[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:56

dwyne hij is superrrrrr :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:04

Hij is mooi Dwyne!

Moet ook gauw maar even weer foto's maken.

las gisteren iets dat vanaf dit jaar je kan bepalen of je een merrie of hengst veulen wilt krijgen... pffff de wereld moet niet gekker worden...
http://www.brummerhoeve.nl/medisch.html

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:16

Kassagrande schreef:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al eventjes een beetje rond gekeken. Mijn merrie Jody moet half april bevallen. Het word haar 5e veulen, maar haar 2e veulen bij mij. Als ik weet hoe ik hier foto's kan plaatsen dan zou ik morgen even een foto van haar buik maken en die hier neerzetten

Hoi welkom hier, erger je er niet teveel aan dat velen je niet op zullen merken, het is hier net een kippenhok zo af en toe :)
ik ben benieuwd naar je foto's!

Fijn dat Pepper het weer doet Inowa :)

Och Maseike wat jammer van het paard van je vriendin zeg :(:)

Hahahaha Manueeltje, gaat lekker daar bij jouw, koop nu maar gewoon weer een leuke merrie, liefst een drachtige dan kunnen we dit jaar nog genieten van een extra veulentje bij jou.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:20

Heee wat een mooie collage, leuk gedaan hoor!

Kassandra hoi!

En zag nog ene paar foto's van een paar mooie zwarte dames in de sneeuw.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:28

mooie collage! :j

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:35

Morgen :)

Welkom aan de 2 nieuwelingen :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:41

manueeltje84 schreef:
Oww enne durf het bijna nie te seggen... maar kheb winston alweer verkocht :o :o :o
Kwamen klanten die zochten een fijn braaf Z springpaard, de enige die er stond was winston, dus heb hem maar aangeboden.
Maar niet getreurd morgen komt er weer een andere heule leuke merrie voor mij, die een stukje kleiner is :D

;) , wat zei ik :D ?
Doe idd maar een drachtige merrie Manueeltje: kunnen we (meestal) langer van genieten :+

AD: VdRakt boodt het vorig jaar ook al aan. Ik zei hem op de laatste keuring dat ik hem sprak, dat ik nog wel een Justice-je zou willen hebben, maar alleen als het een merrie'tje werd :P. "Dat kan" zei hij, "das dan dubbel dekgeld".

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:52

Manueeltje. Winston alweer verkocht? Het is ook wat daar..
Een echte handelstal?
Ïk zeg eerlijk ben daar nooit zo fan van mensen die zo snel dieren kopen en verkopen..
Maar goed..

Vandaag camera eens even op lange afstand testen.
Je kan hem volgens mij ook op de laptop aansluiten dat ga ik eens even uitzoeken..

Kippenhok hier? Hoe kom je erbij hihi
Klein beetje maar toch!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:58

Maseike schreef:
@ manueeltje grappig, ik woonde achter de discotheek.
Richting het bos :)
Wel kakkie daarow maar heerlijk gewoond daar :)

Grappig allemaal zeg :)

Trusten gaat nu echt slapen ( hoop ik )

Oww vondt dat kakkie wel meevallen hoor, nou scheelde het dat ik meer in S´hertogenbosch zat als daar haha

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:59

desillies schreef:
Kassagrande schreef:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al eventjes een beetje rond gekeken. Mijn merrie Jody moet half april bevallen. Het word haar 5e veulen, maar haar 2e veulen bij mij. Als ik weet hoe ik hier foto's kan plaatsen dan zou ik morgen even een foto van haar buik maken en die hier neerzetten

Hoi welkom hier, erger je er niet teveel aan dat velen je niet op zullen merken, het is hier net een kippenhok zo af en toe :)
ik ben benieuwd naar je foto's!

Fijn dat Pepper het weer doet Inowa :)

Och Maseike wat jammer van het paard van je vriendin zeg :(:)

Hahahaha Manueeltje, gaat lekker daar bij jouw, koop nu maar gewoon weer een leuke merrie, liefst een drachtige dan kunnen we dit jaar nog genieten van een extra veulentje bij jou.

Die nieuwe is wel een merrie :P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:01

gem schreef:
manueeltje84 schreef:
Oww enne durf het bijna nie te seggen... maar kheb winston alweer verkocht :o :o :o
Kwamen klanten die zochten een fijn braaf Z springpaard, de enige die er stond was winston, dus heb hem maar aangeboden.
Maar niet getreurd morgen komt er weer een andere heule leuke merrie voor mij, die een stukje kleiner is :D

;) , wat zei ik :D ?
Doe idd maar een drachtige merrie Manueeltje: kunnen we (meestal) langer van genieten :+

AD: VdRakt boodt het vorig jaar ook al aan. Ik zei hem op de laatste keuring dat ik hem sprak, dat ik nog wel een Justice-je zou willen hebben, maar alleen als het een merrie'tje werd :P. "Dat kan" zei hij, "das dan dubbel dekgeld".

Dit keer was het mijn eigen keuze :+
Weet je wat het is, hij was echt heel gaaf, en mooie, en stoer, maar ik had er geen wauw gevoel op, en aangezien mijn ambitie er ligt om hogerop te komen in de sport ;)

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:06

Hoi Kassagrande, welkom hier, plaats maar snel wat foto's van de drachtige dame!

En ik lees dat Winston al weer een ander plekje heeft gevonden? Ach ja, soms gaat dat zo.
Is die andere leuke merrie die komt drachtig?

Verder volgens mij niet veel spannende dingen gemist, gelukkig wel dat het met de moeder van Maseike steeds beter gaat.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:06

goedemorgen :-)

@manueeltje : paardje alweer verkocht ? ben ook zoals Hiboune niet zo voor het aan en verkopen van volwassen paarden ,maar ieder zijn ding ;-)

mooie collage gezien ,zal vandaag ook eens kiekjes maken !

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:15

kyrkelover schreef:
Velvet1 schreef:
Weet je dat wel zeker?

Wat weet ik zeker dat ze geen wormen hadden of dat er maar 2 keer ontwormd is??

Ik bedoel dat ze geen wormen hebben. Ik ben er altijd een beetje bang voor.
Heb een keer een veulen gezien wat dood gegaan is aan wormen, was echt verschrikkelijk!

Heb trouwens het veulen van Dara gisteren echt goed gevoeld. Inderdaad met mijn hand enige druk voor het uier en hij\zij liet goed van zich "horen".
Echt leuk!!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:17

Goedemorgen!

Nou hier kunnen we ook schaatsen.. Schijnt vanaf gister dooi te zijn geweest, behalve hier haha.

Manueeltje, dat ging snel! Maar als de juiste persoon voor het jusite paard komt, waarom niet?

Vandaag laptop maar eens mee naar stal slepen, en kijken of we de boel werkend kunnen krijgen :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:19

Hier nog steeds geen veulen gevoeld hoor, gisteren wel een
poosje gevoeld en gedaan maar helemaal niks, denk echt dat het
een winterslaap houdt :+

Zo Joto schaatsen bij jullie, hier heeft het best flink gedooid gisteravond.
Heeft de hele avond geregend -O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:20

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe paard Manuela! Dressuur of springpaard?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:21

die collage is prachtig! Ik moet ook maar eens een foto nemen,doe ik véél te weinig :o

Welkom aan de 2 nieuwtjes!

Ik zag daar de paarden van Maverick,Artic Rose is prachtig zeg! Heb je geen duidelijke buikfoto? Want om zo meteen al aan de beurt te zijn ziet ze er echt nog prachtig slank uit zeg!

Inowa fijn dat ze terug beter is!

Manueeltje weer aan de nieuwe paarden :P Wij verkopen alleen de veulens,behalve vorige zomer zijn er ook wat volwassen shetjes de deur uit gegaan,hoop dit jaar niet meer.

Mooie fotos gezien van Bacardi! Staat die dan ook dag en nacht buiten bij de rest van de paarden van buurman?

Nu de eerste lammetjes hier zijn begint het echt te kriebelen voor de veulens :D
Ik hoop dat onze shet als eerste een beetje vroeger gaat,dan hebben we in april al een veulen. En dat Pretty niet zoals standaard een jaar lang draagt,anders komt die pas in juni }:0 Maar heb er goed gevoel op dat ze het dit jaar eens anders doet!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:22

Kom hier maar voelen Proud :D Wij gaan voor een half elftal :D

Ja tis spekglad hier, regende hier ook, maar grond was nog bevroren gok ik.. Laat maar dooien!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:23

Het is dat het zo ver weg is Joto :D
Ben nu toch wel eens benieuwd hoe dat voelt hoor.
Bij het vorige veulen heb ik ook nooit iets gevoeld en deze verstopt
zich ook al steeds ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:25

Word het al spannend bij Paulien Joto?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:27

manueel gefeliciteerd met de verkoop!
amanake en hiboune zo gaat dat als je een bedrijf hebt.Als je alle volwassen paarden moet houden ben je snel uitgefokt. Ook ben je snel klaar met je wedstrijden. Zeker als een paard niet meer in zich heeft dan het M of Z.Dan staan je boxen vol met M/Z paarden waarmee je niet meer op concour kan en je kan niet fokken want je stallen staan vol.
Hier blijven de paarden waar ik het meeste mee heb en mee kan. Kost genoeg allemaal dan kun je beter zorgen dat je een paard hebt waar je veel plezier aan hebt.Die vreten nml net zoveel als 1 waar je minder plezier mee hebt.
Daarnaast vind ik het leuk om projectjes te kopen een beetje op te knappen wat rijtechnisch te verbeteren en weer te verkopen.
Toch alleen maar mooi dat Manueel nu een merrie met het wauw gevoel heeft en winston een baasje met een wauw gevoel voor hem heeft.
Volgens mij juist een goede situatie.

Ik ben nog steeds zo verkouden maar wel aan de betere hand gelukkig!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:30

Charaz schreef:
Word het al spannend bij Paulien Joto?

Afbeelding :D

Deze is van zaterdag, komt elke dag een beetje meer bij :D, haar spenen gaan pas de laatste uren rechtstaan, banden worden ook al slapper

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:32

hiboune schreef:
Manueeltje. Winston alweer verkocht? Het is ook wat daar..
Een echte handelstal?
Ïk zeg eerlijk ben daar nooit zo fan van mensen die zo snel dieren kopen en verkopen..

Als ik het idee heb dat mijn paard / pony bij een ander beter af is; de klik er is, en ze beter tot haar recht komt, dan overweeg ik verkoop zeker. Maar goed, hier rijden we zo nu en dan ook paarden / pony's in voor anderen, die vervolgens de verkoop in gaan. Dus ga je er misschien iets makkelijker mee om.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:45

begrijp jullie standpunt en is ook geen verwijt naar Manueeltje toe hoor , ik bedoel ook dat wij enkel de veulens verkopen en de volwassen hier echt blijven tot ze het loodje geven.
Wist niet dat Manueeltje handelaar was en schrok dat het paard al zo snel weer weg was ;-)

Heb het ook al meegemaakt dat het niet klikte met een nieuwe merrie ,dan probeer ik eerst enkele weken/maanden ,maar als de klik echt niet kwam ,heb ik haar ook moeten verkopen.
Ook heb ik vorig jaar al mijn shetjes (op 2 na) verkocht ,daar het teveel werd en ik ruimte tekort had .....dus begrijp me niet verkeerd :-)