[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:40

dat is al een fatsoenlijke uier vulina! ik zou ze inderdaad maar vast open laten maken.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:50

Vulina schreef:
Onze merrie die afgelopen jaar 368 droeg en pas op het laatst uier kreeg, vandaag op 315 dagen:
[ [url=m/B4S52w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veearts komt haar zo even checken en meteen maar open zetten..

Laat ik nou helemaal groen zijn op dit gebied.. maar mag ik vragen hoe ze dat gaan doen? :)

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:02

Welkom Brigitte en Laura! Laura Al's je pony vorige keer zonder problemen buiten is bevallen zou ik dat deze keer ook zo doen.
Celest, ook terug welkom.

Barb, wat een pech en kosten met je merrie. Snap goed dat je nu twijfelt om haar weer te insimineren.

Knolselder, idd dat wachten duurt lang. Mijn merrie moet nog 42 dagen maar pfff. Gelukkig is dit weekend wel haar nieuwe stal klaar. Volgende week camera ophangen en dan hebben we in idd geval iets om naar te kijken.

Oriane, is een lief ding. Haar moeder staat er ook bij alsof ze alles wel prima vindt.

Luna, weer je al welke merrie je met deze hengst laat dekken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:08

Celestexxxxx schreef:
Vulina schreef:
Onze merrie die afgelopen jaar 368 droeg en pas op het laatst uier kreeg, vandaag op 315 dagen:
[ [url=m/B4S52w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veearts komt haar zo even checken en meteen maar open zetten..

Laat ik nou helemaal groen zijn op dit gebied.. maar mag ik vragen hoe ze dat gaan doen? :)

Letterlijk, haar vagina openen...De merrie is na de bevruchting dichtgenaait(kleine sneetjes aan de binnenzijde van beide labia en tegen elkaar hechten) om abortus te voorkomen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:09

Vulina amai heel verschil! Ook met zelfde hengst? Ik weet één van de snelste merries ooit met Arany (323 dagen) had haar volgende veulen van andere hengst pas op 368 ofzo.

Luna wat een grappige uiertjes, die kleurtjes :D

Satinka heeft elke dag korstjes nu, die overal blijven plakken:

Afbeelding

Dag 326. Ze bevalt anders altijd mooi rond 340, maar zit dit jaar met alles een beetje voor op schema.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:51

Nee, andere hengst.

Ze hebben haar gescand om placentitus uit te sluiten. Dat leek verder goed. Besloten haar nog niet open te maken voor de 320 dagen, gezien dat ook weer risico geeft. Dus voor nu lijkt het goed, en gaat ze gewoon niet dik een jaar dragen ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:00

wat leuk Sara, gefeliciteerd met je gewonnen dekking , faramir is echt een knappe hengst :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:05

Celeste, mooi puntig buikje heeft je merrie :j

Vulina, dat is al flink uier... blijft toch vreemd hea dat sommige zo voorbij gestreeft kunnen worden door andere merries die dan ineens een stuk korter willen dragen ofzo... ik bedoel; een merrie aan de tijd dan verwacht je dat die eerst gaat. Maar zo zie je maar dat je planning behoorlijk in de war geschopt kan worden :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:14

Vooral omdat deze afgelopen jaar zo lang droeg, dan ga je nu toch niet uit van 50 dagen eerder.. Nou ja, volgens veearts geen reden tot paniek, placenta gemeten, dus lijkt gewoon een andere lijn aan te houden..

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:53

Een van mijn merries heeft in haar leven twee veulens gehad. Eerste op 326 dagen, tweede op 360 dagen. Pfff toen had ik dat ook echt niet verwacht. Beide even groot, niets geks. Wel paar jaar ertussen en andere hengst.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:10

Heeft DL ook ervaring mee := haha zo zie je ook maar hoe verschillend alle merries zijn. Het idee blijft gek. Je weet dat het kan, maar je rekent er niet op. Zo waren onze merries ongeveer tegelijk uitgerekend... bij haar huppelt al een week een veulen rond en mijn merrie maakt nog niet eens aanstalten... :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:18

linda2008 schreef:
Heeft DL ook ervaring mee := haha zo zie je ook maar hoe verschillend alle merries zijn. Het idee blijft gek. Je weet dat het kan, maar je rekent er niet op. Zo waren onze merries ongeveer tegelijk uitgerekend... bij haar huppelt al een week een veulen rond en mijn merrie maakt nog niet eens aanstalten... :P

Mijn merrie was vorige jaar 7,5 week eerder uitgerekend dan haar zus, bij de vorige eigenaar. Ze kregen op exact dezelfde dag een veulen! Mijne veel te laat, die van hun veel te vroeg. Ze kwamen bij ons kijken, kreeg in de avond foto van die van hun :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:18

Ja idd ik had er eens 3 uitgerekend tijdens dezelfde week. KI dus ik wist exact hoeveel dagen ze waren...
5/3
27/3
3/5

Hebben ze hun veulens gekregen, 2 maand tussen jongste en oudste dus..

Maar dikwijls kan je per merrie toch wel iet of wat uitgaan van voorgaande drachten... buiten zo’n fokmerries gerekend :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:01

Welkom celeste!

Leuk een dekking van faramir Sara.

Vulina zo dat is ineens flink uier. Mijn merrie ging 3 jaar geleden met 364 en nu al 2x op 318 :P alles is dus mogelijk haha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:05

Hola, dat is al een hele uier Vulina!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:19

@Cp112 Spannend! Zit er nu echt aan te komen. Ben heel benieuwd wanneer ze gaat.

@Celeste Welkom! Leuk beestje hoor, en wat grappig dat er zoveel verrassingsveulens in dit topic zijn :)

@AMHorses Ze is echt een schatje <3

@Vulina die uier staat ook echt al bijna op knappen :wow:

@Luna2006 mini uiertjes.. Zo was Lady ook heeeeel lang. Maar was een super gaaf hengstje! Vind hem echt heel gaaf!

@Tinnie Spannend hoor, hoe lang denk je dat ze zal dragen dit jaar?

_/-\o_
Is er misschien iemand hier die mij kan helpen wat betreft mijn birth alarm? Ik word ramgek van dat ding... Vanavond de slaapstand geactiveerd en net ging hij alweer af... Madame lag weer plat schijnbaar, ging even rollen en stond toen op... Volgens sms bericht heeft ze één keer 30 sec. plat gelegen en toen is hij gaan bellen. Kan ik hem niet pas laten bellen wanneer ze een aantal keer plat/omhoog/plat gaat? :?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:13

Ook met slaapstand kan je vals alarm krijgen helaas. Gebeurde hier ook tijdens het rollen of wanneer ze een paar x naar hun buik kijken tijdens het liggen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:48

Ik weet niks van een birth alarm helaas. We hebben er wel een maar gebruik hem niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:06

Ik heb slaapstand aan staan. Zelf even testen als je hem kantelt. Maar ik heb ponys die met slaap stand al 15x per nacht alarm kunnen geven :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:07

Oh wat gek he vulina. Zo verschillend en toch dezelfde merrie. Het lijkt mij wel een fijn vooruitzicht om niet naar een jaar dragen te gaan!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:25

Welkom nieuwelingen. Het word gezellig druk zo hier in het topic.

Maar dames geen veulens vannacht ?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:21

Ilja_1997 schreef:
_/-\o_
Is er misschien iemand hier die mij kan helpen wat betreft mijn birth alarm? Ik word ramgek van dat ding... Vanavond de slaapstand geactiveerd en net ging hij alweer af... Madame lag weer plat schijnbaar, ging even rollen en stond toen op... Volgens sms bericht heeft ze één keer 30 sec. plat gelegen en toen is hij gaan bellen. Kan ik hem niet pas laten bellen wanneer ze een aantal keer plat/omhoog/plat gaat? :?

Als je alarm hebt zoals mij dan moet je de valse alarmen laten afgaan en direct resetten. Das ook reden waarom ik alarm er vroeg aanhang. Op de handleiding staat dat hij het gedrag van de merrie probeert op te slaan en als je valse alarmen reset, onthoudt hij dat. Zo had ik eens een extreme platslaper. Uren kon ze liggen plat snurken. Op denduur kreeg ik daar geen alarm meer op omdat ze dan niet meer recht kwam met hoofd. Nooit geweten of alarm zou goed afgegaan zijn. Ze ging instant bevallen toen ik ze in de stal had gezet.

Gefeli met de verkoop van rockey dat ging snel

WoW vulina mooi uier al

Mijn ene merrie beviel op 345, 346 en 335 dagen. Eerste twee zelfde hengst, laatste andere hengst. Misschien zit de hengst er ook voor iets tussen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:29

Mijn beide merries vorig jaar op 324 dagen, zelfde hengst. Mooie korte dracht

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:00

Barb, jeetje wat een kosten! Zo maakt het het fokken inderdaad een stuk minder leuk.. hopelijk gaat het toch nog lukken.

Tinniie, bij jou schiet het ook mooi op. Afwachten of ze de 340 gaat halen!

Leoniee, wat heb je haar een leuke naam gegeven. Kijk haar lekker tevreden liggen.

Siptje, ook druk aan het waken dus. Dat kan toch niet lang meer duren!

Miesje, denk dat je shetlander ook wacht op beter weer!

Ilja, ook hier een geboortemelder, maar gelukkig geen plat slaper. Wel heel vervelend natuurlijk.. maar ik ging toch liever iets vaker kijken dan 1 keer te weinig.

Tinkerbellz, fijn dat je toch kon gaan, alles rustig gebleven dus?

CP, wat fijn dat je royce zo snel hebt kunnen verkopen. En nu hopen dat je 2e veulen niet lang op zich laat wachten!

Vulina, apart hè dat het zo kan verschillen. Hopelijk blijft het veulen nog even zitten!

AM, Wat een scheetje is Oriana! Moeders vindt het allemaal wel prima zo te zien.

Luna, wat gaaf dat je een dekking hebt gewonnen!!

Hier vandaag 320 dagen!
Sinds 2 dagen nu ook aan het waken snachts. Vertrouw haar voor geen meter. Vorig jaar met 331 dagen een veulen, maar heb zo’n gevoel dat het deze dagen gaat komen. Bij haar is het echt lastig in te schatten, want vorig jaar was het namelijk binnen 2 uur hars, melk, veulen! Dat kan dus ook nu weer super snel gaan.
Maar haar kont is echt flubberig, staat onrustig, steeds staart optillen, te wiebelen van het ene op het andere been, uier weer voller. En nu maar afwachten.

Afbeelding

Ik kan trouwens geen smiley’s meer toevoegen en foto’s meer openen. Wanneer ik op het linkje klik veranderd het in een leeg vierkantje? Iemand een idee hoe dit komt?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:09

@Fotsy wat voor een alarm heb jij? Misschien iets voor volgend jaar met mijn andere merrie. Dit is een Birth Alarm Premium, deze kan dat volgens mij niet.

@Evelien, jeetje die linkerspeen (eigenlijk rechts) lijkt haast ontstoken oid :wow: