[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:50

fokfanaat schreef:
Ot, heb ej geen mogelijkheid op de merrie op stal te zetten, in het omweer, regen hagel en kletsnatte wei, is niet echt lekker bevallen,

Gelukkig wel! Heb 3 stallen beschikbaar, dus ze kan nog kiezen ook :D
Wanneer ze straks aanstalten maakt zet ik haar uiteraard binnen :j ga nu eerst even eten.

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:57

Ot laat je niet foppen, als ze eerst lijkt te gaan, maar dan ineens heel rustig wordt. Dat gebeurd veel vaker, even stilte voor de storm, en dan ineens gaat het echt gebeuren.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:59

fokfanaat schreef:
Ot laat je niet foppen, als ze eerst lijkt te gaan, maar dan ineens heel rustig wordt. Dat gebeurd veel vaker, even stilte voor de storm, en dan ineens gaat het echt gebeuren.

Was bij soie ook! 6 uur begon ze raar te doen met vlagen onrustig en half 10 is k'alice geboren

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:09

dolce was zaterdag en zondag twee nachten heel onrustig, staan liggen gewoon niet lekker in haar vel, gisteren was ze extreem rustig ging heel vaak rustig liggen slapen, maar vandaag denkt ze maar aan 1 ding en dat is stro eten
zodra ze buiten staat wil ze naar binnen blijft maar voor het hek staan en zodra ik eraan komt blijft ze draven langs het hek tot dat ik het hek open doet.
zo langzamerhand weet ik het niet meer, ze heeft nu al 1 week harsjes d'r buik is zo groot dat het veulen de laatste twee dagen nog minimaal beweegt.

wel blijf ik elke nacht de wekker zetten, ook al staat ze om 24.00 uur rustig, ze beginnen juist als je het niet meer verwacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:09

fokfanaat schreef:

:j dat was hier ook het geval.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:10

lisch schreef:
fokfanaat schreef:

Was bij soie ook! 6 uur begon ze raar te doen met vlagen onrustig en half 10 is k'alice geboren

+:)+ dank voor de tips! We gaan het -hopelijk- snel meemaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:11

Hihi spannend ey!!! Succes OT.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:05

Succes OT! Fijn dat ze wel op stal kan!

Jazzy gaat de goede kant op. Al een paar dagen 6,7 en vanmorgen neigte het iets naar 6,4! *\o/* . Uier loopt na een dagje wei niet meer terug, maar wordt ook niet meer.
Vanavond een caravan opgehaald en voor de stal Jazzy geparkeerd. Mocht het serieus worden dan kan ik daar mooi in bivakkeren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:21

Weer spannend voor vanacht!
Hopelijk zal iemand verblijd worden met een gezond veulentje.

Aagje is bijzonder knuffelig en rustig de laatste 2 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:52

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* . Rond 11 u geboren, een vos merrietje met veel wit <3 . Ik ben er niet bij, want werk in buitenland. Maar mijn dochter is er heen en ik wacht nu vol spanning op het uitgebreid verslag.

Nog geen naam. We hadden een hengstje in onze gedachten :D . Pendel had het fout!

Ze is geboren op 324 dagen. Hopelijk is ze sterk genoeg!

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:55

Gefeliciteerd gblover! Mooie aftekeningen!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:58

Setteli schreef:
Gefeliciteerd gblover! Mooie aftekeningen!

Bijna perfect, 3 hoogoplopende witte benen.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:02

gblover schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* . Rond 11 u geboren, een vos merrietje met veel wit <3 . Ik ben er niet bij, want werk in buitenland. Maar mijn dochter is er heen en ik wacht nu vol spanning op het uitgebreid verslag.

Nog geen naam. We hadden een hengstje in onze gedachten :D . Pendel had het fout!

Ze is geboren op 324 dagen. Hopelijk is ze sterk genoeg!

[ [url=m/ScbqLu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c2ZFJL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awh hoe cute! Gefeliciteerd!!! *\o/*

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:03

Bedankt trouwens voor alle succes-wensen! Ik hou jullie op de hoogte :):)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:06

Allemaal met veulen gefeliciteerd

Alle wakers succes

Probeer bij te blijven maar dat lukt niet zo goed
Ogen willen niet zo goed samen werken en daar wordt je erg moe van

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:26

Sorry, heel even een ego post! Ga morgen weer bij lezen. Wish zit vandaag op 316 dagen en is serieus aan het veranderen. Uier aardig vol. Voor de grap eens een melktestje gedaan en die zit dus tussen de 6,5 en de 7 :wow: is dit niet veel te vroeg? Vorige keer heeft ze 347 dagen gedragen en nu al zulke veranderingen!
Iemand hier ervaring mee?

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:52

gblover, gefeliciteerd met je merrieveulentje :D

ik reageer ook niet overal op, het is gewoon teveel, ik lees wel hoor, en vind het ook allemaal leuk en interessant, maar overal op reageren lukt gewoon niet -O-

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 01:03

Neon jij ook al in de schrik van koliek gelukkig dat het ook al over is. Fast 'n Furious in uitgelicht leuk en wat is hij toch bijzonder mooi.

zeeschildpad ik heb geen ervaringen met hartslagmeter bij paarden wel bij mensen maar daar heb je niets aan nu.

astridklomp Jaycee wat is ze toch prachtig en zoals al gezegd is jullie matsen goed met haarkleur.

Lovelyn Sterkte hopelijk valt het nog mee na de röntgenfoto's.

Polleman, Jobamare en Pretty echt respect voor jullie bijleesposten _/-\o_

Euforie Wat loop Cookie al braaf mee.

Polleman Bon ziet er mooi rond uit.

jolandje lastig hoor als je er niet zeker van bent wanneer ze gedekt zijn.

Emmy7 wat leuk dat je altijd begroet wordt door je veulen.

Manda de zoon van Clever lijkt erg op Clever zelf als veulentje zijnde.

Jet4you gefeliciteerd met de mijlpaal van 300 dagen.

Inowa Aagje is kleiner dan Dora zal morgen Bonnie eens meten misschien heb je wat aan haar maten.
Aagje ziet er goed uit met haar mooie kleurtje.

onzetoppers succes met waken.Dora was begin van de nacht onrustig werd toen rustiger ik ben toen ook gaan slapen maar werd wakker van het geboorte alarm en ja hoor ze lag toen al te persen. Ik had het niet verwacht. Gelukkig had ze het alarm om want ze had het veulen er nooit alleen uitgekregen.
Dus laat je niet foppen als ze rustig wordt.

Melanie20 leuk veulen kan ook al mooi draven. Ook op mij werd er af en toe niet gereageerd maar als het nodig is en je hebt steun nodig of je wilt iets weten dan wel en dat vind ik belangrijk en heel fijn.

Luna2006 Wat is de wond van haar mooi genezen.

Tara_13 Sterkte met de dikke benen, hopelijk komt het veulen snel.

Onley ik snap dat je verliefd bent hij is te schattig.

Jeniej het zit jou ook niet mee eerst een flinke wond dan een traanoog en ook de merrie met koliek. Hopelijk knapt alles goed op gelukkig is de koliek al over.

Gefeliciteerd gblover

Keresa doe je wel rustig aan.

Iedereen bedankt voor de meeleving met Dora en Bonnie het gaat gelukkig nu super met ze al heeft Dora nog steeds die vervelende jeuk de koliek aanval is over.
Afbeelding
Bonnie is echt een flink grof veulentje.
Afbeelding
Vanmiddag kreeg het het alleen even te kwaad toen ik deze foto maakt en mijn nichtje hoorde zeggen.
"Dora ik ben zo blij dat je er nog bent je mag niet dood gaan hoor!"
Afbeelding
En zoals jullie kunnen zien heb ik nu weer een heel aanhankelijk shetveulentje. (De plekken op het hoofd en de hals van Dora zijn dus schuurplekjes die veroorzaakt worden door de suikerziekte.)
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 02:08

GBlover, *\o/* *\o/* *\o/* proficiat, jij hebt geen fopmerrie dat is best vroeg 324 dagen maar ze ziet er goed uit, wat een mooie vorm vd bles ik hou daar wel van hoor, heel benieuwd naar droogfoto's.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 02:51

Tammiebels en Fokfanaat, wat een mooie hengst Guardian, weer een mooie bruine volgend jaar!

Emmy7, dat palomino kleurtje komt vast wel terug hoor! Heftig avondje gehad hier!!

Anniekslijk,ook bij Levi komt zijn mooie kleurtje wel terug, en heerlijk nieuwsgierig!!

Neon, super dat Neon weer de oude is, en uitgelicht voor Fast 'n Furious :) , verdient hoor!! Je stelt me gerust met die stokmaten!

Manda, zo leuk om te zien veulen foto van Clever en zijn zoontje!!

PearlAzra, lekker met moeders bezig zijn worden ze op den duur wel nieuwsgierig waarom ma het bv fijn vind om geborsteld te worden.

Fotsy, ooo fijn dat Lily lekker blijft hoor, ze is ook zoooo leuk!!

Jet4you, Jannie 301 dagen!!!

Inowa, geen idee wat voor maat op de site vd paardendrogist staan er maten bij dan kan je het een beetje inschatten!

Suus-elviera, hmm maatje zou ik even apart zetten en bv na een dag of 5 weer bij elkaar, maar bij bv Scooby ging dit super goed samen!

Melanie20, Lajoy al 9 weken weer, is goed gegroeid zeg en die kol is mooi net een hartje, en al flink ah verharen, ietsje geduld ik maak er meestal nachtwerk van om te reageren maar je stond al op mijn lijstje voor je je 2e bericht plaatste!

Luna, ooo wat ziet het er netjes uit, en je mag heel trots zijn op haar hoor, super!!

Lauura, ooooo 340 dagen pas :D, grapje hoor, dat wachten duurt ook zoooooo lang he!

Tara, 312 dagen wat een mooie buik heeft ze, hopelijk is haar been snel beter, beterschap daarmee!

Onley, oooo ik begrijp het goed hoor dat je verliefd bent op B' Jay, wat is hij leuk!!!

Tinniie, goede tip voor Onley, gewoon nat maken :D! ,

Jeniej, wat is Skaha toch leuk een echt poppetje! Fijn dat ze nu wat gekroeld wil worden misschien eerst dat nog wat verderuit breiden voor je echt serieus met meelopen ah halster begint, maar hier 1 iemand de merrie en de ander het veulen vast en dan proberen het veulen naast de merrie te houden maar of dat de juiste manier is weet ik niet zeker hoor. Traanoogje misschien door de harde wind? Fijn dat de wond in de lies nu ook langzaam beter gaat, en zo dat is idd flinke wond geweest!

Lisch, ja hoor alleen beetje nachtwerk :D, wat is K' Alice mooi dat hoofdje!!

Zeeschildpad, hier was juist het ineens stro eten een teken dat er wat aan zat te komen, suc6

Setteli, ooo fijn een caravan voor de stal, jij bent goed voorbereid :D ph 6,4!

Keresa, geduld meis, :(:) doe maar wat rustig aan nog hoor!!

Sultan, Wish 316 dgn hmm ph 6,5 / 7 volgens mij zijn er hier meerdere daar best lang op blijven hangen hoor, vorige dracht op 347 dagen. Er zullen nog wel andere reageren die meer verstand van ph strips hebben!!

Karin, ooo die Bonnie wat een heerlijke foto's en dat nichtje is zoooo lief ik kan me voorstellen dat je dan breekt hoor als zo'n lief meisje dat tegen je merrie zegt. Balen dat de jeuk niet weg is nu ze geveulend heeft, hoop echt dat het nog verdwijnt! :(:)

Onzetoppers, haa de uier komt eindelijk voller en ook hars, tjaa hoelang sommige heeeel snel normaal binnen 24 uur maar uier zou nog voller kunnen, de beruchtte tjoepkes zie pag 1 :o, Maar het einde komt nu echt in zichr hoor, meer dan er voor haar zijn kan je niet. Dusss heel veel suc6

Rockey, ik blijf volhouden ook jij suc6

Alle wakers, sterkte en suc6

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 03:49

Ik ben weer thuis, geen veranderingen behalve uier, ook de andere speen harst nu meer en meer melk op de achterbenen.

Afbeelding

Afbeelding
(foto's via tablet van camera genomen)

Over een paar uurtjes ga ik weer richting stal. Heb voor nu besloten (omdat het weer nu meevalt -droog-) om haar in het land te laten lopen. Mocht het weer verslechteren, kan ik haar altijd op stal zetten.

Succes aan de andere wakers!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:41

Gefeliciteerd gblover. Ik zou gek van nieuwsgierigheid worden als ik zelf niet heen kon om te kijken :)

En jeetje wat gaan jullie snel.

Lqjoy is al een flink veulen. Gaan jullie nog naar de keuring met haar?

Gelukkig gaat het nu goed met Dora. En aah die foto van je nichtje weer. Knap stevig veulentje hoor.

Onzetoppers het veulen komt er toch aan. Mijn ene merrie begon ook met harsen. Tweede dag kwam er melk uit en s nachts werd het veulen geboren. Succes. Gewoon lekker buiten zetten. Zolang je in de buurt bent.

Ik zag nog een merrie voorbijkomen onder de 320 dagen met een ph tussen 6,5-7. Is vroeg ja maar ik had er een die 2 weken met 6,5 rondliep. Pas als de 6 in het zicht komt...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:49

Gblover gefeliciteerd!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:12

Spannende ph zag ik voorbij komen. Veel succes! OT ze gaat snel ineens, nog even geduld en dan is er straks een mooie mini Zigiandra

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:35

Gblover gefeliciteerd met het merrieveulen!