[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:56

en nog steeds geen veulen......

gefeliciteerd Neon :-)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:57

Gefeliciteerd neon

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:59

neon: super weer in 1x drachtig! gefeliciteerd!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:22

gefeliciteerd neon, lekker snel drachtig dus ;)

mijn paardjes worden maandag gescant, ik ben zó benieuwd :):)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:35

Gefeliciteerd Neon.
Zou best kunnen Dendrofleur. Maar ik hoop eigenlijk dat het iets sneller komt. Vanmorgen was er in elk geval nog niks. We hebben haar 'snachts op stal met camerabewaking. Ik check elke avond tegen 12 uur uier, banden en kijk even onder haar staart.Als het er allemaal rustig uitziet, dus geen gespannen vol uier of kegeltjes, dan ga ik gewoon slapen. Ik moet er altijd 'snachts een keertje uit. Ik kan dan zo even op de laptop kijken. En als ik nog steeds een rustige pony zie, slaap ik weer verder. Manlief moet er altijd om 6 uur uit en die kijkt dan. Dus ze wordt aardig in de gaten gehouden.
Nou zegt dat ook nog niks, want ik had vroeger een shetje die het drie keer presteerde om ons voor de gek te houden. Een keertje moest ik heel erg nodig naar de wc en toen ik terug kwam lag het veulen erachter.En de andere twee keer had ik helemaal niks in de gaten en stond het veulen er al droog achter. Bij mijn Merens was het anders, die wachtte juist tot ik er bij was. Tja zo doet iedere merrie het anders. En ik weet dat een uier ook niet altijd iets zegt.De ene kegelde en hup dan kwam het veulen. De ander spoot al dagen melk uit, maar het veulen kwam maar niet.
Spannend in elk geval en afwachten maar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:05

Neon is gewoon super vruchtbaar. Had haar op woensdag hengstig gespoten (anders stond ze precies rond hemelvaart hengstig en dan was ik volle dagen aan het werk op CH Eindhoven), maandagochtend is de DA komen scannen, ik zat toen in Groningen. Op de terugweg sperma opgepikt (was allemaal al geregeld en gepland, want we kwamen sowieso op de terugweg langs de hengstenhouder), en rond 16 uur geinsemineerd en ei afgespoten. Brave merrie, precies volgens planning. :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:29

Kannie: Wat een mooie buik :D
Snoevie: Gaat hard he!! Morgen is GG ook een maand oud :)
Pauk: Wat een goed nieuws :#
Pardy: Die foto met die vogel :))
Haboshof: Kan me voorstellen dat ze er wel wat last van heeft, vervelend zo'n dikke vacht :(:)
Diane: Wat is ze mooi (en groot!) :)
Neon: Feliciteerd *\o/*
Jolandje: Spannend! Zal voor je duimen

GG-spam (4 weken oud nu):
Afbeelding
De GG-look :D

Afbeelding
Al een hele vent 8-) :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
opsteigen :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:41

wat een prachtig veulen zeg, word hij ook schimmel? net als zijn mama?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:41

Zijn beentjes zijn goed bijgetrokken he vief..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:44

Ze zijn gelukkig heel mooi bijgetrokken :)!

Jolandje: Hij heeft 1 vlekje wit bij zijn heup, maar hij begint bij zijn snuit en oogjes al te verharen en daar komt gewoon weer vos tevoorschijn dus denk dat hij zo blijft :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:00

grappig, je verwacht bij een schimmel toch ook vaak schimmelveuelns, maar vos is mooi hoor, lekker warm kleurtje, ik ben benieuwd wat mijn schimmeltje ervan gaat maken :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:03

Ik had stiekem ook gehoopt op een schimmel :D Maar GG heeft echt precies de kleur van zijn papa, dus ook niet heel verrassend dit kleurtje ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:03

gefeliciteerd neon. Gg is een mooi veulen, wordt al groot zeg.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:24

Ook ik meld me hier weer even, heb jullie zwaar verwaarloosd (oke, zo voelt het althans :P) maar hier gaat het niet zo goed met mijzelf en tja, dan heb ik ook minder tijd/zin om te bokten....

Iedereen met opnieuw dragende merries: Gefeliciteerd!

Zag weer mooie foto's van de veulens voorbij komen en enkele spannende merries...

Hier heb ik te maken met een uitbreek-kampioen en daarmee is Dazzle officieel het 3e veulen dat ik fok en weet te ontsnappen uit de wei. Zucht, om radeloos van te worden! Eergister kreeg ik n telefoontje van stalgenootje (en aangezien ik momenteel nog geen 5 meter kan lopen doen 2 stalgenootjes mijn 3 paardjes momenteel verzorgen) dat Dazzle weer eens in de weide bij de andere veulens stond en 1 van die veulens (de oudste en brutaalste van het stel) was hem aan het vervelen waardoor Dazzle wat bang was MAAR niet wist hoe hij terug naar Chennai moest. Het gevolg was dan ook dat hij uiteindelijk maar door de draden is gegaan en daarbij de onderste draad kapot heeft gemaakt, gelukkig is hij er zonder zichtbare verwondingen vanaf gekomen maar schrok er wel van! Nu hoop ik vandaag even naar stal te kunnen want mis mn paardjes... Hopelijk wil vriendlief straks even mee naar stal en dan hoop ik weer wat foto's van Dazzle te maken want ook dat moet weer eens gebeuren.

Dazzle word trouwens zo te zien goud (althans zijn onderbenen zijn nu al helemaal goudkleurig)! Ik ben echt blij... alleen op zijn rug lijkt het wel of hij een witte streep krijgt, als je tegen de haren instrijkt zie je op het begin van de haren alleen maar wit zitten en dus ben ik wel benieuwd hoe dat af gaat lopen. Aangezien Dazzle maar niet verder wil in de verharing ben ik aan het overwegen om ook bij hem er een scheermachine overheen te halen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:41

wat een leuke foto's van GG!

Volgende week zal ik ook weer foto's maken, dan zijn mijn dametjes ook al weer een maand oud!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:42

het lijstje:

xDonja - Quality 355 dagen
HCRanch - Kayla 352 dagen
Amandake - Jilleke 350 dagen
Pardy - Djira 343 dagen
Iorr - Pompom 334 dagen
Iorr - Anora 324 dagen

Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:43

GG is prachtig en met deze kleur vos en uitstraling is vos ook een fantastiche kleur.

Neon, supermama.

Morgen gaan twee merries naar de da. Ze zijn ook hengstig gespoten en moeten zien hoe ver ze zijn.
Juul wordt gedekt met Disconto (zit al in het vat) en Ramony met Pedro.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:51

dazzle de ontsnap kampioen, dat is minder. Vervelend van je eigen lichamellijke klachten. Dazzle toch gestopt met verharen? Kyra voelt zich super in haar geschoren velletje en begint nu te verharen op benen en hoofdje.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:22

Om niet steeds te moeten tellen heb ik maar een tikker gemaakt.
AfbeeldingAfbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:11

CL, staat er geen stroom op de wei? Hier vergeet de staleigenaar dat ook meestal, en dan kun je er donder op zeggen dat Silke aan de andere kant staat. Hebben al mijn veulens nog gedaan. Met stroom blijft ze er wel keurig achter.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:46

Ze voelen of er wel of geen stroom op staat. Tabitha voelt het echt met haar snorharen. Misschien werkt het om deze er een keer af te halen zodat ze ook een schok krijgen waar ze niet op gerekend hadden.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:58

Uitbrekers, minder fijn!

Mooie foto's en nieuwe drachten, gefeliciteerd!

Hier erg drukke tijden dus ik ben er wat minder nu. Es moet nog 16 dagen tot 320 dagen, ze is nu iets stabieler maar er kan geen galopje of drafje meer af bij het in de wei gaan sochtends.
Ze staat nu met een fleecedeken op stal want ze was net natgeregend en had het koud.
Haar uier is sochtends gevuld en savonds weer leeg.

Vanmiddag hebben we er een nieuwe aanwinst bij gekregen, een 12 jarige ijslandermerrie met hele lange manen. Haar veulen is 1 dag ouder dan Fjör maar die gaat na het afspenen terug naar de eigenaresse.
Fjör is een stuk kleiner dan dit veulen, erg grappig wat voor verschil er soms in genen zit!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:33

M_I: we verwachten natuurlijk wel foto's van je nieuwe aanwinst!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:53

M_I: We willen inderdaad wel foto's zien!

Er staat/stond inderdaad geen stroom op de draad en ik heb vorige week zondag dit al gemeld bij de staleigenaren maar schijnbaar is dit erbij ingeschoten... Als het goed is heeft mn stalgenootje van de week ook al doorgegeven en ik heb geen uitbreek verhalen meer gehoord dus hoop maar dat er nu wel stroom op staat. Maar moet wel zeggen dat ook al staat er stroom op de draad dat dat de veulens (althans diegene die ik gefokt heb) ook niet binnen hield. De tip om de snorharen te knippen ga ik toch maar eens uitvoeren, kan nooit kwaad.

Ik zie hem nl erg vaak de draad controleren met zijn snoet maar verder heeft hij nooit echt respect voor de draad gehad. Hij bleef gewoon netjes bij Chennai en aangezien hij nu naast de andere veulens staat denk ik dat dat ook wel een reden is dat hij door de draad gaat.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:15

Wat een mooie foto's van GG. Hij is flink vergeleken bij mijn Gayaatje!

Nog steeds geen nieuwe veulies? Sommige houden het wel uit zeg!

Gisteren heb ik met Merel en Gaya meegedaan op Concours Hippique Hoofddorp. Ze hebben zich goed laten zien en waren super braaf. Toch een hele ervaring als je 3,5 week oud bent! Ze heeft een voldoende beoordeling gehaald, maar waren helaas niet door naar de hoodring. Ze moest het opnemen tegen veulens van 2/3 maanden oud, dus dat is lastig. Ze gaven aan dat ze nog wat meer moet ontwikkelen en dat klopt helemaal, dus ben verder hartstikke tevreden. Justin en John Maarse hebben haar voorgebracht en dat deden ze echt meer dan top. Op de Centrale Keuring zijn we weer van de partij.