[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:02

Nog geen veulens vannacht?

Fijn dat het uier stabiel blijft Kabayo.

Ilja_1997, vannacht beter kunnen slapen? :(:)

Seven, leuk. Goed en fijn plekje.

Vulina, erg he die wind. Gelukkig veilig weer thuis gekomen. Niks aan dit weer. Valt nu ook weer met bakken uit de lucht. -O-

Leuk filmpje Angelpam.

Cp die spenen moeten idd nog even.

Barb, hopelijk slaat het aan en is ze straks schoon. Snap wel dat je tegen een nieuwe ronde op ziet. Ook al is het misschien een andere merrie. Je hebt zoveel pech gehad. :(:)

Welkom Brigitte. Hopelijk dit jaar gezond een veulen.

Imre, die houdt haar uier lekker warm. :')

Ohoh Nynkster, ratten? Tsja die vechten hun privacywet aan. :+

Tinnie gaat ook bijna mee doen met de race. :):)

Knappe dame hoor Leonie.

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:08

Siptje: Priska heeft anderhalve week met zo'n explodeer uier gelopen...dat kunnen ze best volhouden :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:41

Nog geen nieuwe veulens had het aan de uiers te zien niet verwacht.
Maar beter ook ergens dit weer is niets voor een pasgeboren veulen

Ja heel fijn plekje, ze worden goed verzorgd bij Tim

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:43

Laat die veulens nog maar mooi even zitten! Niks aan voor die jonkies met dit weer..

Onze merrie op dag 333, maakt nog geen progressie. Eerst volgenden op 309 en 313 dagen hebben meer uier.. Ben benieuwd wie eerst gaat!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:58

Gefeliciteerd Sipje! Knappe baby en een mooie naam, succes met de volgende!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:35

Welkom Brigitte en laura ! :D

@Siptje Spannend hoor! Wie weet dit weekend? *\o/*

@Leonie leuke naam hoor! En een mooi blesje heeft ze. En jouw andere merrie heeft echt amper uier nog voor 351 dagen.. Wat dat betreft kun je er ook niet altijd wat van op aan met die uiers..

@Tinniie jouw merrie heeft ook al een mooie uier

@Barb Jeetje ik snap dat je nu een beetje huiverig bent wbt inseminatie.. Wat een pech hebben jullie gehad. Hopelijk is nu alle rotzooi eruit...

@Sjanien mooi bont buikje. Beetje een soortgelijk verhaal als mijn Lady.. Spannend hoor. Wijdbeens en binnen 12u een veulen hier helaaas niet :+

@Cp112 Ook weer een mooie verandering in haar uier.

@Imre. Wat een haar! Als het veulen straks maar kan zien waar de melkbar is!

@Tinkerbellz Ik had nu echt al wel een veulentje verwacht vanochtend. Merries zijn duidelijk aan het wachten op droog weer.. Geduld...

@Miesjex Lief hoor! Die vacht verdoezelt nog een hoop van haar buikje.

@Alicelover Nee helaas weer een rotnacht..

Vannacht weer drie keer eruit omdat het birth alarm afging. Vanavond ga ik hem anders instellen. Eergisteren nacht leek het echt op voorweeën, nu lagen ze gewoon relaxt met zn tweeën te maffen... Zou het veulen eergisternacht aan het draaien zijn geweest oid? Is toch ca 10 dagen voor de bevalling?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:47

Vaak willen wij te snel en de dames trekken zich daar niks van aan. Wij zitten op 311 en nog niks geen uier.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:14

Woogy schreef:
Siptje: Priska heeft anderhalve week met zo'n explodeer uier gelopen...dat kunnen ze best volhouden :D

Haha tis eigenlijk erg hè :o

Haha ja maar morgen geven ze goed weer hè :=

@ilja laat ons hopen he!
Laatst bijgewerkt door Siptje op 07-03-19 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:15

Siptje schreef:

Bij ons gewoon weer regen voorspeld :j

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:18

Ilja_1997 schreef:
Siptje schreef:

Bij ons gewoon weer regen voorspeld :j

Oh neeeee echt bij ons ziet het er zo uit :D
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:25

Laura, welkom! Leuk, een shet erbij! Onze shet (inmiddels alweer bijna 17) heeft 2x een veulen gehad, de jongste is alweer 11, beide in de stal geboren snachts, ze stond toen alleen overdag buiten.

Jeetje Barb, wat een pech (en wat een kosten..!)
En welkom Brigitte, kan me voorstellen dat het spannend is je hier aan te melden na al die pech. Maar komt vast goed nu!

Leonie, leuke foto van de nieuwe aanwinst en lieve naam ook! <3

Tinnie, Satinka’s uier is al mooi vol! Lenthe’s uier is ook al zo vol, heb dan ook hetzelfde gevoel als jij, ongeveer een weekje ofzo voor het veulen komt. Maar das misschien wat optimistisch afgaand op wat ik hier zo lees over merries die gewoon over datum doorlopen :Y)

Siptje, pfffffff! Denk dat je merrie het weer nog niet mooi genoeg vindt om een veulen op de wereld te zetten.... :\ Ze heeft een punt, maar het wordt nu toch wel eens tijd hoor! Maar morgen beter weer? Fluister het haar maar snel in, dan kan ze aan de gang!

Tinkerbellz, bij jou ook nog niets?

Ilja, lekker die gebroken nachten... %) Bij ons gaat morgen het alarm erop, ik kijk er naar uit :O Scheelt misschien iets dat ik nu al af en toe wakker wordt snachts en dan direct op de camera kijk.

Lenthe is druk aan het werk met de voorbereidingen, haar uier blijft vol en gister leken er wat harsjes aan te zitten. Vanmorgen niet. Qua weer mag ze van mij nog wel even wachten, heb van ellende maar weer haar deken opgedaan vanmorgen voor ze naar buiten ging. Wat een regen! Was eigenlijk niet meer van plan de deken op te doen na de zonnige dagen laatst, ivm de aanstaande bevalling. Had net een paar dagen ervoor toen het zo stormde ook de deken (alleen als ze buiten gaat) opgedaan en de bilriemen eraf gehaald, maar dat was geen succes met de storm (deken lag zowat in haar nek) dus nu maar weer even eraan gezet. En straks binnen de deken meteen weer af. Even puzzelen tot het mooie weer (hopelijk snel) komt... Hoe doen jullie dat?

Foto gistermiddag:

Afbeelding

En vanmorgen, op stal:

Afbeelding

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:37

Nee, nog niets... Ik weet nu zeker dat Flower 1 van die merries is die maanden voor bevalling uier maakt en weken kegelt voordat er een veulen is. Zo jammer dat ik daar nu pas achter kom, ik had nog heel wat nachtjes rustig kunnen slapen hahaha |o

Vandaag is mijn vader jarig, hij wordt 70. Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik erheen zal gaan, ik weet dat hij het enorm op prijs zal stellen, maar hij woont in Den Haag en ik zit in Woudenberg, als het dan ineens toch komt, dan ben ik nooit op tijd terug...twijfels, twijfels,,,

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:43

Niemand in je buurt die je kan bellen? Dat je zelf camera blijft kijken vanaf afstand?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:44

Lastig Tinkerbellz... Weet ook niet zo goed wat ik zou doen, zeker als ze al een poosje kegelt. Zul je net zien dat ze dan wel gaat en je te laat bent idd. Hoe doe je dat met werk? En nooit getwijfeld om een birth alarm erop te zetten, zodat je af en toe even weg kan (wel in de buurt) en wat rust kan pakken?
Gefeliciteerd met je vader!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:52

Moeilijk idd Tinkerbellz. Als er iemand op haar let dan en ze lijkt gewoon rustig kan je eventueel gaan. Heb je er een camera op?

Hier vanmorgen toch echt harsjes nu. De ph zakt, papiertje kleurt nog heel ietsje. Gisteravond was ie nog duidelijk groen. Ze is aan de eindsprint bezig :j.

Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:54

Wat gaat het traaaaag vanaf dag 300. Lijkt wel alsof die mijlpaal eeuwen geleden was.

Kom op met die veulens, dan is er in tussentijd nog wat te zien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:01

Ja er lijken zoveel merries aan de tijd te zijn maar de echte babyboom blijft nog uit.
Nu is het natuurlijk ook nog maar maart. De meeste zijn in april en mei denk ik?

Hier van de week toch de knoop doorgehakt om Royce te verkopen. Ik heb al 2 hengsten staan waaronder een jaarling, en dan nog Noedel die dan wel ruin is maar ook niet zo maar even een kudde in kan. Het is gewoon niet praktisch daar nog één aan toe te voegen hoe graag ik hem ook zou houden.
Daarnaast, er komen nog 4 veulens en als daar wat niet van verkocht wordt is het wel handig als ik wat ruimte heb.

Royce leek mij een vrij "makkelijke" verkoop. Op marktplaats durfde ik hem nog niet te zetten dus eerst alleen even op Facebook en gedeeld op de tinkerpagina.
Dat was dinsdagavond, hij is sinds gisterenmiddag gereserveerd :').
Als het allemaal goed gaat (moet even pssm testen maar hij zou vrij moeten zijn) dan gaat hij naar Oostenrijk.
Ze willen hem voor de fok dus dat is top.

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:12

Ik ga toch even :)

Ze staat op stal onder de camera en haar birth alarm om. Ze staat nu afwisselend rustig te slapen en te eten. Er lopen 2 meiden die inspringen als het nodig is en mijn man is op 15 min afstand... Nu alleen duimen dat ze toch nog even op me wacht ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:03

gefeliciteerd met je vader Tinkerbellz! goed dat je toch even gaat, merrie wacht vast wel! (hoop ik!)

CP, dat klinkt goed voor Royce! je kan niet alles houden he.
en spannend dat de ph aan het dalen is!

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:32

Hier ook wat foto’s van mijn merrie’tje.
Flink wat pagina’s terug kwam ik binnen vallen op het verkeerde moment want er gingen er 3 bevallen! Daarom heb ik me een beetje stil gehouden. Iedereen van harte gefeliciteerd met de ontzettende knappe veulentjes!

Hierbij de foto’s. Uitrekendatum en de vader is onbekend. 4 weken geleden naar de da geweest en daar te horen gekregen dat ze al goed drachtig is.

Meet Wickey;
Stoer C pony’tje van 1.34m, 5 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar helaas nog geen uiers..

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:43

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:54

Oriana is knap. Ik heb je gevolgd op insta.

Voor de rest welkom nieuwe! Knappe dieren zijn het <3

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:21

@apple denk dat ze niet wil luisteren %) uier weer volledig weg getrokken fop merrie hè
@cp oooh harsjes <3
@tinkerbelz leuk dat je kon gaan overdag is het meestal te druk om een veulentje te geven dus geniet er van :*
@am ze is veel te knap!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:39

Onze merrie die afgelopen jaar 368 droeg en pas op het laatst uier kreeg, vandaag op 315 dagen:
Afbeelding
Veearts komt haar zo even checken en meteen maar open zetten..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:39

ah stiptje worden nog spannende tijden zo!

vulina, dat zijn al een mooi aantal dagen zo

@ilja, erg he die platslapers!

baudyh: die doet ook rustig aan

Lenthe gaat goed vooruit, hopelijk snel een veulentje!

Tinkerbellz, slopend zo'n merrie. Volgende keer dus minder snel waken hihi

Spannend CP! binnenkort een beeb? gefeliciteerd met de verkoop van Royce, zal vast geen makkelijke keuze zijn.

welkom terug Celeste! Wickey is :mooi rond!

Oriana is lieff!

De eerste 2 zijn veilig hier *\o/* *\o/*
Verder weinig te melden :')
Muis doet helemaal niets, zelfs niet een kleine vordering...
Afbeelding

Bij wonder heb ik erg moeten oefenen op uier aanraken, dit kende ze absoluut niet en ze sloeg gericht. Nu kan ik er netjes aan komen. Ze heeft wel iets vorderingen maar nog niet bepaald erg veel.
Afbeelding

Volgend jaar kan ik deze gave hengst gebruiken *\o/* *\o/* Hele gave NAS/NMPRS hengst. Heb een dekking van hem gewonnen.
Faramir van de Hildehof, in eigendom van stal yellowhoeve. Ben al heel erg lang fan van hem en nu kan ik hem ook gaan gebruiken als vaderdier <3
Afbeelding