Dddara: ik heb ook zulke veulens gehad. Als mensen alleen maar makkelijke veulens hebben gehad is dit soms moeilijk te begrijpen maar het is soms echt zo simpel nog niet nee...
Sommige zijn echt schuw in het begin en daar heb je dan vaak zelf echt niets fout aan gedaan hoor en zegt ook echt niets over later, ik heb de schuwste veulens gehad die paar maanden later de makkelijkste waren en andersom
, ook dat achterover vallen is soms in fractie gebeurd zelfs met maar minimaal druk en uit het niets, hoe goed je je best ook doet het ligt echt niet enkel aan de manier van het leren, sommige veulens zijn in begin zo.
Ik zou hem op stal "gewoon" het halster aandoen, dan maar met z'n tweeën en in een hoek klem zetten en gewoon omdoen ookal stribbelt hij tegen, uiteindelijk gaat het wel goed en zal hij vast steeds minder weglopen en minder tegenstribbelen en gaat hij je zelfs leuk vinden haha, soms moeten ze er even doorheen vind ik, ookal zullen anderen er anders over denken, ieder heeft zijn mening en dat is prima
. Het leren meelopen zou ik bij zo'n veulen ook met zijn tweeën doen en dan maar weer met harnasje en zo de druk aan hoofd en meelopen oefenen met iemand erbij die wat helpt met zijn kont in het harnasje als hij te erg gaat hangen, lastig uit te leggen, maar uiteindelijk went dit ook wel en straks loopt hij vast gewoon mee.
Maar het komt echt goed, gewoon blijven doen. Er zijn echt veel meer met schuwe en vallende veulens en veulens met touw en al weg dit ligt echt niet aan jou, ik vind het goed van je dat je erover praat en tips en ervaringen zoekt, komt echt wel goed