[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:03

Hé, net te laat dus fokfanaat?
Edit; welke laat je dekken en door wie?
Laatst bijgewerkt door Vulina op 22-04-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:06

Ja balen, was 2 weken geleden scannen en toen gebeurde er nog helemaal niets, merrie toont nooit hengstig, dat blijft lastig
Dit is Vilexa elite van ro-lex, wordt gedekt door Guardian. Als haar moeder milexa keur pref v hemmingway bevallen is gaat ze ook bij Guardian.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 22-04-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:07

Ja idd, dan is hengstig spuiten soms wel even handig.. Merrie net een veulen gekregen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:08

Heb niet laten spuiten, wou de natuur even de kans geven, dat ging een beetje te goed/snel.

Deze heeft geen veulen, loopt nu in de sport

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:13

Ok leuk! Rijd je ze zelf? En de andere 2 Johnsons, laat je die ook dekken?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:15

Nee mijn zus rijdt nu de rolex, die gaat de fok weer in en ze gaat verder met haar 3 jarige zoon v bon bravour.

Dat zijn ET veulens van een vriendin, die bij mij staan.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:38

Fokfanaat dat is balen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:57

Balen fokfanaat

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:58

Heb wel een kweek laten maken, als ze schoon is heb ik goede hoop dat ze volgende cyclus gewoon drachtig wordt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 04:43

Balen fokfanaat. Hopen dat ze dan schoon is na de kweek en dan hop poging 2

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:42

Oke ik kom even binnen vallen weer.
Had me al eerder gemeld maar is er toen allemaal beetje bij ingeschoten.
Nu kan ik het echt niet meer houden haha. Mijn merrie vrijdag laten spuiten (eerst de natuur zijn kans proberen te geven maar pff ik hield het niet meer uit haha alles was nog steeds in diepe winterslaap).
dus zondag naar de hengstenhouder gebracht. En sindsdien weinig meer gehoord :Y)
Wil hem niet om de haverklap bellen om te vragen hoe het er voor staat maar ik heb geen geduld.
Dinsdag gevraagd of hij wist wanneer ik haar weer op kon halen, toen kreeg ik terug dat hij woensdag meer wist. Gisteren (woensdag dus) niks meer gehoord maar durfde niet weer te bellen :+
Ach die man is ook niet gek en ken hem best wel goed en mijn vriend al helemaal dus gaat goed komen. Maar ik wil het zo graag :')

Mag ik mee kletsen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:32

natuurlijk mag je meekletsen!
Lastig hé je merrie dan uit handen geven en niks horen.. Ze hebben natuurlijk werk zat daar,maar toch. :D

Fokfanaat jammer dat je net te laat was,maar ach,die 18 dagen zijn zo om.

Fotsy ik weet niet of ze die hele kleintjes ook inwendig zouden scannen,mijn DA raadt het af in elk geval.

Gisteren is Karin gedekt. Ik heb even de vervelende factors weggehaald (merries die continu de hengst wegjagen van alles en iedereen }:0 ) en dan liet ze zich heel vlot dekken van Cas.
Yes he can. _/-\o_ :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:09

Gefeliciteerd Faline!

Ik reken zelf bij de ene merrie standaard 18 dagen na de laatste dekking, bij Pony 21 dagen. Haar cyclus ligt normaal wat verder uit elkaar maar gezien ze nu al een klein half jaar aan het rommelen is denk ik dat we haar ook gewoon op 18 dagen scannen. Better safe than sorry.

Als je je merrie niet goed hengstig ziet, ruik je het toch wel? Die zure bitter muffe lucht is toch enorm herkenbaar?
Ik heb dan ook wel de luxe met twee merries die zich goed hengstig tonen en mijn hengst een perfecte is om het uit te lokken bij ze.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:05

Ook die lucht is er niet bij elke merrie. Ik heb er nu één hengstig, daar moet je bijna een zuurstofmasker bij op hebben :+ (haar kweek uitslag is nog niet binnen, dus slaan we deze keer over. Een bacterie heeft ze sowieso, vandaag de uitslag welke precies en het behandelplan) Andere merrie begint nu hengstig te worden, die zie en ruik je ook goed. Merrie die nu geïnsemineerd is zie en ruik je helemaal niks aan!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:45

Ja hier ruikt het tegenwoordig enorm op stal. :+
Maar mocht er geen hengst lopen hier zou dat al veel minder te ruiken zijn hoor.
En ze piesen ook uit nijdigheid naar de hengst en dat ruikt natuurlijk ook.
Hij leert wel veel bij moet ik zeggen. Voor hem eens goed die ervaring :D ,voor mij wel lastiger om effectief te weten welke dag ze gedekt werden.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:33

Woogy schreef:
Gefeliciteerd Faline!

Ik reken zelf bij de ene merrie standaard 18 dagen na de laatste dekking, bij Pony 21 dagen. Haar cyclus ligt normaal wat verder uit elkaar maar gezien ze nu al een klein half jaar aan het rommelen is denk ik dat we haar ook gewoon op 18 dagen scannen. Better safe than sorry.

Als je je merrie niet goed hengstig ziet, ruik je het toch wel? Die zure bitter muffe lucht is toch enorm herkenbaar?
Ik heb dan ook wel de luxe met twee merries die zich goed hengstig tonen en mijn hengst een perfecte is om het uit te lokken bij ze.

Hier niet hoor en alleeeeeen maar merries hier.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:52

Wij hadden goed nieuws wat betreft de merrie met bacterie. Is de gevoelige variant, dus goed te behandelen. Morgen komen ze een andere merrie scannen, dan gelijk kijken of ze nog hengstig is, zo ja, dan kan zij gelijk gespoeld worden en de volgende hh gedekt. Andere merrie vermoed ik dat we zondag/maandag kunnen gaan insemineren :) Ik wil haar veulenhengstigheid niet missen, dus even wat eerder scannen voor de zekerheid. (toont nu hengstig nl) Zou mooi zijn wanneer het allemaal wat vlot gaat, dan hebben we er 4 dicht op elkaar. Eentje wat later.. Maar er zal vast 1 zijn die niet gelijk pakt!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:54

Hoe maken ze die kweekjes Vulina?
Liz is nu gewoon gespoeld met ab. Er is niet getest welke bacterie zij had.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:59

Ze halen bij de hengstigheid een kweekje uit de baarmoeder(hals?). Die zetten ze dan op kweek om te bepalen wat voor bacterie het is en waarmee ze het kunnen behandelen. Er zijn bv ook bacteriën die niet zo gevoelig zijn voor spoelen, die kun je beter aanpakken door het spuiten van AB of een ander behandelplan.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:38

Over iets meer als een week gaat mijn dame eindelijk naar haar prins toe ! *\o/*

En mijn nieuwe aanwinst kom die week daarna *\o/* *\o/*

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:41

Wat ben ik toch bij dat mijn merrie niet zo lastig of vies is met hengstigheid. Ze wil juist de hele dag knuffelen en hinnikt heel zachtjes naar alles wat langs loopt :')

Ze is vanmorgen weer gescand en het ei was weg, DA kon zelfs al een klein vrucht zakje zien zei hij.

@vulina, fijn goed nieuws! :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:01

Hier vanmorgen ook gescant en het ei is weg... Nu wachten op de 18 dagen scan (11 Mei, eerder kon ze niet want ze gaat n paar dagen weg).

Ze had wel nog wat vocht dus krijgt ze vandaag nog 2 spuiten en morgenochtend 1 om het vocht te verdrijven (wss is dat vocht nog overgebleven sperma).

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:09

Ooo door jullie berichten krijg ik er nog meer zin in!!!

Maar gelukkig kunnen we ook al genieten van het veulen van dit jaar wat ook een blijverdje is

Het span gaat in mei naar de hengst.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:21

Vind het zo grappig hoe jullie sportmensen over jullie paarden praten "de rolex" hihi :P Ik heb totaaaal geen idee waar jullie het dan over hebben. Jammer wel, maarja 18 dagen zijn zoo voorbij. En dan nieuwe kansen :D

Nou Cheyenne is bevallen van een schitterende buckskin, dus ze gaat dan toch einde van het seizoen nog een poging wagen bij een mooie vos hengst. Maar verder nog weinig te vertellen hier. Momenteel meer meeleesmodus gehad, erg druk met school/waken op merrie die overtijd liep... Nu kan ik weer uitslapen :D

Voor wie nieuwsgierig is naar Cheyenne's beeb: [KS-ITP] Na regen komt zonneschijn, Y.K.W. Sansa is geboren!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:37

Ja dat is per " richting" toch wel anders. Ik moet altijd zo lachem om van die shetlanders die dan van die ellenlange namen krijgen.