[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:56

Foscam, even Googlen. Ik heb de indoor camera, kost rond de 70 euro. We hebben er meerdere, je kunt 4 schermen tegelijk kijken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:38

Dat is nog een hele voordelige dan! Had.met google gezocht qua camera met infrarood en internet en kwam duurder uit. Ga der sowieso 2 moeten hebben voor de gehele stal

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:44

Mijn Aldi camera's zijn 40 euro, ook met goed IR.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:03

Vulina schreef:
Foscam, even Googlen. Ik heb de indoor camera, kost rond de 70 euro. We hebben er meerdere, je kunt 4 schermen tegelijk kijken.

dat klinkt goed, heb je daar een linkje van?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:11

Volgens mij heb ik dezelfde Vulina!
En tegenwoordig is bijna alles met infra rood. Hoeft niet veel te kosten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:11

Sorry, dubbele post :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:43

Vorig jaar had ik geluk met mijn cam, dit is het beeld met infrarood, het was echt stikdonker op stal!

Afbeelding

Maar mijn schoonvader werkt bij "zo'n" bedrijf dus het was een nogal duur, professioneel systeem die ook alles op nam en waarbij je overal in kon loggen met zo veel schermen als je wilde.
Super handig! toen het nog niet super spannend werd, kon ik sochtends gewoon even terugkijken op welke tijden ze was gaan liggen en zo kreeg ik een perfect beeld van haar nachtritme zonder dat ik er voor op hoefde te blijven :)

Maarja zo lang ik niet aan een sim kan komen met vast ip adres, heb ik er niks aan :') zo'n sim kan je trouwens wel gewoon afsluiten maar dan zit je wel mininaal voor 2 jaar vast aan een abbonement van 60 euro per maand :(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:48

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:19

Bij de Foscam, heb je daar nog een apart kasje voor nodig om het via internet te laten lopen?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:52

Ik heb deze strips gekocht hoe betrouwbaar zijn ze?
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:56

Hier gaan alle camera's nog ouderwets met kabels. En ik gebruik low light cams, die zijn heel gevoelig en hebben met een 3W spaarlamp goed beeld.
Een klein lampje in de stal vind ik sowieso fijn, dan hoeft het grote licht niet aan als ik de merries nog een keer wil checken.

En hier is tijdens het veulenseizoen altijd iemand aanwezig. Dat is soms lastig plannen maar ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als een veulen of merrie het niet redt terwijl dat met wat hulp wel goed had kunnen gaan.
Natuurlijk kan het met hulp alsnog vreselijk mis gaan maar dan heb je er iig wel alles aan gedaan om te helpen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:56

Linda, is dat echt via telefoon netwerk dan wat jij bedoeld? Ik heb dat gehad met mijn merrie Fewie toen ik het eerste proefpaardje had voor equinovum om uit te proberen. Koste ook veel geld schijnbaar omdat de wifi niet door de ijzeren stal heen kwam.

Booster, die zijn van MHS en durf ik niet te zeggen die heb ik nog nooit gebruikt :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:58

Klopt heb ze daar besteld.
Mijn merrie staat op een pension en hoop op deze manier een beetje inzicht te houden wanneer het veulen komt, zodat ik er misschien toch bij kan zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:01

Booster, ik heb die strips getest met nog een paar andere strips en ze gaven allemaal dezelfde waarde aan en werken dus prima :)
Mijn merries zakken alleen vaak nog onder de 6 met de melk maar dan worden ook deze strips nog wat geler.
Maar ik zou er nooit 100% op vertrouwen want niet altijd doen de merries het volgens het boekje met de melk.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:14

Er 100% vanuit gaan doe ik zoiezo niet maar als ze nou symptomen geeft en de test geeft de goede waarde aan dan weet ik dat ik beter een tentje kan gaan zetten :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:52

Ik wou ze hier van een bokker bestellen dit jaar, weet niet meer wie het was.

Hier zijn de grootouders overdag altijd thuis. Snachts opstaan is niet zo hun ding maar dat doe ik. Tegen dan kan ik ook wel in de stal slapen. Luna wekte tijdens weeën. Hopelijk marley ook

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:03

Rowan, ja dat systeem kon ik gewoon op mobiel of tablet of laptop of pc inloggen, was echt perfect! Maar nu geen internet, ik heb alles geprobeerd om het aan te laten leggen maar helaas zonder succes.
Maar ik heb besloten om gewoon wat weekjes in een caravan te slapen op stal, zodat ik gewoon een "normale" camera aan kan sluiten waar je geen internet voor nodig hebt. Zo lang ik het vertrouw ga ik dan overdag gewoon werken en zodra ik ga twijfelen, neem ik vakantie en blijf ik lekker op stal :) Ik vind dat sowieso ook wel een leuk sfeertje geven, een soort kampeervakantie voor mij ;) :')

Marije, continu iemand op stal hebben is natuurlijk onwijs luxe, maar niet voor iedereen weggelegd. Ik vind de opmerkingen als "ik zou mezelf nooit vergeven als..." eerlijk gezegd een beetje onaardig overkomen voor de mensen die de luxe niet hebben om de hele dag bij de paarden aanwezig te zijn. Zijn zij dan schuldig aan de dood van het veulen als er iets mis gaat?? Zo komt dat op mij wel over namelijk...

Melkstrips mag je dan misschien niet helemaal op af gaan, maar het is zeker een handig hulpmiddel naast de andere hulpmiddelen :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:37

Linda, dat is niet onaardig bedoeld maar mijn persoonlijke gevoel als het mij zou overkomen als ik een veulen zou vinden dat gestikt is in het vlies bv. Totaal onnodig als je erbij bent.
En ik heb ook niet altijd de luxe gehad om de paarden aan huis te hebben maar dan zorgde ik nog wel voor toezicht op de merrie. Of door zo te dekken dat het veulen in de schoolvakantie kwam (juni/juli veulens) of dat de pensionhouder vooraf had toegezegd op te willen passen wanneer ik zelf niet aanwezig kon zijn (zelf ook fokker dus we pasten op elkaars merries). En ik heb heel wat zomers in een tent op de pensionstal doorgebracht, ook voor merries van anderen.
Zelf heb ik ook vaak genoeg merries hier gehad voor het afveulenen van eigenaren die zelf de mogelijkheid niet hadden om dat toezicht te bieden en dat wel graag wilden. Zo is er altijd wel iets op te vinden.
Maar dat zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet maken en de risico's moet afwegen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:40

Mijn paarden staan op een pensionstal, Als de stal eigenaar merkt dat ze bv onrustig is dan zal die zeker mij bellen maar in de nacht is dat natuurlijk een ander verhaal.

Mochten er symptomen zijn dan blijf ik denk ik gewoon op stal en anders zien we het vanzelf wel wat er langs staat.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:50

Ik lees vanavond even bij!

Venthe zit vandaag op 130 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zien jullie al wat? :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:53

booster ik heb dezelfde strips, heb ze dit jaar bij Joanna gebruikt, maar ik had om 10 uur 's avonds nog 7 gemeten en om half 4 was het veulen er al, maar ja, kan ook aan de merrie liggen natuurlijk, bij glowy is het niet gelukt iets uit haar speen te krijgen, ikdenk dus dat dit jaar die stripjes niet gebruikt worden , want Joanna is verkocht en camille is een maiden, maar misschien lukt het bij haar wel , afwachten maar

nog een vraagje over de foscam, kun je hem verbinden met een laptop of tablet die de hele nacht aan blijft staan? of moet je dan telkens opnieuw opstarten? ik heb nu een monitor en die staat gewoon de hele nacht aan en zo nu en dan doe ik een oog open , kijk even en slaap weer door, dat wil ik eigenlijk ook ij het nieuwe systeem, dat hij continu aan blijft staan

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:04

Ik heb hem de hele nacht aan staan. En log in op de telefoon :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:09

Marley twijfel ik of ik melkstrips kan gebruiken, ze vind het al niet fijn als ik tussen der achterbenen scheer. maar ik ga er wel op oefenen, nu stampt ze al niet meer dus ik beloon haar ook steeds als ze het toelaat.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:55

Ik persoonlijk ben geen grote fan van melktesten.
Onze merrie kan gevoelig zijn voor uierontsteking en vind al die polonaise aan der lijf niks.
Dus hoe minder ik er aan kom hoe beter voor haar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:22

Even bijgelezen.

Luna Marley krijgt een mooi buikje,daar hoef je niet aan te twijfelen neen!

Noisy een krokant paard :') Die heb ik nog nooit gehoord haha. Ze ziet er super uit hoor.

Elmars_Floor oh dat was best pijnlijk dan om exact zo een merrie te zien staan op de markt..En ook oud..Dat zal wel even moeilijk geweest zijn om die dan te laten staan. :(:)

Patrick al 210 dagen intussen,wauw gaat goed vooruit!

Aaah Vientje super dat Miep je even duidelijk laat zien dat ze echt niet hengstig is! *\o/*
Kikkie is hier ook de enige waar Victor op reageert,ik moet zeggen ik zag Nikita voor me uit lopen en vanachteren gezien is er toch duidelijk een flinke buik! Het vreemde is,van voren aan gezien niet. 8)7

AniekR <3 Wat zijn dat weer prachtige foto's. Je bent gezegend met 2 hele leuke merries! En die buikjes zijn echt schitterend. Of ja,zeg intussen maar al buiken. :+

Spannend Rowan voor Lily. Is ze door Benjamin gedekt?

Chrisje als ze niet echt piest of ervoor blijft staan kan het ook gewoon uit nijdigheid zijn.

Kikkie schiet lekker op! Wat is ze mooi,en schoon ook! :D

Vervelend Linda dat je geen cam aangesloten krijgt op het internet. Wij hebben vorig jaar zo geklooid met die camera en het is niet gelukt ook niet.. Dit jaar toch weer proberen en iemand bijhalen indien nodig. Ofja nog beter is meteen iemand bijhalen := ,hebben we gevloekt op dat ding..

Mja en ik was er dus ook niet bij met de redbag...Had die camera gewerkt dan had ik misschien meer gezien dat er iets gaande was.
Maar net zoals bij Vanessa denk ik ergens dat de bevalling nog niet echt in gang had moeten schieten (gezien de weinig tot geen voortekenen) maar dat het net door een fout begonnen is..

Vanessa goddank ja was je erbij,het kon anders afgelopen zijn.. Waarschijnlijk was het veulen eerst overleden in de buik en is de bevalling zo begonnen,zou dat niet kunnen?
Ik heb ooit ook een geboorte gehad,dat was echt te vroeg,dat veulen lag ook in stuit,doordat het eerst gestorven was en simpelweg zich niet klaargemaakt had om geboren te worden. Goddank was het zo een 6 weken te vroeg waardoor de DA het handmatig gedraaid kreeg en we niet naar de kliniek moesten. Ik herinner me nog zo de paniek ook,wat is het dan niet als je je merrie nog moet gaan opladen en wegwezen.. :(:)

Cynthia fijn hé die camera! Alles met glucosamine zal wel goed zijn,ik merk wel dat die van mij ook deugd hebben van gewoon magnesium erbij.

Onze camera is een foscam en werkte prima. Alleen dat wifi gedoe wilde dus niet echt lukken. :Y)

Booster de andere strips van marestare vind ik fijner werken zelf. Ik heb ze beiden gebruikt en ook naast elkaar. Ze werken ook hoor,maar die andere verkleuren duidelijker vind ik.

Wat ziet Venthe er top uit! +:)+ Euh doe nog eens een VOOR-foto want ik vind ze best nog strak. :D

Marije Snazzy staat er super op! <3 Wat is ze netjes ook. :D