[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:30

Hmm ik weet niet zo goed wat ze van plan is :') Dag 317 nu. Ze is verder niet verandert in gedrag
Afbeelding
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:46

kayabo ik denk dat je mag gaan waken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:51

Jeetje Kabayo, rechtsonder lijkt het nog wat groenig maar ik zou er denk ik wel op gaan waken.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:51

Muronia ze is vandaag 323 dagen

Kabayo dit heb ik ook := ze schuurt wel d'r staart wat maar verder zie ik nog niks geks bij die van mij

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:54

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Jade is behoorlijk beschermend en dreigt enorm als je te dicht bij Zyva komt of ze gaat tussen jou en Zyva in staan.
Nu valt het bij mij nog redelijk mee en kunnen we na keer dreigen Jade wel pakken maar dreigt in het begin nog wel een beetje.
Maar bij een ander toch al snel oren plat en dreigen te bijten/willen aanvallen.

Vorig jaar had ze dit absoluut niet maar wellicht komt het wel van alles van vorig jaar met der eerste veulen, toch een soort trauma ofzo dat de kleine word weggenomen ?

Dit maakt het allemaal wel wat lastig op t moment, weet niet zo goed waar we nou goed aan doen :(

MPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:56

kiko schreef:
MPP schreef:
Vraagje aan alle veulen bonusmoeders ;-)
Ons veulentje is nu 3 weken oud, zouden ze al dag en nacht buiten kunnen? We hebben eventueel een schuil mogelijkheid waar ze zelf in kunnen lopen, maar daar maken ze nu niet zo veel gebruik van.

Ik zou het zelf persoonlijk nog niet doen. Het is nog koud en vaak nat. Ik doe ze tussen de middag nog naar binnen zodat hij lekker in de stal kan slapen. De wei is nog niet droog genoeg om erin te liggen

Dat was ook een beetje mijn zorg, maar weet dat ik nog wel eens overbezorgd kan reageren ;-)
Maar heb ze toch maar lekker droog gezet voor de nacht, morgen vroeg mogen ze weer naar buiten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:58

@hippie
Carlijn kan dat in de stal ook wel, zeker als je erbuiten staat bij de tralies. Bij in de stal kijkt ze soms nog wel lelijk maar heel anders. Ik neem wat brokjes mee als ik de stal in ga en dan is het goed. Liefde gaat door de maag. :+ Bij Carlijn was het vandaag een stuk beter al, wat ik weet is het vrij normaal dat merries zo beschermend zijn, zeker de eerste dagen. Even tijd geven. :)
Laatst bijgewerkt door Annash op 24-04-24 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:58

Ik zou moeder en veulen gewoon even met rust laten tot ze eraan toe is om mensen erbij te laten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:02

Ik zou ook ze met rust laten. Trekt vaak vanzelf wel weg.

En ik zou ze nog gee 24 7 buiten houden...

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:11

Annash, denk dat dat van ons dan wel vergelijkbaar is.

mirjamalvaro, de dagelijkse dingen moeten toch gedaan worden en daarvoor moeten we wel "dichterbij" komen maar inprinciepe zijn mijn moeder en ik der vaste mensen voor de rest is er eigenlijk nauwelijks iemand bij meer.
Ze staan overigens aan huis.

Hopelijk trekt het snel weg!
Mijn moeder maakte zich zorgen en is bang dat Zyva het gedrag naar ons toe over neemt.

We doen verder weinig met der hoor en willen ook niet continu aan/bij der veulen zitten en lekker met rust laten. De dagelijkse dingen zoals voeren enzo. moeten wel gedaan worden, heb der dan wel gepoetst vandaag voor het eerst want ze had nog veel kriebels daar genoot ze stiekem dan wel van maar die kleine komt dan niet in de buurt die bekijkt het van een afstandje :') .

Ze zal ook wel moe zijn, sinds der bevalling heeft ze niet meer geslapen (liggend).

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:53

Bij merries die aanvallend zijn laat ik gewoon het halster om de eerste dagen, zodat ik ze kan pakken als ik in de stal moet zijn om wat voor reden dan ook. Eigen veiligheid voor alles en de dagelijkse dingen moeten nu eenmaal toch gebeuren. Vaak merk je dan wel dat het allemaal wat minder fel wordt als er wat tijd overheen gaat.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:54

Muronia. Fantastisch, daar is ze dan! Van harte gefeliciteerd *\o/*
Wat heerlijk dat ze al lekker op de wei kon.

Nieky1993. Super grappig dat het toch zwart is :D
Je vroeg me nog naar het uier van mijn merrie. Ze maakt heel langzaam wat uier. In de ochtend lijkt het meer dan het is, maar in de avond blijkt dat voornamelijk zucht te zijn geweest. Over twee weken is ze al 11 maanden, jeetje wat gaat dat snel.

‘s Ochtends
Afbeelding

En ‘s avonds :O
Afbeelding

Kiko. Dankjewel wat lief. Net als die van jou, onder de appels.
Wat leuk dat je de Ride & Run organiseert! Het is wel druk nu voor je hè?

Kyrkelover. Och arme merrie. Hopelijk is het snel achter de rug :(:)

Sanet. Spannend. Ik ben echt benieuwd wanneer ze gaat :j

Claucarlien. Wat heerlijk zo in de zon. En wat glimt jouw merrie 8-)

LaDonna75. Jouw merrie maakt ook echt al flink uier zeg!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:20

Kyrke succes vannacht hopelijk een veulentje voor jullie.

Zilver maakt het spannend ! Ook succes met waken

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:28

Kabayo jij mag gaan waken. Misschien komt die kleine toch eerder dan dag 320!

Nieky maakt Missy al stappen of is die nog niet klaar met bakken..
ja op het laatst is het best veel geregel en omdat ik nog niet zoveel energie heb is dat nogal lastig maar komt vast goed!

Phileine het is nu eigenlijk te veel (ivm mijn burn-out) maar aan de andere kant geeft het mij ook wel weer energie.
Het is voor het eerst dat we 40 combinaties hebben dus dat vind ik wel gaaf. Moet alleen effe kijken of ik wat extra prijsjes kan regelen.
Van de week de startlijst maken en mail opzetten
Er alle info en daarna lijst maken voor de omroeper met alle gegevens en tekst die hij moet omroepen en tussendoor moeten de paarden ook gedaan worden.
Ben al blij dat ik een manier heb gevonden dat ik Cover niet meer in de hout greep hoef te nemen om zijn halster om te doen en dat hij zijn slobber opeet met vlozaad. Anders had ik met een spuit moeten doen. De mest is nog wel dun maar geen water meer dus er zit verbetering in.

Herkenbaar met die uier. In de ochtend denk je nou die is al aardig gevuld en in de avond denk je waar is alles gebleven :-)

Happy Hippie balen dat jouw merrie zo beschermend is. Had ik totaal geen last van maar mijn merrie is van zichzelf al gek op aandacht en dat was ze naar de geboorte nog steeds. Iedereen mocht gewoon bij het veulen kijken. Maar ik weet dat sommige merries echt kunnen aanvallen als ze een veulen hebben. Ik zou ze ook zoveel mogelijk met rust laten en dan wel de nodige dingen doen en als poetsen helpt ook doen. Het veulen komt vanzelf wel. Hier kwam hij ook kijken en kan hem nu al poetsen en voetjes optillen. Doe ik iedere dag en overal aanraken.

Mpp verstandig. De komende nachten nog koud en dan is de grond ook koud en vochtig. Dan wil je niet dat ze daar lang op liggen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:59

Sanet Het is idd bijzonder dat ze zo bruin is haha. Maar we hebben ze zelf gedekt dus ik weet 100% zeker wie de vader is anders had ik het ook niet geloofd :')

Pradadaan had je de strips met kleine stapjes nog gekregen? Die met grote stappen is idd lastig af te lezen.

Happy_hippie Met Loes hebben we wat soort gelijk meegemaakt. Bij de vorige eigenaar had ze een veulen wat na 10 dagen gestorven is. Het eerste veulen hier was ze super beschermend over. Ze viel ons echt aan de eerste dag := . Ze heeft ten eerste idd een halster omgerekend dat om bleef zodat we haar konden pakken. Maar ik ging ook gewoon super vaak even de stal in en kriebelde haar, gaf een wortel en ging er weer uit. Na een week was ze normaal in gedrag. En dit jaar met haar veulen was ze super lief en makkelijk.

Chrissy Gelukkige verjaardag. Je merrie heeft nog geen haast zo te zien.

Kvikur de ph lijkt idd te dalen *\o/*

Am_horse nigrante ziet er echt goed uit. En huge :+

Muronia Fijn dat ze toch naar buiten konden. Wat een leuk hoofdje heeft ze <3

Xsurfdairy klinkt spannend en alsof het de laatste loodjes zijn. Veel beterschap ook na je operatie.

Ladonna75 ik melk echt de uier zodat er een beetje uitkomt en laat dat op de test vallen.

MPP Hier gaan ze pas 24/7 naar buiten als ze minimum 4 weken oud zijn.

Kabayo oehhh dat ziet er spannend uit :D houd ze maar goed in de gaten.

Phileine83 Die uier loopt idd nog goed terug. Ze heeft nog geen haast haha.

Kiko Missy maakt nog steeds geen vorderingen -O-
Afbeelding

Van het weekend kwam mijn vriendin foto's maken van een aantal veulens. Heb ze vandaag gehad. Ze zijn weer leuk <3 . Dus een kleine spam van een gedeelte foto's O:). Zondag mogen ze eindelijk 24/7 buiten.

Izzy met d'r lieve blik
Afbeelding
Afbeelding

Race konijn Kieran :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En speelvogel jack
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 00:45

Fenna is net bevallen van een merrieveulen

Afbeelding
Afbeelding

Bevalling ging super, veulentje staat al en de nageboorte eraf. Nog even drinken maar ze is al goed op zoek.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 00:56

Kabayo. Dat ziet er uit als een echte verandering. Dat wordt waken :):)

Nieky. Prachtige foto's <3 Missy neemt de tijd

Happy_Hippie. Zoveel mogelijk met rust laten. Met pakken voor naar buiten even wat lekkers geven. Niet los in stal naar veulen gaan. Duurt meestal een week. Maar respecteer dat ze haar rust nodig heeft. Het veulen is nog heel jong.

Mpp. Vindt ik ook nog te vroeg. Het weer is ook nog te wisselend. Als ze dan net op een natte plek gaat liggen heb je zo longontsteking

Kyrkelover. Ze houdt je zo wel bezig hopelijk komt de kleine snel

LAdonna. Ik melk wel ja. Waarom, dan zie ik duidelijk veranderingen had ik het niet gedaan, had ik waarschijnlijk wat bevallingen gemist. Ik heb twee merries die dus niet echt gaan kegelen. Als de melk iets veranderd van kleur kwam het veulen die avond

Muronia. Ze is wel heel leuk weer. Lastig he. Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Wat blijft, en wie moet weg. Heb er heel veel moeite mee

Nigrante is idd behoorlijk dik. Ze is nog niet eerder zo rond en mooi geweest. Ergens ook wel een beetje spannend. Aangezien ze ook echt grote veulens geeft. En toen was ze echt niet zo zwaar. Misschien gaat ze nu eerder. En is het vooral veel vruchtwater... Ik hoop het :roll:
Afbeelding
Nog 33 dagen tot veilig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 02:52

Gefeliciteerd xsurfdairy!

Kyrkelover bij jou nog niks??

Hier is het rustig. Wel issues met de camera. Voor nu durf ik rustig te slapen, heb net even bij haar gekeken

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 03:15

Camera's hebben mss ook last van de maan? Mijne is ook uit de lucht vannacht. Dus oldscool uit bed.
Het zal niet voor deze nacht zijn maartoch, beetje benauwd zo zonder camera.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:41

Gefeliciteerd surfdiary! *\o/*

Kabayo, ik ben benieuwd of ze dag 310 gaat halen :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:51

Gefeliciteerd xsurfdiary!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:03

Gefeliciteerd xsurfdairy *\o/*

Kiko, Jade is van zichzelf normaal ook echt een grote kroelkont en houd van aandacht. Maar vermoed dat dit te maken heeft met der veulen van vorig jaar dat ze bang is dat we haar weg nemen oid.

Nieky, super fijn om te horen :j

Ik kan der Zelf gewoon pakken om naar de wei te gaan etc
Net met voeren stond ze me ook al op te wachten met hoofd over het hek (oortjes naar voren) en deed ze niks.

Denk idd dat het langzaam minder word, ze volgt die kleine in de stal al een stuk minder obsessief en staat eindelijk normaal der hooi te eten.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:05

Gefeliciteerd xsurfdiary! *\o/*

Toch best weer veel merrietjes of lijkt dat maar zo?

Happy hippie, grote kans dat het idd te maken heeft met vorig jaar.
Ik had het hier met Aleeyah de eerste uren, daar mocht ik ook amper bij het veulen komen. Ook als ik probeerde te helpen met drinken was ze niet blij. Bij haar laatste veulen, hadden we veel te veel visite, toen kwamen de buurmeisjes steeds langs, namen ook familie mee en ze zijn zelfs een keer geweest toen ik er niet was. Op een gegeven moment was Aleeyah er helemaal klaar mee en liep ze steeds weg als er iemand kwam.
Denk dat die eerste uren van nu daar zeker mee te maken hadden, ik heb ze nadat alles goed was, zoveel mogelijk met rust gelaten, toen was het de volgende ochtend over.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 25-04-24 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:08

Gefeliciteerd xsurfdiary!! *\o/* <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:09

XSurfdiary ja eindelijk en ze heeft op je gewacht, wat fijn. Gefeliciteerd!!

Elina Zilver gaat het spannend maken (en dat mag ze nu ook _O- ). Zal vast niet meer heel lang gaan duren.

Niks zo irritant dan haperende camera's. Net of ze het erom doen he? Hier ook dat probleem 2 nachten voor de bevalling gehad.

Ik heb even flink bijgeslapen, dat was ook nodig. Nu hopen dat de spierpijn snel wegtrekt. Bijna topsport zeg, helpen bij een bevalling en helpen om een veulen onder de mama te parkeren.