[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:53

Angelpam, er waren bij jou toch al harsjes, of herinner ik me dat verkeerd?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:54

Ooh Pebbles is mooi :9 Wat voor ras is ze?

Azara: wat een buik :wow:

Lisanne: wat een liefje zeg. Zo leuk dat hij zijn hoofdje op schoot komt leggen <3 Furioso probeerde helemaal op schoot te kruipen, dat was wat minder fijn :')

C2012: dat begint al op te schieten zo te zien. Spannend! Succes nog met de verdere voorbereidingen.

nobje: haha dat meedraaien voor kriebels dat herken ik echt zo goed _O- Sierra deed dat ook (en nu soms nog steeds). En haar zoon is minimum zo erg, die plakte met zijn kont tegen mij gisteren en liep zo overal mee :+ Heb hem toch even de les moeten spellen dat hij niet moet overdrijven :o

Imperiosa was gisteren super aanhankelijk, ze kwam verschillende keren naar me toe in de weide om aandacht te vragen (normaal doet ze dat enkel als ik net aankom en soms nog een keer wat later, maar meestal op zoek naar snoepjes :D )

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:56

Dankje Crines, ze heeft geen papier, maar ik heb haar gekocht als Welsh (geïmporteerd uit Engeland).

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:58

Ja ben dus wel heel opgelucht! Krijgt mijn veulentje de eerlijke start die het verdiend met een vol papier en een keuring in augustus :)

Pebbles is inderdaad een knapperd!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:58

L_isanne ik hoop dat hij snel weer helemaal fit is. Ik weet heel eerlijk gezegd ook niet beter dan dat de temperatuur bij veulens rond om 38 prima is.
Weke koten trekken waarschijnlijk bij, maar dat schreef jij zelf ook al. *\o/*
Lekkere Knuffel.

MarijeR wat is het een heerlijke spring in het veld. Lekker bij mama weg en rennnnnnen!!!! _/-\o_ _/-\o_ Prachtig.

Filmpje van Imperiosa is ook prachtig Crines. Hihi.

CR2012 dat gaat de goede kant op. Vol uier al!
Geitjes ipv veulen.... na ja... uhmm neuh.

Skaay mooie mijlpaal 333. Jammer dat uier dan nog niet zo veel doet. Kan natuurlijk snel volschieten.

Nobje heeft een Thelwell poowny _/-\o_ _/-\o_ :')

Azara dat is echt een tonnetje rond!
Dwarsliggen in de buik ach... als met maar geen dwarsligger is al het vrolijk in de wei rondhuppelt.

Cynthia krijgt biggetjes... hoewel die ook superschattig zijn.... neuh toch maar niet.

Ik ben vannacht 3x wakker gebeld. Tis echt een platslaper en daar ik voor goedkoper gegaan ben heb ik geen slaapstand op mijn alarm. Moet het er dus mee doen. Gelukkig is het alleen maar wakker worden en kijken op de camera. Dat is allemaal niet zo erg. Ik hoef mijn bed niet eens uit.

Ik hoop op veulen dit weekend maar ja op bestelling gaat helaas niet.
Vorig jaar ging het na het harsen heel erg snel, misschien dit jaar ook wel.
De tweede keer dat ik wakker gebeld werd was ik al minder diep in slaap.

Direkt erna ging de telefoon weer, ik dacht verdorie shipsalarm doe je t nu toch niet goed?
Was het mijn jongste zoon aan de telefoon.... hij stond een dorp verderop en had een ree voor de auto gehad. Alles kapot.
Goh mam je neemt de telefoon snachts wel heeeeeeel snel op. :j :')

Fotsy hou je het nog vol met zo'n platslaper dat waken? Kun jij in bed blijven of moet je eruit?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:01

bende kletskousen,ik ga echt geen inhaalbeweging doen. :')

Maar Lisanne wat een schatje! Hopelijk kan hij snel naar buiten zodat zijn weke koten ook kunnen aansterken.

Crines jaaa Imperiosa krijgt uier. *\o/*

CR2012 flink uier heeft ze toch al en best slappe banden. Nog dat ene duwtje. :j

Merries die biggetjes en geitjes krijgen.. :') Ook al dergelijke dingen gedroomd trouwens.

Tjinta nog niks voorlopig? Moet wel snel gaan nu!

Myrth leuke pony heb je!

Noisy jeah 320 dagen!

GBlover ik herinner me jouw ellende van vorig jaar nog wel. Wat een stress. :(:)

Hier ook nog niks en zelfs minder uier bij Vera. -O- En dat terwijl ze volgens mijn schoonmoeder de hele dag voor muurbloem gespeeld heeft in de wei (dat doet ze doorgaans op het laatste),
Ze gaf ook ineens alarm wat ze nooit doet,ik schrok me rot. Gisterenavond dan toen we naar bed gingen,ging ze ineens een dutje doen,terwijl ik ze nog nooit rond dit uur heb zien liggen.
Ahja we waken maar voort. ;)

Clio haar uier lijkt wel steeds wat meer te worden. Als ze Vera inhaalt vind ik het NIET grappig. :')

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:40

Myrth fien had inderdaad mini harsje en is een paar nachten onrustig geweest maar vannacht heeft ze heerlijk languit liggen slapen. Ze moet natuurlijk ook nog een dag of 12.

Leuk filmpje van imperiosa.

T betere weer gaat eraan komen dus hopelijk ook de veulens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:12

Ff ego,erg druk hier.

DA is net geweest,bella heeft gelukkig geen gewrichtsontsteking!

Vermoedelijk( hoogstwaarschijnlijk) een gescheurde spier in de billen waardoor ze niet goed het been kon verzetten.

Ze mag weer lekker naar buiten maar wel opbouwend.
3 uurtjes per dag nu

De oorzaak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 28-04-16 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:14

Zo dat moet wel een opluchting geweest zijn inowa. Fijn dat ze weer naar buiten mag.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:31

Muis is reeds stamboek opgenomen *\o/*

Laat het veulentje nu maar komen! Met bloed zweet en tranen heb ik het eerst drupje eruit gekregen. Ze ging de hele tijd staan dansen met haar achterbeentje, vocht kwam er wel makkelijk uit. Ziet er nog niet spannend uit dus kan met een gerust hart met moeder mee op zakenweekendje
Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:42

Hoi Allemaal,

Ik doe effe geen bijlees post
Want ik schiet even gauw tussen mijn werk door het Wifi net op.
Maar hebben jullie toevallig ook merries met zwangerschaps oedeem
gehad ? Of op dit moment ?
En zo ja deden jullie daar nog iets meer mee dan beweging geven / extra wandelen ?
En wat zachtjes masseren ?

Ik was er van de week al niet helemaal gerust op, dus ik heb al een controle
afspraak gemaakt bij de Watermolen op maandag voor een algehele check...
Ze oogt en klinkt af en toe of ze het er nu al zwaar mee heeft.. en als ik kijk denk ik
Ja... dat heeft ze
Maar aan de andere tekenen ziet het er naar uit dat het veulentje voorlopig nog niet komt..
Maar de oedeem is nieuw... vanmorgen voor het eerst...

zucht...
eigenlijk denk ik dat ik er drukker mee ben dan zij :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En die putjes zijn van mijn vingers..
als ik mijn vinger er zachtjes indruk blijven deze putjes
dus keurig staan...
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:47

Bo had dat ook aan het einde van haar dracht. Bewegen is altijd goed, ik leid haar iedere avond nog een tijd in de bak scharrelen. Liep ze meer dan wanneer ze de hele dag in de paddock stond
Na de bevalling is het weer weg getrokken.

Jammer geen veulie's vannacht -O-

Inowa, gelukkig!! Nu hopen dat ze snel weer rad loopt.

Wederom vandaag prut weer -O- Hopen dat het straks weer even een tijdje droog is zodat ze weer ff lekker hun benen kunnen streken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:48

Inowa dat is een fijne geruststelling. Spierscheur niet fijn, maar gewrichtsontsteking vele malen erger.
Lekker weer 3 uurtjes op de wei.

Pretty :(:) minder uier... kan natuurlijk dan erna direct vol schieten! Moed houden!
En dan je ook nog doodschrikken wegens alarm...
:(:)

Angelpam eerst harsjes en onrustig en nu slapen als een prinses... oh jeetje... is het miniharsje dan nu ook weg??

Nobje Oedeem is echt normaal. Komt bij bijna alle merries wel in meer of mindere mate voor.
Lekker laten lopen is het enige wat ik doe.
Als ze verder gewoon fit oogt is er helemaal niks aan de hand.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:56

kiki1976 schreef:
Bo had dat ook aan het einde van haar dracht. Bewegen is altijd goed, ik leid haar iedere avond nog een tijd in de bak scharrelen. Liep ze meer dan wanneer ze de hele dag in de paddock stond
Na de bevalling is het weer weg getrokken.

Jammer geen veulie's vannacht -O-

Inowa, gelukkig!! Nu hopen dat ze snel weer rad loopt.

Wederom vandaag prut weer -O- Hopen dat het straks weer even een tijdje droog is zodat ze weer ff lekker hun benen kunnen streken.

Balen hè als je beestjes er niet uit kunnen Door prutweer! Hier wonder boven wonder de gehele dag al droog en zelfs af en toe zon!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:59

Afbeelding

Hier van mini naar midi en op steeds minder afstand maxi!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:18

oh lisanne infectie, hopelijk knapt hij vlug op, ze zijn zo teer die kleintjes

pretty minder uier _-:( je moet haar eens vertellen dat het spelletje muurbloem spelen veel leuker is met twee, grote bloem, kleine bloem :+

inowa das goed nieuws dan, oef

noisy 320 *\o/* en nu de spannende spurt

cynthia kijk al uit naar deel III

wat een rare dromen hebben jullie toch, amai zeg, ik dacht dat ik vaak heeeeel rare dromen had, gelukkig hier nog niks gedroomd want heb vaak deja vu's van dingen die ik zie in mijn droom en later echt gebeuren brrrr

drie op een rij pol :D

nobje leuke merrie en tof dat ze zo kriebelig is want omgekeerd is echt niet leuk, als je nergens mag aankomen
oedeem is normaal, lang zal het dan alvast niet meer gaan duren, wat ik wel vind is dat dit maar heel traag wegtrekt na het veulen

angelspam de druk zal wat groot worden zeker en dan vinden ze het niet meer prettig, hier ook eens dag of 2 gehad gelukkig over nu

azara heeft dwarsligger

tjinta dus zo wordt een mens altijd wakker snachts, niet van het alarm, van de kids dan, oeie hopelijk geen gewonden dan en niet teveel blikschade, altijd vervelend

hier lijkt de buik wel te krimpen :? en ze staan nochtans op het gras
en nee hoor ik moet gelukkig niet uit bed, heb app op iphone die onder mijn hoofdkussen ligt, dus zie ze lekker platliggen als ik plat lig :+ ben blij met mijn vakantie volgende week, beetje bijslapen overdag
uiertje zag daarnet er zo uit, lijken 2harsjes te zitten, niet? ben weer te enthousiast :o dat ze nu nog 1 nacht en 2dagen wacht he ~~}>

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:24

Fotsy, ik had vandaag ook het idee dat Pebbles haar buik gekrompen was. Ik dacht dat dat kwam doordat ik hier heeeele dikken buiken zag :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:28

Ook ik had zondag het idee dat Dais dr rug een stukje minder breed was. Dan merk je toch dat het einde in zicht is :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:50

Zo weekje weg geweest. Dus een hele globale meeleez waren meer dan 40 pagina

Neon een hele grote knuffel. Wat een rotbericht was dat om te lezen.

Nieuwe kleintjes allemaal gefeliciteerd.

Iets met stamboekpapieren. Hopelijk lukt het in alle vrede.

Oedem hier nog geen last maar is net als mensen beweging zorgt voor vochtafvoer dus wat meer laten wandelen kan nooit kwaad.

Veulentje met een spierscheuring, gelukkig maar.

Veulen temperatuur hebben ze mij hier ook geleerd mag iets boven de 38 liggen. Maar liever een keer te veel da dan te weinig.

Vandaag zitten we op de 312 dagen het begint op te schieten.

Afbeelding

Afbeelding

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:28

Mooie uier Fotsy!

Begint al op te schieten butengeweun!

Zo alle voorbereidingen gedaan. Merrie lijkt er ook klaar voor (lees: is het zat). Nu veulie nog!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:34

Mooie updates weer.
Ik heb ook weer wat foto's gemaakt van mijn merrie maar ik krijg ze met geen mogelijkheid meer geupload.
Ben misschien wel hoogblond, maar hoe krijg ik ze in dit topic via de Bokt upload?
Ik kan ze naar boven slepen naar "Files" maar krijg ze niet in dit topic geplaatst.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:37

Als je foto bij 'Fles' staat, klikken op 'Save', dan wordt de foto opgeslagen (komt onder 'Save' te staan) en dan op de foto klikken, dan komt er een code in je reactiescherm te staan :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:53

Thanx. Oooooo, ik ben echt blond :o
Het kostte wat moeite maar hier mijn 334 dagen update:

Afbeelding
Screenshot van mijn laptop. Een zeldzaam kroelmoment met de ruin op stal. Nu ze zo hoogzwanger is kan ze hem soms wel vermoorden, maar vannochtend kwam hij het heel lief vragen en toen mocht het toch even :D
Zijn rare oog is bijna blind, vandaar dat witte.

Afbeelding
Lekker buikje, maar hij lijkt zo op de foto niet zo dik als in het echt.

Afbeelding
Wordt al echt Pamela Anderson modelletje.

PH is nog vrij hoog en banden steeds slapper maar kan meer dus we verwachten hem of haar nog niet op zeer korte termijn. Maar je weet maar nooit. Ik lees genoeg verhalen hier over vroege of juist te laten bevallingen. Heb nu al dromen over veulens en dat gaat vast alleen maar erger worden :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:21

Mooie uier foto's weer, voor sommige gaat het opschieten zo te zien.

Vandaag bij Bryana haar halstertje voor het eerst om gedaan, alleen nu een luxe probleem. Is te klein _O- Het maat halstertjes waarmee de pasgeboren veulens bij ons op stal mee lopen past ze dus niet

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:27

Natascha: toch niet te zeker op zijn, Sierra is met zo'n uier bevallen :j Trouwens de dag voor ze bevallen is, was ze ook voor het eerst aan het kroelen met imperiosa ;)

Nobje: wat een buik hé := Heb je een uierfoto? Je zou denken dat ze al erg ver is aan die buikomvang te zien. En anders is het een tweeling =:)
Die zwelling is niet zo erg. Komt bij veel merries voor. En die putjes zijn echt typisch daarvoor. Veel beweging zou helpen heb ik me laten vertellen :) Mijn merrie heeft enkel zucht voor haar uier en die trekt wel min of meer weg als ze eens goed uit de bol gaat op de weide :)

Alle uiers hierboven zijn 10x gevulder dan die van Imperiosa en die is al 347 dagen :') Ze MOET echt voor mijn reis bevallen, anders ga ik echt ongelukken doen :+

Ah gelukkig inowa! Ik heb echt aan haar gedacht. Hoopte zo dat het niets ernstigs zou zijn.

Ze is zo prachtig <3 Maar ze heeft het dus zichzelf aangedaan :') Furioso vorige week ook... die had een streep van 25 cm onder aan zijn achterbeen waar geen haar meer op stond... -O- En gisteren wilde ik hem een halstertje om doen en voor het eerst oefenen met meewandelen aan het touw.... Wat een ezel... vier voeten stijf in de grond en in ezelstand }:) En als hij het helemaal beu werd ging hij steigeren, wegdraaien en lopen. Tegen de muren, tegen zijn moeder, tegen mijn moeder die sierra vast hield, tegen mij, tot hij met een voet in de drinkbak stapte en van het verschot ondersteboven kieperde. Daarna heeft hij 5 min staan bekomen 8)7 Je zou er dan medelijden mee krijgen, maar ik vraag het echt op een duidelijke en vriendelijke manier en ik los onmiddellijk bij de minste juiste reactie... dan doet hij het zichzelf echt aan hoor :=