 dagen na eisprong) Want iedereen blijft me maar vragen of ik niet misrekend heb :D Niet dus, ik hou het allemaal nogal freaky/overdreven-goed bij :P

Ze heeft nu nr 1 gehaald op het langste dracht lijstje in het DBT maar we kwamen nog een topic tegen van een merrie die 385 dagen gedragen heeft, ik denk dat ze daar nu ook gewoon wil overgaan ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:58

Tinniie schreef:
Ze heeft nu nr 1 gehaald op het langste dracht lijstje in het DBT maar we kwamen nog een topic tegen van een merrie die 385 dagen gedragen heeft, ik denk dat ze daar nu ook gewoon wil overgaan ;)

Fijn zo'n ambitieuze merrie :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:08

MarijeR schreef:
Tinniie schreef:

_O-

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:10

MarijeR schreef:
Tinniie schreef:

Whahaha nou succes ermee dan :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:23

Tinniie respect voor je geduld _/-\o_ Ik had allang de ontstopper erop gezet aan de achterkant :=

CL, heerlijk vieze Gentle <3

Pretty, spannend! Ben benieuwd *\o/*

Crines we blijven duimen dat ze voor je vakantie gaat bevallen

angelpam, uier ga ik ook niet blind van uit. Bij Bo kon die nog steeds voller zeker naar achteren toe.
Puntje op haar kont had ze pas de avond voordat ze beviel en nog niet eens heel erg.

Fotsy, is gelukt hoor met een groter halstertje.
Kan hoor met deze ph, Bo had 5.9 *\o/*

Vientje wat een leuke foto, zadel waar ben je? Wat iemand anders al zei, ze ziet er super uit voor een 18 jarige.

Tjinta spannend *\o/*
Heerlijk stuiter gevoel.

Cynthia ik heb hartelijk moeten lachen om je dromen _O- Viel het bij mij nog mee, ik droomde alleen maar dat het er eentje was die nagenoeg wit was :=

Pol1 leuke foto, die op een rij.
Gelukkig hebben ze vanmiddag tussen de buien door nog even buiten gelopen in de bak. Toch even heerlijk hun benen kunnen strekken. En aan het einde van de middag tot avond weer.

Om half 5 werd het hier eindelijk beter weer. Stal genote apte of ze Bo en Bryana nog even buiten moest zetten, want ze was er nog wel ff.
Uh ja graag! Die meid is een topper en vertrouw je met een gerust hart je merrie en veulen aan toe.
Ze zei ik gooi ze wel ff op het land, de rest gaat er zo toch af.

Later een app met veel foto's en filmpjes van Bo en Bryana op het land. Was echt geweldig om die racekever te zien gaan. En Bo was helemaal happy.

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 28-04-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:23

Tinniie schreef:
Cheyenne zit nu op 377 en lijkt er nog altijd niet echt klaar voor te zijn :P Vanmorgen wel eindelijk weer eens wat meer uier, maar zeker nog niet wat het zou moeten zijn.
Daarstraks lag ze te soezen in de zon en ik zag heel haar kont bewegen toen ze lag. Het zit dus echt al wel klaar en ver naar achter toe maar ik denk niet dat het al iets voor deze nacht gaat zijn :P

Cynthia ik hoooop dat ze niet tot 400 gaat gaan hoor!! :D

Ik was daar straks mijn boekje papperassen aan het invullen van de inseminaties dit jaar en kwam die van vorig jaar terug tegen. Cheyenne is geïnsemineerd op 12/4, 15/4 en 17/4 (=eisprong op 17/4) op 22/3/16 was ze dus uitgerekend (340 dagen na eisprong) Want iedereen blijft me maar vragen of ik niet misrekend heb :D Niet dus, ik hou het allemaal nogal freaky/overdreven-goed bij :P

Wat wordt jou geduld op de proef gesteld zeg!!!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:52

Tinnie :wow: Al een geluk dat je een merrie hebt die standaard vroeg bevalt. Kwestie van een goed gemiddelde te hebben.

Spannend Tjinta en Fotsy!

Merrie staat apart en was er verdacht blij mee. Ze is wel nogal aan het eten. Had wel wat stro gegeten toen ik nog eens kwam kijken. Daarna buiten gras eten alsof het gaat lopen. Ik had stro bijgevuld en is ze terug in de stal komen stro eten. Ik heb haar precies maanden uitgehongerd :')

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 06:14

Mmmmmm.....geen baby's :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 06:49

Wel eentje, van iemand die niet meer meepost in deel 2, maar wel even in deel 1 is geweest, en zich 3 dagen geleden nog even heeft gemeld als stille meelezer. Staat wel in de openingspost, dus ook hier nog maar even, Nienke, gefeliciteerd met je veulen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 06:55

Neonlight schreef:
Wel eentje, van iemand die niet meer meepost in deel 2, maar wel even in deel 1 is geweest, en zich 3 dagen geleden nog even heeft gemeld als stille meelezer. Staat wel in de openingspost, dus ook hier nog maar even, Nienke, gefeliciteerd met je veulen!

Afbeelding

Afbeelding

Dan moet ik natuurlijk wel even reageren *\o/*
Het ging allemaal mooi vlotjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:08

Gefeliciteerd