[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:25

Geen veulens vannacht? Flauwe merries :')

Ik heb de wekker niet gezet vannacht. Cat neemt de tijd ook nog wel even.
Vanmorgen wel eindelijk iets mer vulling in de spenen. Als dat doorzet komen we in de buurt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:27

Afbeelding

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:32

Ilja_1997 schreef:
@Tinkerbellz Flower staat er netjes klaar voor! Komt ze overdag nog buiten? :)

Zolang ik op stal of in de buurt ben mag ze in de paddock, maar anders zet ik haar op stal, zodat ik haar zelf in de gaten kan houden, ik zie haar er ook wel voor aan om gewoon op de dag te bevallen. En ik kan moeilijk alle verantwoordelijkheid bij het stalpersoneel laten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:04

Geen veulens _/-\o_ haha het is ook echt geen weer voor veulens

Heerlijk die ik moet bijna toch lekker niet bevallen van een merries :')

Angelpam, viel me ook op, lijkt een sarcoide. Gewoon afblijven en goed in het oog houden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:55

Ik raakte vandaag in dit topic verzeild om even mijn eigen oude posts over het verloop van Edou terug te lezen. In dit topic worden nu de eerste veulentjes geboren denk ik, spannend hoor!!

Edou is in september gespoeld en daar had ik toen een heel slecht gevoel bij, ik zal de details besparen. 3 Weken geleden heb ik bij een andere kliniek een slijmmonster laten nemen en het was zo'n zooitje in haar baarmoeder dat ze geen ketens met bacterien konden vast stellen. Ze zijn er vanuit gegaan dat er nog steeds E-coli en Streptokokken in zitten. Vorige week maandag is ze goed gespoeld en heeft daarna AB ingespoten gekregen, meteen 6 dagen aan de oxytocine gestaan en op woensdag en vrijdag nog AB ingespoten gekregen in haar baarmoeder. Er is een heleboel viezigheid uit gekomen, voor mij wel een teken dat het in september niet goed gegaan is. Nu binnenkort een nieuw slijmmonster nemen en dan kijken hoe het er voor staat.

Iedereen veel succes met de toekomstige geboortes!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:04

Voorzichtig kom ik mij ook melden.. Gemma(indoctro x g ramiro z) nu 282 dagen drachtig van Highway TN, 2 jaar geleden heeft ze haar veulen er uit gegooid op 8 maanden.. toen laten insemineren, kwam ze thuis met droes.. Dus behoorlijk wat pech gehad, nu lijkt het allemaal goed en zie ik dagelijks een wilde 'Ollie' haha.

Verder wil ik iedereen heel veel succes wensen en degene die al een prachtig veulen hebben GEFELICITEERD :D

En natuurlijk nog een foto van Gem, niet heel recent maar toch al een redelijke buik
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:33

Welkom Brigitte! Leuke merrie!

Jeetje Barb! Wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Hopelijk is ze nu schoon. Ga je haar dit jaar opnieuw laten dekken?

Zie hier een eerste uierfoto van Sæunn op 292 dagen. Vooral heel harig. :+

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:35

Angelpam mooi filmpje! Lekker actief veulen :D

CP wordt tijd dat carerra ook wat gaat doen 8)7 Houd je het veulen zelf of gaat die ook mee naar Sharon?

Siptje : balen zeg! hopelijk deze nacht meer geluk :=

Barb : Wat een zorgen allemaal.. Wil je het wel opnieuw proberen als het weer op orde is?

Brigitte : Wat toevallig dat jij hier nou ook zit :D Onze veulens kunnen straks zowat hinniken naar elkaar :+ Hopen dat het deze keer goed gaat!

Hier weinig nieuws. Camera deed het ineens niet meer, draden zijn door 8)7 Dus zsm repareren zodat ik weer kan kijken wat ze zoal uitvreet

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:18

Ik weet niet meer wie het vroeg maar we weten nog niet of we het veulen gaan houden. Eerst maar eens zien wat voor veulen het is. Hoe het karakter is. We hebben al 5 paarden/pony’s en eigenlijk is dat wel genoeg. ☺️ Maar mocht het een heel leuk en lief veulen zijn dan weet ik nog niet wat we doen. In eerst instantie zeggen we nu wel verkopen. Vandaag een uier foto gemaakt. Als ik dat zo zie kan het nog wel twee maand duren
Afbeelding

Nog geen veulens gemeld vannacht. Ze wachten vast op het zonnetje en iets hogere temperatuur.

Toen onze merrie 2 jaar geleden wijd beens stond en onrustig was was 12 uur later het veulen er. Maar dat zegt natuurlijk niks bij elke merrie verloopt het weer anders

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:32

Nynkster schreef:
Angelpam mooi filmpje! Lekker actief veulen :D

CP wordt tijd dat carerra ook wat gaat doen 8)7 Houd je het veulen zelf of gaat die ook mee naar Sharon?

Siptje : balen zeg! hopelijk deze nacht meer geluk :=

Barb : Wat een zorgen allemaal.. Wil je het wel opnieuw proberen als het weer op orde is?

Brigitte : Wat toevallig dat jij hier nou ook zit :D Onze veulens kunnen straks zowat hinniken naar elkaar :+ Hopen dat het deze keer goed gaat!

Hier weinig nieuws. Camera deed het ineens niet meer, draden zijn door 8)7 Dus zsm repareren zodat ik weer kan kijken wat ze zoal uitvreet

Ik vrees ervoor ze maakt nog geen vorderingen -O-

@angelpam zoals ik hierboven al schrijf :z

@tinkerbelz staat er echt mooi en netjes bij <3

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:51

Nynkster en Imre, ik weet het nog niet. Dit geintje kost me een vermogen, ik was vorig jaar 1800 euro kwijt aan dierenartskosten en eind maart ben ik al bijna 600 euro kwijt voor dit jaar. Ik heb wel een hengst gereserveerd voor de zekerheid....maar ik zal wel weer de pech hebben dat ze na 1x niet goed schoon is en dat alles nog een keer gedaan moet worden.

Wie weet laat ik mijn andere merrie dekken, al is mijn enthousiasme over het insemineerverhaal wel naar het nulpunt gedaald.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:01

Amai Barb wat een kosten !

Welkom Brigitte!

Tinkerbellz nog niks???

Hier Satinka dag 325 vandaag en weer mini korstje. Uier vol, denk nog een weekje ofzo.. :P

Afbeelding
Afbeelding

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:14

Ik meld mij ook! Tijdje terug mijn eerste Shetlander gekocht om ermee te gaan fokken. Ze is 24 april uitgerekend van haar eerste veulen, spannend! Waar laten jullie je paard bevallen? Op stal of gewoon buiten? En waarom? Mijne staat 24/7 buiten. Ik denk dat ik een stuk land ga afzetten waar ze kan gaan bevallen.

Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:46

Welkom Brigitte en Laura :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:56

Bij deze even een snelle droogfoto! Ik zal morgen eens even bijlezen. Haar naam is Abby geworden :)

Afbeelding

En de andere merrie die vandaag op 351 dagen zit begint ook eindelijk op te schieten!

Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:24

xLeoniee schreef:
Bij deze even een snelle droogfoto! Ik zal morgen eens even bijlezen. Haar naam is Abby geworden :)

[ [url=m/WrPz8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de andere merrie die vandaag op 351 dagen zit begint ook eindelijk op te schieten!

[ [url=m/GPLoe6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh <3
Amai eindelijk dan mag ik niet klagen met dag 343 >;)

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:10

Afbeelding

Wat denken jullie? Ze is ook wel onrustig.. nog geen melk het geeft mij twijfel omdat ze zo onrustig is.. :?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:16

Uier alleen geeft geen zekerheid :)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:16

Leonie <3 gefeliciteerd met dat prachtige schatje van een veulen.

Wat zijn er al veel overdatum zo vroeg in het seizoen.

Welkom Brigitte en Laura. Hier bevallen in de stal. Mocht ze overdag aanstalten maken denk ik ook wel dat ik haar binnen zal zetten.

Barb jeetje wat een bedragen. Snap goed dat je daar zuur van bent.

Tinkerbellz jij wordt ook in spanning gehouden, ze staat er wel goed bij, helemaal klaar.

Siptje pfff bij jou ook nog niks.

Ilja, hoe gaat het bij jou?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:25

Mijn paarden staan 24/7 buiten. Twee jaar geleden is de merrie ook buiten bevallen. Hebben ze mooi de ruimte en ze zijn het gewend. Daarna heeft ze wel twee nachten binnen gestaan. En ik had ze de eerste week apart van de rest van de groep. En snachts sloot ik ze op in de bak met schuilstal die helemaal omringd is door groen. Zodat ze beschut staan en omdat er bij de wei een stuk sloot zit. Dat als het veulen onder de draad door zou gaan daarin komt. Ik wil nu proberen haar ook de nachten buiten te laten. En dan wel even apart van de rest van de groep.

@stiptje die heeft al een mooi uier dat kan toch niet lang meer duren.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:32

Siptje. Uier is duidelijk verandert *\o/* spannend

Leonie. Leuke naam voor een mooi meisje...

Tinniie. Mooi uier al!

Barb. Dat zijn flinke kosten. Hopen dat ze nu mooi schoon is...

Welkom Brigitte en laura !

Cp. Mooie Verandering in uier

Imre. Waar is dat uier, ik zie alleen maar haar :+

Tinkerbellz. Bij jouw merrie had ik al wel een veulen verwacht....

Succes met waken allemaal vannacht!

Esmeralda heeft geen verdere vorderingen gemaakt. Ondertussen geniet ik van Oriana, die de vrolijkheid zelf is <3

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:39

Birgitte Wat naar allemaal zeg. Hopelijk gaat nu alles goed.

Laura
Leuk nog een shet erbij!

Leoni wat een schatje,leuke naam ook.

Barb wat een kosten zeg..

Sipje dat wordt spannend! Uier zegt niet altijd alles he...

Onze dame weet het veulen nog goed te verstoppen vind ik. Ook voel ik het veulen nooit niet. -O-
251 dagen vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:07

Welkom nieuwelingen.

Als de merrie 24/7 buiten gewend is, kan verplaatsen stress geven.
Alle 5 mijn veulens zijn geboren in de open inloopstal, kozen de merries zelf voor.

Al die overdragers! ze verzamelen weer een groepje om in allemaal bliksembevallingen tegelijk te gaan :D

Bay is een briljant ventje, wat een heerlijkheid. Zo nieuwsgierig en intelligent.
Vandaag Tara er voor het eerst bij gehad, ging perfect. Die twee gaan in no time samen spelen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:10

Miesje: ik heb Bay haast niet zien bewegen tot zijn laatste week in de merrie.

Recent geleerd, dat merries een hormoon aanmaken wat ervoor zorgt dat de foetussen kalm blijven

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:14

Vals alarm _O-
Ik denk dat ik toch terug moet uitgaan dat ze eerst goed kegelt als de vorige keer.. las dat ze toen de week ervoor ook zo onrustig was.. ww gaan de volgende nacht terug in :):)
Maar haar uier is idd echt vol nu dus ik denk dat het niet meer zo lang gaat duren .. <3