[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:07

Paint-horses schreef:
Ik heb minder nieuws Charlie was afgelopen dinsdag 33 dagen drachtig, maar de vrucht was te klein en we zagen geen hartje kloppen :(

Hier het zelfde bij Jorina op 34 dagen dracht. Vrijdag wordt ze weer gescand, anders ook weer opnieuw beginnen...

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:41

inowa gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:56

Gaat zeker hard Kitzbi! Lijkt zo lang te duren, maar onder tussen al mooi aantal dagen op weg :D

Greet zit al op 75 dagen.

Inowa dikke gefeliciteerd!!

Indira kunnen we volgende week vrijdag scannen op 18 dagen. Als die nu niet gepakt heeft.. Hangt er wat in de lucht.

Paulien is voor de 3de ronde geweest.. Maar weet het nog niet zo goed.

Vardau wordt zo gescand, die begon gister wat hengstig te worden, dus die kan er ook weer bij.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:05

joto het wil bij jouw niet echt pakken... wat zal dat toch wezen..

hopelijk is vardau gewoon zo drachtig ik ga duimen :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:30

Ja..We weten het ook echt niet, we doen niks anders dan andere jaren. En eigenlijk altijd pakken ze in 1 keer, of bij uitzondering 2 keer.
Paulien en Vardau zijn natuurlijk ziek geweest, maar zijn inmiddels 2 rondes verder.

Greta en Vrony hebben dus wel weer in 1 keer gepakt. Bedoeling is om Vroon te verkopen.. Maar die doet me zo verbazen onder het zadel (Hebben nu 2 x op haar gezeten) En ze is stiekem wel errug leuk :o

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:40

moeilijk hey haha heb ik met onze ruin kan hem gewoon niet verkopen hij is 2 druppels water kitzbi en super lief...

en kitzbi,s 1ste veulen met een 1A premie

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:18

gefeliciteerd inowa!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:24

Inowa gefeliciteerd!

Hier nog geen nieuws.. Ben zó benieuwd!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:27

Gefeliciteerd Inowa!

Joto, balen dat het niet zo wil lukken zeg! Hoop dat de rest als nog snel oppakt, wordt voor jullie ook al aardig laat in het jaar.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:32

Gefeliciteerd inowa!

Jammer PH! Hopen dat het nog lukt dit jaar en dat alles dan wel goed verloopt :)

Ik spuit Mara hengstig vandaag en dinsdag wordt ze opgehaald door de hengstenhouder. Hopelijk wil het nu wel lukken, 3e keer goede keer?

Ik duim mee dat alle merries vol zijn :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:57

dank jullie wel,die poppetjes waren genoeg om te vertellen hahahaha

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:27

Inowa gefeliciteerd!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:02

Gefeliciteerd Inowa! :D

Joto, laten jullie scannen na de inseminatie of het ei weg is? Die van mij heeft nog een week gehangen voordat ie sprong terwijl het er prima uitzag voor inseminatie en ook zo voelde... Beetje vreemd met de weersveranderingen steeds.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:30

Gefeliciteerd Inowa

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:54

Indd AZ, als Vroon niet verkocht wordt, zit er 2 maand tussen veulen van Greet en haar..Niet geheel volgens planning dus.
Indira gister mee gehad op concour.. Das nogal stresskip..En nu was ze heel zoetjes..Dus raar als die niet gepakt heeft.

Dwyne vaak wel ja. Paulien gaat door met ei tot hij op 7 cm zit, Vardau had gister ook ei van 5 cm, maar nog lang niet goed hengstig. Paulien blijft altijd nog paar dagen hengstig als ei er af, dus niet te vertrouwen.

Indira was laatste keer goed hengstig, ei hebben we er afgespoten en toen is ze met vers gedaan. Die gaan we woensdag denk ik scannen op 18 dagen..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:43

Inowa gefeliciteerd :):)

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:36

MariekeA schreef:
Paint-horses schreef:
Ik heb minder nieuws Charlie was afgelopen dinsdag 33 dagen drachtig, maar de vrucht was te klein en we zagen geen hartje kloppen :(

Hier het zelfde bij Jorina op 34 dagen dracht. Vrijdag wordt ze weer gescand, anders ook weer opnieuw beginnen...

Ow wat balen voor jullie! Pambala zal vrijdag nog een keer gescanned worden om te kijken of het andere vruchtje echt weg is en het hartje van de ander nog klopt.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:17

Mijn pony is niet MEER drachtig.. ze was het wel maar het vruchtje was toch niet goed en is afgestoten.. Dus we beginnen weer opnieuw! Met frisse moed!
Dinsdag of woensdag gaat ze terug naar the offspring!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:54

Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd.
Voor de rest succes met drachtig krijgen van de merrie of met het wachten op de scan.

Ik had Bonnie naar de hengst gebracht hij stond hier een straat verder dus ik kon dat mooi lopend aan.
Bonnie had ik zaterdag al hengstig gezien maar pas maandag had ik haar weg gebracht toen het hengstje erbij kwam plaste Bonnie gelijk van haar af maar de hengst had geen zin om te springen na ruim 20 minuten sprong de hengst maar toen had Bonnie geen zin meer en liep onder hem uit. ;(
Ik heb Bonnie toen daar gelaten en hun zouden het de volgende dag nog weer proberen maar helaas was het niet gelukt. Donderdag Bonnie weer mee genomen en vrijdag zou de DA hier komen dus gelijk vragen of hij Bonnie ook wilde scannen maar helaas lukt het hem niet om Bonnie te scannen. Dus die heeft hij toen hengstig gespoten.
Zij mocht dinsdag weer naar de hengst toe.

Floor had hij dinsdag al hengstig gespoten dus die mocht zaterdag ochtend naar de hengst.
Floor was gelukkig goed hengstig en toen ik haar bij de hengst op de wei zette werd na 20 minuten al gedekt. Ik mocht haar daar laten staan voor een week. Floor is meerdere dagen en keren door de hengst gedekt.

Dinsdag Bonnie weer weggebracht, het hengstje zou daar tot zaterdag blijven en dan zou de eigenaresse hem ophalen. Bonnie was nog niet hengstig genoeg dus ik kon haar daar ook laten staan maar woensdag belde ik hoe of het ging krijg ik te horen dat de eigenaresse het hengstje opgehaald heeft :( . Vanaf maandag zou ik Bonnie bij haar mogen neerzetten voor een dekking dit is ruim 20 kilometer verder. Ik heb Bonnie opgehaald en overleg gehad met de DA maar die zei dat Bonnie waarschijnlijk zaterdag hengstig zou zijn van de spuit dus dat zij zaterdag naar een hengstje moest. Met de eigenaresse van het hengstje kwam ik er niet uit dus toen aan de DA gevraagd of Bonnie ook door het welshje gedekt zou kunnen worden. Volgens hem was dit geen probleem Bonnie heeft al 2 veulens gehad en het is een smal en niet al te groot hengstje dus toen met de eigenaar van dat hengstje overlegt en Ik kon vrijdag de pony's gewoon omruilen. Dus nu staat Bonnie bij Humphrie.
Vandaag is ook zij door hem gedekt. :D
Vrijdag ga ik haar ophalen.

Dit hengstje is erg makkelijk hij dekt alleen als de merrie goed hengstig is. (hengstje loopt ook gewoon het hele jaar door bij 2 merrie's in de wei.)
Bonnie loopt nu ook gewoon bij hem in de wei.
Foto's zijn zaterdag met mijn telefoon gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:17

Inowa gefeliciteerd!!

Mensen die nog afwachten...ik duim voor jullie!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:50

AZ, dat jij zoveel geduld hebt om nog te wachten met scannen :D

Paint-horses, wat balen... Gelukkig is het nog niet zo heel laat in het seizoen en kan je nog weer opnieuw proberen.

AZ, mooie dame op de foto.

Pauk, wat een lekker bewegende merrie.

Hier zijn de merries wel verzekerd maar de ongeboren veulens niet. Alleen die van de merrie in Amerika laat ik waarschijnlijk nog wel verzekeren. Als de merrie hier heen komt, kan ik haar niet weer terug sturen voor een nieuwe dekking van die hengst als ze het later nog vergooid ofzo.
Bij de andere merries heb ik goede dekvoorwaarden met levend veulen garantie en kost het mij alleen een jaar aan tijd zeg maar als er wat mis gaat.

Inowa gefeliciteerd!

MariekeA, ook voor jou balen dus... Hopelijk lukt het de volgende ronde wel...

Jeetje Joto bij jou zit het dit jaar ook niet mee.

veel succes voor iedereen die nog moet wachten op de scan. Spannend altijd.

Hier was het ook nog even spannend, donderdag avond was Amy niet in orde. Wel eten maar heel veel liggen en weer staan. Niet echt koliek maar het leek heel veel op een merrie met na-weeën :\
Om 22.00 nog de DA gebeld maar hij zei ook, gewoon maar afwachten en als ze vergooit kan je daar nu toch niets aan doen.
Vrijdag ochtend was er niets meer aan de hand en ik heb haar steeds om de paar uur gecheckt en ze vloeide niet.
Vanmorgen toch maar even laten scannen want ze is drachtig van een hengst in Frankrijk en eventueel zou ik haar komend weekend nog mee kunnen nemen naar een grote show in het zuiden en dan door brengen naar Frankrijk.
Maar dat is gelukkig niet nodig, ze bleek nog mooi drachtig *\o/*
Het veulentje was druk aan het bewegen en ook het hartje klopte mooi. Vandaag 63 dagen drachtig.

Meteen Isis en Dynamic nog even laten checken en ook daar zag alles er mooi uit. Het veulentje van Dynamic paste niet eens meer in beeld, ze is ook al 81 dagen drachtig.
En Isis zit op 69 dagen.
Misty in Amerika zit vandaag op 50 dagen, die was vorige week nog gescand.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:02

En wij mogen ook officieel meedoen *\o/*

Orion is vandaag drachtig gescand en uitgerekend op 18 april 2012

Paulien zoals verwacht niet drachtig maar ook nog niet hengstig dus die gaat eind van de week pas terug naar de hengst

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:07

karen gefeliciteerd

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:15

Gefeliciteerd met Orion!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:16

Gefeliciteerd Pauk!
Nu hopen dat Paulien de volgende ronde ook pakt.