[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:26

Sterkte Pretty.
Je had echt niks kunnen veranderen, je gevoel volgen had alleen voor je eigen gevoel gescheelt, dat je erop ingesteld was :(:)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:37

Oh Pretty, heel veel sterkte :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:39

Oh pretty wat jammer zeg |( :(:) jezelf niks verwijten hoor, jij hebt alles gedaan wat je kon, gelukkig is Nikita er nog en waarschijnlijk was er toch iets mis. Dikke knuf Y;(

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:39

Heel veel sterkte met het verlies pretty

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:55

Sterkte Pretty, wat ongelofelijk naar voor je. Dikke knuffel...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:58

dank je allemaal.

Ik ben net wezen kijken. Nikita had helemaal nog geen afscheid genomen,zodra ik ze buiten wou steken werd ze helemaal gek. Het 6 maanden oude veulen wat hier nog loopt liep er ook steeds achteraan te crossen,heel raar,alsof hij iets rook?
Ik heb ze toen weer op stal gehaald,het veulen lag al in de kruiwagen maar ze werd ook gek op stal...ik heb het veulen met kruiwagen en al op stal gezet en ze was meteen rustig en begon te eten...
Ze likt er steeds aan en duwt er tegen,hartverscheurend. |( Het veulen was wel al helemaal koud en stijf.

Ik heb voor wie wil wel de foto's,ik weet niet of ik ze hier plaats in link?
Het was helemaal af,geen onderbijt of iets...Maar ik weet al wat er gebeurd is. De placenta was binnenste buiten gedraaid,het is een red bag delivery geweest... Het veulen is dus gestikt tijdens de geboorte. ;(
Ik heb ook foto's van die placenta voor wie wil het verschil zien. Ik heb gebeld naar de DA en zij bevestigde mijn vermoeden.

Verdorie ik moest er gewoon bij geweest zijn,dan had het een kans gehad. |(

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:00

Vreselijk bericht lees ik daar Pretty... Sterkte.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:00

Oh wat naar :( ik wil wel foto's zien als dat mag. Misschien kan je ze als link plaatsen of in pb?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:04

verdikkeme pretty, wat is dit vreselijk, een red bag, en er dan niet zijn, ooooh sommige merries maken het je ook wel moeilijk hoor, als ze nou allemaal gewoon de normale voortekenen zouden vertonen zou het een stuk makkelijker zijn ;(
ik zou wel foto's willen zien, ook van de placenta, niet omdat het leuk is maar om van te leren, tenslotte ben ik ook nog niet erg ervaren, maar je mag ze me ook in pb sturen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:06

Ik zal de linkjes plaatsen,dan kan ieder beslissen of hij het wilt zien of niet.

Bij de placenta zie je mooi dat de binnenkant,de buitenkant moest zijn. Dus het wittere gedeelte moet je eerst zien en dan pas binnenin het rode. (als ik het goed heb?)
Ik heb hem hier al wat opengedaan trouwens om te controleren.

http://i59.photobucket.com/albums/g291/ ... hhh15t.jpg

En het veulen,een copy van de papa. Heel mooi getekend,precies zoals ik het graag wou.
Het was trouwens een hengstje,de pendel had het mis en ik ook.

http://i59.photobucket.com/albums/g291/ ... aslmm3.jpg
Laatst bijgewerkt door pretty op 23-02-15 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:09

dit is 2x dezelfde link Julie

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:09

Oh nee pretty wat verdrietig zeg! :( heel veel sterkte gewenst! Hopen dat Nikita het ook snel een plaatsje kan geven :(:)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:10

Marije leuke foto!

Een heleboel dikke buiken en Haaijke nog mooi in model.
Ben jaloers hoor Aura is ook nog best strak maar voor haar doen wel een buikje. Jullie zouden twijfelen of ze wel echt drachtig is.

Emmy merrie en veulen gaan bij mij altijd mee op de vrachtwagen. Veulen los zonder halster.
Ik ga wel eens met een veulen van 10 dagen oud naar de hengst is ook meer als 2 uur rijden.

Prettige sterkte!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:12

Oh pretty wat een nachtmerrie |( maar verwijt je zelf alsjeblieft niks, je kon er niks aan doen. Heel veel sterkte :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:15

jolandje schreef:
dit is 2x dezelfde link Julie

Bedankt,ik heb het aangepast.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:21

Heel veel sterkte pretty ook voor de merrie.

Ze is het duidelijk zat Maaike, hoe groot is de stal waar ze nu in staat?

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:26

Verschrikkelijk pretty... heel veel sterkte :-(

Iris zit met iedereen ruzie te maken en staat veel alleen. Officieel nog maar 7 weken te gaan.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:30

Neonlight schreef:
Dat is geen wifiversterker maar een accesspoint, in combinatie met een homeplug. :) Wifiversterker kan niet van een homeplug af wifi uitzenden, daarvoor moet je echt een accesspoint hebben.
Deze constructie hebben wij nu ook voor thuis achter in de schuur, en wilden dat ook op stal inderdaad gaan proberen (maar weten niet of het met de fases wel gaat voor de homeplug).
Anders proberen we inderdaad ook via een wifiversterker en een extra sterke ontvanger ons eigen wifi-signaal op stal te krijgen, wij zitten zelf aan de overkant van de straat. Maar dan moeten we weer een laptop op stal gaan zetten om die aan de versterker te hangen, doen we liever niet.

Jawel, het is zeker weten een wifiversterker. Die gebruikten we namelijk eerst gewoon, die hing dan in de koeienstal maar het blijkt dus dat de wifiversterker vaak geen contact kon maken met de router. Daarom heeft mijn oom nu bij de router zo'n speciaal ding in het stopcontact gedaan en dat ding is verbonden met de router. Dan gaat de verbinding zegmaar via de stroom. Het andere ding hebben we in de paardenstal gedaan en die pakt daar via de stroom de verbinding op waardoor door de wifiversterker daar in te doen de wifiversterker de router wel op kan pakken. Tenminste, zo heeft mijn oom het uitgelegd.

pretty schreef:
Nikita haar veulen heeft het niet gehaald... |(
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Ik was zr niet bij..dus wat er gebeurd is zal ik nooit weten. |(

Gisterenavond was haar uier zo goed als helemaal weer weg,dus ik dacht dat er nog niks zou gebeuren en dat het toch nog voornamelijk zucht was..ze at ook gewoon en deed weer normaal dus ja..

Verdorie he ik ben zo verdrietig en boos... |(

Ach jeetje, nee!!! Wat vreselijk jammer zeg, sterkte! ;( :(:)

pretty schreef:
dank je allemaal.

Ik ben net wezen kijken. Nikita had helemaal nog geen afscheid genomen,zodra ik ze buiten wou steken werd ze helemaal gek. Het 6 maanden oude veulen wat hier nog loopt liep er ook steeds achteraan te crossen,heel raar,alsof hij iets rook?
Ik heb ze toen weer op stal gehaald,het veulen lag al in de kruiwagen maar ze werd ook gek op stal...ik heb het veulen met kruiwagen en al op stal gezet en ze was meteen rustig en begon te eten...
Ze likt er steeds aan en duwt er tegen,hartverscheurend. |( Het veulen was wel al helemaal koud en stijf.

Ik heb voor wie wil wel de foto's,ik weet niet of ik ze hier plaats in link?
Het was helemaal af,geen onderbijt of iets...Maar ik weet al wat er gebeurd is. De placenta was binnenste buiten gedraaid,het is een red bag delivery geweest... Het veulen is dus gestikt tijdens de geboorte. ;(
Ik heb ook foto's van die placenta voor wie wil het verschil zien. Ik heb gebeld naar de DA en zij bevestigde mijn vermoeden.

Verdorie ik moest er gewoon bij geweest zijn,dan had het een kans gehad. |(

Wat heftig zeg!! Ik weet heel goed hoe hartverscheurend en pijnlijk het is als de moeder het veulen 'tot leven' wil maken. Echt heel naar om te zien. Pff nogmaals sterkte! Het is wel een prachtig veulen zeg! :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:47

Bedankt om dit te delen pretty, inderdaad red bag, zelfs al was je erbij, zou de kans nog heel klein zijn. Wel prachtig ventje, juist zijn papa. Hopelijk kan nikita het net zoals jij een plaats geven.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:47

Pretty heel veel sterkte, wat naar zeg.. :(

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:49

Heel veel sterkte Pretty!!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:49

Pretty heel veel sterkte!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:00

Laura bedoel je niet gewoon een powerline? Je krijgt dan via stroom je internet. Ik heb geen WiFi versterker in maar juist mijn camera's :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:08

Mijn DA bevestigde net inderdaad mijn vermoeden,duidelijk een red bag. Omdat ik normaal enkel met halsteralarm werk,denkt ze dat ik misschien toch te laat geweest zou zijn,omdat meteen ingrijpen nodig is met zoiets. Maar toch..
Ze vind ook dat de navelstreng verdacht kort af is bij het veulen,er hangt veel bloed op die plaats,dat vind ze vreemd. Maar misschien had Nikita die navelstreng wel afgebeten. We zullen het nooit weten.
Ik ben wel blij dat ik een "oorzaak" weet nu,hoewel dat me er niet minder schuldig om laat voelen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:33

je moet je echt niet schuldig voelen hoor, maar ik kan het me wel voorstellen, wat zul jij je rot voelen, ik hoop echt dit nooit mee te moeten maken :(:)