[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:42

Ik dacht even dat Kirs vannacht zou gaan, uier was 's avonds nog niet helemaal waar het moet zijn maar met de camera check om 2 uur had ze de hele stal overhoop gehaald. Helaas, wel een slaaptekort maar geen veulentje :')

Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:01

Dat zijn toch wel serieuze uiers allemaal zeg :):)

Caresse vandaag precies 290 dagen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:28

ik zie heel veel merries die er wel echt klaar voor zijn!

Ik probeer weer actief mee te praten maar gaat zo ontzettend snel!

Sun heeft nog geen haast, 345 dagen vandaag maar ze moet nog flink vullen
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:34

Fopmerries allemaal!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:44

Ik ben jaloers op al die volle uiers. Ga de dames hier vandaag nog maar even streng toespreken :j .

Maar nog geen een merrie die wilt bevallen? Wat is dat nu? Of wachten ze allemaal tot het volle maan is en dan in een nacht een hele hoop veulens?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:57

Gewoon fotos van volle uiers in het weiland ophangen. Kunnen ze goed bestuderen _O-

Hier moeten ze nog even wachten hoor. De maiden is morgen veilig dus ze mag vanaf 12 uur vannacht pas, maar die moet nog stukje uier

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:04

Pfoe wat gaan jullie snel zeg! Ik kan niet bijhouden met reageren op iedereen :+
Zag wel 2 veulentjes geboren de afgelopen dagen, beide heel mooi <3
En voorderest heel veel volle uiers maar nog geen veulens, seizoen moet precies nog een beetje op gang komen..

Ikzelf ben druk in de weer met de laatste dingetjes aanpassen voor een veilige omgeving voor het veulen, zo gaan we donderdag eindelijk het stalfront er in hangen, na een helse zoektocht naar de juiste rails, die blijkbaar in een winkel om de hoek gewoon in het magazijn lag :+ Wei 1 is goed omheind nu, nog even wei 2 doen en dan zijn we klaar :D Dan moeten de weides nog gesleept en komen ze bemesten :D

Ze is vandaag 325 dagen en heb het idee dat ze er stilletjes aan klaar mee is.

Afbeelding

Afbeelding

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:15

Gisteren was Mae haar PH 6/6,5 gokken we. Hij verkleurde bijna niet meer. Vanavond gaan we weer meten. D'r benen zitten wel onder de plak maar nog niet echt aan het kechelen :(
We gaan het zien....

Ik hoop vannacht en dat ze anders vrijdag nacht pas gaat want ik heb nachtdienst......

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:25

Cioccolato schreef:
Gewoon fotos van volle uiers in het weiland ophangen. Kunnen ze goed bestuderen _O-

Hier moeten ze nog even wachten hoor. De maiden is morgen veilig dus ze mag vanaf 12 uur vannacht pas, maar die moet nog stukje uier

Dat moet ik dus gewoon doen ja _O-
Want van veulen foto's was vooral Maria niet onder de indruk _O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:37

xYaartje schreef:
Cioccolato schreef:

Probeer je ook niet te vroeg gek te laten maken ;) Kleine pony's zijn wel eerder veilig maar de gemiddelde duur van de dracht verschilt niet veel met paarden. De gemiddelde draagduur van een Shetlander is ongeveer 337 dagen, dus jouw dames mogen ook nog wel even.

Aan de andere kant snap ik het ongeduld ook hoor, mijn merrie zit nu op 333 dagen en ik kan het er wel uit kijken ondertussen :') ik begin altijd veel te vroeg met waken haha

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:54

Ik volg stilletjes mee met iedereen, zie veel volle uiers! (En veel bokkers die zenuwachtig en ongeduldig zijn :D)

Die van ons is op 21 maart uitgereken en heeft ook behoorlijke uiers. Verwacht dat het misschien iets eerder komt of precies "op tijd".

Iedereen heel veel succes met waken en de (hopelijk gauw plaatsvindende) bevallingen! *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:16

mooney schreef:
xYaartje schreef:

Probeer je ook niet te vroeg gek te laten maken ;) Kleine pony's zijn wel eerder veilig maar de gemiddelde duur van de dracht verschilt niet veel met paarden. De gemiddelde draagduur van een Shetlander is ongeveer 337 dagen, dus jouw dames mogen ook nog wel even.

Aan de andere kant snap ik het ongeduld ook hoor, mijn merrie zit nu op 333 dagen en ik kan het er wel uit kijken ondertussen :') ik begin altijd veel te vroeg met waken haha

En ik maar denken: Eerer veilig. Eerder veulen. Heb ik dat even mooi mis -O- . De dames zijn mij straks zat denk ik met mijn ongeduld haha. Ga nog maar even ergens wat meer geduld vandaan toveren. Normaal geduld in overvloed. Soms iets te veel geduld met ze, maar als het op veulens en bevallingen aan komt... Dan is dat geduld ver te zoeken, maar dat komt gewoon omdat ik dan erg nieuwsgierig ben naar wat de dames daarbinnen aan het bakken zijn.
Ze moeten denk ik gewoon nog wat extra vlekjes afwerken :j .

Ohhh herkenbaar hoor ja haha. Zit de veulens er ook nog net uit te kijken hier. Hier waken de eigenaar van Jenny/Zoë en de eigenaar van Maria. Dus ik hoef alleen maar op dat telefoontje te wachten dat er een veulen is, maar ja. Als het aan mij lag was ik nu ook al aan het waken hoor :') _O- . En merrie kijken op de camera (gok dat je waakt met camera) is altijd gewoon leuk om te doen :D .

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:22

Ik begin ook wel een beetje ongeduldig te worden al moet ik nog een tijdje geduld hebben. Vandaag dag 287. Mevrouw groeit lekker door en is heerlijk zen en erg aanhankelijk en heel erg knuffelig.

Afbeelding

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:25

Milka heeft hars aan haar tepel en ph waarde gedaald. Vanavond nog keertje testen dan zal ik een foto plaatsten. Zal het dan eindelijk en nog mooi voor me vakantie *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:25

De dames weer even verteld dat we erg uitkijken naar hun veulen. Want ze hebben er nog geen zin. Inmiddels ben ik toch nog even op zoek naar wat meer geduld :D . Moet nog wat reserve geduld hebben ergens...

Te beginnen met de Vaars. Ze is breed genoeg, maar heeft ook nog geen zin om te bevallen. Zou ze met Maria en Jenny aan het overleggen zijn? Elke keer wanneer ik haar uier wil bekijken doet ze heel bewust een stapje opzij zodat ik ze niet meer kan zien. Volgens mij heeft ze het door wat ik doe :D . Net alsof ze wilt zeggen: "Niets te zien daar hoor"
Omdat we van haar geen dekdatum hebben houden we ze scherp in de gaten (de stier heeft haar vorig jaar gedekt, maar buiten ons zicht om. Hij houd nogal van zijn privacy). Al zal het hier toch ook niet heel lang meer moeten duren. Geen maanden ieder geval.

Afbeelding

Jenny. Tsja. Nog steeds geen zin om te beginnen met de uier.

Afbeelding

Afbeelding

Zoë leek het vandaag wel wat zwaarder te hebben :knuffel: . Door het verharen ziet ze er nu ook niet op haar charmanst uit :knuffel: .
Haar uier doet gelukkig nog helemaal niets. Ze is over 11 dagen ook maar pas veilig. Dus die moet nog even wachten met vullen :j .

Afbeelding

Maria. Tsja.... Die heeft er ook nog steeds geen zin in. De heren waren wel iets minder bezig met over haar te waken vandaag en ik zag ze met momenten toch ook wel even afgezonderd van de kudde staan grazen. Doet ze wel vaker. Dat ze afwisselt met in/bij de kudde staan en zich afzonderen. Dus dat gedrag is nog niet gedrag waarbij ik direct alert ga zijn.

Afbeelding

Uier gisteren

Afbeelding

Uier vandaag

Afbeelding

En papa to be Frodo laat het haar sneeuwen :j . Hij verliest op het moment zijn wilde haren. Een keer rollen en de haren liggen al op de grond. Daar maken de Kauwen etc dan weer gretig gebruik van. Is prima nest materiaal voor de vogels :D
Als ik morgen in de wei kom is het meeste haar ook zo weer weg. Dan hebben de vogels het allemaal mee genomen.

Afbeelding

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:56

Ik hoop dat er weer veulens komen vannacht _/-\o_

Dankjewel kabayo.
@ xyaartje met joly gaat het goed hoor. Ze is alleen in haar karakter anders dan voor de zwangerschap haha. Maar ik doe het dan ook maar 1 keer hoor. Ik houd het veulentje dan ook. :+:
11 maanden duurt ook zoo lang pff..vind het wel erg spannend want het is voor mij de eerste keer dus hoop maar dat goed gaat :j

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:00

Wat veel dikke uiers. :+

Spannend Charmfaith, zou toch mooi zijn als het voor je vakantie nog zou komen.

Yaartje wat een haar!

Melissa nog genoeg werk voor 't veulentje er is. :D

Luna ze houd je lang aan het wachten...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:05

Charmfaith vannacht *\o/*

Heel veel volle uiers/fopmerries!

Xyaartje Ben vooral blij dat ik jou poetswerk niet heb :D

Orange en je moet nog zo lang :(:)

Zwarteheks dan is ze al bijna veilig denk ik?

Moosss wat spannend!!

MelissaV lekker rond! Uier kan nog wel wT vaart maken :D

Ben benieuwd wanneer de volgende is!

Zilver is nu wel serieuzer bezig met vullen. Stond echt 3 weken stil qua uier. Heb vandaag en gister niet melk getest. Vond dat ik er teveel aanzat en ze vond het steeds minder leuk. Als het echt serieus lijkt wil ik weer testen.
Afbeelding
En lekker dromen in de paddock vanmiddag
Afbeelding
En denk echt vrijdag / dit weekend. En dat vind ik helemaal niet erg want dan ben ik vrij (vanaf vrijdag avond)
Ik had anders zaterdag weer eens een leuk tentfeest maar heb de kaarten te koop gezet. Durf het niet aan om weg te gaan :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:16

Wpaard: Dat is fijn dat het goed gaat met haar! En herkenbaar! De dames hier zijn ook allemaal anders door de dracht. Zeker nu ze op het einde lopen. En dat kan ik geloven dat het spannend is! Het is ook gewoon spannend een bevalling van de merrie, maar komt vast helemaal goed met Joly en haar veulen!
En nou inderdaad. Waarom is er ooit bedacht dat paarden 11 maanden dragen?

Yvk: Nou pffft, zeg dat wel en dan heb ik niet alleen Frodo die aan het verharen is. Er zijn nog 6 andere aan het verharen. Dus ik zit nu elke dag onder de haren.

Kabayo: Wees daar maar heel blij mee haha. Heb 1 eigen pony en 6 verzorgpony's die nu verharen. Wat een feest _O- . Maar de vogels zijn er heel blij mee :D .Is Zilver nog niet aan het verharen?
Stiekem kijk ik nu wel heel erg uit naar Zilver haar veulen. Al is het maar om te zien of mijn droom klopt :D . Ik gok nog steeds hengstveulen/bruin bont. Ze maakt ieder geval werk van haar uier. Nu het bevallen nog :D . Kom op Zilver!
Hoe gaat het nu eigenlijk met Fayola? Hoeveel dagen zat zij nu ook alweer? En snap het helemaal dat je de kaarten te koop hebt gezet. Zou ook niet weg gaan dan nee!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:41

Ik kom ook eindelijk weer is onder mijn steen vandaan nu het er toch echt begint aan te komen. Mijn dames moeten voorlopig nog niet, maar ga wel weer actief meegenieten :D Ik zie dat er al mooi wat dames onderweg zijn, leuk!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:44

Spannend CharmFaith :):)

Kabayo: kan toch niet heel lang meer duren zou je zeggen

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:49

De dames houden ons in spanning!
Hier dag 339 en eindelijk een beetje uier *\%/*
Gister wel wat bloed aan de kling, dierenarts gebeld filmpje gestuurd en waarschijnlijk een adertje gesprongen :(
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:05

Fijn dat ze ook wat begint te doen For Que!

kabayo dat tentfeest wordt een stalfeest denk ik :=

Charmfaith spannend! Ga je waken vannacht?

Hier verharen er ook een aantal als gek
Afbeelding

En kleine Lis

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:17

We hebben een baby! Nog geen foto's, zit op mijn werk. Kon gelukkig via de camera meekijken (mijn collega's waren een goed cheerleader team, haha). Bevalling is snel en goed gegaan. Vanaf de camera te zien een vos, met bles en witte voetjes :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:18

Gefeliciteerd!