Veulentje zakt in elkaar :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Veulentje zakt in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:41

Wat fijn dat haar uitje van gister geen terugslag veroorzaakt heeft. Dat geeft toch een klein beetje meer hoop. Ik kan me zo goed voorstellen dat je haar dat kleine beetje "buiten spelen" zo gunt...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:07

Fijn dat ze oke is op het bijten ad knie na dan. Duimen gewoon verder hoor.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:17

Pfieuw gelukkig nog steeds positieve updates :) Als ze zo maar door blijft gaat hè!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:22

Kan me ook voorstellen dat je niets liever zou zien dan een blij dartelend veulen, maar als je haar nu korte tijd moet "plagen" met grotere kans op herstel, dan moet dat maar :(:)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:24

vergeet niet hoe sterker ze wordt des te enthousiaster wordt ze met (te) korte uitjes dat wil je ook weer niet hebben dan overbelast ze zich weer te veel dus niet te kort houden

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:05

Wat een fijn nieuws weer om te lezen! Jammer van het verbandje, maar wat moet dat moet.. een andere infectie erbij wil je niet. Heel begrijpelijk. Ohh zou zo gaaf zijn als alles toch een goed einde krijgt.. Opium, je kan het!!! *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:13

Weer een fijne update. Dat wordt nog wat met die tante als ze begint te puberen. ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:40

super om te lezen!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:23

Elke keer als ik controleer of je een update hebt geplaatst, betrap ik mijzelf er op dat ik eerst kijk of er een :) of een :( in je post staat. Daarna "durf" ik de tekst pas te lezen. Gelukkig veel :) :) de laatste dagen. Fijn, ga zo door *\o/* *\o/*

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 15:14

Vanmiddag tijdens de middagpauze even naar de paarden geweest en een wandeling gemaakt op de weide (toen regende het nog niet).
Er is niets van manken te zien aan haar achterbeen waar ze 4 dagen geleden begon op te manken.
Ze rende wat rond en heeft eindelijk de versnelling: draf, gevonden :). Andere keren was het steeds galop.
Bij de draf was te zien dat ze sterk mankte op rechtsvoor, het beentje waar ze geopereerd is, waar nu ook een verbandje aan hangt.
In stap niets te zien en ik galop ook niet. Draf is natuurlijk belastender en dan zag je ze sterk manken.
Ik hoop dat dat komt doordat dat het geopereerde been is en misschien langere recuperatie nodig heeft! Ze sterkt het vaak ook niet helemaal.
Hopelijk komt dat nog van de operatie 2 weken geleden!
Het gewrichtje staat niet dik en voelt niet abnormaal warm aan. Haar andere geïnfecteerde wel. Dat vind ik dan ook zo graag, manken maar toch niet dik staan of uitzonderlijk warm aanvoelen... De andere gewrichten op dat been zijn ook niet dik of warm.
Haar temperatuur vandaag zat helemaal goed: 37,9 graden.
Ze drinkt goed, begint te spelen, eet uit het veulenbakje, eet wat hooi en stro, stoelgang normaal...
Klinisch volledig ok dus!
Moeilijk te begrijpen dan dat ze eigenlijk zo ziek is!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:21

Zou het door het verband kunnen komen wat je er vanochtend om gedaan hebt. Hoop het zo. Duimen verder

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:35

Haar geopereerde been heeft natuurlijk qua kraakbeen al een fikse optater gehad, dat moet eerst herstellen. Mensen men kraakbeenproblemen lopen ook mank omdat de botten meer te verduren hebben.
Toch rustig aandoen ondanks alle positieve updates, moet wel zo blijven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:55

Het zou heel goed kunnen dat ze wat mankt omdat het been nog steeds herstellende is van de operatie.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:59

Ohh dat gaat echt goed zeg. Onze liep ook niet goed in het begin dat we haar buiten lieten gewoon heel langzaam opbouwen zolang ze geen koorts of dikke gewrichten heeft gaat het echt de goede kant op. Genieten van haar is het beste medicijn ik blijf duimen!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:42

Yes alles weer door gelezen en wat ben ik blij met de laatste paar updates! Opium is echt een sterk veulen, blijf voor je duimen dat het helemaal goed gaat komen. Geniet van haar!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:55

Mooi dat het zo gaat, geniet ervan en wij duimen verder voor een goede toekomst....

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:20

kally schreef:
Mooi dat het zo gaat, geniet ervan en wij duimen verder voor een goede toekomst....

Sluit ik me volledig bij aan

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:49

En hoe gaat het vandaag met deze stoere knappe meid? En niet te vergeten, met moeders?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:01

IK blijf ook duimen en lees vol spanning elke keer de updates :) Gelukkig blijft ze nog steeds vrolijk

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:56

hallo ts ik volg je verhaal al vanaf het begin,ik vind ook fijn dat je er zo voor vecht.
ik had alleen vraag als ze het red,kan ze dan ooit gebruikt worden als rijpaard of gaat dit er zo wie zo niet inzitten voor deze kleine.ik vraag dit puur uit intressen.
sterkte met je veulen

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:16

Wevdenken aan jullie en duimen verder

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:55

keona schreef:
hallo ts ik volg je verhaal al vanaf het begin,ik vind ook fijn dat je er zo voor vecht.
ik had alleen vraag als ze het red,kan ze dan ooit gebruikt worden als rijpaard of gaat dit er zo wie zo niet inzitten voor deze kleine.ik vraag dit puur uit intressen.
sterkte met je veulen

Als je goed gelezen had weet ts dat niet. Ze houden haar zo wie zo als Opium hierdoor komt. En verder is het afwachten wat en hoe ze zich gaat ontwikkelen. (aardig bedoelt hoor, geen aanval)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:58

pipo schreef:
keona schreef:
sterkte met je veulen

Als je goed gelezen had weet ts dat niet. Ze houden haar zo wie zo als Opium hierdoor komt. En verder is het afwachten wat en hoe ze zich gaat ontwikkelen. (aardig bedoelt hoor, geen aanval)

oke dan heb ik dat over het hoofd gezien.misschien dat de artsen daar iets over gezegt hadden dt ze het veulen zou houden was mij bekend.gr

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:38

Mm helaas vandaag geen update, hoop dat alles nog "goed" gaat :)

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:01

Hoi iedereen! Vandaag een drukke dag achter de boeg! Alsook de andere paarden moeten verzorgd worden he :).
Opium houdt haar sterk! Ze heeft een beetje last vooraan aan haar geopereerde beentje. Er is geen verdikking te zien daar, alsook staat het gewicht niet alarmerend warm. Misschien toch wat teveel aan beweging gehad, daar ze ze enthousiast is en veel loopt en springt dan. Vandaag stalrust gehad en dat zal ook morgen zo zijn.
Ze mag af en toe even in het gangpad stappen (met de nadruk op stappen!!).
Zo kan ik ook in de gaten houden of ze correct is.
Op de vraag of Opium later in de sport kan, heb ik geen antwoord. Daar weet niemand iets van.
Vorige week is op de scan gebleken dat er geen schade is aan de botten dus dat is wel al geruststellend.
Stal 1 is overleven. Ze heeft een goed papier dus indien zij niet geschikt zou zijn voor de dressuursport, kan ze nog als fokmerrie gebruikt worden.
Ik hoop natuurlijk, als ze het haalt, dat ze wel in de sport zou kunnen. Maar alweer: eerst proberen overleven!
Ons Amie staat voor de rest vrij rustig. Ze zou eigenlijk wat op dieet moeten aangezien ze vrij dik is!
Daar ze nu ook melk moet produceren is die lijn van diëten en voldoende voeding zeer moeilijk.
Morgen ook eens bespreken met mijn DA!
Bedankt voor het lezen en steunen hier!
Ik heb er wel veel aan om het van me af te kunnen schrijven en er reactie en steun op te krijgen!