[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:08

GA: Goodluck! Ik duim voor je. Ben benieuwd hoe het straks allemaal uitpakt.

Muronia: Ben benieuwd of ze wat vinden uit de swab. Hoe oud is de merrie eigenlijk?

Kabayo: Maar echt he! Die laatste dagen zijn echt killing. Vooral als je ook een merrie hebt die weinig tot niks laat zien ( like moi 8)7 ). Bij Boss was een jaar geleden de eerste ronde niet gelukt. Was ook wel erg vroeg toen, 4 maart. We hebben toen haar ook hengstig gespoten en heel die poespas. Met de dracht scan bleek ze toen niet drachtig te zijn en zat er alweer een ei van 4,2 er op. Alleen was dit precies weer in het weekend en was het dekstation in NL op zondag dicht. Dus ik had echt super veel geluk dat het ei er toen maandag er nog zat en op knappen stond. Toen hadden we 1x geïnsemineerd, en was het wel meteen raak ondanks het 1x insemineren. Dat was dus echt heel erg lucky. Ben benieuwd dit jaar. Hoop dat mevrouw het nu niet allemaal in het weekend gaat doen. Zou weer knaplastig anders worden haha. _O-
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 29-04-22 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:12

Nou, het zit erin. Het ei was al wel gesprongen, maar ze was nog wel gevoelig op de eierstok en het voelde allemaal nog week aan, dus het zal niet enorm lang geleden gesprongen zijn. Spermakwaliteit was matig (maar ook al 2 dagen geleden afgenomen). Ze hebben het nu diep geinsemineerd. En nu is het maar afwachten. Over 18 dagen scannen.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:13

goldenarrow schreef:
Nou, het zit erin. Het ei was al wel gesprongen, maar ze was nog wel gevoelig op de eierstok en het voelde allemaal nog week aan, dus het zal niet enorm lang geleden gesprongen zijn. Spermakwaliteit was matig (maar ook al 2 dagen geleden afgenomen). Ze hebben het nu diep geinsemineerd. En nu is het maar afwachten. Over 18 dagen scannen.

Hopen op een zegen nu! Ik hoop het zo voor je. Ik duim. :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:18

Muronia, gefeliciteerd met de eerste dracht. Met de ander zou ik zeker doorgaan. Als het niet lukt jammer dan heb je het wel geprobeerd

Hier gisteren eindelijk de nieuwe trailer dus gelijk de merrie met veulen opgehaald ( die al op dag 7 haar ei weg was) die stond daar maar te staan. Volgende week spuiten we haar hengstig kan ze er weer heen. Ppffff

Volgende week drukke week. Wij scannen altijd op dag 16. Ivm tweelingdracht. Maar blitz is 3 mei 16 dgn en dan kunnen we niet weg. Dus de DA maar vragen om langs te komen. De avond er voor kan ook niet. De avond daarna moeten we Diantha en Ivo naar de hengstenhouder brengen en 5 mei moet Mevr G weer heen.
Soms is het echt niks als je 5 merries bij de hengst wil. ( hoop zo dat blitz vast drachtig is, scheelt er weer 1)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:28

Duimen Goldenarrow. Na eisprong kan er zeker nog bevruchting plaats vinden

Vorig jaar bij Nigrante ik vermoed ook echt na eisprong geinsemineerd. In de ochtend gescand met ei van bijna 5cm. Volgende middag zouden we gaan dekken. Ei was afgespoten, normaal met 36 uur weg. Dekken was niet gelukt dus de volgende ochtend rond 11 uur geinsemineerd. Dus zat zeker ruim 48 uur tussen. En nu heb ik er een veulen van rond lopen :P

Kabayo. Tuurlijk bedoel ik 16 dagen :') iets met vermoeid zijn

Baudyh. Lekker druk zo. Fijn dat je weer een trailer hebt

Muronia. Heel goed. Geeft misschien ook rust als je weet of de baarmoeder vuil. Is of niet. Je hebt er dan alles aan gedaan

Knolselder. Jammer dat ze niet drachtig zijn. Op naar de volgende ronde

Liezella haar ei was nu aan het afgaan. Dus vandaag nog een keer insimineren. Ik ben nu wel benieuwd naar de grote. Ik was er zelf niet bij dus ga ik nog navragen

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:32

Het is druk hier op het wachtbankje! Wel gezellig zo :j

GA wat fijn dat het toch nog gelukt is, en ik meen me te herinneren dat kort na de eisprong de kans op een merrie groter is. Maar goed eerst maar drachtig.

Muronia lastig die keuzes maken. Succes in elk geval.

Baudyh wow dat is wel veel heen en weer-gedoe met 5 merries als je voor alles op pad moet.

Kabayo ook op de wachtbank.

Kayley een hengstenstation op zondag dicht, hoe dan?!

AM succes met Liezella.

Knolselder jammer, maar gelukkig nog vrij vroeg in het seizoen.

Aaarch ik kan niet verder terug kijken op de telefoon. Maar ik duim voor iedereen die het nodig heeft.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:50

LaDonna75 schreef:
Het is druk hier op het wachtbankje! Wel gezellig zo :j

GA wat fijn dat het toch nog gelukt is, en ik meen me te herinneren dat kort na de eisprong de kans op een merrie groter is. Maar goed eerst maar drachtig.

Muronia lastig die keuzes maken. Succes in elk geval.

Baudyh wow dat is wel veel heen en weer-gedoe met 5 merries als je voor alles op pad moet.

Kabayo ook op de wachtbank.

Kayley een hengstenstation op zondag dicht, hoe dan?!

AM succes met Liezella.

Knolselder jammer, maar gelukkig nog vrij vroeg in het seizoen.

Aaarch ik kan niet verder terug kijken op de telefoon. Maar ik duim voor iedereen die het nodig heeft.

De nieuwe Heuvel is blijkbaar op zondag dicht. Of mijn hengstenhouder moet het verzonnen hebben haha. Ik weet wel dat mijn DA toen niet vrolijk was toen hij het hoorde. :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:17

Gefeliciteerd Muronia! Toch 1tje dragend. Ik zou idd wel die swab nemen, al is het maar voor afsluiting dat je er zelf ook rust en vrede bij hebt.

Bibi is nog steeds hengstig...
Sun nog altijd niet, maandag zag hij kleine eitjes dus ik hoop dat die vandaag of morgen ook valt voor de charmes van onze jonge heer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:29

kayley: zou mij niets verbazen dat die idd dicht is op zondag, Lunteren.....zondag..... bijbelbelt....

ga: duimen dat ze drachtig wordt! Was het niet juist grotere kans op hengstveulen omdat mannelijke spermacellen sneller zwemmen :?

muronia: succes met de swab, fijn dat je zo snel terecht kunt!

luna: bibi vindt het lekker zeker := Als Sun na bibi hengstig wordt heeft hij het maar druk!

am: komt vast goed met Liezella!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:30

De Nieuwe Heuvel komt op zondag niet langs om te insemineren, maar stuurt het wel op of je kan het ophalen.
Mironia, gefeliciteerd met de dracht, maar heel jammer dat de andere merrie weer niet heeft opgenomen. Ik zou de swab doen en voor mezelf pas afsluiten als alles geprobeerd is.

In de Friso stond een verhaal van een merrie die niet drachtig werd, daar hebben ze de sperma van 4 hengsten gemengd en ze werd drachtig. Na de geboorte via DNA de vader achterhaalt.
Ik zou dat ook durven proberen.

Knolselder jammer dat ze niet drachtig zijn gelukkig nog vroeg in het seizoen.

GA hopelijk is het gelukt en zijn alleen de merrie zaadje nog sterk genoeg voor de bevruchting.

Als wachtbank zitters sterkte met wachten.

Ik twijfel zelfs of ik de shetlander die nu hengstig is nu al te laten dekken, ik heb de shets liever niet zo vroeg in het seizoen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:35

Dicht op de eisprong schijnt inderdaad iets meer kans op hengsten te geven, maar dit sperma was natuurlijk al bijna 48 uur oud. Dus hopelijk zijn alle hengstzwemmers al dood en gaan alleen de merrietjes nog door :))

Ach, ik ben allang blij als ze nu drachtig raakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:23

GA op hoop van zegen dan maar!

Nobel.....en??????

AM ik ben ook wel benieuwd hoe groot het ei nu is.

Zo, de swab is genomen en ik heb meteen op cushing laten testen ook. Nu kan ik echt alles afvinken wat ik kon doen en we wachten de uitslagen af. Maandag zou de swab bekend moeten zijn.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:20

moner schreef:
De Nieuwe Heuvel komt op zondag niet langs om te insemineren, maar stuurt het wel op of je kan het ophalen.
Mironia, gefeliciteerd met de dracht, maar heel jammer dat de andere merrie weer niet heeft opgenomen. Ik zou de swab doen en voor mezelf pas afsluiten als alles geprobeerd is.

In de Friso stond een verhaal van een merrie die niet drachtig werd, daar hebben ze de sperma van 4 hengsten gemengd en ze werd drachtig. Na de geboorte via DNA de vader achterhaalt.
Ik zou dat ook durven proberen.

Knolselder jammer dat ze niet drachtig zijn gelukkig nog vroeg in het seizoen.

GA hopelijk is het gelukt en zijn alleen de merrie zaadje nog sterk genoeg voor de bevruchting.

Als wachtbank zitters sterkte met wachten.

Ik twijfel zelfs of ik de shetlander die nu hengstig is nu al te laten dekken, ik heb de shets liever niet zo vroeg in het seizoen.

Klopt. Maar je moet het in een tijdbestek bestellen daar. Mijn DA was zaterdags bij mij om 16.15. Na het scannen meteen de hengsthouder gebeld, die heeft hun gebeld en toen was het dus te laat. Hengst kon niet meer op de bok. Zondags deden ze dat niet. Alleen versturen, maar dan moeten ze wel zaterdags op de bok daar voor 17.00.

Meeste hengsten staan daar gewoon gestald. Maar bij de hengst die ik dus gebruik niet, die moet daar dus heen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:24

nobel: balen zeg! Hopelijk komende cyclus meer succes!

muronia: weer een paar dagen wachten voor je

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:51

Oh wat jammer Nobel, succes met de volgende ronde!

Muriona; dat is wel snel maandag al uitslag van de swab

Spannend GoldenArrow, het waren niet de bestel omstandigheden, maar hè het hoeft maar 1 zaadje te zijn!

Jeetje lastig zo'n hengstenhouder die 1 dag dicht is... pff als het zo te plannen is...

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:55

Jammer Nobel, hopelijk deze ronde meer succes.

Ik blijf erbij dat het bijzonder is dat de hengsten op zondag niet springen. Het zal om geloofsovertuiging zijn, maar kom, wat moet dat moet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:43

goldenarrow hopelijk lukt het evengoed!

baudyh druk druk druk dus met alle merries

AM_Horses hopelijk gelijk raak met deze ronde voor beide dames

Kayley95 dat is wel lastig idd, zeker omdat ze best veel hengsten hebben, of dat hengsten daarheen kunnen komen om te springen.

Luna2006 de dames nemen het ervan hihi. Hopelijk lukt het

moner haha soort van Russische roulette alleen dan met sperma. Maar wel een idee haha

Muronia duim voor goede uitslagen, hopelijk valt het allemaal mee.

Nobel01 balen joh! Hopelijk de volgende ronde meer geluk.

Hier verder weinig te melden. Vandaag nog niet naar stal geweest (vanavond heen) maar tot gisteren geen hengstigheid te zien. Morgen scannen fingers crosst

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:58

LaDonna, bedankt! Ik vind het altijd wel fijn als andere mensen, die er kijk op hebben, mijn keuze begrijpen :)
Ik ga voor je duimen dat Sanaa in 1 keer drachtig is!

Muronia, dit is mijn 22e jaar op deze wei en mijn 7e veulen die op deze wei loopt. Ik vind het ideaal dat er zo veel verkeer langskomt: Auto's, vrachtwagens, motoren... Zo worden ze al etend en spelend lekker mak :j
En met Shiloh en Idris heb ik dat stukje naar stal ook moeten lopen voor het scannen en insemineren. Handig om ze zo gelijk aan het touwtje te laten wennen. Alleen de eerste keren lukt het niet alleen, dus ik moet ook maar net hulp kunnen vinden 's ochtends zo vroeg :) Maar tot nu toe is het altijd gelukt, dus het zal nu ook wel goedkomen.

Ik snap je twijfel over Wainonia heel goed! Maar ik snap ook wat de anderen zeggen. Vorig jaar heb je de swab niet gedaan toch? Misschien is dan inderdaad nu alles uit de kast trekken (swab, testen op PPID) een goede keuze, dan heb je er alles aan gedaan en is ze misschien wel drachtig! En zo niet, hoef je daarna ook nooit meer te twijfelen.
Ik lees nu je update! Ik ben benieuwd wat er uit de swab gaat komen. En ook op PPID laten testen! Goed zo! Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen!

Hahahaha Kabayo, lekker op vrijdag de 13e scannen :P

Dat was een spannende inseminatie GA _O- Heb je nu weer FillyPlus gebruikt?

goldenarrow schreef:
Dicht op de eisprong schijnt inderdaad iets meer kans op hengsten te geven, maar dit sperma was natuurlijk al bijna 48 uur oud. Dus hopelijk zijn alle hengstzwemmers al dood en gaan alleen de merrietjes nog door :))

Ach, ik ben allang blij als ze nu drachtig raakt.

Ik wil je pret niet bederven, maar het sperma was vorig jaar bij Fi bijna 100 uur oud tijdens de eisprong en er kwam toch echt een hengst uit -O-

Nobel, wat jammer -O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:14

Nee, nu geen FillyPlus. Dat zou ik normaal wel doen, maar durfde het nu niet zo goed aan omdat het sperma dus ook niet meer zo super was. Mocht ze nou toch niet drachtig zijn doe ik het volgende ronde misschien. Het ligt toch in de vriezer :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:37

Hier nog geen sperma bezorgt :O
Vorig jaar nog wel eens om half 9 ontvangen. Daarom haalde ik het op en duur op als er haast achter zat. Zo vervelend

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:14

LaDonna75 fijn dat je haar die dag hebt laten scannen, en dus meteen al super goed hengstig, mooi zeg!

Kabayo ja wij hebben idd een ifor williams, wel een oudje hoor :D
Klinkt allemaal erg spannend afgelopen dagen, ik ga duimen voor je dat het is gelukt!
Wij scannen eigenlijk de meeste op 18 dgn, tenzij het een merrie is die eerder tweelingdrachten heeft gehad, dan idd 16 dagen :j

MDWStables ben benieuwd welke keuze je gaat maken :j

goldenarrow dat is bijzonder zeg.. Duimen dat het vanochtend goed gemikt is!

Desi_2409 ik zou idd ook weer scannen, anders loop je wellicht een hengstigheid mis als dit vruchtje toch nog afbreekt.

Muronia balen dat Wainonia niet drachtig is, maar ook ik zou doorproberen! Goed dat je een swab laat nemen, dan heb je iig alles uitgesloten :j Wij hebben ook een merrie die kregen we de afgelopen 3 jaar niet drachtig, maar vorig jaar toch mooi drachtig gekregen en hopelijk over 2 weken weer een gezond veulen. En gefeliciteerd met de dracht van Veronia! :D

Nobel01 balen zeg, hopelijk deze ronde meer kans!

----
Hier verder ook weinig te melden. Galienke maandag scannen, tot nu toe nog niet hengstig. Mijn gevoel zegt alleen dat ze niet drachtig is, maar hoop dat ik ernaast zit :')
Miana vandaag over een week scannen, daar zit mijn gevoel wel goed bij.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:46

Luna. Bibi neemt het er van. Sun zal binnenkort ook wel komen. Wel een goede leerschool voor de jonge hengst

Moner. Snap ik. Het kriebelt dan wel om te beginnen

Muronia. Best spannend. Heel erg benieuwd of er iets uitkomt

Kayley. Dat is niet handig dat ze zondag niet dekken. Dan moet je zaterdag wel optijd scannen

Nobel01. Balen. Op naar de volgende poging

Kiki. Spannend. Fingers crossed

Bamorka. Spannend. Maandag is het ook zo

Liezella geinsemineerd vanavond. Ging super. Ze was al minder slap dus echt wel op de eisprong nu. Ik ben benieuwd of we nu positieve scans hebben binnenkort

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 00:17

Nobel wat jammer, maar fijn dat het is gelukt met brengen en nu hopen op een goede ronde!

Kiki heel veel succes morgen, ik duim voor een goede scan!

Hmm, ik vind er ook iets van, niet dekken of leveren op zondag. Daar hebben merries geen boodschap aan of het nou zondag of een feestdag is, dat moet gewoon door kunnen gaan.

Cynthia geloof ik zeker dat ze zo meteen mooi mak worden! Alleen maar voordeel van. Ik ben ook wel benieuwd wat de uitslagen zijn al maak ik me er niet nerveus om. Ik krijg of een antwoord om het af te sluiten of een optie om het beter te krijgen of.. er komt gewoon niks uit. We zien het wel.

Bamorka hoe hebben jullie dat na 3 jaar bij die merrie voor elkaar gekregen dan? Qua gevoel voor het scannen.. pin jezelf er vooral niet op vast, bij mij wist mijn gevoel het ook zeker maar het bleek mooi andersom te zijn dan ik dacht haha. Maar succes alvast voor maandag!

Elina.. wat een datum heb je voor het scannen.. vrijdag de 13de!

AM heb je ze nu allemaal weer klaar voor deze ronde? Weet je al hoe groot het ei uiteindelijk was?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:10

Ik meld mij hier ook even! :))

Gisteren wezen scannen, nog iets te vroeg. Volgende week waarschijnlijk insemineren.

Spannend dat het weer begonnen is. Hopen op vele drachtige merries:):)