[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:40

Bij mij lukt het wel. Eerst wel in het Chinees, maar ach...

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:44

Dag 222 vandaag. Gaat langzaam maar gestaag verder!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:14

He rowan had gezegd, had je voor mij ook kunnen bestellen ;) hihi!
Ik krijg ook nog steeds geen ideal, en ik ga toch echt mijn creditcard gegevens daar niet achter laten :') probeer het morgen nog wel een keer :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:15

Je kunt dan kiezen voor 'betaal op een andere manier'. Of krijgen jullie dat helemaal niet in beeld?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:18

Vulina schreef:
Je kunt dan kiezen voor 'betaal op een andere manier'. Of krijgen jullie dat helemaal niet in beeld?

Bij mij is het nu wel gelukt. Eerdere pogingen kon ik wel kiezen voor betaal op een andere manier maar stond er gewoon geen ideal tussen. Nu na 4 pogingen dus ineens wel haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:30

Ik heb er ook al besteld, ik heb ook vrijwel alleen maar goede ervaringen met AliExpress..

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:49

Net hebben we voor de fun nog even gependeld _O- Een vriendin hield dat touwtje vast omdat ik niet objectief ben :') :')
En omdat ik zo heerlijk sceptisch ben hebben we de 2 ruinen ook gependeld, dat ding bleef keurig stilhangen, het was heel bizar :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:12

Ook een merrie voor jou dus! Ik ben benieuwd! :D
Bij mij bleef hij bij Dais ook echt stil hangen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:24

Wat vreemd, ik kreeg toen ik de pagina eenmaal opende wel gewoon iDEAL in beeld, gewoon op de laptop, geen enkel probleem mee gehad.
Heb ze al besteld, anders had ik best voor iemand mee willen bestellen. Kreeg vanmorgen ook al bevestiging dat er iets verstuurd was (was bij twee verschillende shops, dus volgens mij wat dit er één van nu). Benieuwd hoe snel het binnen is.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:57

Ik kom ook meekletsen, heb Nicole net een berichtje gedaan!

Mijn 14-jarige schimmelmerrie Fedra WH (PRE, vader Grelo) is gedekt door zwarte PRE Danzarin XIII. 1 juni is ze uitgeteld uitgaande van 340 dagen.
Ze heeft (uit mijn hoofd) 7 veulens gehad totaal.
In combinatie met deze hengst heeft ze al 2x een blijvend bruin veulen gekregen. (1 zonder aftekeningen, 1 met bles+sneb+witte voeten).

Dit is Fedra, afgelopen jaar Juli.
Afbeelding

Dit is Fedra gisteren met rijden, de buik groeit al gestaag!
Afbeelding

Danzarin (samen met mij) Klik voor powerhengst!
Afbeelding

Fedra haar veulen van 2014
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:46

Welkom ! Leuke merrie en die hengst mag er ook wezen *D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:43

Leuke merrie heb je ZD,welkom!

Ben benieuwd Daisyjazz wat eruitkomt. Nog even geduld. :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:23

Welkom! Knappe hengst heb je voor ie merrie!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:34

Welkom!! Knappe paardjes hoor! :)

3 januari pas... jemig wat kruipt de tijd weer :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:36

Wauw knappe merrie zeg! Hengst mag er ook wezen <3 .
Welkom!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:47

Welkom ZD! Knappe merrie en hengst! :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:02

Even een vraagje weten jullie hoe je het t beste aan kunt pakken als je drachtige merrie kei agressief wordt zodra je bij je merrie aan dr buik zit, aan de onderkant zeg maar, richting dr uier? Want als ik daar al niet aan mag komen, laat staan dr uier dan, ben zo bang dat t veulen dan straks miss niet mag drinken of als t niet lukt ik dan ook niet in de buurt van dr uier mag komen...Aan de zijkant van dr buik kijkt ze ook wel ff van wat doe je, maar aan de onderkant van dr buik richting uier wordt ze dus kei agressief helaas..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:11

Welkom Zoey!

Januari is een rotmaand Linda haha
Saai, grijs en gebeurt niks.
Hopenlijk zien we van Marije en Ice snel veulentjes

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:41

Nu wordt het ook mij te gortig :o wat gaan jullie snel.

Aller eerst de beste wensen voor 2017!

Welkom alle nieuwelingen!

Mooie dikke en minder dikke buiken voorbij zien komen!

Het komt nu voor sommige heel dicht bij, spannend.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:48

mijnlieverd schreef:
Even een vraagje weten jullie hoe je het t beste aan kunt pakken als je drachtige merrie kei agressief wordt zodra je bij je merrie aan dr buik zit, aan de onderkant zeg maar, richting dr uier? Want als ik daar al niet aan mag komen, laat staan dr uier dan, ben zo bang dat t veulen dan straks miss niet mag drinken of als t niet lukt ik dan ook niet in de buurt van dr uier mag komen...Aan de zijkant van dr buik kijkt ze ook wel ff van wat doe je, maar aan de onderkant van dr buik richting uier wordt ze dus kei agressief helaas..

Wat is kei agressief? Slaat of bijt ze, loopt ze weg?

Hier zijn mijn jonge ponies ook wat wiebelig maar ik laat ze allereerst al vasthouden door iemand anders die ze goed kennen. Buik poetsen zijn ze sowieso al gewend maar het echte betasten doe ik nu ook al. In het begin schieten ze even weg of draaien van je af maar nu is het al terug naar een stapje voor of achteruit. De andere 2 hebben al eerder veulens gehad en die laten alles toe, gewoon los.
Ik weet niet hoe lang je je merrie hebt en hoe ze normaal in de hand is, maar écht agressief gedrag zoals echt gericht slaan straf ik wel af. Dat wil ik nooit zien, drachtig of niet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:57

ML, ik zou het behandelen net alsof ze niet drachtig is, dat maakt voor mij geen verschil. Ik wil mijn merrie overal kunnen aanraken, dat moet ik ook bij koliek, met poetsen, enzovoort. Dus als ze "agressief" gedrag vertoond, word dat afgestraft. Vinden ze het eng (omdat sommige paarden gewoon nog niet alles kennen) dan ga ik het langzaam aanleren, maar die zullen ook niet zomaar slaan, waarschijnlijk alleen "rillerig" zijn en willen weg lopen...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:59

Mijnlieverd als het een troost kan zijn,dit wilt niet zeggen dat ze zo naar haar veulen gaat reageren ook. :(:)
Ik zou gewoon rustig verder oefenen,oefening baart kunst.

Mijn bestelde knalroze veulendekentje is net binnen.
Vorig jaar had ik een rood en een blauw,maar nu toch even de goden verzoeken. :')
Ze zijn handig voor de vroege veulens om op te leggen als ze buiten gaan de eerste 2 weken,of zoals vorig jaar toen we zo een rot voorjaar hadden en het bleef regenen..
Ik kan niet wachten om het om te doen. En zijn het weer allemaal hengstjes,dan krijgt die met het meeste Barbie-allure hem toch om. O:) :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:03

@ Ceasar, met dr achterbeen naar voren slaan, dreigen naar mij toe te willen draaien om mij aan de kant te duwen en proberen te bijten. Heb haar nu 1 jaar en 8 maanden ongeveer. Eerder kon ik daar ook nog gewoon in de buurt komen aan de onderkant om een foto te maken van dr uier en ook gewoon haar buik aan de onderkant poetsen. Uier heb ik nog nooit aangeraakt, dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar kan nu dus zelfs haar buik daar niet meer aanraken.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:09

Dat is wel een troost idd Pretty. Lijkt me echt vreselijk als t veulen van de merrie niet mag drinken.

Haha een knalroze, fotoooo :P.
Ah kan best een hengstje met een knalroze deken :P :D .

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:16

mijnlieverd schreef:

Je zou ook eens langs achter kunnen proberen als je het aandurft.
Mijn merrie is ook niet zo van aan de buik zitten (op sommige dagen), uier vindt ze geen probleem als ik dan vanaf achter doe. Probleem is vooral dat veulen haar buik beurs schopt denk..