[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:15

Vervelend zeg am horses en insemineren als ze niet goed hengstig zijn, doen ze bij ons in kliniek al niet. En je kan dat nu toch niet missen eigenlijk en bevuild de merrie alleen maar.

Hahaha Cynthia dus ze is bezweken. Wordt er vooraf ook gescand?

Succes Evelien en tinniie vandaag

Ik wacht nog tot vrijdag.

Idd de kudde rangorde kan ineens snel wijzigen. Zo staat mevrouw die geïnsemineerd is nu sinds twee dagen op de hoogste plaats en zonder bloedvergieten. Zelfs diegenen met veulen staat er nu net onder. Of het iets zegt, ik weet het niet. Vrijdag kan ik daar op antwoorden.

Cowgirl83

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:03

Het is een beetje veel om bij te lezen na een paar dagen afwezigheid :) .
Ga dus even algemeen degenen met een drachtige merrie feliciteren, degenen op het wachtbankje veel succes en geduld wensen. En ook veel succes aan degenen die nog aan het wachten zijn om te kunnen dekken / insemineren.

Onze merrie is zaterdag opnieuw hengstig gespoten, en vandaag eerste scan. Is dat niet supersnel na hengstig spuiten dat ze al scannen? Ze staat bij de hengstenhouder, dus ik laat het aan hem en de DA over, maar begin mij nu toch af te vragen of ze niet wat vaak scannen en het dus toch wat geldklopperij is. Maar heb 0,0 ervaring en hij dekt minstens 15 merries per jaar, dus normaal zou hij het toch best moeten weten.

Ik hoop in ieder geval dat het mooie weer nu helpt om het snel te laten vorderen en dat ze deze keer haar cervix wel mooi open zet. Ze staat er intussen al meer dan 3 weken, en we zijn nog een stap verder... Ik vrees ook al een beetje voor het kostenplaatje, 10 EUR stalgeld per dag, alle scans, hengstig spuiten, pfff.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:15

Vanavond scannen met Cassio, ik hoop stiekem dat ze goed hengstig is en door kan naar de hengstenhouder want het is weet super druk deze week. Dinsdag scannen met mevr G voor de 16 dgn. Duim,duim. Ze geeft een goed gevoel.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:24

Hier Jade drachtig :) :)

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:30

Super, gefeliciteerd Tinniie! Wordt Missy ook sowieso terug gedekt dit jaar? En door wie?

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:41

Cowgirl Geen idee of dat snel is... Bij mij raadde de da aan om donderdag hengstig te spuiten en maandag te scannen, dus dat is wel langer. Maar misschien zijn er gevallen waar het sneller gaat? Heb er zelf ook geen verstand van.

Baudyh Ik duim mee voor je; de ene goed hengstig en de andere drachtig hopelijk!

Tinniie Jaaa gefeliciteerd!!! *\o/*

Op hoeveel dagen scannen jullie op dracht? Ik dacht dat het altijd 16-18 dagen was, maar kreeg pas van iemand het advies om het op 20-21 dagen te doen, omdat het soms dan pas duidelijk is...? Ga sowieso even bij mijn da informeren maar was benieuwd naar jullie ervaringen/mening

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:46

oh AMH wat zuur :( Zou je veranderen van hengst? Of denk je dat het daar niet aan ligt? Ik hoop dat de volgende keer wel pakt hoor :(

Gefeliciteerd Tinnie!

Spannend Baudyh! Hopelijk alles dik in orde! :D

Zonnetje, wij hebben vrijdag op dag 15-16 gescand (voor tweeling, zou makkelijker te splitsen zijn ofzo), maar bij beide niks te zien. Dus aanstaande woensdag scannen. Dan zouden ze 19 en 20 dagen drachtig zijn...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:41

Thanks iedereen :)

Cowgirl83 schreef:
Super, gefeliciteerd Tinniie! Wordt Missy ook sowieso terug gedekt dit jaar? En door wie?

Als alles goed gaat 3 Mo-tjes volgend jaar :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:47

Tinniie schreef:
Hier Jade drachtig :) :)

*\o/* Gefeliciteerd!!

@zonnetje, ik deed altijd 18 dagen, soms ook wel later, maar nu met die tweeling had ik gewild dat ik eerder was geweest, dan is het weghalen makkelijker en kans groter dat het andere vruchtje gewoon blijft zitten. Met tweeling is ook gewoon no brainer dat een weg wordt gehaald dus ik moest nu wel. Maar de kans is groot dat ze nu nog een keer naar de hengst zal moeten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:49

Gefeliciteerd!

Hier geen bijleesposten. Om bij iedereen te reageren "oh wat spannend. Hoop dat het pakt en ze drachtig is" heeft ook weinig zin :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:21

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd!

Hier geen bijleesposten. Om bij iedereen te reageren "oh wat spannend. Hoop dat het pakt en ze drachtig is" heeft ook weinig zin :P

Nou, maar dat verwachten we eigenlijk wel he. En elke reactie wel beetje persoonlijk en creatief leuk maken. :') :')

Hoe is het met jullie veulen van dit jaar trouwens? :D
Wel echt super dat het dit jaar ook eens goed is gegaan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:40

AM-Horses gats, dat zit niet mee nee. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je nu het beste kan doen. Je had haar nu bij een andere hengst of..?

Fotsy jij kunt vrijdag scannen? Ik ben benieuwd!

Cowgirl dat is wel vrij snel ja, in principe zouden ze na een dag of 3-5 beginnen hengstig te worden na het spuiten. Maar.. als ze haar nu zo goed in de gaten houden heb je ook de beste kansen om het goede moment te pakken en dan hopelijk na deze ronde klaar.

succes met scannen vanavond en morgen baudyh!

Tinniie yes gefeliciteerd!!

Zonnetje vroeger altijd op 18 dagen maar kliniek zei kom maar bij 16 of 17 dagen. We gaan nu op 17 dagen dus.

Kabayo..uh.. oke. Maar het is ook wel leuk om een beetje met elkaar mee te leven toch?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:47

Faline schreef:
Kabayo schreef:
Gefeliciteerd!

Nou, maar dat verwachten we eigenlijk wel he. En elke reactie wel beetje persoonlijk en creatief leuk maken. :') :')

Hoe is het met jullie veulen van dit jaar trouwens? :D
Wel echt super dat het dit jaar ook eens goed is gegaan!

Nou haha dan blijf ik bezig. Deed ik altijd wel :P
Ja super goed. Ben er erg blij mee <3
Afbeelding

Claudia ik leef met iedereen mee en vind het natuurlijk super spannend voor iedereen. Maar dat hoef ik niet dagelijks individueel te benoemen toch :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:49

Dat is wel jammer am.. Balen ook dat het voorgaande jaren makkelijk ging..

Ik kan ook niet op iedereen persoonlijk reageren hoor Kabayo. Probeer te reageren maar ik ben 11 uur van huis voor werk en dan heb ik nog de paarden. Op m'n vrije dagen dus langere posts dan op andere dagen _O-

Ik laat ook op 18 dagen scannen, dat geven ze hier aaan als max. Als het uitkomt ga ik ook gerust een dagje eerder.

Gefeliciteerd tini! Goed nieuws!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:53

AM dat is niet fijn dat het zo moeizaam gaat :\

Tinnie yess gefeliciteerd! :)F

Hier dracht scannen bij 16 dagen als er kans is op tweeling en anders bij 18 dagen. En dan weer 2/3 weken erna.

Hmm Eliana deed vanmiddag verdacht lief tegen het ruintje. >;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:13

Gefeliciteerd tinniie ben nu al benieuwd want kan alleen maar zwartbasis he

Cowboygirl das wel heel snel ja. Mmm dat gaat inderdaad aantikken dan he

Nou makkelijk kabayo reageren we gewoon niet meer op jouw Posts.

Faline ik dacht al wel dat je er geen had dit jaar.
Spannend voor volgend jaar ineens drie

Zonnetje het kan wel maar ik denk dat het ook van het apparatuur afhangt dan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:31

Nou hier zit het vruchtje nog na het afknijpen vrijdag! Vind het maar niks zo na afknijpen maar hoop dat het blijft! Kunnen iig regelmatig scannen. Ze is nu 20 dagen. Of 21.. _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:40

Gelukkig!

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:01

Gefeliciteerd Tinie.
Stal appte net dat de hengstenhouder al is geweest. Normaal belt hij van tevoren. Maar goed, het zaad zit erin. :)F Woensdag weer scannen. Het eitje zal dan wel weg zijn aangezien ze vandaag een spuit heeft gehad om te ovuleren. Heb research gedaan naar een bloed ei maar heb er een hard hoofd in dat het pakt. Denk dat het een loze ronde is.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:07

Ik ga proberen het vanaf hier bij te houden.

Mijn merrie is vandaag gescand op 28 dagen het veulenen en word morgen geinsemineerd. Super spannend weer en hopelijk pakt het in 1x.

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:25

Ik denk dat ik me hier ook vast kan melden, en hopelijk het hele proces mee kan maken komende tijd! :D

Allereerst voor iedereen die een drachtige merrie heeft, gefeliciteerd en veel geluk gewenst in de dracht! En voor de mensen die net als ik zitten te wachten, succes!!

Mijn zes-jarige Friese merrie (v. Pier 448) is zaterdag en vandaag geïnsemineerd! Woensdag ochtend weer scannen om te kijken of het ei nu wel weg is, en dan nog 16 (te lange..) dagen wachten! Hopelijk mogen we dan volgend jaar een gezond en wel veulen verwachten van de hengst Yme 507!
Vorig jaar heeft ze een veulen gehad bij de vorige eigenaar, dat verliep allemaal soepel en ik hoop dat we dat dit jaar ook mogen meemaken! :)

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:33

Am horses: Nou wat vervelend. Ik snap je onderbuik gevoel. Ben je bang dat ze te snel geinsimineerd hebben en dat ze nog niet echt goed hengstig was?

Tienii: gefeliciteerd!

Thornforest: nu dus duimen dat het niet voor niks is.

Xhylkje: welkom

Angelpalm: succes morgen met de inseminatie!

Ciocolatto: fijn dat het vruchtje er nog zit!

Hier komt morgen de dierenarts voor de scan.... duimen dus!

Cowgirl 83. Volgens mij is dat om te kijken óf ze geovuleerd heeft. Wanneer dit niet het geval is kan ze nogmaals gedekt/ geinsemineerd worden.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:17

ThornForest. Onze duimen draaien dat het niet voor niks is geweest en je wel een drachtige merrie hebt!

Welkom Xhylkje!

Veel succes morgen Angelpam!

Super Ciocolatto!

Succes morgen met de scan Marije!

Ik snap niks meer van mijn merrie. Dit is mijn beeld zodra ik een foto probeer te maken:
(Een schoft om te krabben)
Afbeelding

En zodra er gekrabd wordt:
Afbeelding

Gekke merrie :')

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:24

AM_Horses schreef:
Baarmoeder is mooi schoon. Zat ook geen geel lichaam of iets van kenmerken dat er een einde is geovuleerd. Als merrie niet hengstig is heeft het ook geen zin om te insemineren. Dus tja ik weet het ook niet meer!

Jeetje lastig zeg -O-

Hopen dat er toch nog snel wat door gaat zetten!

Gelukkig hier ook gewoon avond van tevoren of voor 9 uur in de ochtend bestellen en dan wordt het dezelfde dag geleverd.

Vandaag fidelity laten scannen en inderdaad goed hengstig. Mooi zacht dus morgen insemineren.
Duimen dat het nu wel pakt. De hengstigheid lijkt in ieder geval al een stuk beter dan vorige keer +:)+
Woensdag la fidele 18 dagen scan

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:29

Nou, dat is ook bijzonder AMH! Zo wordt het vertrouwen er niet beter op..