Donna bevalt toch in haar eigen stal (deze is wel vergroot van 2 stallen 1 stal gemaakt) nu ze heeft een stal van 2.30m x 4.60m. Ze is hier het meest op haar gemak. De stal waar ze eerst in stond was 2.30m x 3m daar staat Dora nu in. Dora staat wel lekker naast haar.
Ik heb nog een Welsh A merrie die nog in de "nog te bevallen" boom valt. Geen uitgerekende datum, eerste veulen voor merrie en ook van mij... Dus ik kijk er echt reikhalzend naar uit!! Zo spannend! Ik zie hier al die foto's van uiers en veulentjes en ik wil ohoooook!!
Leonoor ik heb de bevalling live gevolgd. Ik zag haar gister avond laat tegen 12 uur al zo nerveus door de stal heen lopen en ben toen in slaap gevallen. En werd later ergens wakker van en keek k even op de cam Toen was ze net begonnen. Wat een brave en zorgzame merrie is het.
Die van mij moeten nog wel even pas Rond 20 mei allebei. Vandaag wel groot uier eronder maar hadden ze er aardig afgelopen vanavo nd toen ik ze binnen haalden...
Ik ga zo meteen het filmpje bekijken, altijd leerrijk!
pretty
Geplaatst: 01-04-14 21:20
AH schattig dat kalfje! Hier zijn er al ongeveer40 lammeren geboren,dat seizoen is nu ten einde en daar heb ik flink op kunnen oefenen,zelfs een vierling ter wereld gezet,4 x optasten amehoela.
Leonoor ze is mooi,met dat blesje
Set wat bijzonder dat je bij de bevalling van annika haar merrie,mocht zijn! Ik ben heel benieuwd naar foto's,zwarte Arabieren zijn echt gaaf!
Ook jouw Zaar, woogy
In zulk weer mogen mijn merries buiten bevallen,de twee staan op een apart veilig weitje nu,maar snachts gaan ze op stal.
Veulentjes, kalfjes, lammetjes allemaal even schattig Ik heb dus nooit rammels aan de eierstokken, ook absoluut geen kinderwens maar mijn hemel wat loop ik als een kip zonder kop achter haar aan. De Pamela's staan onder spanning en heb steeds pijn in m'n buik...Oh well, zodra m'n meisje bevallen is zal het wel weer zakken.
pretty
Geplaatst: 01-04-14 21:28
Er zit momenteel ook niks anders in mij hoofd dan die veulens die moeten komen hoor,het is lastig me nog op iets anders te concentreren..ik denk dat dit meer door,m'n hoofd speelt dan toen ik m'n eigen kind moest krijgen
carola
Geplaatst: 01-04-14 21:28
Wat een babyboom hier! Gefeliciteerd allemaal.
Monnikenburg; heel veel sterkte. Wat een kl*testreek dat die hengst jullie zo verkocht is zonder het verhaal erbij. Bah.... Ik duim dat het volgende veulen wel goed is.
Ik laat mijn fokmerrie wel op stal bevallen, want daar heb ik de camera op staan. In de paddock / weiland heb ik (uiteraard) geen camera. Maar ik zit wel te dubben. De huidige stal is 3x5 meter, maar ik kan ook nog een tussenschot er uit halen en dan heeft ze een stal van 6x5 meter. Op zich zou 3x5 ook moeten lukken, maar wat zouden jullie doen?
stal_HD
Geplaatst: 01-04-14 21:31
Mag ik hier weer inspringen?? veel mooie foto's voorbij zien komen...
Voor degene met het goede nieuws van harte gefeliciteerd.
Degene met het verdrietige nieuws... heel veel sterkte. Nooit leuk.
Hier ben ik inmiddels erg gaar aan het worden. Op het moment continu druk. druk met waken, druk met werken, druk met trainen als dat lukt en druk met een buurman die op sterven ligt. pfffff Als de veulens er nu zijn en het weekend achter de rug is er al veel druk weg hihihihi. Hoop ik.
hoop het ook voor je, is niet prettig als je zoveel te doen hebt allemaal tegelijk en alles ook nog eens met genoeg stress
frenia
Geplaatst: 01-04-14 21:38
ok dit wordt weer bijlezen
SA: ja dat scheelt wel enorm he als je je merries kent na verloop der jaren dan is het waken allemaal zo vermoeiend niet meer
hoewel... vorig jaar hebben ze me toch stuk voor stuk allemaal voor de gek gehouden hoop dat ze zich deze keer meer aan hun boekjes houden
ponyparadijs: leuk event!
wenk: mooi zo! iig normale uier voor 309 dagen, dus lekker op schema zeg maar
carola: toch ook al schot in de zaak
woogy: als persoonlijke ervaringsdeskunde met borstontstekingen bij borstvoeding geef ik je moeder groot gelijk, warme natte lappen, een weldaad en dé manier op het probleem snel te verhelpen en masseren
yellomofoon: zo aardige buik he
leonoor! ik zag het op facebook al voorbijkomen! gefeliciteerd!!!
monnikenburg: ocharme veel sterkte! echt zonde!
goh het gaat hier echt heel dubbel door mekaar
annikab: ook jij van harte!!!
monnikenburg: ik had er eigenlijk nog nooit echt van gehoord, dus was ook geïnteresseerd in hoe en wat! bedankt voor het plaatsen van de foto's in je topic! kunnen toch weer anderen wat van leren! wat een ontzettende k*tzooi seg dat je hengst het gen draagt en nu blijkt ook pearl het te dragen wil je daarom nog eens extra sterkte en kracht wensen!
dmhorses: felis met de fijne mijlpaal!
stalbluemoon: sintra draagt rechts
annikab: aaaah! mooi koppie!
dmhorses: zo hee! ik zie die uier en denk "boem" haha ontploffingsgevaar
leonoor: gefeliciteerd met je merrietje dan trouwens
woogy: zoooow! mooie glimfoto!
ik heb er niks op tegen dat ze op de weide bevallen maar vind het zelf gewoon stukken makkelijker op stal geen geklooi met veranderende weersomstandigheden lekker camera en birth alarm en als er wat is, moet je niet gelijk met moeder en/of kind gaan klooien
frenia
Geplaatst: 01-04-14 21:40
kreeg hiernet foto's van 2 nakomelingen Ofenna (m Tinkerbell) en Pendragon (m Angel) (beide vader deaglan) hebben de grootste lol samen!
En Pendragon kreeg vorig jaar de bijnaam Pretty April Joke want hij is vandaag 1 jaar oud
en samen met 1 jaar oudere (mei 2012) halfzus
Woogy
Geplaatst: 01-04-14 21:44
Frenia, echt dik respect voor je bij-lees-posts! Knappe tinkertjes zeg, toch fijn als ze goed terecht komen
Nog ene klein beetje Zaar spam Zodra ik alle foto's heb open ik een topic voor hem...tot die tijd...spam
en na de wasbeurt maar helaas ook wel na de stofrolbeurt
en iemand soms nog een ultieme tip tegen gele pissokken
hij was wel STIKbraaf met poetsen en wassen gisteren en vandaag! Hij vond het nog leuk ook! Heb hem bij het poetsen maar een paar keer op zn koppie moeten tikken dat krabben met de voorbenen not done is maar dat had hij snel door