[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:24

Miepje op 120 dagen! *\o/*

Volgens mij hoef ik me weinig zorgen te maken om Pinda, ze is qua buikdiepte weinig veranderd (op die 20 dagen :+ ) maar echt aanzienlijk boller naar de zijkant geworden...terwijl ze qua vetscore gelijk is gebleven :Y)

Afbeelding

Pinda had een rechts-georiënteerde dag vandaag :')
Afbeelding

:=
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:32

Fijn Vientje! Zit helemaal goed hoor!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:36

Hoeveel DBT 2016 gaan jullie vol kletsen?
Ik kan het echt niet bijbenen. Tuurlijk lees ik alles, maar dan op alles reageren gaat echt niet lukken.
En alleen maar egoposten vind ik niet kunnen.
Hihi, ik doe mijn best hoor maar als ik dus iemand niet benoem of over het hoofd zie, no hard feelings! :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:15

Ik ben ook aan het kijken naar n camerasysteem... We hebben alleen geen of nauwelijks wifi bereik op stal.

Dus eens even zien of het evt met homeplugs kan enz.

Ik wil ook graag zicht hebben op mn dame, woon n min of 7 van stal af dus kan er vrij snel zijn. Met mn vorige veulen was ik blij dat ik alsnog naar stal ben gegaan, die kreeg t vlies niet open... Dus als ik niet t gevoel had gehad dat ik moest gaan had ik die anders zekerste weten dood in de stal gevonden.

Nu moet ik zeggen dat ik bij de 3 vorige gefokte veulens elke keer goed zat met mn gevoel. Mn gevoel zei me dat de merrie ging bevallen en ja hoor, 3x op rij had mn gevoel t goed.
De 1e was bij n maiden merrie, de 2e was bij dezelfde merrie en de 3e was weer n maiden (was het 1e veulen dat ik gefokt heb).

Jill vandaag op 208 dagen, ze doet t nog steeds goed... Merk wel dat ze wat meer ligt te soezen in dr box maar ook dat is cute <3
Afbeelding

Zal straks eens n buik foto maken ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:15

Tjinta schreef:
Hoeveel DBT 2016 gaan jullie vol kletsen?
Ik kan het echt niet bijbenen. Tuurlijk lees ik alles, maar dan op alles reageren gaat echt niet lukken.
En alleen maar egoposten vind ik niet kunnen.
Hihi, ik doe mijn best hoor maar als ik dus iemand niet benoem of over het hoofd zie, no hard feelings! :j

Heb ik ook probeer het bij te houden maar lukt niet...druk met werk beesies etc.
Maar denk dat iedereen wel weet dat als iemand niet benoem niet kwaad bedoelt is.

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:16

Hahahah Pretty, komt omdat ze het natte zand vies vind om in te rollen _O-
En ze staat normaal met een deken

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:56

Mag ik mijn merrie ook eventjes melden?

Ik heb eigenlijk speciaal voor de dracht/bevalling/het toekomstige veulen eindelijk eens een bokt-account aangemaakt. Nochtans ben ik al zeker 10 jaar lang een sporadische meelezer hier op bokt.nl :o

Sinds 31 juli 2014 ben ik op paardenvlak een heel andere weg ingeslaan door een 4jarige zwarte PRE-hengst te kopen. Daarvoor had ik namelijk enkel met 'gewone' warmbloeden gereden (en héél vroeger met Friezen).
Toch droomde ik al van sinds ik een 11-jarig pennymeisje was van een prachtige Andalusische hengst met lange wapperende manen 8-) Nouja, beter laat dan nooit zeker :D
Ik hoopte er heel hard op dat mijn nieuwe kanjer op de hengstenkeuring goedgekeurd zou worden. Daarvoor moest ik echter bijna een jaar geduldig wachten op de jaarlijkse APTO-keuring van het stamboek... en godzijdank had ik geluk: hij werd goedgekeurd! *\o/*
Vanaf dat moment werd mijn stiekeme droom om een PRE-merrie erbij te kopen nog wat sterker :) Ik wilde namelijk super graag een eigen gefokt veulen van mijn hengst :))

Ik was er op voorbereid dat dat nog wel eventjes een droom zou blijven en dat ik ten vroegste in 2016 op zoek zou gaan naar een leuke merrie....

Liep dat eventjes anders zeg :D Natuurlijk kon ik mezelf namelijk niet bedwingen en keek ik toch al wat rond op de verkoopspagina's. In juni zag ik een leuke zwarte PRE-merrie te koop die me wel wat leek. Ze was erg barok gebouwd, zwart en had een lieve, maar eigenwijze uitdrukking in haar ogen. Ze was bovendien al drachtig :+
Een berichtje sturen naar de verkoper met de vraag naar de prijs en wat meer info kon toch geen kwaad hé?? O:)
Jammergenoeg viel de prijs me een beetje tegen aangezien mijn budget haast onder nul zat 8)7 Ik probeerde haar dus uit m'n hoofd te zetten en besloot mijn niet-bestaande geduld op de proef te stellen.

Juli ging voorbij en nog steeds zag ik 'mijn' knappe merrie te koop staan. In augustus zag ik het zoekertje niet meer verschijnen en ik dacht dat ze verkocht was. Eind augustus stond ze er echter plots opnieuw op. Ik kon mezelf niet bedwingen en stuurde nog eens een mailtje naar de verkoper. Je wist maar nooit dat hij het inmiddels grondig beu was en er flink pak van de prijs af kon }:) En ja hoor, hij stelde me zijn 'laagste prijs' voor en ondanks dat ik er eigenlijk nog steeds het geld niet mocht aan geven (grote verbouwingen bezig) leek het me duidelijk dat dit een kans was die ik niet zomaar voorbij wilde laten gaan.
Na veel wikken en wegen vroeg ik de verkoper of ik haar eventueel een keertje mocht komen bekijken. De dag zelf was ik echter nog steeds aan het twijfelen of dat wel zo'n goed idee was en mijn ouders haalden me over om niet te gaan. Ik besliste om de lieve zwarte merrie nog maar eens uit mn hoofd te zetten. Dat heb ik welgeteld 3 uur volgehouden en toen pakte ik de telefoon en belde ik de verkoper of we toch nog langs mochten komen (ik zat inmiddels al in de auto) _O-

Een uurenhalf later stond ik naast 'mijn' merrie in de weide en nog eens 5 min. later schudde ik de verkoper de hand :#

Inmiddels zijn we november en zou ik mijn lieve Imperiosa niet meer kunnen missen. Haar buikje groeit aan een moordend tempo (veulentje wordt verwacht eind april - begin mei) en ik wacht geduldig :') op de geboorte van mijn allereerste veulentje.

Ik heb absoluut geen ervaring met drachtige merries of veulens. Ik hoop dan ook dat ik in sneltempo nog heel wat kan opsteken :o Gelukkig is mijn merrie niet aan haar proefstuk toe. Het wordt namelijk haar 9de veulen (en het 5de van dezelfde vader).

Ze is drachtig van Deseo V: een zwarte PRE-hengst die (heb ik me toch laten wijsmaken) Prix St-Georges heeft gelopen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik verwacht dus eind april/begin mei een veulen van Imperiosa XXIX x Deseo V. *\%/*

Ik gok op een zwart veulen (al haar veulens met deze hengst waren tot nu toe zwart) en hoop op een merrietje. Aangezien ik geen flauw idee heb hoe de vader eruit ziet ben ik toch wel hééééééééééééééééél erg benieuwd :):)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:13

Welkom! En natuurlijk willen wij wel foto's zien.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:25

Ik weet niet zo goed of dit zal lukken, maar dit is een poging: een foto van mijn merrie op circa 5 maanden dracht.
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:27

Oeh dat is wel een erg mooie merrie!
Logisch dat je haar niet kon laten staan.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:21

welkom crines, wat een prachtige merrie <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:26

Oh een mooie zwarte pre op komst. Ik ben benieuwd

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:15

Oehhhhhh!!! PRE. Die staat ook nog op mijn wenslijst <3 Kan je merrie zo niet echt beoordelen maar kan wel zien dat ze een mooi koppie heeft

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:29

Crines welkom en wat een prachtige zwarte barokke!!
Ik ben benieuwd wat ze je gaat geven.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:41

Welkom! Wat een prachtige merrie zeg!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:05

Crines welkom, mooi verhaal en laat je gewoon leiden door je merrie in het ganse geboorteproces :P (zij is al heel ervaren) en genieten, vooral genieten, het is zo mooi om mee te maken <3

Tjinta geen erg, ik denk dat iedereen wel volgt maar bijlezen en reageren op iedereen lijkt haast onmogelijk :o

Zag nog een merrie voorbijkomen, aja Jill, wordt onze meid moe, tja drachtig zijn is heeeeel vermoeiend hoor. Ze is ook al best ver.

Marijer ja ik poog ook wel dat er iemand aanwezig zal zijn als het zover is, dus moet manlief maar wat aan de verbouwingen werken op de boerderij :P

geen idee welk merk camera ik heb, was 40 euro en werkt via app op iphone, ipad en pc, heel makkelijk, staat gewoon dag en nacht aan maar gezien hij in de router zit alleen kijken via eigen wifi mogelijk. En licht vind ik ook best leuk voor mezelf als je moet gaan kijken maar jij, Linda hebt een bont paard ;) , de mijne is bijna zwart en ging graag in de hoeken staan die dan minder te zien waren, cameraschuw :+ of de box was te groot voor de camera _/-\o_

Afbeelding

Die melkstrips heb ik ook en zijn wel goed hoor, alleen is het soms moeilijk te zien welk kleur ze hebben, het is belangrijk ze direct te lezen na de drup, niet wachten dat geeft het beste beeld, toen mijn merrie aan het melkspuiten was :D heb ik niet meer gemeten, ze zat toen op 6 en binnen 12 uur veulen.

Het begint toch al voor velen af te tellen *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:16

ik ga ook 2 camera's moeten hangen om er alles op te krijgen. Agh geen erg uiteindelijk.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:16

Sorry ik lees mee maar op alles reageren na enkele daagjes niet reageren is onmogelijk :(
Ik ga gewoon afgaan op de striptests en zelf kijken, paarden staan 50m van mijn achterdeur dus is lekker handig.

Wel prachtige buikjes komen hier voorbij!!

Mijn dames doen het goed..
Evy op 105 dagen (nu 113)
Afbeelding

Lilly 188 dagen
Afbeelding

En dan kleine ego post..sommige wisten dat er paardenmarkt was in België, ben dus gisteren geweest en heb een verkoopprojectje gevonden.

Raar maar waar een 3 jarige Dravershengst van 1m61 (kont staat veel hoger!) die net 2 maanden geleden nog gekoerst heeft.
Volgende maand word hij beleerd onder zadel en zal tegen de lente de verkoop ingaan, heb al 3 geïnteresseerde.
je zou niet zeggen dat het een draver is aan het hoofd!

Ben er verliefd om maar ben er niets mee..mag niet meer rijden dus dan maar zo genieten en verzorgersters ervan laten genieten tot hij verkocht is.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Memere op 12-11-15 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:17

Wat een chique ding zeg!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:22

Knap paard nieuweling ! Ben de naam ff kwijt :')
En welkom!

Leuk project Laulau, ziet er een leuk dier uit. Ik ben deze ochtend even gweest aangezien ik toch in de buurt moest zijn voor keuring van een merrie en wegbrengen van verkocht veulen.
Maar niet veel gezien.
Ja, 1 merrietje van een 1.05m ofzo dat me erg aansprak. Niet als minipaard, maar gewoon leuke pony. En dat was wederzijds. Ze kwam meteen met oortjes naar voren naar me toe, en bij anderen dreigde ze met haar oren in haar nek.
Maar geen verkoper te zien en dan heb ik ook geen zin om erachter ge gaan zoeken. Jammer wel! Misschien een tikkeltje spijt. Ik heb ook weer zin in een projectje.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:24

Thanks!

Waren toch enkele leuke maar niet echt commercieel.. ook veel handelaars die gewoon op café zaten ipv te verkopen OF zelf handelaars die verkochten zonder geen enkel papiertje mee te hebben :n

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:27

Dankjewel allemaal voor de warme ontvangst! :D

Volgens de calculator op MareStare zou ze trouwens moeten bevallen op 23 April 2016 +:)+ Ze is dus vandaag 179 dagen drachtig <3

Intussen mocht ik daarpas via een bokker een foto van de papa van mijn toekomstige veulentje ontvangen. Die wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden:
Afbeelding

Noisy: hier heb je een foto van haar in profiel, misschien kan je je dan beter voorstellen hoe ze eruit ziet :) Ze staat er wel niet echt mooi op, precies een berggeit :=
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:31

LauLauu schreef:
Thanks!

Waren toch enkele leuke maar niet echt commercieel.. ook veel handelaars die gewoon op café zaten ipv te verkopen OF zelf handelaars die verkochten zonder geen enkel papiertje mee te hebben :n

Leuk zeg, dan heb ik je gezien ;) , hebben dat paard eruit gehaald terwijl je hem keurde niet, naast de kermis, :D ik dacht nog, knap paardje toch wel, veel volk en stonden inderdaad leuke projectjes tussen knolselder.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:36

Inderdaad LauLau! Volgens mij zat deze verkoper ook op cafe, was vlak aan de ingang van een kroeg. Anders had ik ee misschien een mee gehad

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:48

Ik heb ook een camera en doordat ik die via mijn telefoon gewoon kan draaien heb ik geen tweede camera nodig :) super handig! En je kan ook geluiden horen vanuit de stal, je kan tegen je paard praten en heeft infrarood. Hele fijne camera!
Nu alleen hopen dat ik hem ook goed geïnstalleerd krijg op de nieuwe stal :)

Edit: de melkstrips van mhs heb ik ook, ik had er zeker wel wat aan. Je kan het in ieder geval globaal aflezen (inderdaad wel direct nadat er melk op is gegaan) en in de gaten houden hoe ver het is..