[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:36

Knolselder succes met je naderende bevalling!

Woogy mooi uier,mooie tjoepkes,die moet nu maar niet lang meer wachten hoor!

Welkom terug aan allen die ons kwijt waren. _/-\o_

Wordt druk dan volgend jaar Rowan! Nu is wel heeeel kalm met veulentjes dit jaar.

Mijn merries doen hier nog lekker niks spannends. :+
Maar dat hoeft ook nog niet.
Hun kennende gaan ze ineens toch erg snel en halen een hoop anderen in haha.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:37

Woogy schreef:
Die tweede foto van de hengst vind ik tenenkrommend beroerd. Hij knikt in z'n nek, loopt scheef, jouw houding is niet best en geen enkele highlight van het paard springt eruit.

Jeetje, bedankt hoor zeg >;) En ik vond dit nog zo'n gezellig topic :n

waaraan zie jij trouwens dat hij scheef loopt? Hij is volgens mij namelijk netjes gebogen op de lijn van de cirkel... En fijn dat jij op elke foto perfect zit
Laatst bijgewerkt door Crines op 24-02-16 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:41

Woogy mooie uier foto :j

Zullen we beetje lief voor elkaar blijven +:)+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:45

Daar komt zeer snel een veulen uit Woogy!
:):)

Jeetje wat is die Welsh enorm zeg :wow: (of mag ik dat niet zeggen? Ik heb er namelijk een hekel aan als mensen dat over mijn buik zeggen :') :') )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:46

Misschien niet heel vriendelijk gebracht, sorry daarvoor(ik is alles behalve tactisch en doordacht...). Maar als je je hengst wilt promoten zou ik dat zeker niet met die foto doen.
Met dekhengsten moet je eigenlijk heel voorzichtig zijn welke foto's je plaatst van het paard. Ieder plaatje moet een affiche van het dier zijn, waarop het optimaal uitkomt met zijn wow factors erbij

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:48

Is het nog steeds Crines. Kritiek hoef je niet persé negatief op te pakken natuurlijk. Ik snap dat het niet leuk is om commentaar te krijgen maar gebruik het als een leermoment :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk die foto ook niet geweldig vind maar er is genoeg over gezegd, vind ik ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:48

Knolselder schreef:
Jeetje wat is die Welsh enorm zeg :wow: (of mag ik dat niet zeggen? Ik heb er namelijk een hekel aan als mensen dat over mijn buik zeggen :') :') )

:') :') _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:50

Maar ze legt hiervoor al uit dat de term "dekhengst" haar prioriteit niet is dus dat is ieders keus. Dan mag je dit als tip meegeven maar dat kan ook wel wat tactischer inderdaad. Wij zijn maar arme Belgjes en zijn die directheid al niet gewoon. :P

Ik hou me ook niet in mijn "dekhengst" te tonen in bijvoorbeeld de modder,ook al omdat ik hem voorlopig niet ter dek aanbied en dan nog,ik kan nu eenmaal niet zo goed foto's maken en wil soms toch eens wat tonen,we zijn er tenslotte maar trots op. :j

Daarnaast vind ik de eerste foto ook gewoon mooier maar ik vind het niet het topic daarover commentaar te gaan geven. Dit is inderdaad gewoon een gezellig topic waar we meeleven en meedenken met elkaar. :)
Laatst bijgewerkt door pretty op 24-02-16 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:50

Jemig wat gaat het hier hard := ik kan het niet bij houden.

Woogy, nog geen baby?

Tjoepkes, :') ik blijf het dus gewoon hilarisch vinden :')
Annelies, neem jij ze mee naar de HK? Ik ben wel eens benieuwd hihi
En zei je nu morgen controle? Je bent er bijna topper!! :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:53

Had het stukje gemist dat het niet specifiek een dekhengst is. In dat geval plaatsen wat je wilt. Maar als je een foto plaatst kun je kritiek verwachten.
Zal mijn Haagse botheid wat terugfluiten.

Geen baby nog :\ wel een temp van 37,2 dus we hebben vorderingen *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:53

Als ik eraan denk, zal ik 'neuzekes' (zo noemen we ze hier in Antwerpen) meenemen Linda :P
Ja, pfff! ik vraag me af wanneer die kleine besluit eruit te komen. Zahaaaat! Gelukkig neemt Tom de paarden nu van mij over, dan ga ik alleen brok geven en moet ik geen hooi sleuren.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:06

WoW, wat een buiken zie ik alweer voorbij komen zeg! woogy, succes!!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:07

De reden dat ik mij af meld is dat ik ga moeten kiezen of ik mijn allerliefste luna laat inslapen of dat ik kies voor het behandelen en of dat paardwaardig is. Ze is natuurlijk op leeftijd en ik weet niet meer of ik nog goed doe voor haar ondanks dat ze terug vrolijk is.

Ik ga wel mee lezen zo nu en dan en hopelijk kan ik binnenkort terug gezellig mee kletsen als ik de juiste keuze heb gemaakt en evt een zwaar verlies heb verwerkt...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:12

Wat is de reden dat ze ingeslapen zou moeten? Wat zou de behandeling inhouden voor haar?
Veel wijsheid nogmaals

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:26

Ach gossie Luna. :(:)
Ze blijft toch maar flink aan het tobben, de beenproblemen zijn dus niet verbeterd?

Wat betreft foto's plaatsen van dekhengsten, die ook echt aangeboden worden voor fokkers van buitenaf, daar zou ik zelf ook voorzichtig mee zijn. Of sterker nog, daar ben ik heel voorzichtig mee. Devdan was ook goedgekeurd, maar heb heel bewust vanaf 1,5 jaar oud nog maar zeer selectief foto's geplaatst, omdat ik toen al wist dat ie naar de hengstenkeuring zou gaan en dat die foto's zijn eventuele carriere konden schaden. Wij kijken er wellicht wel doorheen, maar tal van fokkers weer niet. Die beginnen te kwijlen bij die megamooie plaatjes waarop hengsten er op en top uitzien en fokken alleen op het plaatje, kijken niet eens naar of een hengst wel bij hun merrie past, maar zijn "verliefd" op een foto omdat het hun ideaalbeeld is. Tja, en als hengstenhouder moet je ook aan die klanten denken. Bovendien kan social media je paard ook heerlijk de grond in trappen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:27

sara, dat was ook al eens in mij opgekomen hoor, gekanteld hoefbeen en op die leeftijd, erg naar

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:32

Ze blijft inderdaad sukkelen met haar voetjes. Ze is wel van de pijnstilling af maar stappen blijft heel erg gevoelig en ze wil absoluut niet binnen blijven.
Naarnaast zal ze waarschijnlijk addison hebben en dat is heel duur om te testen. Dan ga ik 1 of 2 paardjes moeten verkopen vrees ik of ik moet mijn spulletjes kunnen verkopen allemaal die ik verkoop op het moment...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:34

Ik sta daar wat anders in dan de meesten, maar zo'n oud dier, niet meer geschikt voor de fok, dat elke dag pijn heeft zou ik snel afscheid van nemen, liever een jaar te vroeg dan een dag telaat.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:37

Gefeliciteerd AZ.
Prachtig veulen :D

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:39

Oh Luna, wat een naar bericht! Heel veel wijsheid gewenst! Lijkt me verschrikkelijk om deze keuze te moeten maken.

Woogy, waar blijft je veulen? Ik had zo lekker de smaak te pakken met alle knappe veulens die na elkaar geboren werden!

Venthe ziet er toppie uit! Het veulen maakt ineens een groeispurt he?

Ik weet niet meer van wie dat tonnetje op pootjes was die ik voorbij zag komen, maar jeetje wat is die rond!!! Gaaf om te zien!

Op het Winny vlak zijn er een aantal nieuwtjes te vermelden.
De eerste is dat ze vandaag precies 240 dagen drachtig is!! We kunnen eindelijk aftellen vanaf de honderd :)
Het tweede nieuwtje is dat we as vrijdag terug moeten naar de dierenarts om de pees te scannen. Als het er goed uitziet mag ze dan voorzichtig weer wat draven :D
Het derde is dat ze daarna meteen door gaat naar haar nieuwe super de luxe merriestal van 3 x 6 m en naar de stalbaas die ook een ervaren fokker is om een oogje in het zeil te houden als wij er niet zijn. Een heel fijn gevoel is dat.

En dan, last but not least, Wings haar halfzus, Celesta, heeft vannacht een prachtig donkerbruin hengstveulen gekregen :D Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar de Wings-editie :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:41

Luna2006 schreef:
Ze blijft inderdaad sukkelen met haar voetjes. Ze is wel van de pijnstilling af maar stappen blijft heel erg gevoelig en ze wil absoluut niet binnen blijven.
Naarnaast zal ze waarschijnlijk addison hebben en dat is heel duur om te testen. Dan ga ik 1 of 2 paardjes moeten verkopen vrees ik of ik moet mijn spulletjes kunnen verkopen allemaal die ik verkoop op het moment...

Wat heeft ze met haar voetjes dan? Is ze wel of niet bevangen?

Priska is stom, zit ons als 3 weken lekker te maken. Nu schiet ze eindelijk soort van op...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:42

Wat leuk WL van welke hengst?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:45

fokfanaat schreef:
Wat leuk WL van welke hengst?

Van Grand Galaxy Win. De merrie is een Dayano x Factor :) Heel mooi gebouwd veulen met een zeer bijdehand karaktertje :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:46

Voor zo ver wij weten is ze nooit bevangen geweest maar de fotos liegen er niet om... ze is heel zwaar bevangen geweest. Maar dat is een symptoom van addison bevangenheid. Addison lijkt erg op verschillende aandoeningen maar is het altijd net niet... daarmee dat ze al de rest willen uit sluiten. Maar die testen kosten 100 per test.

Als fokker zeg ik inslapen. Maar als baas vind ik het niet eerlijk tegenover haar. Ze heeft zelf de strijdlust nog. Ik zat maar wat in de weide naar haar te kijken en kon de tranen even niet meer houden. Toen ze dat merkte kwam ze echt heel zelfzeker naar me toe gestapt om mij te troosten. Heb nog nooit een merrie gezien met zoveel kracht en moed

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:47

@luna dat is inderdaad een nare keuze die je moet maken. Maar als je paard oud is en zoals je zegt gevoelig is op haar voetjes/ moeite heeft met lopen, loslaten is ook houden van. Tis vaak meer ons eigen gevoel dat we ze bij ons willen houden.
Ik heb afgelopen september ook de keuze moeten maken en damm wat een ellende MAAR (achteraf) ben ik blij dat ik wel ervoor gekozen heb om haar te laten gaan. Voor haar was het beter zo!

Heel veel sterkte Y;(