Seven, De merrie is een dreamboy x Tuschinski x Osmium Waar het wit vandaan komt is onbekend. Vlek zit overigens zowel links als rechts op nagenoeg dezelfde plaats
Seven
Geplaatst: 27-02-18 13:49
Ja ze maakt zich duidelijk wat meer gereed. Heb zo'n zin in de veulentijd, ben zo ontzettend benieuwd
Dat ziet er goed uit Vulina
@kara Osmium denk ik die geeft wel vaker ineens wat wit. Ik houd d'r van Door wie is ze gedekt?
Vulina
Geplaatst: 27-02-18 13:51
Hoe groot is je merrie Kara? Ik heb ze zelf wel graag wat dikker, meestal leveren ze nog aardig in na de bevalling en het zogen..
Ik ben hier om die reden al redelijk bij aan het voeren.... Toen Vien vorig jaar terug kwam van het rusthuis was ze te vet. Tegen augustus had ik haar keurig op gewicht, maar door die kiesoperatie eind oktober heeft ze een flinke jas uit gedaan. Nu met een hoop slobbertjes, onbeperkt hooi enz. komt ze gelukkig weer aardig op het gewenste gewicht.
_Karin Ik hoop dat de DA morgen iets anders gaat vertellen en dat Vera toch drachtig is. Zou wel erg balen zijn zeg..
Gwenvd wauw dat is al een hele lijst zeg! Ik ben erg benieuwd wanneer de volgende gaat. Het seizoen begint los te komen, nu het weer nog..
yfkelover jakkes wat een nare droom. Het spookt allemaal onbewust waarschijnlijk toch flink in je hoofd ermee. Ondanks dat ik me had voorgenomen om dat dit jaar niet te gaan doen, ben ik er ook best veel mee bezig. Het blijft ook wel een spannende gebeurtenis. Je wilt dat alles goed gaat, je voelt je verantwoordelijk want het is jouw keuze geweest om een veulen te fokken. Als er toch iets mis zou gaan, dan voel je je daar schuldig over. Het is ook niet niks..
Moratoetje gefeliciteerd met je debuut, toch een goed begin met 2 wp!
femskie wauw dat is een leuke merrie!
Splinterz een mooi moment om een stop in te lassen voor je merrie. Ze ziet er goed uit!
pretty ai balen dat ze lekker languit gaat liggen met het alarm.. Houdt ze je flink wakker?
jolandje dat begint dichterbij te komen met glowy! Op hoeveel dagen beviel ze de laatste keer? Rond de 330? Ik zou ze ook niet samen laten staan op het laatst.
Chantall het gaat hier ook best snel, als je dan even geen tijd hebt loop je meteen achter.
Nikitaxx dat groeit mooi!
Jester ah wat een leukerd!
Knolselder wat fijn dat ze toch drachtig is!
Vulina zo dat is al een heel verschil met gisteren! Er rommelt toch wel echt iets daar nu.
Myrthe getver ook al koliekig, gelukkig nu beter maar wel schrikken. Het loopt allemaal niet heel erg soepel he met deze dracht. Ik hoop dat ze niet te lang nog wacht en dat het straks allemaal wat beter gaat als het veulen er is. (ook met haar humeur)
Harvey succes, klinkt alsof het nu toch echt zo komt hoor! Melk lekken is de laatste stap zou je zeggen.. Ik hoop dat we straks veulen nieuws krijgen van je.
Kimsel mooi overzicht! Ze wordt echt steeds ronder.
DL nou inderdaad, een paar dagen geduld, dan is de echte kou verdwenen. Dit is niet ideaal zo.
haha droversrun wat een druktemaker heb je daar zeg! Vallen en opstaan hoort er ook bij
Ceasar dat ziet er comfortabel uit. Goed van de aanstaande paps dat hij zo gepresteerd heeft.
LdenBoer beterschap!
Kara ik zie wel buik, maar ze oogt sowieso nog vrij fijntjes. Dan zie je het misschien minder duidelijk?
Seven ja dat lijkt erop! Op hoeveel dagen zit ze nu?
Hier zitten we vandaag op 290 dagen, nog 10 tot veilig .
Ze is inderdaad niet zo zwaar Kara, zou haar wel goed bij voeren.
nog een paar merries die goed bezig zijn met hun uiers!
Hier is gisteren mijn andere merrie bevallen van een silverbay merrieveulen. Heb haar bewust niet voorgesteld gehad hier in het topic. Normaal had ze pas dit jaar gedekt geweest door mijn verkochte hengst. Echter hebben zij er vorig jaar anders over beslist en was 1 (ongeplande) dekking genoeg om haar drachtig te krijgen. Hebben toen de nodige stappen gedaan (mislukt echter) maar ze is drachtig gebleven met als resultaat een prachtig merrieveulentje. Gelukkig is de dracht en bevalling als uit het boekje gegaan, super mooie vlotte bevalling. Nu mag ze lekker een jaartje leeg blijven om te genieten van het moeder zijn. Hoop dat ik hier af en toe foto'tjes kan blijven posten zonder negatieve commentaar.
Evelien_MG
Geplaatst: 27-02-18 14:34
Kara wat een knappe merrie. Mijn merrie was ook nog best lang ‘slank’. Ook een maiden. Nu 329 dagen en had van mij nog wel iets voller gemogen, terwijl mijn andere merrie op 333 dagen zit en een ballon is. Zal ook wel heel erg per merrie verschillen. Seven en Vulina het komt mooi dichtbij nu! Harvey nog steeds alles rustig? Luna gefeliciteerd met het merrie veulen. Lekker dik vachtje heeft ze!
Ik denk dat de merrie van Kara vooral erg jeugdig toont. Ze zou voor mij zelfs nog als 2 jarige door kunnen. Had deze nog even wat laten uitzwaren, zeker als je zelf aangeeft dat je hoopt dat ze nog groeit. Even op ander rantsoen zetten en langzaam opvoeren dat ze meer gaat krijgen anders ben je het straks helemaal kwijt met veulen erbij. Wel een erg sprekend dier!
Aangezien ze niet bij huis stond kon ik weinig aan het voer doen, nu staat ze op een kraamkliniek bij m’n andere paard. Die vonden haar ook erg schraal. Dus zijn ze langzaam begonnen het voer op te voeren, ze krijgt nu 3kg merrie brok, loopt de hele dag buiten en krijgt veel hooi. De rest moet ze zelf doen.
Ik hoop dat ze nog wat groeit, maar ze staat echt al heel erg lang stil mbt de hoogte. Het is meer een bloedbeestje, had haar zelf ook graag wat zwaarder gezien... Maar ja daar kan ik niks aan doen
pretty
Geplaatst: 27-02-18 15:06
Kara mooi paardje hoor. Ik vind haar er op zich wel super uitzien maar snap dat je er wat reserve op wilt voor straks.
Luna gefeliciteerd,knap ding zo te zien!
Murosch valt wel mee,gisteren vooral in de avond nog voor ik naar bed ging en dan pas weer om 4u30! Hoe is het nu met Suzy? Geen rare dingen meer gezien?
Seven mooie vooruitgang hoor. Zo verderdoen!
Vulina ha dan schiet ze toch nog in gang.
Ldenboer beterschap hoor!
Fotsy
Geplaatst: 27-02-18 15:22
Gefeliciteerd Luna
Amai leuk lijstje en al best veel die het spannend beginnen maken. Al is het geen weer voor een veulen, jeetje smorgens waterbakken vullen en tegen de middag is alles weer dichtgevroren dus opnieuw vullen om tegen de avond weer net hetzelfde tegen te komen. Zelfs het water in de bakken in de stallen krijgt een dun ijslaagje. Nog nooit gehad hier pfff vervelend maar we hebben wel veel zon gelukkig.
Kara over dat groeien lijkt me net dat ze dat niet meer zal doen. Ik dacht door de hormonenhuishouding die zo erg verandert tijdens de dracht, de groei geremd wordt.
Beterschap ldenboer
Dromen Jep dat hebben we hier ook alle jaren.
Droversrun Oeie wat een pittig ding dan
droversrun
Geplaatst: 27-02-18 15:27
@kara; wat een knappe merrie zeg! Ik vind haar aftekeningen echt heel leuk. Ze is inderdaad wel heel slank, je weet wel zeker dat ze drachtig is..? @Luna, van harte gefeliciteerd met dit gezonde kleintje Wat een lekker vachtje heeft ze zeg. Hopelijk kan ze zich een beetje warm houden in deze kou.
Ik zal vanavond even een filmpje uploaden van ons kleine monstertje
Ze is vier keer gescand, laatste keer was begin sept en toen was ze drachtig. Als ik m’n hand op haar buik/flank hou dan voel ik wel iets anders dan bij m’n andere merrie. Ik neem aan datik dan het veulen voel?
Spannend hoor voor iedereen hier, deze dagen zijn niks voor mensen met dieren. Wat een gedoe die vorst. Laat de veulentjes nog maar lekker warm in moeders buik
Pretty, hopelijk gaat t niet lang meer duren dan, alhoewel qua weer mag t miss nog wel ff duren .
Luna, gefeliciteerd! Mooie kleur!
Seven, kijk dat is ineens wel een spurt in de goede richting!
Vulina, fijn dat er nu wat vooruitgang te zien is, hoop bij Biscuit ook iedere dag op wat vooruitgang, maar tot nu toe niks helaas .
Kara, dat is idd normaal voor een maiden merrie, zitten vaak strakker int pak .
Tinne, haha ik dacht als eerste toen ik die foto zag van dat kegelen dat dat bij jou was , dacht yess yess spannend en toen las ik de tekst niks spannends dus .
Hier Belle vandaag 318 dagen, nog 2 daagjes en dan is ze safe , maar t mag van mij nog wel ff blijven zitten. Biscuit is nog steeds Toos (tietloos), zo noem ik dr voort ook . Verders heb ik t ergens wel gehad met die vrieskou, blijf waterbakken vullen . Enige voordeel wat t nu is is dat alles mooi droog is, ipv een papzooi.
Ze is een beetje schraal inderdaad kara magoed nu lekker bijvoeren en straks met veulen lekker in een volle wei!
stal_HD
Geplaatst: 27-02-18 20:07
Sara gefeliciteerd met je veulentje. De moeder wilde dus duidelijk een kindje. hihi En wat voor leukerd is er geboren.
Kara ze toont inderdaad nog jong. Schat haar zo ook op twee jaar. Wie weet zwaart ze straks in het komende seizoen nog uit. Lekker in het volle gras laten lopen. Groeien doet ze nu even niet. Maar ze smokkeld er stiekem misschien nog wel wat bij in de loop van de jaren.
Hier nog steeds geen veulen. Ze is vandaag heel rustig geweest. Ze moest helemaal bijkomen van de afgelopen nacht. Ze is wel heel gevoelig, ik mag haar niet meer aanraken bij haar buik en staart. We wachten nog maar weer af.