[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:14

@Dais: Heel goed. Rechts was er niet veel veranderd. De eitjes die er zaten waren weinig tot niet gegroeid terwijl we echt dachten dat het van rechts ging komen aangezien vrijdag daar het grootste eitje zat. Nu was het Links, daar een gemeten op 3.2 zoiets. die was wel extreem gegroeid. Ze net een uurtje geleden gaan afzetten en zoals ik haar ken direct beginnen eten. :+ Naast haar staat er nog een ruin maar eentje die denkt die nog hengst is dus misschien ga da ook wat meer stimuleren. Morgen of dinsdag zal het dus insemineren zijn.

Afbeelding
Afbeelding

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:31

Ansodm: Hopelijk zet het ei mooi door en kan ze snel geinsemineerd worden.

Zijn er nog mensen die binnenkort moeten scannen op dracht? Goldy over ruim een week, gaat best snel!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:26

[quote="jennyk”]
Zijn er nog mensen die binnenkort moeten scannen op dracht? Goldy over ruim een week, gaat best snel![/quote]
Ja, donderdag ga ik Sanaa laten scannen op dracht. Ik heb totaal geen voorgevoel, maar droom elke nacht dat ze heel hengstig is. Terwijl dat sowieso nog niet kan :+ kennelijk is mijn onderbewustzijn er heel druk mee ;)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:06

Jeeetje ik kan het niet meer bijhouden, het leven trouwens ook niet :')

Mijn Elite merrie van Florencio heeft een succesvolle beëindiging van de tweelingdracht gehad en is drachtig van Perfect Secret met kloppend hartje **\O/**.

Ik probeer mee te blijven lezen maar het leven is zo’n chaos momenteel…

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:15

ladonaa: succes donderdag! Ja raar he hoe je onbewust met zoiets bezig bent!

Balko: :(:) :(:) :knuffel: Gefeliciteerd, echt super dat ze nu mooi drachtig is van 1!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:23

Wat fijn balko *\o/*

Ansodm. Spannend. Maar morgen misschien al insemineren met nu ei van 3.2? Groeit dit ei zo snel?

Hier morgen scannen op dracht. Geen idee nog bij. Ze wilt andere paarden opeten, kom niet eens aan schouwen toe :') maar of dit is omdat ze haar veulen beschermt of drachtig is. Daar gaan we morgen achter komen.

Carmen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:58

CO112 dat heb jij scherp gezien! Ik was helemaal verliefd op zijn looks toen ik hem zag.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:14

Hier is Abby dit jaar leeg gebleven na 4 veulens en ik geloof echt dat ze er niks aan vond :+ nu is ze terug drachtig en is ze precies al veel vrolijker. Ze bokt en rent door de weide en glanst zelfs ineens als een tiereliere :')

Knolselder wanneer ga je Quin laten scannen. Hopelijk idd een goede scan.

Goldenarrow hoe is het daar met de merries en het dekken? Vlot het wat?

Dais ooh maar Amy is normaal echt pies hengstig hoor haha. Maar ze is leeg gescand bijna 2 weken terug en zou toen terug hengstig moeten worden. Maar tot nu toe nog steeds niet. Dus dat is verdacht. Mogelijks heeft het vruchtje verstoppertje gespeeld :+

AnsoDM hopelijk groeit het ei nu vlot en kun je komende week insemineren.

JennyK Wij scannen er woensdag weer een aantal.

Balko gefeliciteerd *\o/*

Am_horse spannend morgen :D

Hier is Roosje helaas terug hengstig op dag 18 na de laatste dekking dus we beginnen opnieuw -O- 1 van de combis waarvan ik het hardst hoop dat die wel lukt dit jaar eigenlijk. Denk dat ze deze x een mooiere cyclus al heeft dus duimen dat deze x pakt. Dus woensdag worden Nina, Luna en chrissy gescand op dracht. Amy ook gescand of ze toch stiekem drachtig is en anders zien wat er dan aan de hand is. En Noortje kijken wat er aan de hand is omdat ze na 2 pogingen terug hengstig staat. Even een check en dan dekken op advies van de veearts als ze gewoon inorde is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:03

Wij moeten morgen ook scannen op dracht. 16 dgn maar er zijn 2 eitjes gesprongen
We gaan het zien

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:11

AM en baudyh succes morgen

nieky: succes woensdag en balen dat Roosje nog niet drachtig is, hopelijk deze cyclus wel!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:16

Het dekken lukt wel, het drachtig worden alleen nog niet :=

Anna is in ieder geval drachtig, net ook een kloppend hartje gezien met de scan dus dat is alvast heel fijn. Madrona zit nu op het wachtbankje, maar verwacht ik niet veel van. Nadat wij haar naar de hengst hadden gebracht sprong het ei niet (reageerde niet op spuiten). Op maandag nog een keer gedekt dus, maar toen was de kwaliteit weer om te janken en woensdag was het ei weg, dus konden we niet nog een keer naar de hengst toe.
Valetta zit ook op het wachtbankje. Ei was kort voor insemineren gesprongen, ze was nog heel gevoelig. Daar was het sperma gelukkig wel goed en zij is normaal altijd in 1x drachtig.

Intissima staat nu bij de kliniek, die had al hengstig moeten zijn, maar is dit nog niet geworden. Die is nu hengstig gespoten en daarna zal zij met diepvries geinsemineerd worden.

En Estonia wachten we weer op hengstigheid. Die spuiten we nu bewust niet hengstig omdat we dan waarschijnlijk moeten dekken als er feestdagen zijn in België en dan nemen ze niet af. Beter dan een weekje langer wachten en zonder problemen zitten :)

En Noora is nog drachtig, dus dat is lekker makkelijk :))

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:58

Nou hier schiet het eindelijk op!
Giv is mooi hengstig en heeft nu een ei van 3.4 dus woensdag gaan we insemineren *\o/*

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:02

jeetje wat spannend weer voor iedereen en respect voor de mensen met meerdere merries .... hier is het al chaos met 1 :x ...

Gelukkig had mevrouw vrijdag wel zin om te laden en stond ze er met 10 min in _O- de kliniek gaf aan dat spoelen op locatie heel lastig werd en omdat ze verder weg zitten ook extra veel kosten. Gisteren contact gehad met de dierenarts en de eerste keer spoelen gaf weinig maar de 2de keer was met resultaat. nu scannen ze vandaag nog een keer en eventueel laatste keer spoelen. vanavond kunnen we haar weer ophalen en kan ik kijken hoe mevrouw nu denkt over het trailer laden >;) ..... hopelijk is ze mooi schoon zodat we over een goeie 2 weken kunnen scannen op dracht :D :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:38

Kimwilliam. Fijn dat het nu wel gelukt is. Duimen op dracht.

Pradadaan. Spannend! Fijn dat ze nu goed hengstig is

Goldenarrow. Hmm wat een gedoe met kwaliteit. Is dit zo wisselend van deze hengst?

Nieky. Balen dat roosje terug hengstig is. Spannend van de andere merries. Hopelijk allemaal een positieve scan.

Baudyh. En drachtig?

Mijn gevoel was goed, helaas.
Niet drachtig, ei van 5.4 >;) ik hoop dat ze geen struisvogel ei gaat maken. Morgen insemineren dan is het 18 dagen na de vorige keer insemineren

White Dream had een drukke ochtend := wat verzenden, zelf nog één geinsemineerd in de buurt en ook nog ophalen. Wel allemaal hele leuke merries.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:01

Die is wel snel met der volgende ei op zo'n formaat dan al joh

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:08

AM wij scannen altijd s’avonds dus nog ff geduld

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:18

Cioccolato. Ja bizar he. Ben blij dat we nu al hadden gescand. Misschien hadden we vandaag ook wel kunnen insemineren, maar was te laat om te bestellen. Met haar history van mega eieren en de aantal dagen durf ik morgen wel aan. En na een eisprong hebben we nog heel wat uren dat het kan pakken. Moet goed komen.
Ik heb nu een merrie van White Dream, wordt nu vandaag voor de 3e x geinsemineerd. Vorig jaar maakte die een ei van 10 cm :+ ik hoop dat die nu wel klaar is na deze keer dekken.

Baudyh. Aah, nog even spannend dus

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:44

AM, de hengst dekt niet veel. Die vrijdag hebben we het zelf niet gezien onder de microscoop maar toen gaven ze daar aan dat de kwaliteit wel wat beter was. Ze hadden hem toen 2 dagen ervoor ook laten springen. Het is er toen ook onverdund ingegaan. Maargoed, maandag was ook maar weer een paar dagen verder en toen het daarna aankwam was het gewoon echt slecht. Ze hebben nu wel gezegd dat als het nu weer niet pakt ze met een alternatief gaan komen, maar hoe of wat hebben ze nog niet gezegd. Ik denk dat het ook wel scheelt dat wij een keer met de merrie naar hun zijn gegaan en dat zij ook wel zien dat het probleem niet aan onze kant ligt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:55

AM: balen dat niet drachtig is, duimen dat het deze ronde wel pakt! Fijn ook dat white dream intrek is!

goldenarrow: altijd gemier met een arabier *D _O- zo klinkt het tenminste bij jou AZ wel. Heb je altijd 100% arabieren of ook wel minder? Ik heb wel hele leuke gezien die niet volbloed zijn.

baudyh: succes vanavond!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:18

Wij fokken wel echt volbloed arabieren ja :j

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat we eerder zo'n problemen hebben gehad met de kwaliteit van het sperma. Het kan weleens tegenzitten met de afnamedagen, maar zo lastig als dit jaar hebben we het normaal niet.

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:16

Ik zal alles zo nog even bijlezen maar Fenna is drachtig gescand! Van NRPS hengst Nilo.

Afbeelding

Super blij in 1x raak! Ondanks dat ze helemaal ingevallen terug kwam van de hengstenhouder. Heel blij mee.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:08

Am horses balen dat ze niet drachtig is. Op naar de volgende ronde.

Goldenarrow wat een gedoe zeg.

Xsurfdairy gefeliciteerd met de dracht.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:14

surfdairy: gefeliciteerd! Fijn in 1x!

pradadaan: succes met insemineren!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:29

Op telefoon nu. Ei is helaas niet gegroeid morgen opnieuw scannen. Hopen dat het war doorzet :(

Am: jammer dat het niet gelukt is. En jeetje wat een ei! Ze word iedere ochtend gescand en kijken natuurlijk naar formaat hé. Goed dat wild dream zo in trek is! Zet je er eigenlijk een limiet op hoeveel merries per jaar ?

Surfdiary: gefeliciteerd!!!

Pradadaan: succes!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:24

We konden wel een beetje geluk gebruiken dus zeer blij met onze 2e drachtige merrie.
Onze Oscar merrie mooi drachtig ( waren 2 eitjes weg maar maar 1 vruchtje) van Dark rousseau.

Nr 3 is donderdag zover maar dan is nr 1 30 dgn dus donderdag komt de DA op stal scannen.
Kunnen we de nieuwe opvoelbox mooi testen.