[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:22

wat schattig die dekjes <3 , nu moeten er gewoon merrietjes bijzitten Pretty

welkom nieuwelingen, leuke combi's

ZoeyDercks

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:53

Heel schattig die dekjes!
Ik ga ze alleen niet nodig hebben mag ik hopen in juni!

Fee haar buik groeit weer gestaag. Haar hoeven zijn weer gedaan en morgen ga ik weer rijden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:16

@ Setteli, ik heb maat 85 voor mijn veulen gekocht, een die je nog aardig kan stellen. Ik heb hem gewoon 2e hands gekocht aangezien dit toch een eenmalig iets is.

Prima foto's toch Kabayo?

Welkom AlaskaTorrie

Even een vraagje, Harmony is over kleine 2,5 maand uitgerekend, maar nu heeft ze voor haar uiers dat de klieren opzetten, is dat normaal?

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:20

Ik probeer veel filmpjes van bevallingen te bekijken maar soms vind ik het echt net lijken of de merrie bijna "kapot getrokken" word, of lijkt het soms wel of mensen ongeduldig worden en het er zo snel mogelijk uit willen hebben... maar het veulen hoeft tijdens de bevalling toch nog helemaal niet zelfstandig te ademen? Wie heeft filmpjes van een goede, normale bevalling?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:39

Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 03-01-17 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:42

Welkom zd!

Pretty, wat leuk een roze dekentje!
Ik ga voor je duimen voor een merrie jaar ;)
Dat heb je wel verdient na al die hengstjes!

Marije, wat een super mooi passend dekentje!
Ik ga daar ook is kijken.

Alaskatory, welkom!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:48

Silly volgens mij is dat wel normaal,Karin heeft het ook wat nu.

Dankje Skaay! Niet dat die hengstjes een straf waren hoor.
Maar het is gewoon tijd voor wat vrouwelijke hormonen dit jaar. Of toch minstens eentje hihi.

Hier op het erf kan elk moment het lammerseizoen losbreken. Wordt weer erg druk en levendig in de schapenstal straks. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:55

Ja dacht ik ook wel, maar wist niet dat dat al zo vroeg kwam.

Ooh heerlijk al die lammetjes

Linda, hier nog een filmpje.
Erg mooi van dichtbij gefilmd
https://youtu.be/j9jpcLkyWOQ

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:05

Wauw Silly bedankt!! Dat is een mooi filmpje zeg!!
Niet alleen omdat het zo goed gefilmd is enzo maar je ziet echt alles zo volgens het boekje gaan terwijl de "natuur" zijn werk doet; vruchtwater, persen, vliesje van de neus, echt heel mooi!
En dan gaat het uiteindelijk ook wel super snel zeg! Bedankt voor het delen :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:14

Welkom aan de nieuwelingen, wauw die papa arabier, wat een plaatje <3 Ook ik houd van vos met veel wit, in ieder geval mogen de aftekeningen van mij royaal aanwezig zijn :D

Silly, Lara heeft ook al wat vulling voor het uier en ik kan mij herinneren dat ze dit 2 jaar geleden ook had en Luna vorig jaar ook. Foto is uit een andere hoek genomen, maar je kunt het wel zien.
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:20

Inderdaad :D

Altijd fijn om te lezen dat dat erbij hoort.
Sowieso mooi om te zien die veranderingen.

Ja Linda ik vond het ook mooie filmpjes. Vooral de laatste

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:31

Bedankt voor de complimenten over de knappe papa. Het is een volbloed arabier, oude Russische lijnen. Hij heet Nizar VS. Grappig genoeg heeft hij ook een witte vlek op z'n buik..

Afbeelding

Afbeelding

Merrie is een Quarter x Arabier (Russisch), dus wordt een 3/4 arabier.

Vorig jaar 1 bevalling meegemaakt, waarbij de merrie bij het likken aan het veulen leek te knagen..gelukkig stopte ze daar gauw mee.. die bevalling was wel fijn om zo mee te maken, ging eigenlijk heel soepel. En dat op een heuvel in de Eiffel..

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:03

Mijn merrie vandaag op 203 dagen. Ze begint al aardig dik te worden.het is dat ook haar 4de veulen.
Afbeelding

Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:21

daisyjazz, Leuk het filmpje met het pendelen :D
Ik ga het straks ook is proberen, kan iemand het mij nog eens uit leggen hoe het precies moet?

Mooie foto's Kabayo!

Silly1972, Geen idee, maar lees weer graag mee of het normaal is

Mooi, ik heb de filmpjes gekeken!

pretty, Succes met het lammerseizoen!
Ik heb jaren in de lammer tijd bij een melk geiten bedrijf gewerkt, heel wat lammetjes de fles gegeven :D

AlaskaTorrie, Knappe papa hoor!

_Yvonne, Mooi buikje al!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:35

Alaska dat is tenminste een arabier met body! Eentje die niet zomaar breekt in mijn ogen :P heel gaaf dier!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:18

hinte schreef:
daisyjazz, Leuk het filmpje met het pendelen :D
Ik ga het straks ook is proberen, kan iemand het mij nog eens uit leggen hoe het precies moet?

Het is heel simpel (zoals ik het deed dan toch he :p ik deed het meer voor de fun, maar ik denk wel dat hij klopt nu hihi :j) men nemen een spijker en een staarthaar. Knoopt de spijker aan de staarthaar en houd die boven de kont van de merrie. Even stilhangen en daarna je hand stilhouden en wachten, bij mij ging hij binnen 10 seconde bewegen. Bij beide ruinen bleef hij stil hangen :+

Ik ben me inmiddels meer en meer aan het verbazen over de buik van Halla... Ze is zooooo idioot dik gewoon, gister vroegen mensen of ze al bijna moet bevallen :oo Hopelijk wordt het veulen niet al te groot. Ze staat gewoon op onbeperkt hooi en vitamine, maar ze eet wel echt bijna heel de dag door met af en toe een pauze dat is echt haar grootste hobby nu. Verder is ze absoluut niet dik dik zegmaar, eerder wat schraal.... Na hobby nummer 1 komt, bij mij om aandacht vragen, en hobby nummer 3 is lelijk kijken naar alles wat mannelijk is, waarbij mijn witte ruin blijkbaar niet mannelijk genoeg is :') Maar mijn vriend is blijkbaar wel mannelijk genoeg want daar kan ze toch zuur naar kijken, zeker als hij wil dat ze een stap aan de kant doet _O- Tenzij hobby 1 natuurlijk gecombineerd wordt met mijn vriend, dan is hij absoluut fantastisch :j :') Bitch merries...
Ze vind trouwens wel dat ze echt heel zielig is hoor _O- :') Dat zie je natuurlijk wel aan die blik :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:10

Haha Daisy, die blikken en hobby's zijn zo herkenbaar :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:19

AlaskaTorrie schreef:
Vorig jaar 1 bevalling meegemaakt, waarbij de merrie bij het likken aan het veulen leek te knagen..gelukkig stopte ze daar gauw mee.. die bevalling was wel fijn om zo mee te maken, ging eigenlijk heel soepel. En dat op een heuvel in de Eiffel..

Sorry stille meelezer.
Bedoel je zo?

Heb bij deze bevalling trouwens wel de voetjes tegen gehouden terwijl de merrie de schouders eruit probeerde te krijgen. Veulen schoot telkens terug en voor het haar aangenamer te maken even voetjes vast gehouden en dan was hij er direct uit.

*terug naar meeleesmodus*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:24

linda2008 schreef:
Ik probeer veel filmpjes van bevallingen te bekijken maar soms vind ik het echt net lijken of de merrie bijna "kapot getrokken" word, of lijkt het soms wel of mensen ongeduldig worden en het er zo snel mogelijk uit willen hebben... maar het veulen hoeft tijdens de bevalling toch nog helemaal niet zelfstandig te ademen? Wie heeft filmpjes van een goede, normale bevalling?

Die heb ik wel van Nora

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:29

Ja bedankt inowa!! Dus eigenlijk alleen even het vliesje van het neusje gehaald zodra het er eenmaal uit is? Wanneer doe je dat eigenlijk? Al als het hoofdje er net uit is (en niet meer terug kan schieten?) of pas als de schouders er ook door zijn? Of pas als het er helemaal uit is?
Op welk moment gaat het precies door zijn neusje ademen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:37

Zodra de neus/hoofd er goed en wel uit is haal ik het vliesje van de neus.
Wil niet het risico lopen dat het misgaat.

Mijn vriend heeft nog even wat getrokken om de achterbenen eruit te halen maar puur omdat pepper doodmoe was van het persen.

Normaal probeer ik echt niks te doen.

Wanneer het door de neus gaat ademen weet ik niet precies,denk wannerer de navelstreng breekt? maar nora deed dat vrijwel meteen al toen de helft van haar lijf eruit was.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:45

Pepper vandaag 266 dagen drachtig geloof ik.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:53

Ik dacht dat het al begon te ademen zodra de borstkas erdoor is en de longen open kunnen. Vandaar dat ze dus in vlies kunnen stikken nog voor de navelstreng gebroken is omdat door lucht te trekken, het vlies eigenlijk voor een vacuüm van de neusgaten kan zorgen. Of zo iets :o

Vind eigenlijk op laatste filmpje van silly dat het neusje vrij snel na de voetjes komt en dan zie je ook dat de schoudertjes wat blijven hangen en de merrie extra moeite moet doen. Dan kan het toch geen kwaad om even de schouder eruit te halen toch en te helpen? :P

Yvonne ze begint ook al goed uit te buiken

Pepper is huge

Daisy ocharme die blik, ik ben niet ziek maar wel zwanger pffff

Dat bijten naar het veulen is volgens mijn da omdat de merrie wil zeggen naar haar veulen, ik ben je mama en naar mij moet je luisteren. Deed Flo ook heel erg in voetjes, de oortjes en inderdaad strenge mama maar veulen luisterde wel en super mama. Dus ik zou ze gewoon laten doen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:58

Dus eigenlijk vliesje van de neus zodra het hoofdje er goed door is, eigenlijk nog voordat de schouders/borstkas enzo komen?

Goh een beetje helpen lijkt mij zelf geen kwaad te kunnen als het echt zwaar word voor merrie of veulen vast zit ofzo. En als je een voetje goed moet leggen ofzo, ben je toch al in/bij de merrie bezig...
Alleen ik vind op sommige filmpjes dat mensen al heel snel gaan helpen, ook al is er niets "mis" ofzo en soms vind ik er echt eng veel druk op staan en dan vind ik het er vaak juist minder soepel en comfortabel uitzien dan bij een "natuurlijke bevalling".
Dus ik ga denk ik maar proberen zo min mogelijk te helpen :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:58

aahhh pepper <3 ze is weer huge, maar lijkt toch slanker dan vorig jaar?? of ligt dat aan mij?