Muronia: Ben benieuwd of ze wat vinden uit de swab. Hoe oud is de merrie eigenlijk?
Kabayo: Maar echt he! Die laatste dagen zijn echt killing. Vooral als je ook een merrie hebt die weinig tot niks laat zien ( like moi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Nou, het zit erin. Het ei was al wel gesprongen, maar ze was nog wel gevoelig op de eierstok en het voelde allemaal nog week aan, dus het zal niet enorm lang geleden gesprongen zijn. Spermakwaliteit was matig (maar ook al 2 dagen geleden afgenomen). Ze hebben het nu diep geinsemineerd. En nu is het maar afwachten. Over 18 dagen scannen.
LaDonna75 schreef:Het is druk hier op het wachtbankje! Wel gezellig zo![]()
GA wat fijn dat het toch nog gelukt is, en ik meen me te herinneren dat kort na de eisprong de kans op een merrie groter is. Maar goed eerst maar drachtig.
Muronia lastig die keuzes maken. Succes in elk geval.
Baudyh wow dat is wel veel heen en weer-gedoe met 5 merries als je voor alles op pad moet.
Kabayo ook op de wachtbank.
Kayley een hengstenstation op zondag dicht, hoe dan?!
AM succes met Liezella.
Knolselder jammer, maar gelukkig nog vrij vroeg in het seizoen.
Aaarch ik kan niet verder terug kijken op de telefoon. Maar ik duim voor iedereen die het nodig heeft.
moner schreef:De Nieuwe Heuvel komt op zondag niet langs om te insemineren, maar stuurt het wel op of je kan het ophalen.
Mironia, gefeliciteerd met de dracht, maar heel jammer dat de andere merrie weer niet heeft opgenomen. Ik zou de swab doen en voor mezelf pas afsluiten als alles geprobeerd is.
In de Friso stond een verhaal van een merrie die niet drachtig werd, daar hebben ze de sperma van 4 hengsten gemengd en ze werd drachtig. Na de geboorte via DNA de vader achterhaalt.
Ik zou dat ook durven proberen.
Knolselder jammer dat ze niet drachtig zijn gelukkig nog vroeg in het seizoen.
GA hopelijk is het gelukt en zijn alleen de merrie zaadje nog sterk genoeg voor de bevruchting.
Als wachtbank zitters sterkte met wachten.
Ik twijfel zelfs of ik de shetlander die nu hengstig is nu al te laten dekken, ik heb de shets liever niet zo vroeg in het seizoen.
goldenarrow schreef:Dicht op de eisprong schijnt inderdaad iets meer kans op hengsten te geven, maar dit sperma was natuurlijk al bijna 48 uur oud. Dus hopelijk zijn alle hengstzwemmers al dood en gaan alleen de merrietjes nog door
Ach, ik ben allang blij als ze nu drachtig raakt.