Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zitake schreef:[Even wat tijd voor de pony's genomen vandaag. veulen heeft de middag van zn leven gehad, echt de hele tijd lopen rennen. dus die was best moe. pasch ook lekker buiten gestaan. beide even lekker gepoetst. Yonce nog evne gedaan en aan de longe gezwierd en heeft vandaag voor het eerst even iemand opgezeten.
ging super. eerst even hangen, kwam zo'n inimini bokje uit, nog een paar keer bleef ze mooi stil staan. dus tegen verzorgster, hup ga er maar op (maakt ze zich tenminste niet druk als ik niks vooraf zeg). zitten ging prima, geen probleem, eerste stapje, even een minuut spanning, wou ze even een bokje geven, maar had haar vast dus ze kon niet veel. En daarna rondje bak gestapt zonder aarzelen en zonder probleem. Knappe pony is het.
. waren ze allemaal maar zo makkelijk.
.
ShamalArabs schreef:Shanaia is vandaag uitgerekent, Shanaya en Shanaia hebben beide weer wat ontwikkeling in de uiers en Xenah bleef vandaag braaf achter het lintje.
En even helemaal compleet off-topic, ik ben versleten!! vandaag al 2x een jaarling in de benen moeten tillen (das dus +/- 150 kg wat je met 4 á 5 man letterlijk van de grond moet tillen zo hoog dat je haar weer op 4 benen kunt laten zakken). Ze heeft een ontstoken sprongewricht en door het zichzelf laten vallen omdat ze niet omhoog kon komen heeft ze ook een dikke schouder nu, waardoor ze dus echt in de benen geholpen moet worden. Dit sinds een dag of 3, de dagen ervoor kon ze niet lopen en ging dus ook niet liggen, nu het lopen weer beter gaat, gaat ze ook steeds vaker lekker languit in het houtkrul liggen, met als gevolg dat ze niet meer overeind kan komen...
Ik ben dus echt kapot, heb mijn rug, schouder en pols gekneusd enz. en ik heb al gezocht maar kan het niet vinden dus hopelijk zit hier nog iemand die mee wil denken en wellicht iets weet: ik zoek een soort takelsysteem zodat we haar overeind kunnen helpen zonder 's nachts mensen wakker te hoeven bellen of zoals vanavond de politie in te schakelen enz.
*edit* ik ga morgen eens bellen of ziets mogelijk is met zo'n portaalkraan... dat lijkt me redelijk passen, beter kan ik nu niet vinden
annastasia schreef:Ik zal straks even jullie berichten teruglezen.
Nu eerst naar de stad toe. Me lek laten prikken.
Moet een stuk of 5 entingen halen voor komend zomer (Suriname).