[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:53

Fotsy schreef:
LauLauu schreef:
Thanks!

Waren toch enkele leuke maar niet echt commercieel.. ook veel handelaars die gewoon op café zaten ipv te verkopen OF zelf handelaars die verkochten zonder geen enkel papiertje mee te hebben :n

Leuk zeg, dan heb ik je gezien ;) , hebben dat paard eruit gehaald terwijl je hem keurde niet, naast de kermis, :D ik dacht nog, knap paardje toch wel, veel volk en stonden inderdaad leuke projectjes tussen knolselder.

Was een bruin hengstenveulen met wit kolletje, de eerste straat in waar al die café's waren (hoek om bij de bank)..dus niet richting de koeien.
Was zo'n knap ding maar ga geen papierloos paardje kopen omdat het voor de verkoop is..vriendin riep mij plots dat hij weg was..terwijl ik bij mijn nieuwe aanwinst stond.
Mijn nieuwe aanwinst stond ook in dezelfde straat helemaal voorin,naast een hele dikke en grote zwartbonte. Handelaar was een man die aan de wat zware kant was.

Misschien heb je mij dan gezien..was met 2 blondje meisjes( soms ook 2 mannen erbij) en had mijn rijbroek en botjes aan.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:52

Dank je Crises. Mooie merrie hoor. Ook mooi barok. De papa van het veulen is ook om te smullen zeg :9

BianCatjee, zo'n camera heb ik hier thuis ook. Die ligt hier stof te vangen. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik die op stal aan de praat krijg.

Vanavond weer eens aan zwangerschapsgymnastiek gedaan. Ze was het er duidelijk niet mee eens. Stuiter, stuiter, stuiter. Uiteindelijk nog wel aan werken gekomen maar dan wel alles in sneltreinvaart afwerken :))

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:01

mijn dikkies aan het rennen <3

booster

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:35

Met die strips kijk ik gewoon, Uiteindelijk gaat de natuur toch wel zijn eigen gang.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:03

Sorry ik heb nog niet alles teruggelezen :o maar biancatjuh, reageren ze niet heel raar als je tegen ze praat via de camera?? :')
Mijn honden blijven het raar vinden als ik niet thuis ben maar mijn vriend bel en hij de telefoon dan op speaker zet :') vraag me af of paarden dat dan ook hebben...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:38

Leuk zeg jolanda!

Paarden reageren er wel op als je bv door de speaker naar ze roept. Luna toch. Die hinnikt vrolijk terug. Denk dat het van paard tot paard afhangt. Maylinn bv maakt het niet uit wie wat met haar doet. Zelfs aan vreemde mensen plakt ze.
Dilys is juist heel afstandelijk en als ik 1 persoon vind waar ze direct naartoe gaat en ze is op haar gemak, kan ik der met een gerust hart laten gaan

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:53

Zielig toch? Roep je haar, ziet ze je niet.. ik heb er ook èèn met geluid, praat er nooit door. Ik kan hem ook bewegen, en kan instellen dat ik dat alleen kan. Zodat niet iedereen die me kijkt steeds heen en weer gaat, want dat is erg vervelend...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:04

Best raar ja denk ik wel, ze horen je maar zien of ruiken je niet. Al roep ik vaak tegen ze als ik de andere dieren aan het eten geven ben maar dan hebben ze allang door dat we wakker zijn of hebben ze ons al hinnikend wakker gemaakt, stel dat we ze zouden vergeten :=

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:06

Een camera zou ik ook heel graag installeren. Ik heb alleen geen internet op stal, dus ik vrees dat ik daar niets mee ben dan. Mijn paarden staan zo'n kleine 20 km van waar ik nu woon. En ik kan ook niet plotsklaps vakantie nemen, dus ik zit momenteel met m'n handen in het haar.

Thuis heb ik wel een stal met uitloop, maar echt gras kan ze daar bijvoorbeeld niet eten. Ze zou het dan dus moeten doen op brok en hooi. Volgens mij gaat ze zich dan snel vervelen ook. Ik had ze eigenlijk ook liever laten bevallen in de weide. Bij me thuis is alles redelijk klein en eigenlijk ook helemaal niet ukkepukproof. Ik kan er thuis wel voor zorgen dat ze haast constant onder toezicht is en als ik op kantoor ben, sta ik in 5 min thuis als het moet. Lijkt me ook niet evident om een hoogdrachtige merrie nog te gaan verhuizen naar een plek die ze niet kent.

Tsja dat wordt dan misschien toch maar kamperen op stal (is eigenlijk een oude boerderij die ik heb gekocht, maar die absoluut nog niet bewoonbaar is).

Dan hoop ik maar dat het een warme lente wordt tegen dat de beeb komt := Ik heb er niet eens stromend water, laat staan verwarming :')

Tijdens de dag heb ik echter geen flauw idee wat haar toestand is. Ik kan wel vragen aan de buren of ze een beetje een oogje in het zeil kunnen houden, maar die kennen eigenlijk niets van paarden... Het duurt dan ook nog zeker een half uur tegen dat ik daar geraak (in het geval ik op kantoor ben en ik niet in timboektoe ergens op de baan ben). :\

Ik kan wel al verlof vragen rond de vermoedelijke bevallingsdatum, maarja dan bevalt ze waarschijnlijk toch net de week erna pas -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:49

Hopelijk voor jou ist een beetje warm!

Hier zit ik midden in mijn examens normaal. Wel lekker warm weer al in juni normaal.

Wat is ze toch schattig <3 Vind haar dit jaar echt enorm veranderd qua uiterlijk. Ze is echt van puppy naar een volwassen dame gegaan.
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:53

linda2008 schreef:
Sorry ik heb nog niet alles teruggelezen :o maar biancatjuh, reageren ze niet heel raar als je tegen ze praat via de camera?? :')
Mijn honden blijven het raar vinden als ik niet thuis ben maar mijn vriend bel en hij de telefoon dan op speaker zet :') vraag me af of paarden dat dan ook hebben...

Haha Ze deed haar oren naar voren en ging uit het raam staan kijken of ik eraan kwam :')
Maar heb dat maar 1 keer gedaan alleen om te kijken hoe ze erop reageert :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:56

Vulina schreef:
Zielig toch? Roep je haar, ziet ze je niet.. ik heb er ook èèn met geluid, praat er nooit door. Ik kan hem ook bewegen, en kan instellen dat ik dat alleen kan. Zodat niet iedereen die me kijkt steeds heen en weer gaat, want dat is erg vervelend...

Ik weet eigenlijk niet of andere hem ook kunnen bewegen.. moet ik nog even nakijken, dan stel ik doe van mij en mijn vriend in, kijken of ze op beide kan bewegen.. dat lijkt me inderdaad heel vervelend als jij zit te kijken en iemand anders beweegd de camera

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:22

Ahh hihi arm dier, ze hoorde je wel maar zag je niet :')

Crines, hier precies zo. Ik heb ook geen stromend water (ja grondpomp :') ) geen verwarming enzovoort, ik ga gewoon een heel oude caravan op stal zetten. maar ik vind het wel wat hebben eigenlijk :j back to basic! Kamperen en thuis even eten en douchen, ik ga het toch zo doen denk ik. Laten we inderdaad gewoon hopen dat het niet ijskoud is tegen die tijd ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:29

Ja dan doe ik het ook maar zo :) Ik zal het wel overleven zeker :P Hopelijk bevalt ze dan 's avonds. Moet ik eens navragen aan haar vorige eigenaar (waar ze 9 veulens heeft gehad) of er een patroon in zit of niet :)

Ik was trouwens van plan om dit weekend eens de stetoscoop tegen haar buik te leggen in de hoop dat ik een klein hartje hoor kloppen. Ze zal dan 181 dagen ver zijn. Denken jullie dat daarmee iets te horen moet zijn?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:34

heeft toch ook wat Linda ;) lekker gezellig, me, myself en my pony :D

Hier lijkt Elsa's buik verdwenen aan de zijkanten en meer te gaan hangen, volgens mij zit het veulen nu ook vast in een van de hoornen en kan dus niet meer dwars liggen :P of is dit nog te vroeg? we zitten op ongeveer 160 dagen

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:40

Die heeft inderdaad een heel hangend buikje, haha grappig zo van voorkant niets aan te zien, tot je haar omdraait :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:43

vorige maand nog zo, veulen is duidelijk gedraaid.

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:45

Zo ja! Wat een verschil voor en zijkant :P ik vind Ster minder dik dan eerst tonen. Maar misschien is dat ook gezakt aangezien ze langs de zijkant ook meer een puntbuikje heeft. Of ze is het kwijt.
Fre blijft altijd zo een twijfeleval,pfff. Charlie lijkt al 3 maanden verder :P

Aaaahhh mijn geduld raakt op!!!

Gisteren ook nog een merrietje teruggezien die drachtig is van mijn hengst, ben ik ook heel benieuwd naar!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:46

Haha dat is gaaf!! Wat een mega verschil!

Hier is het vooral, harig, vies en dik :')
(En ja ze hoort normaal echt wit te zijn met witte manen :o )
Dag 190

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:12

_O- :') we gaan big mama's niet beledigingen he ;) ze vind haar kleur gewoon niet leuk of te veel/weinig vlekken, ik heb er ook zo staan :P wow al 190 dagen, tijd gaat snel

ja daar zat ik ook eerst aan te denken Knolselder, ze is het kwijt maar hangend buikje is er nog dus...
altijd spannend, ga jij nog scannen van buiten af? Misschien hier nog doen als DA eens moet komen, straks kan ik me een abonnement nemen :7 oh en hij was DA van dienst op jaarmarkt ;) dus nu platte rust, hij zag er gisterenavond niet meer zo fris uit %)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:13

Wat een heerlijke buikjes komen er weer voorbij. Ook erg leuk om het verschil te zien bij iedereen.

Hahahah Linda2000 wat een lekker vieze pony heb je.
Het lijkt altijd wel of die witte zich het liefst en meeste vies maken (ook al zie je het er duidelijker op).
Onze vorige pony was daar ook altijd gek op, al was ze zwart. Maar bij haar had je zowat een plamuurmes nodig om haar schoon te krijgen, alle dagen weer.
Nu eentje die houd van nat zand om in te rollen, ook niet met deken op.

Hier op stal gelukkig wel stromend water ook al is het alleen koud. Stroom hebben we ook, dus indien nodig werkt een waterkoker ook prima.
We hebben wel een kantine/keet, maar daar is tot op heden geen stromend water en elektra.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:29

Jaarmarkt ben ik 1 x geweest in Heeten (in de buurt waar wij vandaan kwamen). Ik vond t zo sneu, wilde alles wel meenemen. Dus me voorgenomen nooit meer te gaan.

Linda2008 hihihi harig, vies en dik.... _/-\o_ Hoofdzaak ze is gelukkig toch??
Lekker pony zijn.

Fotsy : whow das inderdaad een heel verschil. wel duidelijk drachtig maar anders van vorm.

Knolselder dat lijkt mij nu ook gaaf als je een dekhengst hebt. Kijken hoe hij overerft enzo.

Luisteren met stetoscoop is mij nog nooit gelukt. Heb t wel eens geprobeerd echt helemaal op het laatst van de dracht en zelfs dan lukte t me niet. Ik heb een echte hele goede stetoscoop. :j :')
Geloof niet dat t kan anders had een DA dit vast geprobeerd bij twijfeldrachten en ik heb t ze nog nooit zien doen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:34

Jullie zijn allemaal welkom om te komen poetsen hoor :D :') haha ze lopen er allemaal zo bij... Op een of andere manier vinden ze het gewoon lekker om precies in de blubber te rollen :') ik vind het wel best, ik ga ze niet elke dag poetsen :o

Oei annelies, ster het mogelijk kwijt? En fre twijfelgeval? := dat klinkt wel heel spannend! Ga je nog eens scannen?

Ik wilde ook van buitenaf scannen maar kan zo gauw niemand in de omgeving vinden die dat doet, en om ze nou kilometers te laten rijden voor 1 pony... Ze is duidelijk nog drachtig dus ik wacht maar gewoon geduldig af...

Annelies, ongeduldig?? Jij moet eerst zelf nog!! Hihi
En jaaaaaa ik word ook ongeduldig!! Duurt allemaal zoooo lang :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:37

Aah Jill lekker aan het soezen! <3

welkom Crines! Wat een leuke merrie heb je,helemaal leuk dat je droom zo sneller dan verwacht in vervulling komt.

Melkstrips gebruik ik ook en inderdaad als de bliksem het kleur aflezen,dat is het geldige resultaat. Niet een minuut erna.

Laulau gefeliciteerd met je aankoop en je dames zien er goed uit hoor.

Aah ik wou ook naar de jaarmarkt gaan maar moest werken gisteren. :')

Jolandje wat schattig,ze zijn echt aan het spelen!

Luna ze is schattig ja! Ik vind ze nog jong aandoen!

Linda gewoon doen met die caravan,dat heeft zijn charmes ja. Gewoon zorgen dat je je warm genoeg kunt indekken.
Ach en Star is niet anders dan een paardje in de wei dat drachtig is hoort te zijn hoor! <3

Elsa ziet er goed uit Evelyne. Inderdaad het buikje is weg. Een beetje zoals bij Nikita het vooraanzicht.
Ik heb geen idee over die vraag eigenlijk of dat kan. :o
Maar die buik is dus exact als bij Nikita en vandaar dat ik over haar twijfel,bij de anderen zie je het vooral in de breedte. Is toch duidelijker zo. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:43

Mocht er iemand interesse in hebben. We hebben nog een vouwwagen te koop staan.
Zelf overgenomen en nooit gebruikt :o En staat nu eigenlijk flink in de weg.
Heeft slaapplaatsen voor 4 personen.