[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:43

Jaaa we hebben kegels!!

idylle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:04

Spannend! !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:07

Spannend laura

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:09

Onzetoppers, hou haar goed in de gaten nu hoor en veel suc6

Lauura, kegels ook suc6

Sultan, suc6 met je examens fijn dat je iets gerustgesteld bent nu!

Carika, ik geloof idd de Foundation als ik me niet vergis!

Lisch, uitgelicht leuk!!

Arianne, leuk dat je weer iets meer tijd hebt bij jou moet Bibian nog toch of zit ik er nu naast!!

Rockey, ze wacht tot half 2, en weer maar suc6

Stal wiza, Fijn dat Rox zich beter voelt en minder zucht heeft!

Lovelyn, bloedlijnen zitten er hier wel die daar meer van weten hoor, Koda te veel in de zon geweest ha ha, dat neusje!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:25

jobamara schreef:
Jet4you, Jannie 301 dagen!!!

:D :D *\o/* *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:26

Laura succes hoor!

OT ja,ze houdt je wel bezig. Maar ze doet het anderzijds wel netjes hoor met harsen en dan kegelen,en dan komt nu straks het veulentje. (als ze Rockey haar merrie niet achterna gaat.. := )

Lovelyn ik ken niet genoeg van bloedlijnen maar geef je wel gelijk dat je voor herdekken gaat hoor.
Wat groeit Koda al! En lekker verbruind door de zon. :+

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:33

wat een knap veulentje leuk die bles gaaf hoor

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:35

GBlover gefeliciteerd met je knappe veulentje!!

Rocky, OnzeToppers en Laura succes, zal nu toch wel gaan gebeuren hopen we dan :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:46

Lord leatherdale zou ik niet zo snel voor kiezen als je wil verkopen, kan zo maar zijn dat hij volgend jaar op wacht wordt gezet

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:58

Onze toppers als jij naar huis gaat zijn er dan andere die haar in de gaten houden?

Pretty Hoe gaat het met Kikkie

Rockey wat wordt jouw geduld op de proef gesteld. Vriendin van mij heeft ook moeite met haar halster alarm wat soms gewoon niet af gaat terwijl de merrie plat ligt.

Stal wiza gelukkig heeft rox er geen last van en neemt de zucht af

Lovelyn wat wordt Koda een knappert.

Laura spannend

Ik zit te wachten op de DA hij komt Dora zo inspuiten met hydrocortison. Ik had vanmorgen gebeld of ik haar weer prednison mocht geven voor de jeuk maar nu het veulen eruit is kan hij haar met spuiten behandelen.

Donna gaat gestaag door ik heb zelf het gevoel dat zij 29 mei gaat precies op de datum dat Jillz haar eerste veulen ook te wereld kwam.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:07

Zouden die spuiten dan meer/langer effect moeten hebben Karin?

Kikkie doet het super,dank je. Ze wordt meer in zichzelf gekeerd en staat regelmatig te turen en te hinikken naar de veulens. Ze kijkt er echt naar uit,dat is zo een moederkloekje.
Ze krijgt al wat uier 's morgens maar dat is miniem. Het zal dus best nog een poosje duren. Ze wordt wel flink dik nu.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:11

spannend pretty, ze kunnen echt wel genieten van het mams zijn

oh Karin zit hier ook weer te wachten op mijn DA, die is altijd te laat _-:(

succes Rocky, onzetoppers en laura ook aan de beurt *\o/*

Koda groeit goed en ook al aan het verharen

leuke mijlpalen zien voorbij komen, we tellen mee af

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:11

Ik heb mijn paardjes vanmorgen naar de wei gebracht en had er niet op gerekend dat er zulk zwaar weer zou komen. Ze krijgt op dit moment haar eerste onweersbui van dichtbij over zich heen brrr.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:13

Ze staan hier ook buiten, kan ze echt niet voor elk buitje binnen halen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:14

Nee ik ook niet maar over het algemeen haal ik ze bij onweer wel even binnen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:38

Pretty. Dit is de eerste keer dat ze gespoten wordt hij hoopt de allergie die ze ontwikkeld heeft op de suikers hier mee op te heffen. Ik ben benieuwd maar vertrouw op hem.
Ik weet ook niet hoe vaak ze ze moet hebben.

Fosty toch niets ergs hoop ik bij mij kan die de hele middag komen ging toch nergens heen.

Murosch dat heeft ze dan ook mee gemaakt eens moet de eerste keer zijn.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:01

Hier staan ze ook gewoon buiten. Het zijn paarden hoor. Alleen met onweer heb ik ze liever niet op de open wei, maar ja, dat kan soms gewoon even niet anders. Kan ze idd niet bij elke bui binnen halen.

Ik merk trouwens qua gedrag echt zo ongeveer niks aan Jannie. Ze eet goed, neemt (weer) haar sprint de wei in (ok de galop gaat misschien iets minder hard), is nog steeds dikke mik met Rudy etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:28

GBlover, gefeliciteerd!!! *\o/*

Hier heeft Neon ons weer doen verbazen. Vanmorgen kwam de DA scannen, maandag was er een eitje van 1,5 cm, vanmorgen was het al gesprongen! Het zag er naar uit dat het echt nog maar net gesprongen was, dus gebeld, in de auto gesprongen en het kwakkie wezen ophalen. Ze is om 13:45 geinsemineerd en voelde nog superhengstig aan, baarmoedermond stond ook nog ver open, dus hopelijk snelle zwemmertjes die heel snel het eitje inhalen. :P Goldstar is een jonge hengst, dus hopelijk zijn de zwemmertjes extra snel. :))
Het was allemaal supervers, want toen ik aan kwam hadden ze hem net uit de stal gehaald om te laten springen. :)
En vannacht was er daar een veulentje geboren, zo'n beauty! <3 Heel apart kleurtje, in ieder geval wildkleur, had echte rode maantjes maar de kleur van het vachtje was licht leverkleurig. Hopelijk doet Marjolein binnenkort ook eens een topic maken van hun veulens. Moeder was trouwens de moeder van Goldstar. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:45

Leuk Neon! Hopelijk pakt het!
Klinkt als een red dun,ik heb er net zo eentje verkocht,veulentje van vorig jaar.

Jet4you onze merries lopen aardig gelijk zie ik.

Karin dan zullen we duimen en hopen dat het aanslaat zodat ze er eindelijk vanaf raakt!

Murosch ik ben ook zo een kneus die ze dan binnen wil. Maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Ik had de veulens op stal gelaten vanmorgen,ik hoorde donder en er zouden nog onweersbuien volgen in de morgen,maar je raad het al niks hoor..nu lopen ze buiten met gevaar voor eigen natte vacht.. :')

Fotsy wachten op de DA is nooit leuk!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:02

Hier waren ze nu de halve dag buiten en morgen dan de hele dag vanaf volgend weekend gaan mams en uk de wei op bij bekenden tot mijn pachtwei in de straat klaar is.
Dan heb ik beide thuis.

Ik ben daar wel klakkeloos keihard in als het regent :o

Nog eff een spam

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:07

Ik vind het zo naar als ze op stal staan, veulen moet lekker kunnen rennen. Maar heb dat sowieso met mijn paarden. Ook in de winter gaan ze hier hele dagen eruit.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:10

Neonlight schreef:
GBlover, gefeliciteerd!!! *\o/*

Hier heeft Neon ons weer doen verbazen. Vanmorgen kwam de DA scannen, maandag was er een eitje van 1,5 cm, vanmorgen was het al gesprongen! Het zag er naar uit dat het echt nog maar net gesprongen was, dus gebeld, in de auto gesprongen en het kwakkie wezen ophalen. Ze is om 13:45 geinsemineerd en voelde nog superhengstig aan, baarmoedermond stond ook nog ver open, dus hopelijk snelle zwemmertjes die heel snel het eitje inhalen. :P Goldstar is een jonge hengst, dus hopelijk zijn de zwemmertjes extra snel. :))
Het was allemaal supervers, want toen ik aan kwam hadden ze hem net uit de stal gehaald om te laten springen. :)
En vannacht was er daar een veulentje geboren, zo'n beauty! <3 Heel apart kleurtje, in ieder geval wildkleur, had echte rode maantjes maar de kleur van het vachtje was licht leverkleurig. Hopelijk doet Marjolein binnenkort ook eens een topic maken van hun veulens. Moeder was trouwens de moeder van Goldstar. :)

Gave combi Neonlight!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:11

Mijn veulen heeft gisteren al een regen, hagel en onweersbui op zijn dak gehad. Vanmorgen hebben ze wel binnen gestaan, maar dat was niet vanwege het weer, maar vanwege bezoek van de DA om te scannen en te insemineren, en dat Neon de eerste dagen niet volle dagen op het gras mag, vanwege de gasophoping die er maandag was.
Kleine ging wel uit zijn dak toen ik ze buiten zette. :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:11

Neonlight, ik duim voor je dat ze snel genoeg zijn.
Onley, ik haal ze nu ook niet meer naar binnen als het regend. :\ Hij had net wel een snotneus, gelukkig verwachten we voor de komende dagen nog maar weinig regen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:50

Hier kan ik ze in de winter niet de hele dag buiten hebben. Wel een natte paddock maar die haten ze haha. Ze zijn nu buiten geweest van een uur of 11 tot 16.30. Mijn hengst gaat nu naar buiten tot het donker wordt. 2 merries hengstig en ik kan nog niet de hele wei gebruiken dus is voor dat dier geen pretje.

Mijn project p past zich goed aan. Ze staat nu met de jonge kwpn in het volle gras. Krijgt 2x daags wat havervrij muesli, lifeforce, magnesium en ze was vandaag super relax. Zondag heb ik haar behandeld, flink tegen haar zin soms want ze zat zo vast. Maar alle probleemgebieden voelen goed. Ook haar linkervoorbeen is de spanning af. Die staat ook weer normaal. Zondag grondwerk oppakken. Tot nu toe gaat het voorspoedig.