Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:18

Vreyalover, het is iig wel te hopen dat er een LIEF kleintje voor terug komt ja *LOL* . Paps staat er ook om bekend dat hij een lief karakter heeft en nja.. Ivanka ook Haha! . Maar ja, lief x lief = lief? Dat moeten we nog maar bekijken *LOL*.
Heel lief stalletje heeft ze nu ja, mja.. te klein Tong uitsteken. En ze ligt 's nachts ook, wat ze voorheen niet deed (nu heeft ze stro aan de ene kant van haar buik en eronder en in haar staart Knipoog). En in de nieuwe stal kan ze lekker languit gaan liggen!
Ze begint al mooi rond te worden ja Ja , ben blij dat het nu zo duidelijk te zien is, is voor mij ook een hele geruststelling!

Ben echt benieuwd wie next is! Party!!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:25

Ik zou niet weten hoelang ginger nog op zich laat wachten nu haar banden slap zijn.
Het is haar eerste keer (in ieder geval op de manege waar ze nu staat) Dus er is niet veel over haar bekend.
Spannend dus Hyper!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:51

@ Missol: wat erg, sterkte aan alle betrokkenen! Ach gut
@ Elady: ik kan ook al een jaar niet meer op vakantie vanwege heimwee Bloos (en ook wel vanwege tentamens die in augustus vallen Boos! )
@ Hannelore: 6 veulens al...dan verwacht je toch al meer uier idd. Maar volgens mij maken sommige merries minder uier aan
@ irmaatje: Op hoeveel dagen zit Ginger nu? Bij Siena werden de banden nl. drie weken geleden ongeveer al slap..., zucht, merries

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:53

Ligt het nou aan mij of dragen er wel veel merrie's overtijd de laatste tijd goh leuke zin zo Haha! ?!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:53

Ginger is 1mei uitgerekend. Nog 1 weekje dus.
Ze is van onze (annetje en mijn) instructrice's.

Ik hoop niet dat Ginger zo lang op zich laat wachten Bloos!
Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat er uitkomt.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:09

Sjen: Yep al 6 veulens. Maar niet bij mij hoor. Sinds ik haar heb (1999) heeft ze geen veulens meer gehad. Ja nu dit jaar. Maar hierna ook niet meer. Is voldoende geweest. Wil lekker met d'r rijden

Gitta: Ik hoop niet dat mijn merrie nog al te lang op zich laat wachten. Ik heb heel veel medelij (misschien verkeerd woord) met bubbels gehad. Volgens mij heette ze zo. Haar merrie draagde 370 dagen. Dat doe ik haa rniet graag na.
(nou ja mijn paard dan)

Irmaatje: Oh das ook al binnenkort. Dus je kunt je al helemaal klaar maken voor het veulen. Leuk is dat he! Ik ben zo benieuwd wat er bij ons uitkomt.

Elady: Vakantie vind ik persoonlijk heel leuk maa rinderdaad niet te lang. Ik hoef niet 3 weken naar een of ander exotisch oord. Duur tmij ook te lang. Mijn vriendin vind dat juist geweldig. Maar zij heeft ook geen paard.

Vrijalover:Ik wordt gebeld als men op stal denken dat het eraan kan komen. Mevrouw is nu nog veels te rustig. Dus afwachten maar.
Dus hopelijk houd vreya zich aan de volle maan.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:42

Tja, Myrdal is op 2 mei uitgerekend, maar ik denk niet dat ze daarop wacht. Net weer langsgeweest. Haar uier is weer iets kleiner geworden, wel iets meer melk. en idd Sjen, prutjes! Maar ik denk niet dat ze vanavond al bevalt. We zullen wel zien, ik ga er om 2 uur weer heen en dan zie ik wel of ik blijf of niet. Alles lit al klaar in de auto, dus ik ben goed voorbereid!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:47

Even vergeten, maar is Myrdal een maiden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:50

Missol was verschrikkelijk zeg Scheve mond

Hannelore schreef:
Irmaatje: Oh das ook al binnenkort. Dus je kunt je al helemaal klaar maken voor het veulen. Leuk is dat he! Ik ben zo benieuwd wat er bij ons uitkomt.

Dat klaarmaken is idd al gedaan. Ze staat in de grote stal, wordt meerdere keren per dag gecontroleerd en heeft een dik en zacht bedje van stro.
Ze was vandaag ook érg onrustig op stal. Schrapen, slaan met de staart, bijten, trappen e.d. Hyper! Met borstelen vond ze alles heel lekker (lipje Tong uitsteken) maar kon niet stil blijven staan. Ze wandelde steeds door de stal heen.
Buik hangt alleen nog niet en de uiers zijn ook niet echt dikker dan de vorige uierfoto's.
Maar ik ben benieuwd! Ik hoop dat we gebeld worden wanneer het veulen er is Haha! Ik ga maandag in elk geval na school meteen ff kijken hoe ver ze is.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:57

@ Faniek: Yep, ze is een maiden, dus onvoorspelbaar.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:04

Oee ja maidens altijd leuk Haha!
Vond haar uier al zo weinig vandaar Knipoog

Misty heeft trouwens 2 a 3 weken in fase 1 gelopen qua prut wat eruit kwam Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:06

Ik ga weer naar Siena toe, ze was vanavond vrij onrustig. Veel naar mij trappen Boos! als ik de staart omhoog deed.
Ze was ook errug hongerig, ze galoppeerde meteen naar de plaats toen ik er aankwam.
Verder waren de spenen voor haar doen redelijk vol, ze worden dan donkerder heb ik het idee. Vulva was erg slap, onderaan iets open.
Ik hoop dat de volle maan z'n werk doet Haha!
Succes ook Myrdal en de anderen die gaan waken!
Ik ben zooo benieuwd wie de volgende is!

@ Faniek: hopelijk houdt Siena zich ook aan die twee, drie weken want volgens mij zijn daar al bijna twee weken van om

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:15

heej,

ik was er een tijdje niet...
maar ik ben er weer Doei!
Haha!

sjen: nou, dat klinkt hoopvol, ik duim voor je !!! Haha! Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:24

@ sjen ik duim voor je Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:44

Sjen, als de uiers donker worden, zou ik maar opletten. Dan komt het veulen er snel aan.
Goed, het is nu de volgende ochtend, dus ik verwacht dat het veulen er inmiddels is.
Heb ik gelijk? Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:55

Zo, nog 2,5 uur en dan ben ik een week weg.
Ik hoop dat alle merries die op ploffen staan een hele mooie en goede bevalling te gemoet gaan en dat ze allemaal hele lieve, gezonde veulentjes ter wereld brengen Lachen. Geniet er allemaal met volle teugen van!

Liefs
Erika

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:21

Elady:geniet er toch zover het gaat een beetje van enne een week is zo om hoor en dan ben je weer een week dichterbij de uitgerekende datum breekt wel een beetje zo Knipoog

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:59

Poohbeer: Je kan toch wel goed verschil zien.
Vrijalover: Reitze die is ook gaaf!
Sjen: veel succes weer met waken
Myrdal: jammer dat hij/zij niet is gekomen
Tinne: schattig een paard in een blokhut
Kimmie: wow wat een buik
MarijeR: dat zijn al aardig grote druppels melk Wow!
Faniek: wat een schatige foto’s
Hannelore: Bloos! je pest me Bloos! er zijn wel meerdere die dat zeggen namelijk. Maar tigra is altijd al slank geweest voor een fjord. Nu haar buikt hangt kan je zo de ribben tellen. Maarja ik heb al contact vanaf buitenaf met het veulen gehad(horen schoppen) en niet zo klein beetje ook. En ze heeft nu een punt buik sinds gisteren. Dat betekend toch dat het gedraaid is?
En ze heeft een prutje
Elady: mooie foto
Misssol: wat VRESELIJK Scheve mond

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:21

Wel dames, nog steeds geen veulentjes erbij?? Jullie houden ons wel in spanning!! Knipoog

Gomera is vandaag precies 10 MAANDEN drachtig.

Daarom nog een update:

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's werden wel een tiental dagen geleden genomen. Haar lichaam verandert nu enorm, sinds een dag of twee beginnen haar banden duidelijk losser te worden en der vulva begint wat uit te rekken!!
Zoals in mijn onderschrift, nog MAAR 30 dagen te gaan!!

Eneuh, Elady, geniet van dat weekje vakantie, ben daar eigenlijk ook wel aan toe...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:23

Zo, nou waar zijn die veulentjes, Sienna en Copper?
Hier niets, ook niet verwacht, wel krijgt ze zelf iets grotere prutjes, maar mevrouw was meer geïnterresseerd in haar voerbak, ondanks het feit dat daar niets meer inzat werd hij volledig afgelebberd.

@ Faniek: maar hopen dat ik niet nog 2 weken hoef te wachten ivm de prutjes, ik denk niet dat ik daar het geduld voor heb Haha! We zullen wel zien. Myrdal wordt nauwlettend in de gaten gehouden door de halve stal, vooral sinds ik gezegd heb dat er melk is. Ik wordt om de haverklap (vreemde uitdrukking eigenlijk) gebeld of gesmsd hoe het ervoor staat.....

@ Mausie: Zo, die ziet er goed uit, is dit haar eerste veulentje?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:31

@ Myrdal, het is haar derde veulentje, maar wel het eerste sinds ze van mij is. Dus stressen wordt het sowieso!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:26

Hallo allemaal! Bij mij is nog geen veulentje geboren, bij de rest ook niet?! Het was wel heel spannend, ze heeft een aantal keer helemaal plat gelegen en heeft daarbij weeen gehad. Haar ogen rolden echt weg terwijl ze zo lag, dus ze ging niet even lekker slapen Knipoog Tussendoor wilde ze gaan staan, maar dat lukte niet eens meer en dan viel ze weer terug. Ook had ze een keer een enorme scheut door haar lijf waar ze zich rot van schrok.
Als ze weer stond, ben ik elke keer gaan kijken naar de vulva en de uier maar daar gebeurde niets mee. Dat vond ik zo raar, want het leek net alsof ze ontsluiting kreeg met die weeen, want ze deed haar benen ook wijd erbij enzo. Maar dat was dus niet zo.
Ze had wel heel veel zweet bij haar benen en kont.
Al met al dus weer een slapeloze nacht zonder resultaat. Maar het komt wel heel dichtbij. Ik dacht echt dat het veulentje er vannacht zou zijn Verdrietig
Kan het zo zijn dat ze het tegen heeft gehouden omdat wij er waren? Haar kreunen klonken nl. net alsof ze het tegen hield.
Ik heb de DA al gebeld of er iets mis kan zijn, maar die zei dat als de buik zo beweegt (want de buik gaat echt tekeer) dat het veulen in elk geval nog leeft. Dat is natuurlijk wel een opluchting. Als ze verder goed blijft eten en alert blijft (en die twee dingen zijn nu juist extreem), is er verder niet zoveel aan de hand. Helaas kan ik haar zelf niet temperaturen (staat ze niet toe), maar ik heb wel het idee dat ze elke keer warmer is. Anders zweet ze ook niet natuurlijk. Dus ik houdt het wel in de gaten. Ik denk dat het veulen vannacht weer heeft proefgedraaid, volgens mij wordt het een circuspaard met al dat gedraai Clown
De DA zei ook dat ik haar overdag in de gaten moest houden, omdat ze ineens verrast kan worden. Dus we gaan er zo weer naartoe. Later dus weer een update! Ik ga nu gauw bijlezen van Copper!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:33

Zo, ben ik ook weer eens Knipoog Hier schiet het ook al aardig op. Shanaya zit op 314 dagen, en de DA en ik vragen ons af of ze de 320 wel gaat halen... Alles is in positie, banden, buik, hele houding... Alleen de uiers moeten nog volschieten, maar de linkerkant is klaar en de rechterkant is iets minder maar flink aan het opuieren en ik verwacht eigenlijk dat ook die vanavond zo groot is als links gezien de transformatie gedurende de afgelopen nacht Clown Ze stond gisteravond met een lichte verhoging, dus dat is ook niet bevoordelijk. Gister was het 38,2 en oplopend (thermometer kreeg geen kans om af te piepen), en een half uur later daalde ze weer naar 37,8... Vanmorgen stond ze met 37,6. Haar normale temp ligt op 3,2 's morgens en tot 37,4 's avonds tot zeker 8 of 9 maanden, daarna kan ze iets hoger zitten gezien de druk en het gewicht, maar dan begint ze vaak op 37,4 's morgens. Haar uiers worden wel iets donkerder, ondanks dat ze nog niet vol zijn, ze heeft wel mini korrels, maar dat heeft ze van begin af aan al toen haar uiers begonnen op te zetten. Het begint al glad aan te voelen...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:33

@ Sjen
Jammer Sjen..
Het kan inderdaad wel zijn dat ze het veulenen tegenhoud als jij zoals je zegt te vaak gaat kijken en weet van je aanwezigheid.

@ Myrdal
Maar de prutjes zijn nog niet wit Haha!?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:04

Nog geen veulie Verdrietig
Het is mooi weer dames, kom op!!!!!