Gefeliciteerd Savath! Alles dus wel goed met het veulen, ondanks dat ze zo vroeg geboren is? Het is wel de nacht van de merrieveulens zeg, 3 hier, en nog eentje van iemand die hier in het begin meekletste maar ermee gestopt is.
Het veule nstond op binnen de 10 minuten,merrie heeft nog 1.5 uur plat gelegen,dus gemolken en veulen biest verschaft met de fles,daarna stond de merrie wel op,maar na 10 minuten ging ze telkens weer volledig plat liggen,haar hoofd stond helder,maar ze was uit geput. Veulen is perect af,en zeer allert.
Haar papa was ook twee weken te vroeg geboren,het zit mischien in de genen.
Ik had alles al klaar,fleesce dekje , warmte lamp,en veel extra stro. Ben blij dat het nu te vroeg was,want anders was de bevalling helemaal een probleem.
effe egoberich... heb computer van buren in beslag genomen ik heb momenteel een tijdje geen computer meer daarmee... jennyk: jenske mag van de lijst af, ze is niet drachtig (meer?) en cartouche is drachtig van een olifant volgens de DA goed opvolgen is de boodschap voor haar, en jeanneke is drachtig gescand dus we blijven kletsen in het topic voor volgend jaar
ik lees bij zodra ik de computers terug heb dus zowiezo iedereen met een veulen gefeliciteerd!!!!
Bij mij is al een paar dagen bekend maar ik doe gelukkig weer volop mee in DBT 2011 want Orion is drachtig gescand. Morgen Alonna nog scannen maar dat zal ook wel goed zitten
Even spammen!! Wel een beetje laat, maar het is me nu toch gelukt het topic van Don Diëgo (Roquera 1 x Manchego II) geboren 24-05-2010 . Ik ga vanavond even bijlezen van afgelopen week en reageren.
ik heb even een vraagje aangezien hier best ervaren mensen zitten.. bij mij op stal staat er een drachtige shet die was 15 mei 11 maanden.. nou heeft ze veel vocht voor dr uier, maar dr uier zelf is niets.. tijdje geleden kwamen er wel druppels melk uit maar ook toen had ze geen uier, kan zijn dat dat komt omdat ze vaker een veulen heeft gehad?
nou moet er nu dus wel steeds iemand bij zijn, of we moeten haar goed in de gaten houden omdat zij zelf niet het vlies kapot maakt als het veulen er is, zo zijn er al 2 veulens dood gegaan..
maar nu elke keer als we in de avond weg willen gaan (en er niets aan de hand blijkt te zijn) gaat ze ineens liggen en persen en kreunen enzo.. alsof het er aan komt.. maar er gebeurd verder niets. dit gaat bijna elke avond zo.. overdags is er niets aan de hand, eet gewoon poept gewoon.. is dol op aandacht, gaat de wei op.. is dat normaal, of verschilt dat per merrie dat dat wel eens voorkomt dat ze bijna elke nacht zo gaat doen alsof het komt?