[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:13

Dat is wel leuk charaz :)

Kannie, wat een leuke vogelbaby's :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:30

wendy: ach je arme meisje toch! Hoe gaat het nu?

Wat veranderen veulens toch snel als ik die foto's van jullie zo bekijk!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:36

Wat een leuke foto's!!! Sterkte met Kayenne, wat sneu voor haar.
Beetje druk met werken en van alles op het moment, maar lees nog steeds mee hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:02

Jenny die van jou veranderen vast even hard! :j

Pardy spannend! Fotos posten hoor!!

gefeliciteerd met de drachtige merries voor volgend jaar! Hier zijn er ook alweer 3 drachtig,wordt druk volgend jaar. Als alles goed gaat,4 veulens op de planning.

Ons veulen is al bijna 3 maanden oud! De nieuwe eigenaars zitten al vol ongeduld te wachten op hem,maar ik hou hem toch echt nog even lekker hier,hij amuseert zich nu net zo met zijn nieuwe vriendinnetje van 5 weken erbij. :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:41

pretty: hmm dat valt me zelf nou niet op.
Leuk hè spelende veulens!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:44

het lijstje, 21 juni:

xDonja - Quality 358 dagen
HCRanch - Kayla 355 dagen
Amandake - Jilleke 353 dagen
Pardy - Djira 346 dagen
Iorr - Pompom 337 dagen
Iorr - Anora 327 dagen

Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:12

Weet iemand hoe het met Kwal is? Ben erg benieuwd.
Leuk die foto's van zitake, leuk vachtje zo!
Neon, ik ben zo benieuwd naar hioe silke gaat kleuren, is die al aan t ruien?
en ook al een hele tijd niet van hepsi gehoord, is die nog steeds hepsi?

Hmmm Ik DACHT dat ik namen wist... nu twijfel ik weer....
verschrikkelijk dit!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:19

@ pardy: had ik ook, als het veulen dreigt te komen ga je toch twijfelen over namen, ik had een héle andere naam, Akira had ik niet eens aan gedacht. Toen het ernaast lag moest het gewoon Akira zijn :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:21

Magic_Ice is er al wat nieuws ???

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:57

Pardy, ze is nog niet aan het verharen. Ik zal straks eens wat foto's plaatsen van een week geleden. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:21

Whisperke schreef:
Heel veel sterkte!! Weet je wel hoe ze er aan komt??

Nee ik heb geen idee. Misschien door de merrie tegen de staldeur aan geduwd, ik heb echt geen idee. Ze loopt er nu wat kreupel op, de wond trekt. Maar mijn zusje heeft vanmiddag been al afgespoten met koud water, de schat laat het allemaal ook gewoon toe :) Ze is zo lief :))
Maar nu is het dus gewoon afwachten! Hoop dat ze wel beetje bijtrekt, zondag worden er foto's gemaakt als het mooi weer is! :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:24

Verder wel bijgelezen net, mooi veulen word het Zitake!
En de kleintjes veranderen echt snel idd! Vind ik van Kayenne al, en die is nu pas een maand!
Charaz, dat zou wel leuk zijn zeg! Vooral omdat het geen volle paint is! :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:32

Charaz, dat is zeker een leuk compliment!
Wendy, wat schattig dat ze het afspuiten zo toelaat. Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

horsii, ik ben heel benieuwd naar de foto's. Ga je een nieuw topic aanmaken?

Ik ben ook benieuwd naar Silk, die hebben we al veel te lang niet gezien!

Hier een foto van Ti met de hond Rex.
Een TiRex-zoen :+
Afbeelding

Enne, als jullie willen helpen met de aftekening op Ti z'n linkervoorbeentje... In mijn topic staan foto's.
Ik vind het zo vreemd. De aftekeningen op zijn 3 andere benen zijn duidelijk zichtbaar, maar de aftekening van dit voetje krijg ik maar niet duidelijk voor mezelf..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:46

Fotobom van Silk! Zijn foto's van 12 juni, maar ik vond ze niet leuk genoeg voor een topic. Verder vergeet ik altijd de camera, en als ik hem niet vergeet is het slecht weer of laat ze zich niet mooi zien. Ze kan enorm showen in de wei, en ook enorm goed bewegen. Heeft ze vanmorgen weer laten zien, maar helaas, geen camera bij. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel veel spelen met de bal doet ze niet, bal ligt het meest van de tijd buiten de wei, hij waait eruit. :+
Verder vandaag een poging gedaan om een ander halster om te doen, wat me dus niet is gelukt. Het is een watervlug draakje. :7 Het andere is wel af, die begon ook te klein te worden, maar er moet er weer eentje om. Verder moet ze ook weer ontwormd gaan worden, ook daar zie ik al tegen op. Mijn enkel is nog dik en nog ingetaped van de vorige keer (op vrijdag de 13de dat proberen is ook vragen om problemen :+ ). Hopelijk binnenkort hulptroepen erbij, want alleen is dit echt niet om te doen. Ze is nu ook te sterk om in de houdgreep te krijgen, wat me de vorige keer nog wel lukte.
Wie zei er allemaal dat merries veel makkelijker waren? Nou, geef mij maar een hengstveulen, dit is de lastigste die ik tot nu toe heb gehad, eigenzinnig dametje! :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:54

Wat is ze groot!!! En ze heeft overal krullen, wat schattig <3
Haar halstertje is toch die XXS van Premiere? Die begint bij Ti nu ook te klein te worden (zie foto hierboven) kan nog een week of 2 hooguit.
En hij likt zijn wormenkuur gewoon af en halster gaat dagelijks om en af. Dus ja... ook als ik hem vergelijk met mijn vorige twee merries.. Al waren zij ook heel makkelijk, een hengstje is echt nog veel makkelijker :)
Hoe hoog is Silk nu, weet je dat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:04

Ja, dat is de XXS. Moest echt af nu, op die foto's gaat het nog net, maar dat is al weer ruim een week geleden (eigenlijk vergelijkbaar met de leeftijd van Ti nu).
Hoe groot ze is, geen flauw idee. Denk maar niet dat ik die op kan meten, als ik er zelfs al geen halster om krijg. :+
Ik gok zo'n 1.20m, als ik zo kijk op die foto met Neon erbij en kijk naar de foto's van Pepa op de keuring:

Afbeelding

Afbeelding

Pepa was hier 1.30m.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:17

Bij Ti gaat het ook nog nét nu.. Dus nog een weekje te gaan ongeveer voor 'Look at Me', dan stap ik over op 'Time to Play' :)
Kan je wel met haar knuffelen, of wil ze dat ook niet?
Is ze eigenlijk een blijvertje?

Pepa is echt veel te mooi!! :~

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:26

Knuffelen gaat goed, dan gaat ze zowat op je zitten. Alleen op het moment dat je iets wilt doen, dan smeert ze hem. Afbeelding

Time to Play is bij mij ook een XXS, had een XS besteld maar was er niet meer. Had ook geen zin om hem terug te sturen, en dan ergens anders weer te bestellen.

En Pepa is een knapperd. :j Overigens ken je die niet meer terug, is helemaal door gekleurd naar panterbont.
Neon is nu drachtig van een vol broertje of zusje van Pepa. :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:52

wat is silke leuk aan het spelen met die bal! Echt een leuk dametje met een lekker vachtje lijkt het.
En pepa is gewoon gaaf!

Ik ben echt van de merrieveulens, die van Sjanty is echt weer super mak, zijn ze allemaal van haar.
Die hapt gewoon in wormspuit net als haar moeder en ook Babousca was daar heel makkelijk in!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:54

Hahahahaa.. dat plaatje... Ik zie Silk het al helemaal doen :+
Ach, je had de XS toch niet omgekregen _O-

Heb je ook een foto van hoe Pepa er nu uitziet?
Hoeveel kans heb je dat het volgende veulen een stippel wordt?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:04

Wat is Silke al groot aan het worden! En een echt draakje dus.... *schaamt zich diep want is nog steeds niet komen kijken naar haar :o *

Zag weer een knappe Ti voorbij komen!

Gister ben ik voor het eerst in bijna n week weer even op stal geweest en daar was ik wel erg blij mee, Dazzle is echt een schatje maar breekt nog steeds uit (maar goed, hij weet nu ook weer de weg terug naar Chennai) en is wat eenkennig maar ook dat komt wel weer goed. Hopelijk kan ik straks nog even langs stal en dan hoop ik ook wat foto's te kunnen maken want Dazzle heeft ook krulletjes!
Verder hoop ik hem ook nog eens op te kunnen meten aangezien hij echt ineens huge aan het worden is!

Hier gaat t een stuk minder, ben al vanaf vorige week "ziek" thuis en afgelopen vrijdag toch maar even langs de huisarts gegaan. Er is nu bloed afgenomen en ik wacht nog op de uitslag maar ben gister al wel bij de fysio geweest en ja hoor, waar ik al bang voor was is de waarheid geworden: mijn rug zorgt er weer voor dat ik last heb van mn benen, daardoor verzuren mijn spieren en kan ik dus ook haast niet lopen...

*gaat poging doen om bij te lezen*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:05

wow wat worden alle baby's weer groot zeg,mooie foto's!

ik had vandaag een aanvaring met Hercules,wat is hij sterk en groot,potverdrie. hij waagde het om zijn kont naar me toe te keren,na het herhaaldelijk naast me staan springen en rennen aan het touwtje,dat ik m op zn flikker gaf. maar mooi dat ik hem nu niet meer te pakken krijg in het weiland

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:06

Wat wordt Silk al groot! Pepa is echt wonderschoon zeg, ben ook benieuwd naar foto's van nu!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:10

CL, wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met je! Heb je bloed laten prikken vanwege de last van je rug en benen?
Wat moet je lang wachten op je bloeduitslag.. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken ivm mijn aanhoudende vermoeidheid, en ik kan morgenochtend al bellen.

Trouwens, deze collages heeft CL voor mij gemaakt :D
Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:16

Ik heb bloed moeten laten prikken omdat ze weer eens een uitgebreid bloedonderzoek willen doen en daarbij kijken ze dan ook meteen naar mn vit B12 maar dat is dan ook meteen de reden dat ik wat langer op de uitslag moet wachten. Morgen weer even bellen want dan zal het wel binnen zijn (duurt meestal 2 werkdagen). Maar de reden was meer voor mijn benen die zo ongeveer weer onder mn lijf vandaan geslagen worden en uiteindelijk werd daar ook mijn rug maar bijgepakt aangezien ik daar nogal last van hem en dus dacht de huisarts ook meteen dat dit te maken heeft met mijn rug, iets wat de fysio gister dus bevestigde....

Mooie collages hoor Cynthia :+ O:)