Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:20

Cayusejuhh toen ik dat vorig jaar had, had ik binnen 10 uur een veulen

Nicky daar ben je ook mooi klaar mee alsof het zo al niet genoeg stress is voor je gaan ze ook nog vast liggen

iwaya wat een schatje!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:24

Ja lief hé... Ze is ook echt zo schattig. Heerlijk om lekker mee te kroelen

Trouwens ook (nog) geen halsterdrama's. De eigenaresse had gister het halstertje om gedaan en het enige wat Symmie deed was steeds verder haar hoofdje omlaag laten hangen om te kijken of dat gekke ding dan misschien af zou glijden

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:33

@ iwaya wat een lievertje

@ nicky 2 waarom mag een drachtige merrie niet rollen

pleunie van mijn heeft s'middags voor dat ze 's avonds veulende
niet anders gedaan dan lekker gerold
ze leggen het dan ook op de plaats

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:31

iwaya, wat een prachtig veulentje zeg!!!

Oeh nadine en Nimber, wel spannend zeg!

Bij Lisje zag ik vandaag voor het eerst echt een flink volle uier. Ik mocht haar ook weer niet bij de flanken of onder dr buik aanraken, ze is daar zo moeilijk mee...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:36

marlijntjuh schreef:
@Sammie. Wat een naar verhaal! Komt het wel weer goed met hem of niet? Wat een stomme da zeg

Hij is inmiddels al wel geopeerd, maar omdat hij dus een week op z'n goede been heeft gestaan en die heeft overbelast staat hij nu op z'n slechte been om z'n goede been te ontlasten. Ze gaan morgen weer naar 'm toe dus dan zal ik morgen hopelijk wel meer horen.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:56

Nog maar 50 dagen te gaan hier! Ik kan niet wachten...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:07

Jeetje Sammie, wat een idioot!

Ik heb gisteren ook zo'n soort verhaal gehoort over voorbenen, was 1 been geblesseerd en door alle medicijnen is het andere been er ook aan gegaan... Ik hoop echt niet dat dat met die van jullie ook gebeurd!!!

Ik hoor net dat Jiloma haar verzorger sinds dinsdag niet is geweest... had wordt vanavond hard werken

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:01

Sammie, das erg KLOTe!veel succes.
Voor degene die nog geen camers hebben, even kijken op kapaza, dan als zoekertje bewakingscamera.
Daar heb ik demijne vandaan
Maken reclame voor camera's voor 38€.
Het is zo dat een complete set(zonder beeldscherm) inclusief verzendkosten op 78€ komt.
Heb hem vandaag binnengekregen, en geinstalleerd, en het werkt prima!!Goed geluid, en uiteraard ook infrarood!
succes!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:06

Leuk hoor, die camera's, als ik Lisje aan huis had zou ik dat ook wel wat vinden! Maar over 4 km zenden word wat ver denk ik...

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:26

Zal ik alle wachtende even lekker maken???

Afbeelding
Wat een smoeltje he?

Hier gaan de merries vals spelen, Kyra is eind van de maand uitgerekend en Fleur half april. Fleur lijkt al veel verder te zijn dan Kyra dus het wordt straks nog lastig om te kiezen wie er eerst in de veulenstal gaat.
Ik heb nog een 2e stal die heel ruim is (4x4) dus dat zou ook nog kunnen.
En we moeten binnenkort 2 stalletjes opknappen, eind van de maand komen er nog 2 gastmerries die half april uitgerekend zijn.
2 mini spikkel-poonies
Lijkt me wel grappig, ben benieuwd of er ook spikkel veulentjes uit komen

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:28

Pest jij maar lekker hoor, met zo'n bekkie mag je altijd pesten!

Maarre..mini spikkel pony's? Klinkt leuk!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:29

Oh Marije wat schattig!!!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:30

Wat een geweldig mooi koppie!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:30

Aaaaahhh wat een droppie Marije!! Geweldig!!!

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:34

Wat een schatje, Marije!!
Ik wil ook, ik wil ook!!
Indian, SCHIET OP!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:35

Ah wat een geweldig veulen!!

Sorry hoor.. ik lees niet alles meer bij..

Met utah wast goed, vandaag voor t eerst alleen met haar naar buiten geweest *aan de hand*. En ze deed t kei braaf.. Eik van alles gezien, snelweg, hondensport, doorgaande weg, en andere paarden. Loslopende honden. Alleen bij de bosingang staakte ze even.. Ik weet niet of dat aanstellerij was, of dat ze echt 'bang' is.. *na ongeluk is ze niet meer in t bos geweest*. Toen ik t bos uitkwam dacht ze ff eruit te kunnen naaien en ervandoor te gaan. Toen ik dat de kop indrukte stond ze te bokken en steigeren langs de weg.. (80 km per uur :S ) .. Ook dat even de kop ingedrukt. En daarna deed ze het eigenlijk heel braaf..
Dus ik ben wel trots. Haar uier blijft nu redelijk gelijk, maar ik geloof nooit dat ze nog 31 dagen volhoud..

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:36

Wat een schatje Marije!
En iwaya, ook al zo'n lief veulentje...
Ik wil ooooooooooooooooooook

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:45

@marije : wat een snoepje !!!! i'm in love !

Ydwine haar uier is kei maar dan ook keihard en mag er absoluut niet aankomen >;) ...zo kijkt ze dan.

Vandaag is onze Tinkermerrie aangekomen , ze is net gedekt ( 28/02/2006) en wordt de 14è gescant dus dat word een veulentje voor 2007 uiteraard

Gaan vanavond uit eten,dus tot morgeuh

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:55

Ik heb een vraagje
als de uiers dik zijn duurt het dan nog lang voordat het veulen komt ?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:16

jeetje wat een kjoety

lisje haar uier ook al vol!

carpe diem heeft een neuroot als merrie whaahha

Nicky die van mij rolt ook heel veel nog. maar in de stal wordt wat krap.

DIe van mij heeft nog geen echte dikke uiers. bedoel ze zijn zeker al dik.. maar nog niet genoeg om te veulenen.
En ze moet nog 6 dagen voor het mag komen

ik ging even haar uiers schoonmaken. en ze vond het heerlijk! ze stond met ogen dicht gewoon te dromen
en ik haar tepels ook schoongemaakt. * meteen de hars weg *
kijken of het morgen weer zo is. dan maak ik een foto.

Maar ze zijn weer helemaal schoon. * heb het met de hand zonder iets schoongemaakt

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:21

Jeetje Marije... Die van jou heeft ook echt 'n lekker bekkie. wat heb jij trouwens voor camera? Die maakt echt mooie foto's namelijk.
Kan niet wachten tot ik buitenfoto's kan maken van Symfonie....

Spannend Amandaké.... Ben benieuwd hoe lang het nog duurt Ook al kegeltjes gezien of dat nog niet?
En volgend jaar weer een veulen! Wat leuk zeg! Je hebt t maar druk met die drachtige mutsen van je!
Veel plezier met uit eten vanaaf

Li3sann3: Hoe lang t dan nog duurt is niet precies te zeggen. bij de ene merrie gaat t heel snel en bij de ander niet. Heeft ze ook al kegeltjes?

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:34

@iwayalover : nog effe vlug voor ik doorga....nee ze kegelt nog niet

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:35

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:38

@iwayalover: Wat zij kegeltjes? Ik weet niet veel over drachtigheid...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:38

@ Nouran. Nog maar 7 dagen ?! Dat schiet echt al op

@Indian. Wat leuk dat ze haar banden al loslaat! Dan zal het kind toch niet meer zo lang op zich laten wachten!

@Adriana. Ik ben benieuwd naar de foto's

@Iwaya. Wat een schatje Wat een geweldig hoofdje zit er op!

@Cayusejuhh. Pitana vorderd dus ook al goed Harsdruppels al. Het einde is in zicht Of het begin natuurlijk

Nicky2 schreef:
Zoo wat een moeders hier allemaal . Die van mij is ook bijna uitgerekend. Ik ben echt benieuwd. Gister had ze zich vastgerold in de stal, vraag me niet hoe,maar ik schrok me dood en snap eigl nog steeds niet hoe het kan. Ze heeft een gigantische boks en er liggen ook nergens hopen strond ofso waar ze achter kan blijven hangen? Marjaa zal wel door de dikke buik komen. Ik maakte me wel zorgen,
want een zwangere merrie moet absoluut niet gaan liggen rollen of iets dergelijks!

Maar ik wacht nog steeds op mn veulentje=D

Wat vervelend dat ze zich vastgerold had! Maar, waarom schrijf jij dat een drachtige merrie niet mag rollen?! Die van mij rolt zo vaak En met haar is niks aan de hand hoor!

@Wenk. Lisje begint ook al uiers te krijgen! Eindelijk begint het bij de meeste merries in dit topic een beetje te vorderen

@Fleda. 50 dagen nog maar!! Dat is zo voorbij

@Marije. Wat een heerlijk hoofdje heeft ze toch En het word druk bij jullie op stal straks! Wel gezellig, al die veulentjes die even oud zijn

@Amandake. Dat word een vroeg veulen van de tinker! Ach, als de merrie binnen kan staan is dat natuurlijk helemaal niet erg!

@Sammie. Samentha heeft een mooi buikje hoor

Faye is opgehaald, die staat weer tevreden te eten
We hebben ook nog een drachtige merrie opgehaald, Puzzel. Dat is ook een tinkermerrie, en ze is 29 april uitgerekend. Ze zal bij ons bevallen, en dan na een maandje ongeveer word ze weer opgehaald. Dus Missy en Puzzel zijn ongeveer even lang drachtig Wel leuk, dan worden de veulentjes ongeveer tegelijk geboren en kunnen ze lekker samen spelen! Puzzel is nog wel wat onrustig, maar ze staat wel lekker bij de andere paarden te eten. Dus dat komt wel goed En ik heb natuurlijk meteen even aan haar buik gevoeld, en ik heb meteen het veulen voelen schoppen Wat een geluk zeg Sommige mensen die voelen iedere dag aan een merrie's buik in de hoop dat ze het veulen voelen. En ik voel 1 keer en het is meteen raak Puzzel keek er wel heeeeel chagarijnig bij. Ze vond het veulentje niet zo lief volgens mij Ik zal morgen even kijken of ik foto's van haar kan maken. Maar ze is wel erg vies!