Bikje geeft mij kusje op commando moest alleen ff wat moeite doen haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diane_Basje schreef:Hier is paps een homozygoot zwarte (geen vos-nakomelingen dus) en mams (mijn merrie) een bruin-roan (al twijfelen we nog steeds een beetje, zie onderschrift). Dus het wordt een zwarte, een bruine, een zwart-roan of een bruin-roan (ongeacht of mams stiekem toch een vos zou zijn).
Mijn merrie heeft behalve 3 witte haren op d'r hoofd geen aftekeningen en de hengst heeft 4 witte benen en een behoorlijke bles+sneb.
Mijn merrie heeft bovendien één blauw oog.
Dus tja... ook nog geen idee en nu al benieuwd!!
En over aanhankelijkheid gesproken, ik heb woensdagavond een privéles staan geven met Rosa los in de bak. Ze leek mijn schaduw wel. Overal waar ik was stond zij ook. Wel gezellig!
Neonlight schreef:Margriet, weet je de kleur van de moeder van Diddly Do? En Bo, hoe is die eigenlijk geboren, met welke kleur?
Schimmel is dominant, vos is recessief. Schimmel toont zich dus altijd als het gen er is, vos kan verborgen zitten want dat uit zich niet, pas als er 2 vosgenen zijn en geen andere kleur heb je een voskleurige. Als Diddly Do een vosgen bezit heb je 50% kans op een bij geboorte voskleurig veulen, en daarop weer 50% kans op schimmel.
InekeH87 schreef:De enige kleurkans die ik heb is vos met witte aftekeningen. (toevallig is dat nou ook net de kleur die ik het mooist vind)
Vandaag zijn we begonnen met het bijgeven van merriebrokken. Ze kreeg eerst iedere dag twee handjes haver extra. De haver was op en we hebben besloten dat ze dan als extra net zo goed wat merriebrok ipv haver kan krijgen. In januari gaat ze dan echt over op de merriebrok. Ze gaat in januari ook op zwangerschapsverlof. Ik heb gisteren gereden maar ik kon merken dat ze echt niet meer wou. Vandaag hebben we een uur gelopen en ze was voor het eerst sinds dat ik haar heb moe na een uur wandelen. Voor mij toch tekens dat ze nu echt last begint te krijgen van de kleine vampier (ipv flup etc. heet de kleine zolang hij nog in de buik zit kleine vampier).