[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:08

Nou, dat ziet er al serieus spannend uit :j Ik mis alleen de melk nog ;) Dat jij het trouwens aandurft om je merrie nog een deken te laten dragen, stel dat het veulen onverwachts komt, ben je dan niet bang dat het in de bilkoorden blijft hangen?

Eponastable

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:09

Wooow wat een uier... die is enorm :D
Hopelijk zijn jullie beiden verlost dit weekend!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:10

suffie schreef:
Nou, dat ziet er al serieus spannend uit :j Ik mis alleen de melk nog ;) Dat jij het trouwens aandurft om je merrie nog een deken te laten dragen, stel dat het veulen onverwachts komt, ben je dan niet bang dat het in de bilkoorden blijft hangen?

ik begin volgende week om overdag de deken af te laten, kan ze wennen aan de temp, en daarna gaat hij voorgoed af!
Ik vind het ook eng. :o

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:21

suffie schreef:

Zijn er af nu :)

Zal zo ff verder reageren ff gauw wat eten nu het nog kan hahaha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:30

Draakje: Als ik het veulentje was zou ik voor de rechter speen gaan, voor de kijker links, die lijkt wel bijna normaal nu, bijzonder dat het toch bijtrekt juist nu de uier zelf gaat groeien dan!

Dennis: Ik begrijp dat er geen vergelijkfoto’s zullen komen verder? :D
Ach kijk dat nou rijden daar, heerlijk!

BG: Haar buik zakt nog meer naar beneden.. die beeb krijgt wel een super comfy hangmat zo :)

Suffie: Goed geregeld!

Vanessa: Ai op het beentje gestaan? Is ze nu wel voorzichtiger geworden?

Silketje: Dat had naar kunnen lopen met die kruiwagen, stelletje uitbrekers!

Maseike: Zou je wel zo lang wachten met waken? (zeker als je waakhut zo gezellig klinkt, straks heb je hem niet gebruikt ;) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:31

Mon moet nog wel een weekje wachten, ik had de 11de gegokt!
Op hoeveel dagen zit ze nu? Nog niet op 320 of wel? Zal ze het weer zo vroeg flikken?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:32

Wat een uiers komen er voorbij!!! HEt wordt spannend! Ook leuke pups voorbij zien komen.

Nou expiriment Porva op stal mislukt!! Vanavond was ze helemaal in de stress (lees paniek), stond te trillen op haar benen en rondjes te draven in de stal en drijfnat. Gister werd ze aardig snel rustiger, maar niet echt veel gegeten vannacht. Na 4 uur van alles geprobeerd te hebben, besloten om haar terug te zetten in het land. Zit er niet op te wachten dat ze straks een veulen eruit gooit wat nog niet klaar is om te komen. Was echt niet leuk om te zien. Vanavond ga ik niet meer aan een oplossing denken, morgen maar eens brainstormen.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 04-03-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:32

neon zie post boven je ;)

He quintus wat vervelend! Ze had dus besloten dat eens en niet weer zo alleen :(:)

En gewoon buiten laten bevallen? Stel dat het weer niet mee zit kan ze erna meteen naar binnen, als het veulen er bij is zal ze daar druk mee zijn
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-03-09 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:35

idd, de dames hier,.. je zou ze... en altijd als er wat te beleven of uit te halen valt is er 1-tje ALTIJD bij, ons lutske, narigheid, grappig, ernstig, het maakt niet uit, zij is erbij, haar dochter,... spreek me er niet van, ze is een stukje erger, maar ik zie ze toch zo graag :+

ziet er serieus uit maseike!! denk je dat ze wacht tot het weekend?
de bilkoorden :D ik kon het al niet thuisbrengen :D

waak ze en tot morgen!! een kantoordagje dus weer stiekem bokken :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:42

@ suffie de bilkoorden zijn eraf vandaag.
Twijfelde al of ik dek moest af doen maar het is hier slecht weer en de wind staat nu in der stal dus daarom toch nog maar ff dekje op.
Merrie geeft geen melk pas na komst veulen.

@ Neonlight ben idd bang dat ze het weer flikt net als de dracht ervoor hahaha!

@ Nicole de sluerhut gaat morgen naar stal en ik ga dan waken bij de merrie!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:43

Nicole288 schreef:
neon zie post boven je ;)

He quintus wat vervelend! Ze had dus besloten dat eens en niet weer zo alleen :(:)

En gewoon buiten laten bevallen? Stel dat het weer niet mee zit kan ze erna meteen naar binnen, als het veulen er bij is zal ze daar druk mee zijn

Daar hebben we het ook over gehad alleen moet ik dan iets verzinnen dat het op het land niet zo donker is. De bak ligt wel vlakbij de stal maar daar is alleen zand. De schuilstal (is sleepstal) kan daar wel heen maar die is te klein om in te bevallen (2,5 bij 5) en er staat een paal aan de buitenkant in de lengte. Dus lijkt me ook geen optie. Zit vooral met licht als er iets gebeurd. Kan zo ergens een caravan inzetten en de cam erop, als er maar licht is. Op het land heeft sowieso de voorkeur voor mij, maar om bovenstaande redenen wilde ik haar op stal.
De mensen waar ik sta zijn van oudsher koeienboeren en erg nuchter. Ze zeiden eerst ook, doe de deur maar dicht, went vanzelf ;-). Maar toen ze haar zagen zeiden ze beide; dit gaat niet goed, zet haar maar weer op het land.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:39

Ik zet als ze het BA om hebben een stuk af (in mijn geval een halve cirkel ivm het bereik) waar ze als het donker is in gaan. Dat is makkelijk met controleren en als het dan zover is kan ik de buitenlamp aan de stal aandoen en heb ik daar meer licht.

Als je een stuk afzet dat je kunt bestrijken met een lamp vanaf die caravan? Zeker een camera met nachtzicht moet daar wel wat mee kunnen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:39

ik heb vandaag bij de gamma een bouwlamp gehad, 300 watt, genoeg licht dacht ik zo, verleng snoer eraan en klaar is kees, moet je wel ergens een stopcontact hebben en een lang snoer.
wel vervelend hoor, dat ze liever niet op stal staat.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:47

Nicole en Draakje; Als eerste, dank je voor het meedenken.
Zit net te denken; naast de bak is een stuk land maar is omheind met prikkeldraad. Als ik dat nou een vervang en idd een kleiner stuk afzet, caravan (en hond.....is er nogal donker en uit de bb.kom) moet ik nog ergens regelen, maar lijkt me geen punt. en en verlengsnoer van 100 meter regelen. Misschien hebben we nog wel een agregaat (hoe je dat dan ook schrijft) in de schuur ergens, dan is het helemaal opgelost. En camera heeft nachtzicht......
Nou ja, ik zal morgen eens kijken of dat lukt. Balen, va dat land is het hemelsbreed 30 meter naar haar stal, maar er zit een heuvel in die helemaal is afgezet. Anders was het ideaal geweest.............maar ja, wat als ;-)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:53

Sorry hoor dat ik geen namen weet(dan moet ik zoooveel bijlezen!) ,maar iedereen gefeliciteerd met zijn/haar gezonde veulentjes ! :#

Nou Maseike ;dat jij nog bij de merrie weg durft te gaan ! := Dat kan niet lang meer duren!

Haha ; dat waak onderkomen ;geweldig ! :)) Vooral leuk als je nog niet zo lang verkering hebt ! ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:02

zoww maseike die heeft flinke uiers :+
Dat kan nooit lang meer duren....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:06

Zo is weer heel wat onderweg zie ik :D

Indira doen we nu lekker rustig aan mee (17 april), en sinds ik vorige week besloten heb, het bij bosritjes te houden, heeft ze ook besloten om te groeien.. En vanmiddag was de baby wakker :D Hele buik schommelt dan heen en weer..Best schattig haha, en ik mij dan maar afvragen waarom de merrie zo chagerijnig is..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:07

ohhh, ik ben zoooo blij! Farita haar been was een stuk minder dik dan gisteren en eergisteren!!! Het stappen en koelen 2x per dag lijkt dus te werken, dus hopelijk is het probleem snel weer weg!!!! ben daar echt zoooooooooo blij mee! was echt bang voor een langdurig pees probleem ofzo, maar het lijkt dus mee te vallen :D
Nou kan ik me weer zorgen maken over het veulen ipv haar benen :P

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:43

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van mij vader en hij vertelde dat hij bij mijn merrie was geweest. De mensen die haar hebben laten dekken vertelde dat het niet heel lang meer gaan duren. Dus vanaf nu wacht ik iedere dag in spanning op een mail met foto`s als het geboren is.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:07

Gaat wel snel hier.Gisteren lag mijn internet eruit(ziggo???).
Victory staat nu op merrie brok maar vind het helemaal niet lekker!!!Daarnaast eet ze zand,dus sand clear erin.Maar ook dat eet ze niet op.Iemand sugesties???
Verder ligt ze heeeeel veel voor een merrie die nog 3 mnd moet.Ze vind er duidelijk niks aan om drachtig te zijn.Als ze al een beetje fris is,duurt dat maar 5 min.Dan komt ze naar me toe en wil ze weer naar stal.
Ze eet ook niet al haar hooi meer op.
Arme merrie.....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:12

Moggel....

Gaat vanavond waken bij de merrie.
Dus vanacht is er nog niks geboren.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:15

Goedemorgen...

Nog geen veulentjes ??
@ Victory: geef jij enkel puur merriebrok nu?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:18

Epona;nee ze krijgt er ook een haver bij,gemixt dus.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:29

Victory2000 schreef:
Epona;nee ze krijgt er ook een haver bij,gemixt dus.

Anders misschien is mengen met haar vorig voer misschien dat ze het dan terug wilt eten??
We zijn ongeveer samen uitgerekend ;)
Bij mij merk ik nog niets op enkel dat het veulen zeer veel beweegt en dat ze lui is om de weide op te gaan.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:36

De haver kreeg ze al dus het is al gemengd met het "oude"voer.
Maar dat laat ze nu ook staan.Incl die sand clear.En die moet er nu juist in.Ben als de dood dat ze zandkoliek krijgt of zo.