[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:34

Ja Jolandje en dat onnozele kwartiertje maakt dan al het verschil op leven en dood in dit soort gevallen.
Het is heel kostbaar en fragiel,zo een bevalling. -O-
Elk doet wat hij kan.
Dank je Manda. En al de rest. Ik weet dat ik maar doorzeur maar ach,morgen beter..

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:41

Pretty, heel veel sterkte!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:51

Een halsteralarm niet in combinatie met een camera dan wordt je ook echt gillend gek hoor.... Dat is bijna niet te doen om elke keer naar stal te racen.
Alleen een camera is ook niet alles, dan moet je net geluk hebben dat je toevallig op het goede moment kijkt, het kan in een paar minuten gebeuren, van rustig naar onrust en bevallen zijn.

Toen mijn alarm sochtends vroeg af ging en ik keek op de camera zag ik wat onrust en afwijkend gedrag, niks geen waterblaas en geen staart omhoog ofzo, toch mijn zwager gebeld of die wilde kijken (woont op stal) en ik ga er toch ook gauw heen, zat nog geen 15 minuten tussen van dat ik de onrust zag en dat ik aangekleed was en op stal aankwam en ik zag onderweg in de auto op de camera het veulen al geboren worden!! Gelukkig was mijn zwager erbij want er was wel wat hulp nodig. Maar de avond vantevoren ook geen duidelijke uier en niks gezien hoor.... deze had ik zeker gemist als ik geen alarm en camera had gehad.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:54

yep,er zijn nachten dat ik wel tot 10 x moest opstaan om te gaan kijken. Maar ik nam dat er graag bij,het maakt zeker verschil tussen leven en dood.
Mét camera erbij is gewoon helemaal ideaal inderdaad!

Edit ik slaap dan wel op stal,dat is bij mijn schoonthuis. Ik woon er maar 2 straten vandaan maar dan nog zou dat te ver geweest zijn in dat geval.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:15

Pretty wat vreselijk... :(:)
Dat het dan juist bij jou mis moet gaan terwijl je er altijd zo bovenop zit.
Maar soms glippen ze er tussendoor. Probeer je niet schuldig te voelen :(:)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:21

Sterkte Pretty
Je moet je er niet schuldig over voelen het gebeurt te snel

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:31

het scheelt voor mij dat mijn paardjes op ongeveer 3 meter van mijn slaapkamer staan , dus ik ben er wel direct

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:33

MarijeR schreef:
Pretty wat vreselijk... :(:)
Dat het dan juist bij jou mis moet gaan terwijl je er altijd zo bovenop zit.
Maar soms glippen ze er tussendoor. Probeer je niet schuldig te voelen :(:)

Jij hebt dat niet voor doordat ze al vroeg op de camera staan. Ik ga me toch echt moeten informeren hiervoor of dat mogelijk is. Maar dan moet het ook met wifi ofzo zodat ik thuis kan kijken ook.
Ik ga toch echt iemand bij de kraag moeten grijpen om te zien wat er mogelijk is en of het mogelijk is in die stallen.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:40

Wauw wat gaan jullie snel! Heb alles wel steeds bij gelezen maar had geen tijd om te reageren.

Als eerste Petty heel veel sterkte met het verlies van het veulen! Altijd zo naar als dat gebeurt en vooral om dat je idd ook niet precies weet wat er gebeurt is.

Wat betreft het reizen met jonge veulens kan ik zeggen dat wij ze er altijd los bij in onze trailer deden. we zijn 1 keer met een 2 maand oud veulen naar de keuring geweest. Hij draaide zich tijdens het rijden gewoon om in onze 1,5 paardstrailer zodat hij kon drinken. Dus dat gaat prima, alleen wel even het zeiltje dicht zoals de rest ook al zei.

Verder wil ik iedereen feliciteren met alle knappe en schattige veulentje! Door jullie krijg ik nog meer zin in de veulentjes die op komt zijn.

Ook welkom aan alle nieuwe mensen!

Hier gaat alles zijn gangetje. Was alleen bij 1 van de merries zondag echt bang dat ze het veulen verloren had. Kwam 's ochtends bij stal en haar hele buik was weg, ze leek gewoon op een iets dikkere merrie. Ik zoeken maar niks gevonden, maar gelukkig naar een tijdje voelen bij de merrie voelde we het veulen bewegen. Dus het veulen is zo gedraaid dat je het gewoon niet meer zit zitten, erg apart. Ik vertrouw het toch niet helemaal meer dus we houden haar nu goed in de gaten.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:40

Ik heb er ook geen verstand van, maar mijn vriend gaat straks de camera aansluiten en zal hem eens vragen hoe dat gaat. Het woonhuis is namelijk ook een paar honderd meter van de stal af en als ik op stal ben heb ik ook geen wifi dus zal wel op een ander manier gaan?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:45

Loesje21 dat is inderdaad verdacht als de buik ineens helemaal weg lijkt,hoeveel dagen zit ze?
Van Nikita was het ook wel zo dat ik keek en dacht bij mezelf "moet jij niet nog veel dikker worden?"

Wij vervoeren de veulens ook altijd los trouwens.

Manda ik heb wel een schoonbroer die er veel van afweet,eigenlijk moet ik die maar gewoon om een goede camera zenden en die de boel laten installeren. Ben ook benieuwd of dat lukt zonder wifi bijvoorbeeld!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:48

Pretty, wat vreselijk, heel veel sterkte. :(:) Je moet jezelf geen verwijten maken, ook als je erbij bent is de kans gewoon klein dat zo'n veulen het redt.

__Lauraa schreef:
Nicole schreef:
Laura bedoel je niet gewoon een powerline? Je krijgt dan via stroom je internet. Ik heb geen WiFi versterker in maar juist mijn camera's :)

Ja er zit een wifiversterker in. Even een foto, de onderste zijn er dus twee van waarvan er 1 is verbonden met de router en de andere is hier in de stal. De bovenste is een wifiversterker.
[ [url=m/S3rgpQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is dus een homeplug met accespoint. ;) Dit is een Conrad Wifi repeater N300, en daar staat bij:
Citaat:
Met deze hoogwaardige WLAN versterker en accesspoint wordt het bereik van uw draadloze netwerk versterkt!

Een wifiversterker heeft wifi nodig om te versterken, uit een homeplug komt geen wifi. :) Een versterker pikt het verzwakte wifi signaal op en zendt die dan weer opnieuw uit. Maar als je geen wifi hebt (en uit een homeplug komt geen wifi, dat is allemaal bedraad en geen wireless signaal) valt er ook niets versterkt uit te zenden. Vandaar dat je dus een accespoint nodig hebt die een bedraad signaal omzet naar wireless. :)

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:51

pretty schreef:
Loesje21 dat is inderdaad verdacht als de buik ineens helemaal weg lijkt,hoeveel dagen zit ze?
Van Nikita was het ook wel zo dat ik keek en dacht bij mezelf "moet jij niet nog veel dikker worden?"

Manda ik heb wel een schoonbroer die er veel van afweet,eigenlijk moet ik die maar gewoon om een goede camera zenden en die de boel laten installeren. Ben ook benieuwd of dat lukt zonder wifi bijvoorbeeld!

Ze zit nu op 304 dagen, dus hopelijk blijft het nog even een tijdje veilig zitten. Nu moet ik wel zeggen dat ze de laatste keren ook 2 weken eerder beviel. Toch vertrouw ik het niet helemaal en hoop ik dat alles goed gaat.

Edit: haar banden zijn ook al helemaal ingezakt,alleen haar uier stelt nog weinig voor.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:26

Neonlight schreef:
Een wifiversterker heeft wifi nodig om te versterken, uit een homeplug komt geen wifi. :) Een versterker pikt het verzwakte wifi signaal op en zendt die dan weer opnieuw uit. Maar als je geen wifi hebt (en uit een homeplug komt geen wifi, dat is allemaal bedraad en geen wireless signaal) valt er ook niets versterkt uit te zenden. Vandaar dat je dus een accespoint nodig hebt die een bedraad signaal omzet naar wireless. :)

Die onderste zit met een draad verbonden aan de bovenste, dus van daaruit krijgt hij wifi. Maar mijn oom zei dat hij nu fungeert als een soort tweede router omdat hij dus vanuit de stroom daar wifi heeft.
Maar goed, ik ben ook maar een leek hoor. Ik probeerde het uit te leggen zoals het me is verteld, maar blijkbaar is dat dus verkeerd. :D :')
Gelukkig zijn er ook mensen die er wel verstand van hebben! :))

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:45

pretty schreef:

Ik weet niet hoe ver jou huis weg is van de stal? Maar als dit niet te ver is kan je ook gewoon een lan kabel (internet kabel) neerleggen en dat is de meest sterkste verbinding die je kan hebben, wifi etc zul je altijd wel hebben dat ie eens even uitvalt op moet bufferen enzovoort.

Ik heb 2 (van de 4) zmodo (http://www.zmodo.com/4-channel-spoe-kit/) hangen in haar stal en het is haar scherp beeld! http://youtu.be/iOnyuDDrxJI dan moet je nog op 720P zetten en dan is super mooi om te zien. Je kan als je bijvoorbeeld meer stallen hebt gewoon alle 4 de camera's ophangen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:46

l0esje21 schreef:
Ze zit nu op 304 dagen, dus hopelijk blijft het nog even een tijdje veilig zitten. Nu moet ik wel zeggen dat ze de laatste keren ook 2 weken eerder beviel. Toch vertrouw ik het niet helemaal en hoop ik dat alles goed gaat.

Edit: haar banden zijn ook al helemaal ingezakt,alleen haar uier stelt nog weinig voor.

Heb dit bij mijn merrie ook, zou nu op dag 310 zitten en vanaf dag 300 dacht ik ineens, die buik is weg, banden al wat slap en kling staat wel soms al dikker, uier doet niks maar moest ze het kwijt zijn, merk je dit dan niet aan hun gedrag, zij is de rust zelve.
En heel soms heeft ze dan wel weer een buik. Veel beweging merk ik ook niet meer. Nog tien dagen en het kan veilig komen. :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:01

pretty schreef:
Jolandje ik heb een (halster) alarm maar geen camera. Ik wil er toch graag 1. Alleen ken ik er niks van hoe dat allemaal werkt en ik durf er geen kopen zonder iemand bij die weet wat ik koop en moet kopen.
Toch maar voor kijken volgend jaar of het mogelijk is.

Maar had je enkel een camera gehad bij deze dan was je alsnog te laat,je doet toch snachts meestal wel een oog dicht,je zou het al nét gezien moeten hebben,je moet bij een red bag echt van bij het begin er bijzijn! Dus camera + alarm en dan zit je al veel safer.

Ik heb geluid bij mijn camera en dat heb ik dan ook opstaan. ik heb 3 weken lang elke scheet en plas gehoord en geloof me als ze drachtig zijn kunnen die heel lang duren snachts :+
op de ochtend van de bevalling, was een uur of 6 s ochtends, wakker, geen oog dichtgedaan natuurlijk en balen dat we weer een weekend voorbij waren en 3 weken over datum en nog geen veulen. tot ik een plas hoorde, wat niet haar normale plassen was, dus ja vruchtwater dus.
dus bij een camera geluid erop zetten. doe ik dit jaar weer, al hoop ik dat ze nu niet overgaat haha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:02

Geluid heb ik dan weer niet.. :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:04

Nicole schreef:
pretty schreef:

Ik weet niet hoe ver jou huis weg is van de stal? Maar als dit niet te ver is kan je ook gewoon een lan kabel (internet kabel) neerleggen en dat is de meest sterkste verbinding die je kan hebben, wifi etc zul je altijd wel hebben dat ie eens even uitvalt op moet bufferen enzovoort.

Ik heb 2 (van de 4) zmodo (http://www.zmodo.com/4-channel-spoe-kit/) hangen in haar stal en het is haar scherp beeld! http://youtu.be/iOnyuDDrxJI dan moet je nog op 720P zetten en dan is super mooi om te zien. Je kan als je bijvoorbeeld meer stallen hebt gewoon alle 4 de camera's ophangen.

duur? ziet er wel gaaf uit, ik heb natuurlijk 2 stallen straks of ik moet ze in een hok stoppen...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:07

Heb je PB gedaan :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:13

Ik heb een infrarood camera met geluid. Inmiddels hebben we ook een nieuwe, maar wat er nieuwer en beter is weet ik ook niet, dat is vriendlief zijn afdeling.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:19

Als je internet in je stal hebt, heb ik ook nog 2 cameras te koop, heel simpel te installeren, prima beeld op telefoon of tablet, helaas niet op pc, wel met geluid

roosloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:33

Pretty heel veel sterkte!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:35

Hoe bepalen jullie waar de camera moet hangen? Ik ben er de hele middag mee aan het prutsen geweest, maar weet nog niet hoe ik het precies wil. Ik had de camera eerst vanuit een hoek, dan zie je best de hele stal, maar mis je kleine stukjes van hoekjes. Nu gaan we woensdag verder kijken, mijn stiefvader erbij, want ik vind het zelf doodeng op de ladder. Maar dan gaan we proberen heel hoog recht boven de stal te komen. Dan zie je de merrie alleen wel echt van boven. Ik vind het wel lastig hoor, om te bepalen wat nou het fijnst is..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:39

Kleine stukjes van hoeken missen vind ik geen punt, een paard kan zich daar niet verstoppen, je moet goed kunnen zien dat ze ligt.