[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:37

Nee haha :D

Bikje geeft mij kusje op commando moest alleen ff wat moeite doen haha

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:37

ahhhhh.....wat lief joto!

Melody doet dat als ik haar voorpluk invlecht het liefst zo hoog mogelijk,en dan lekker met die ruwe lip over mn wang bewegen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:43

AngelsDitch schreef:
Ik ook, maar heb geen idee.... helaas.

Bedenk me net dat Linda het misschien wel weet... aangezien zijn vader bij hun stond natuurlijk.

Henk Calis zal het ook echt wel weten hoor ;) . En anders Linda idd wel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:02

zozo dat hebben winoa en ruitertje heel erg netjes gedaan zeg!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:25

Diane_Basje schreef:
Hier is paps een homozygoot zwarte (geen vos-nakomelingen dus) en mams (mijn merrie) een bruin-roan (al twijfelen we nog steeds een beetje, zie onderschrift). Dus het wordt een zwarte, een bruine, een zwart-roan of een bruin-roan (ongeacht of mams stiekem toch een vos zou zijn).
Mijn merrie heeft behalve 3 witte haren op d'r hoofd geen aftekeningen en de hengst heeft 4 witte benen en een behoorlijke bles+sneb.
Mijn merrie heeft bovendien één blauw oog.

Dus tja... ook nog geen idee en nu al benieuwd!!

En over aanhankelijkheid gesproken, ik heb woensdagavond een privéles staan geven met Rosa los in de bak. Ze leek mijn schaduw wel. Overal waar ik was stond zij ook. Wel gezellig!

Op die van mij zit een heterozygoot zwarte hii.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:35

Ik kan in ieder geval vos en bruin krijgen, al dan niet appaloosa, en misschien ook zwart, al dan niet in appaloosa. Ik weet niet of de hengst homo of heterozygoot is voor agouti.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:41

Maaike, wat voor kleuren kan Diddly Do geboren zijn? Bruin en zwart? Of heeft schimmel ook nog een andere onder kleur?

het is toch zo dat vos en schimmel beide dominant zijn?

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:43

hier gaan we voor diep-zwart zonder bruin factor :) en liefst geen wit!! 1X gehad, een fries met witte sokken achter, vreselijk!! hij is intussen ruin en staat nog steeds bij de koper van toen, nog steeds in de weide naast zijn huis (de oude man wilde hem gewoon zien lopen als hij uit het keukenraam keek) een luxeleven heeft hij :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:44

uit winoa krijg ik zeker weten schimmel

pepper waarschijnlijk weer vos want zowel pepper als de hengst zijn niet fokzuiver schimmel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:49

Margriet, weet je de kleur van de moeder van Diddly Do? En Bo, hoe is die eigenlijk geboren, met welke kleur?
Schimmel is dominant, vos is recessief. Schimmel toont zich dus altijd als het gen er is, vos kan verborgen zitten want dat uit zich niet, pas als er 2 vosgenen zijn en geen andere kleur heb je een voskleurige. Als Diddly Do een vosgen bezit heb je 50% kans op een bij geboorte voskleurig veulen, en daarop weer 50% kans op schimmel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:59

Ik heb kans op heel veel verschillende kleurtjes haha.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:13

Neonlight schreef:
Margriet, weet je de kleur van de moeder van Diddly Do? En Bo, hoe is die eigenlijk geboren, met welke kleur?
Schimmel is dominant, vos is recessief. Schimmel toont zich dus altijd als het gen er is, vos kan verborgen zitten want dat uit zich niet, pas als er 2 vosgenen zijn en geen andere kleur heb je een voskleurige. Als Diddly Do een vosgen bezit heb je 50% kans op een bij geboorte voskleurig veulen, en daarop weer 50% kans op schimmel.

Oke, haha lastig pakket dus.

Ik zal Linda vragen over de kleuren van Bo en zal Henk eens bellen over de kleur van Diddly Do's vader en zijn eigen kleur.

Welke kleuren kunnen er onder een schimmel zitten? Alle kleuren?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:16

De enige kleurkans die ik heb is vos met witte aftekeningen. (toevallig is dat nou ook net de kleur die ik het mooist vind :P )

Vandaag zijn we begonnen met het bijgeven van merriebrokken. Ze kreeg eerst iedere dag twee handjes haver extra. De haver was op en we hebben besloten dat ze dan als extra net zo goed wat merriebrok ipv haver kan krijgen. In januari gaat ze dan echt over op de merriebrok. Ze gaat in januari ook op zwangerschapsverlof. Ik heb gisteren gereden maar ik kon merken dat ze echt niet meer wou. Vandaag hebben we een uur gelopen en ze was voor het eerst sinds dat ik haar heb moe na een uur wandelen. Voor mij toch tekens dat ze nu echt last begint te krijgen van de kleine vampier (ipv flup etc. heet de kleine zolang hij nog in de buik zit kleine vampier).

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:20

Ja die van mij wordt ook echt langzamer.
Ik was vandaag met mijn hengst een rondje over straat wandelen.
Hij mag nog niet meer vanwege zijn wond.
dus je snapt wel dat is flink snuiven staart er op hoofd omhoog en showen maar.
Mijn pony staat aan de overkant in de wei met 15 andere.
Nou de rest ging allemaal rondrennen maar mijn poown keek echt zo van neh ben veel te moe.
En met longeren was ze serieus na 5 rondjes galop moe hahah.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:22

InekeH87 schreef:
De enige kleurkans die ik heb is vos met witte aftekeningen. (toevallig is dat nou ook net de kleur die ik het mooist vind :P )

Vandaag zijn we begonnen met het bijgeven van merriebrokken. Ze kreeg eerst iedere dag twee handjes haver extra. De haver was op en we hebben besloten dat ze dan als extra net zo goed wat merriebrok ipv haver kan krijgen. In januari gaat ze dan echt over op de merriebrok. Ze gaat in januari ook op zwangerschapsverlof. Ik heb gisteren gereden maar ik kon merken dat ze echt niet meer wou. Vandaag hebben we een uur gelopen en ze was voor het eerst sinds dat ik haar heb moe na een uur wandelen. Voor mij toch tekens dat ze nu echt last begint te krijgen van de kleine vampier (ipv flup etc. heet de kleine zolang hij nog in de buik zit kleine vampier).

Hoe ver is je merrie nu?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:25

Ja dat merk ik nu ook echt heel duidelijk. Met longeren en rijden waren we de afgelopen maand al wat rustiger aan gaan doen. Heel lang stappen en maar weinig galopperen. Ze kan gewoon echt niet harder of meer. Er zijn nu wel een hoop mensen op de club die roepen dat het onzin is om een merrie met zwangerschapsverlof te sturen. Op de manege lopen de pony's immers ook door tot aan het eind. Ik neem nu niet eens meer de moeite om uit te leggen dat ik dat voor mijn paard niet wil. Dat mijn merrie nu al aangeeft dat het genoeg is. Ik blijf tot aan de geboorte nog wel met haar werken maar ik ga er niet meer op. Ik ga lekker uren wandelen en longeren. We lopen nu 3 keer per week ruim 15 km en dat vinden we allebei erg prettig. Waarom zouden we dat dan niet tot aan het einde kunnen doen ipv rijden?

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:34

Mijn merrie komt uit een schimmel vader en een zwarte moeder. Zelf is ze als vos geboren. Ze is gedekt door een donkerbruine hengst (met meelsnuit). Ben erg benieuwd wat eruit komt!
Gok zelf op een donker bruine.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:36

precies,je hoeft er niet perse op te zitten om ze beweging te geven.

winoa geeft nu ook al aan dat het haar teveel word maar die is pas op 5,5 maand
ze is ook wel erg dik...

met aansingelen wil ze niet meer stilstaan en ze wil niet echt meer voorwaarts lopen..

pepper daarintegen zit nu op 6,5 maand en die hobbelt onder zadel nog vrolijk rond,vind ze geweldig

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:59

Aansingelen vindt die van ook niet prettig.
Bij het rijden merken de meiden dat ze wat minder kan.
Ik merk het met longeren nog niet zo.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:13

Ik belooooof hier bij, morgen Paulien weer op de foto te zetten
Ze is nu 265 dagen.

Vind het ook erg leuk om foto's van vorig jaar te vergelijken, zag in het topic van vorig jaar dat ze toch begin januari al met uier begon.. En automatisch ja ik geef het toe, kijk ik soms stiekem al even haha :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:58

AngelsDitch schreef:
Als Diddly Do een Welke kleuren kunnen er onder een schimmel zitten? Alle kleuren?

Ja, schimmel is een "jas" die de pony al dan niet aantrekt over zijn geboorte-pakkie :P .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:14

Precies wat Gemma zegt. :j

Ik weet dat Neon niet wil werken als ze drachtig is, dus ik laat dat ook maar zo. Ik heb zoiets van, ik wil fokken, dan moet ik ook de merrie in de waarde laten. Zolang ze het leuk vinden om te werken oke, maar als ze echt aangeven niet meer te willen dan vind ik het wel zo fair om ook te stoppen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 08:31

Zo, ik kom er ook weer even bij, heel erg druk geweest. Ik ben zaterdag zo erg geschrokken! Ik was op concours met een vriendin van stal en haar merrie, en het meisje dat mijn paard gaat verzorgen als ik straks weg ben. Ze hadden allebei een rondje Oefen gereden en we stonden af te zadelen bij de trailer. Ik draai mijn paard en ineens slaat die andere merrie keihard met 2 hoeven vol in de buik van de mijne. Poeh, ik had het niet meer. Buik van merrie stond aan die kant helemaal strak en veulen was helemaal naar de andere kant uitgestulpt. Gelukkig lag er zondag niks achter in de stal, maar wat een schrik!

Mijn merrie heeft nog totaal geen problemen met rijden, had ze vorig jaar ook niet overigens. :n

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:22

Kan ik me voorstellen sokje,dat had ik ook toen een meisje kei hard in Melody's buik en heup botste met haar pony...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:24

Dat is idd erg schrikken, hopelijk is alles gewoon goed.

Ik krijg een zwart veulen :D
Ik denk dit keer zonder wit.
pa en ma zijn beide zwart en aan moeders kant zit ver weg een keer vos en vaders kant is zover ik het kon zien allemaal zwart.

Mijn vorige veulen waren beide ouders ook zwart, alleen zaten aan vaders kant allemaal verschillende kleurtjes.
Met gevolg een zwarte merrie met een leuk wit snebje.

Ik denk dat dat nu niet geval zal zijn.