[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Libra76

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:58

Mag ik ook plaatsen. Mijn merrie een haflinger gaat over een week voor het eerst naar de hengst. Een tinker Tolkien v. wemere. Bewust voor deze kruising gekozen. We kijken er erg naar uit en hopen dat alles goed gaat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:15

welkom christaerik! morgen gaat mijn merrie naar de hengst, ook een bewuste kruising :) (Rocky Mountain x Arabisch volbloed).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:00

Gave foto van Floris!!

christa welkom!

WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:15

Joy (Justy) is geïnsemineerd met Netto.
6 Juli weten we of het gepakt heeft!!
Dit is Joy haar laatste dracht.
Ze is inmiddels 22 jaar en dit wordt dan haar 8ste veulen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:44

Wat leuk voor Seti dat ze ook aan de baby making mag!

Wij zouden zo graag een palomina hebben voor Zaartje, een welsh of iets dergelijks. Mooie valkjes en andere aparte kleuren fokken...Maar voorlopig nog niet :)

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:22

spannend morgen weten we of ze draagt *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:20

Floris is knap zeg!
Fotsy, balen!
Over de voorrijkosten van DA, ik heb het hier eens gehad dat hij voor mijn paarden kwam, en dat toen ook de geit van mijn moeders oom en tante ingeslapen moest worden, allebei een aparte rekening gehad, bij allebei voorrijkosten berekend.. En dat was dus gewoon op hetzelfde adres!

Ik zit te wachten op nieuws. Mijn hengstenhouder heeft gister even gebeld met de vrouw waar mijn merries staan(Duits-duits is toch makkelijker, mijn duits is wel redelijk, maar om alles wat betreft het insemineren te regelen, laat ik liever door iemand doen die de taal echt goed spreekt, dan komen er ook geen misverstanden voor), om uit te vinden hoe het nou precies met Mausi zit, omdat zowel mijn hengstenhouder als ik het geen fijn idee vonden dat ze donderdag al dachten te weten dat er dinsdag geïnsemineerd moet worden. Nu wordt ze vandaag nogmaals gescand, zodat we zeker weten wanneer ze geïnsemineerd moet worden, wordt toch al wat later in het jaar, dus wil deze hengstigheid niet missen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:09

Nee inderdaad AZ het word steeds later.. Hopelijk pakt het nu!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:46

Ik hoop voor iedereen die nog aan het proberen is, dat de merries snel hengstig worden en dat er op het goede moment kan geinsemineerd worden. Nu zo laat al op hetvseizoen moet het zeker lukken.

Onze Vivaldi merrie op 6 weken gescand gisteren en nog steeds dragend van Everdale. Nog altijd in gesprek met Van Olst wegens de gemaakte fout. Ze zeggen dat dit nog nooit gebeurd is. Maar ja daar heb ik niet veel aan. Ik wou een Leatherdaletje!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:23

Dubbele post.

Floris is een prachtige hengst!
Laatst bijgewerkt door gblover op 23-06-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:24

gblover, kan me voorstellen dat je er nog steeds goed van baalt! Komen ze je nog een beetje tegemoet?

De DA had donderdag goed gegokt, het wordt inderdaad dinsdag insemineren. Dan hoop ik dat ze ook echt maar 1x geïnsemineerd hoeft te worden, dan halen we beide dames woensdag op.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:42

wij hebben bewust voor later in het seizoen gekozen om te dekken. We hopen dat het volgend jaar beter weer is en dat ze dan lekker buiten kunnen zijn.
Het wordt ons eerste veulen met deze merrie. weten weinig van haar gescheidenis af. we hebben haar gescand en alles ziet er goed uit dus nu maar afwachten.
set ekhol arabier x rocky mountain is deze kruising al eens eerder gedaan? Had er nog nooit van gehoord. ben benieuwd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:07

Mocht er iemand zijn die een dametje zoekt hoor ik het heel graag. Onze 'steriele' prinses mag weg voor een heel goed thuis waar ze veel liefde van mensen en paarden kan krijgen. Ze is uitstekende hulp moeder en een zacht vriendelijk fijn paard in de omgang. Iets stress gevoelig maar zeker geen gekkenhuis.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:19

Merci allemaal voor de steun, heb ik even nodig na al dat slecht nieuws.
Khoop dat ze toch nog vol geraakt dit jaar, vorig jaar was het nochtans van de eerste keer prijs, dan zat ze met achtergebleven vocht dus spoelen en heeft ze wel op 5-6maand verworpen, misschien ook geen goed eitje? Dus ik heb liever dat ze dan wachten tot ze zelf vinden dat het goed is, zij zullen het wel beter weten zeker?

Christaerik welkom, leuke combi.

Al-zawraa hopelijk woensdag afhaaldag.

Gblover het is toch wel wat zeg, hoe is zoiets in hemelsnaam kunnen gebeuren.

Woogy, een palomino welsh, mmmmm, mooi, mooi.

Bentylover ,set-elkol en whatsapp we duimen mee.

Pletje123 zie ik dit goed maar heeft Floris een witte staart of is het de lichtweerkaatsing van de foto?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:23

meestal weten ze het wel beter ja :)

Wie hier ent tegen rhino bij hun drachtige merries? Wij hebben het vorig jaar wel gedaan en willen het dit jaar weer doen. Puur om niets aan toeval over te laten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:31

De staart van Floris is blond ja :D mooi hè? Hij is overigens gewoon vos hoor, voordat mensen denken dat hij schimmel is :')

Drukke dag gehad. Nu net thuis. Morgen weer een dag ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:01

Ik heb altijd begrepen dat je niet kunt enten tegen de abortus variant van Rhino, daarom zien wij er de toegevoegde waarde eigenlijk niet van. (ook moeten dan alle paarden van stal geënt worden en dat gebeurt sowieso niet)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:31

Woogy schreef:
meestal weten ze het wel beter ja :)

Wie hier ent tegen rhino bij hun drachtige merries? Wij hebben het vorig jaar wel gedaan en willen het dit jaar weer doen. Puur om niets aan toeval over te laten.

Ik ent sowieso om de 6maand tegen Rhino, drachtig of niet, moet van de verzekering en DA vond dit wel niet slecht. Bovendien mag je in privemanege waar ik ga, niet binnen als ze niet geënt zijn.
Is wel waar wat Nicole zegt.

Toch speciaal die Floris van jou Pletje123, niet gewoon vos he, zo hebben we ze graag, dat tikkeltje extra.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:12

Wat een knapperd is Floris!

Fotsy, vervelend allemaal zeg! Ik duim ook met je mee dat het nog lukt dit jaar.

Al-Zawraa: super dat je DA goed gegokt had! Hopelijk kun je ze idd donderdag halen!

Ik heb nog niet eerder geënt tegen rhino, maar bij ons is het een gesloten kudde en weinig bezoek van buitenaf die op andere stallen komen. Daardoor weinig risico denk ik.

Ik heb mijn merrie nogmaals laten scannen, want ze wordt maar niet hengstig, nu blijkt ze vies te zijn vanbinnen en vocht in de baarmoeder te hebben. Icm de vertraagde cyclus is er waarschijnlijk een bevruchting geweest waar iets mee mis is gegaan. Echt balen. Nu zijn we dus alsnog aan het spoelen. En aangezien dit nu moet en ik toch al failliet ga, meteen maar besloten om als ze nog schoon wordt, toch nog een keer te insemineren. Nu zijn we toch al bezig, dus dan maar proberen door te zetten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:17

Ahh jibbel balen hoor.. Hopelijk word ze toch drachtig nu. :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:20

Ja jibbel, als je toch al zoveel kosten gemaakt hebt, kan je het beter nog een keer proberen. Als ze dalijk schoon is heb je grote kans dat het dan wel in een keer pakt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:42

Ik duim voor je Jibbel!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:45

Vervelend Jibbel, ik hoop dat het je toch nog lukt dit seizoen!

Ik heb zojuist de afspraak gemaakt voor het scannen woensdagochtend. Nog steeds geen teken van hengstigheid (ze is eerder wat nukkiger dan anders zelfs), dus spannend! Woensdag zou ze precies op 18 dagen zitten als het is gelukt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:51

Ach Jibbel, ik ga ook heel hard duimen hoor, net zoals Marjolein zegt:
Spoelen is een goede, als alles dan mooi schoon is pakt t misschien ook direct, dat komt in ieder geval veel vaker voor.
Nicole heeft daar ook hele goede ervaringen mee.

Wij enten ook niet, meer, tegen rhino.
Het eerste jaar hier in Duitsland nadat de DA had geinsemineerd kwamen ze automatisch enten,
ik was een beetje verbouwereerd en heb t toen laten doen. Ben me er in gaan verdiepen en kwam tot de conclusie dat het bij een gesloten kudde waarvan geen enkel paard van het erf af komt, niet echt noodzakelijk is.
Plus dat de kans dat de enting helemaal niks doet ook nog aanwezig is.

Ga je met een paard op concours dat is ook rhino enten hier in de BRD een plicht evenals twee keer per jaar influenza.
Waarbij zelfs de DA zegt dat dit onzin is.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:37

Laten we daar maar op hopen dan! :) Ik vind het vooral jammer dat er dus wel een bevruchting was en dat het niet heeft vastgehouden. Wel met reden blijkbaar, maar goed, nu eerst even zorgen dat ze weer netjes schoon wordt! (En hengstig..)