Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:38

@Bianca. Jammer dat Lizzy niet drachtig is Ach gut

@Djesseka. Hoe gaat het nou met Wild?

@Mazzel-meid. Darlah ziet er goed uit! Pling

@Barb. Phoe! Snap goed dat je geschrokken bent, dat is niet leuk
Ik zie het beeld ook nog steeds voor me van vorig jaar dat het verworpen veulen van Spirit in de wei lag nog helemaal heel met vlies eromheen Verdrietig (Dat is groot! Spirit was 5mnd drachtig, en het veulen was echt al een kruiwangen vol!) Sorry trouwens, wil hier geen mensen bang maken Bloos

@Kjoetie. Leuk is dat he? Dat ze zo knuffelig worden Lovers Spirit ook, is eindelijk weer lekker in dr hummetje Lachen

Ziet dikke Angel van Frenia nog voorbij komen Haha! Mooi buikje hoor *LOL*

@Djesseka. Ik zou er niet zomaar mee stoppen hoor! Iedereen heeft wel eens een dipje Ach gut Vroeger zat ik ook te springen om naar mn paarden te gaan, en nou heb ik ook dagen dat ik denk *zucht, moet ik nou weer gaan rijden?! Maar na een tijdje krijg ik er altijd vanzelf weer meer lol in Ja

Het is echt niet leuk om te lezen hoe ver jullie merries al zijn! Kom ik aan met mn 33 en 66 dagen Bloos
Ach, ik ben allang blij dat er veulens inzitten, maar ze zijn wel erg laat Nagelbijten / Gniffelen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:47

Vandaag hier ook weer een mijlpaal: Upona is 150 dagen drachtig!

Marlijn: Zo zat ik vorig jaar ook, merrie was gedekt op 2 september, was echt altijd de laatste met een mijlpaal Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:54

Gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij!
Die van jou was dan nog net wat later als die van mij aankomend jaar Lachen

Ik kreeg ze eerder gewoon niet drachtig, Bij Spirit heb ik er 5 keer over gedaan! Maarja, beter een laat veulen als geen veulen Knipoog

Ach, heb nu ook een veulen van 2 Augustus, dus weet wel hoe het is om een laat veulen te hebben Knipoog (Alleen had ik bij deze de merrie pas gekocht 3 dagen voor ze beviel Clown )

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:57

@ Nicole288: gefeliciteerd met je mijlpaal!!

@_Marlijn: inderdaad beter een laat veulen dan geen veulen. En als hier de meeste veulens al geboren zijn
kunnen we juist wat later in het seizoen nog lekker in spanning zitten om jouw merries die nog moeten bevallen.

Met Vinga gaat het goed! Ze heeft het erg naar haar zin op dr nieuwe stekkie en we zijn het
beiden al wel redelijk gewend.

Hier nog een foto van Vinga's buikje met 136 dagen!
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:48

Bedankt!

Marlijn: Ja, dat was hier vorig jaar ook zo, het hele jaar, vanaf maart geloof ik, geprobeerd en maar steeds niet gelukt. Ook nog gespoeld/dichtgezet enz, steeds geen geluk en bij de allerlaatste poging was het raak. Nu loopt er een super schattig hengstje naast Ja Wat te vroeg geboren, hij kwam op 24 juli.

Dreeke: Mooi buikje, je begint het goed te zien. De drachtige merries hier (ze zijn niet van mij zelf), staan voorlopig in een wei in het bos, ik kan er nu geen foto's van maken. Maar Wallona is net zo ver als Vinga, dus kan ik het bij jouw foto's zien Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:46

Och, als ik had kunnen kiezen was Chub niet al zo ver hoor.. Had niet gedacht dat ze meteen zou pakken..

Maar dat ze nog wel haar best voor me wilt doen heeft ze gisteren bewezen: we hadden onderlinge dressuurwedstrijd op de manege en ze bracht me met haar perfecte gedrag en haar will-to-please wel ff naar een eerste plaats met 185 punten!

Echt een geweldige afsluiter van dit trainingsseizoen..

Vanaf vandaag gaan we rustiger aan doen: meer buitenritjes en geen galopwerk meer.. Dat buitenrijden is ook wel een uitdaging: met meerdere is er nooit wat aan de hand, maar ik wil alleen met haar op pad kunnen Nagelbijten / Gniffelen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:05

Zo Chubby, dat klinkt goed! Gefeli met je eerste plaats!

Nou, ik heb besloten deze week geen paard aan te raken en even rustig aan te doen. Van het weekend komt Spark eventjes terug naar de manege voor de Manifestatie van de stichting Opkikker. Dat wordt al moeilijk genoeg..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:37

Barb; gelukkig eet je meisje weer goed!

Chub; jullie zitten al lekker ver zeg!!

Djesseka; ik ga ook mee met meer tijd geven, ik herken het ook wel, een paar jaar geleden was ik altijd zo ontzettend gek met m’n pony, en nu met Darlah of Shak heb ik dat veel minder, ik denk ook dat dat komt omdat je zelf ook ouder wordt. Ik heb vaak zat dipjes dat ik er liever helemaal mee zou stoppen.

Marlijn; super dat er alsnog een veulen komt, dan inderdaad liever een late!

Vinga ziet er goed uit zeg! Mooi buikje al!

Zo, Chubby; gefeliciteerd zeg!! Dat is absoluut een mooie kroon op het trainingsseizoen! Haha!
Maar jullie gaan ook super hoor!!!
Dat met die buitenritjes herken ik… Met Shak gaat dat vanzelf als we alleen op pad gaan, maar Darlah, die is zo gespannen en hyper en af en toe schiet ze er vandoor.
Maar ik wil wel gewoon dat het uiteindelijk lukt om met z’n tweetjes op pad te gaan.

Hier gaat alles z'n gangetje, hopelijk zit alles nog steeds op z'n plek, ga er wel vanuit Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:41

even een snel berichtje,beetje associaal,maar heb gewoon geen tijd Bloos

Vannacht ben ik voor de eerste maal tante geworden! Ze is vroeggeboren,ze moest nog 7 weken..maar alles lijkt goed(ze ligt bij de prematuurtjes),dus ben even hyper en weg-en weer geloop! Clown

Met Pretty gaat alles goed!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:37

pretty: Gefeliciteerd! Gaaf, zeg! Lachen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:46

Gefeliciteert Pretty!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:49

Van harte, Pretty!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:58

dank je allemaal!

Krijg gewoon meteen ook zin in ééntje Clown

Moge mijn toekomstige veulentje ook zo een mooi MEISJE zijn Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:03

Van harte gefeliciteerd met zo'n klein wondertje!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:24

gefeli pretty!!!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 00:46

pretty schreef:
even een snel berichtje,beetje associaal,maar heb gewoon geen tijd Bloos

Vannacht ben ik voor de eerste maal tante geworden! Ze is vroeggeboren,ze moest nog 7 weken..maar alles lijkt goed(ze ligt bij de prematuurtjes),dus ben even hyper en weg-en weer geloop! Clown

Met Pretty gaat alles goed!

Leuk is het hé om tante te worden.
Ik ben al bijna een jaar tante, en dat kindje is 9 weken en 2 dagen te vroeg geboren en ze is net zo gezond als het maar kan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:27

dat geeft wel hoop MsQuincyTE!

Maar toch gaat het vandaag iets minder goed met de kleine meid,ze heeft wat meer moeilijkheden met ademen(ze krijgt zuurstof bij);en ook haar meconium raakte ze precies niet kwijt ( = eerste ontlasting);dat is toch al een domper,hopelijk verergert het niet..mag er al niet aan denken Huilen

Aan mn 4.5 maanden drachtige muts viel vandaag voor het eerst iets te merken: ze was lui!
Ze wou vanmorgen haar stal niet uit en slenterde maar naar de wei,terwijl ze anders één brok energie is!

Bij haar vorige dracht had ze soms ook wel zo een dagje,dus ik kijk het maar aan,maar tviel me toch op!

Oja en sinds zondag heb ik een nieuwe aanwinst,een driejarige mini-shetlander,die misschien ook drachtig is,maar da valt nog af te wachten Knipoog
We hebben ze Vicky gedoopt,en ze staat ofwel te dik,ofwel is ze drachtig! Het is het zwartje.Het vosje dat je ziet is ook drachtig.
(heb ze even in link geplaatst wegens te groot)

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC06443.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC06451.jpg

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:53

pretty dipjes zijn voor de te vroeg geboren baby's normaal hoor.
Mijn zusje haar dochter kon in het begin niet goed poepen, en dat is gelukkig goed gekomen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:23

je zult gelijk hebben,ik kreeg daarnet bericht dat ze toch zelf gepoept heeft,en het alweer wat beter ging!

Oeioei als dat telkens zo is,dan gaan we nog een hartverzakking krijgen Bloos

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:35

Heej allemaal, Ik kom me ook even melden in dit topic...
Ik ken nog niet iedereen, behalve Vinga dan Haha!
Maar dat komt vast en zeker snel goed!

Ik ga net zoals jullie dit jaar weer in de spanning zitten.
Mijn 2 (verzorg)fjorden zijn drachtig, voor Odin is dit de 2de keer en voor Vickey is dit de 1ste keer.
Dus dat is extra spannend!! Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet niet of je foto's mag plaatsen?
Dus ik doe het zo maar...Om deze paarden gaat het:
Odin x Anton
Ben echt zo benieuwd wat hieruit gaat komen, want ik vind Anton echt supergaaf en ik hoop dat het veulen de prachtige zebrastrepen gaat erven van Anton!

En...Vickey x Zizoran
Dit is dus extra spannend, mede omdat het dus het 1ste veulen is voor Vickey, maar deze hengst is nog maar 3, hij is pas goedgekeurd dus niemand heeft een idee hoe zijn veulens eruit gaan zien! Nagelbijten / Gniffelen

Odin is uitgerekend op 8 mei en Vickey op 19 mei!

Vanaf nu ga ik dit topic dus volgen en ga ik jullie (en jullie merries) beter leren kennen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:16

Welkom hier Evy.. Spannend, 2 veulens in het voorjaar! Die hengsten zijn echt om te kwijlen zeg! Haha!

Mijn naam is Jacqueline en ik ben supertrotse eigenaresse van de 6 jarige Tinkermerrie Cheerful Chubby. Chub is inmiddels 8 maanden drachtig van Silas (ook onder die naam hier op bokt).

Gisteren ben ik weer vol goede moed naar buiten gegaan zonder anderen.. Ging nog beter dan maandag! Ik had ook wel een iets rustiger route gekozen.. Een skeeleraar (ehm.. Is dat een woord?) was spannend.. En toen we even verderop 2 mensen met honden zagen, heeft ze 5 minuten vol verbazing staan blazen. Meeeeeen wat was ze groot en gespannen Haha! Maar daarna heel relaxed verder.. Ook een glasbak was ff spannend.. Bizar paard.. Want op de vrachtwagens en wapperende vlaggen en roodgeblokte wapperlintjes reageerde ze heel niet Koe

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:40

Hey Eef leuk dat je er ook bent Ja

@ Chubby: wat goed van Chub! Soms snap je er toch niks van he, net als een vrachtwagen zou je eerder denken dat ze zenuwachtig zou worden dan van een glasbak haha.

Vinga zit vandaag op 140 dagen dracht, dus nog ongeveer 200 dagen te gaan....... *zucht*

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:47

Heej Evy welkom hoor! Mooie fjorden!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:12

welkom Evy! Die eerste hengst is er inderdaad één om van te kwijlen zeg!!
Odin zegt me wel iets vanuit verdere topics,maar je mag gerust wat meer vertellen over beiden hoor! Knipoog

Chubby: madam is blijkbaar toch nog goed fit zo! Haha! Sjah..paarden zien spoken waar wij er geen zien en omgekeerd,nietwaar?

Pretty liep vanmorgen terug gezwinder uit haar stal..gisteren zal ze wel een sloom dagje gehad hebben.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:22

Go jij! Go jij! heerlijk al die uitdijende buikjes Haha!
zelf helaas paardloos en geniet (misschien) daardoor dubbel van al die toekomstige weidebewonertjes!
Het mooiste van dit topic vind ik nog dat je alle soorten en maten paard/pony tegenkomt. Veel succes & plezier voor iedereen met een drachtige merrie, we wachten in spanning af, en veel sterkte voor iedereen van wie de merrie helaas niet drachtig werd of verworpen heeft!