Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:16

Zo weer even bijgelezen en eigenlijk niks gemist. Op het vreselijke verhaal van Miss Sol na dan.
Ik heb het een keer gezien bij een shet op een manege waar ik reed.
Het veulen werd op stal met een keizersnee verlost van een misvormt veulen. Ze had aan 1 been 2 hoefjes. Ze waren boven elkaar. Het nekje zat vast aan de schoft en het leefde!!! Het had een 2 ling moeten zijn. Het veulentje hinnikte naar haar ma en haar ma hinnikte terug. Het veulentje hebben ze in laten slapen en laten liggen zodat de moeder afscheid kon nemen. Dat was heel triest.

Foto's van Atje in een nieuw topic Bloos

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:44

Woehoeeeeeee!!! We hebben melk!!!!! Koe
Ben vanavond na mijn werk nog heen geweest, (ben dus net terug) uier is kleiner geworden, dus ik blijf er nu vannacht nog niet bij, ze is zo rustig en bedaard. Maar ik zat aan haar spenen (die iets zijn gaan hangen Tong uitsteken ) en toen zat er zomaar vocht aan mijn vingers. Waterig, doorzichtig, fase 1 dus!!! Uit maar 1 speen, maar dat komt nog wel Vingers aflikken
Weet nu haast wel zeker dat het eerder komt (en dat mijn mooi weer theorie bij Myrdal werkt Clown ).
Ben blij dat ik heen ben geweest, voel me een stuk geruster nu. Morgen meer info en foto's Haha! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:56

Oei paniek, melk!!!! Sterkte!!!!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:03

@ Myrdal: spannend!!! Melk! Haha!

Heeft er iemand nog leuk veulie-nieuws vanmorgen?? Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:55

He bah die enge verhalen over misvormde veulentjes. Ik hoop dat het hier allemaal niet gebeurd. Boos!

@Myrdal: en en en en en???????

@ Annetje: de leukste foto (en een heel herkenbare) was je nou net even vergeten he Knipoog

Wij hebben (uiteraard) nog steeds geen veulen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:03

Merilyn schreef:
He bah die enge verhalen over misvormde veulentjes. Ik hoop dat het hier allemaal niet gebeurd. Boos!

@Myrdal: en en en en en???????

@ Annetje: de leukste foto (en een heel herkenbare) was je nou net even vergeten he Knipoog

Wij hebben (uiteraard) nog steeds geen veulen.

Ach gut

Update Roxette.

Buik nog even dik. Ga dit weekend nieuwe foto's maken en ook uier foto's.

slappe banden (ben ik stiekem heel blij om hoor moet trouwens nog een week werken dat ze maar wacht tot ik met vakantie ben Haha! )
vulva : nog altijd hetzelfde als anders
uier : doet gestaag zijn werk.

wel ontdekte ik gisterenavond dat mevrouw met 2 dike spronggewrichten zit aan de binnenkant van haar achterbeen. Vooral het linkerachterbeen is het ergst. Of ze hebben in de wei zitten ruzie maken en heeft ze zich wat bezeerd (loopt nochtans niet mank) of het is oedeem op een plaats waar ze het nog nooit heeft gehad tijdens de dracht. Al voelt het op de plaatsen wel warm aan. Ga deze middag dat been maar wat afkoelen door het af te spuiten. Ben ik verlof deze namiddag. Haha!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:03

Mijn Showy´s uier vanmorgen....
Zucht, nog geen kegels... Knipoog
Nog even verder wachten. Clown
Afbeelding

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:11

Muzefee heeft eigenlijk ook niet gekegeld hoor. Een beetje melk gaf ze als ik aan de uier zat, maar de avond voor het veulenen was er niks meer te zien.
Alleen was de spleet tussen beide uiers weg, dus was het zeg maar één grote uier met twee spenen.
De staart was niet slap en de banden ook nauwelijks.

April doet het goed. Ze drinkt veel en huppelt vrolijk met mams mee. Gisteren zijn ze voor het eerst buiten geweest. Tussen de middag zet ik ze ook even een half uurtje buiten en ik ga weer een uur eerder naar huis zodat ze om vier uur ook nog een uur buiten kunnen spelen.

Toen ik trouwens gisteravond naar Muuz haar uier keek, vond ik dat ze flink leeggezogen leken. Ik kreeg al als tip het paard dagelijks een flesje bruinbier door het eten te gooien.
Hebben anderen nog andere tips om de melkproductie op gang te houden?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:23

Irene: Gefeliciteerd skippy is echt schattig Lovers
Elady: Dat is wel lekker hé van een drachtige merrie als ze normaal buiten super vervelend zijn zijn ze dan stuk rustiger O
Orion: ook al een merrie over tijd. Tigra kan er ook wat van heeft volgens mij 3x het macy boek besteld en 10x overnieuw gelezen Boos! of ze is bezig met een nieuw deel Schijnheilig
Vrijalover:de uier is goed gegroeit in 4 dagen!
Gitta: ze schiet ook al op!
Lowara: wow ze komt dan volgens mij wel heeel dicht in de buurt
Odess: wat een schatje Kwijl echt een mooi hoofdje
Myradal: de uier is al een stuk voller geworden! Yeej melk eind in zicht
Misssol: Wow! Dat is niet best als het er niet uit kwam.Wat zielig dat het veulen het niet gered heeft. Ook sneu voor de moeder keizersnee is niet niks
Fnanne: leuke foto’s schattig zo’n klein halstertje ik heb regenboog ligt onderhand te beschimmelen omdat tigra der kind niet uitpoept Bloos!
Snoopy: wat schattig shetje
Faniek: gave actie foto!
Sjen: voor jou komt het ook steeds dichterbij kan elk moment komen volgens mij

TIGRA!!!!!! Bloos Schijnheilig

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:39

@MissSol; he wat naar zeg. Het is maar beter dat ie dan niet geleefd heeft buiten zijn mama. Hoop dat de merrie goed hersteld en dit hele drama snel vergeet. Arm ding!
Wij hadden een tijdje terug een hengst-veulen van een half jaar oud op stal met een misvormde heup/bips. Er miste spiermassa enzo en er zat feitelijk een gat in de zijkant van zijn bips, waardoor het ene bot over het andere bot schuurde. De fokker had hem de handel in gedaan omdat hij "er niets aan had". Waardeloos! We hebben hem toen zsm in laten slapen. Een leven lang pijn is geen leven.

@Merilyn; nog steeds niks joh. Jeetje die Ro weet je wel in spanning te houden dit keer. Zelfs nog geen gelige harsdopjes???

@Sjen; pfoe nou Siena stelt het wel uit zeg...Sterkte en succes met de laatste lootjes!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:02

Goh... het wordt spannend hier! Succes voor het weekend iedereen Ja

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:19

Hier weer niets gebeurd! Ik heb zelfs de hele nacht doorgeslapen daar Bloos maar ze deed echt niets bijzonders. Wat me vanochtend wel opviel was dat het oedeem veel erger is en nu dus gewoon blijft zitten. Verder was de vulva wat aan het samentrekken. Spenen zelf was niets mee aan de hand.

@ Myrdal: yes, hopelijk gaat het nu snel! Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:27

@ Myrdal: is het veulen soms geboren, aangezien je hier vanochtend nog niet bent geweest? Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:55

Lis heeft nog steeds volle uier en is lekker hengstig dus. Vanmorgen DA maar gebeld. Omdat ze nog wel de uier heeft kan ze nog wel gewoon drachtig zijn. Ze is nu bijna 2 weken over tijd. Nog 2 weken aankijken en anders wordt ze toch maar opgevoeld....
Vind het nu wel goed spannend.....hebben we nou wel een veulen dalijk of niet.... Ga allemaal spoken zien zo.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:20

Is ze wel eerder opgevoeld of gescand al? Ik ben benieuwd naar de uitslag als ze opgevoeld wordt, hoop dat ze wel drachtig is1

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:44

Jockeygirl: Jeetje ze houd je wel bezig zeg. Al 357 dagen dracht. Nou dan mag ik met 338 dagen nog helemaal niet zeuren.

sSjen: Nou ik denk er moet wel iets zijn bij jou sienna. Helaas nog niet.
Maar is haar uier nog mooi gevuld?

Poohbeer: Zou wel leuk zijn als je merrie een veulen krijgt. Weet je al of en wanneer ze wordt opgevoeld?

Myrdal: Zul jij dan nu de gelukkig zijn met je merrie. Klinkt hoopvol. Duimen maar.

Mijn merrie doet nog helemaal niks met haar uier. Vanochtend weer geweest en er komt gewoon niks bij in. We zeiden al tegen elkaar dat ze drachtig is van een grasbuik en niet van een veulen.
Haar buik hangt mooi naar beneden. bANDEN zijn slap. Flanken ingevallen. Nu haar uier nog. Ik vrees dat mijn merrie nog even op zich laat wachten. Dus van mij hoeven jullie binnenkort nog geen mooie veulen foto's te verwachten. Helaas want ik wordt wel echt al ongeduldig. Ik moet er toch niet aan denken dat ze een 12 maanden dracht gaat volhouden. Nou afwachten maar.

orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:49

Poohbeer: Is ze wel duidelijk dikker geworden? Als dat zo is en ze heeft een volle uier,dan lijkt het me toch wel waarschijnlijk dat er ook een veulen inzit. Heeft ze al meer veulens gehad? Succes ermee!
Sjen: Orion houdt sinds vanochtend ook behoorlijk veel vocht vast (stalbenen) Prutjes aan de uier zijn weer weg, verder alles rustig...
jockeygirl: die van jouw maakt het helemaal spannend zo lang...
Hannelore: Bij ons op stal kwam ook al iemand melden dat we wel erg veel voer gaven aan die merrie grrrr....

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:15

@ Sjen: Nee hoor, nog niet Haha! Ben vanochtend er nog wel geweest (erg vroeg), mevrouw was rustig, en had veel honger, dus ben met een gerust hart weer weggegaan. Ze staat nu lekker met haar vriendinnetjes in de paddock, het is bij ons overdag best druk, dus ik denk dat ie 's nachts komt.
Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest met mijn vriend. Zijn verstandskiezen zijn eruit gehaald en nu is hij zooo zielig. Mannen kunnen dat goed Clown
Ik denk dat ik vannacht maar op stal blijf. Ik krijg een sleutel, dus dan kan ik er altijd in. De deuren van de stal zijn niet op slot hoor, het hek bij de ingang, geeft een veilig gevoel.
Nou, met de rest van de merries hier is ook niet veel bijzonders gebeurd....saai... succes iedereen wiens merrie overtijd is Ach gut

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:31

Ze is met 4,5 mnd nog opgevoeld. Veulentje gezien e.d., hoefjes, ripjes enzo Lachen
En ze is zeker dikker, dus dat lijkt allemaal positief....
Als ze over 2 weken ook nog niks doet is ze bijna 4 weken te laat, dan wordt ze weer opgevoeld....

Nou zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven en dan opeens bevallen......misschien valt Lis ook wel in die groep... We blijven maar even duimen. Alle tekenen van de dracht zijn goed.

Ben benieuwd of er verder nog veulentjes komen vannacht.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:09

Kom net terug van Myrdal en alles ziet er goed uit, ze geeft nu melk uit beide spenen en het wordt een beetje gelig, dus ik blijf er vannacht bij.
Ik hoop voor jou Poohbeer dat alles in orde is. Bij ons was er ook een merrie die op 9 maanden dracht zou zitten en die bleek niet meer drachtig te zijn. Maar....die was bij 2 maanden voor het laatst gescand.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:16

@myrdal: succes vanavond!! ik hoop dat het snel gaat gebeuren.

@poohbeer: wij hebben ook een merrie en die gedraagt zich ook altijd hengstig ook al is ze drachtig. Gewoon echt met staart omhoog en plassen. En daar komt elke keer weer een veulen uit. Toch twijfelen we altijd en laten haar nog een keer extra scannen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:22

@ Myrdal, zal duimen voor je Lachen
@ Mistral, dat zijn prettige dingen om te horen, die van mij is vast net zo....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:36

Merilyn schreef:
Bloos

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:43

@ Myrdal: ik denk dat jij de volgende bent als ik het zo lees! Op hoeveel dagen zit ze ook alweer?
@ Poohbeer: als ze met 4 maanden nog gescand is zal het wel goed zitten toch?

Ik ben vandaag lekker gaan zonnen op de wei Haha! Daarbij kon ik goed op Siena letten. Er waren geen veranderingen verder, alleen is de uier vol haar doen wel mooi vol. Normaal gesproken krijgt ze dat pas 'savonds maar nu was het dus al 'smiddags. Verder was er niets bijzonders. Allemaal een beetje saai nu he. Gelukkig is het weer weekend! Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:52

Myrdal: oew!! spannend! melk is altijd goed!
Lowara heb ik vandaag ook maar weer eens op de foto gezet.
Ze is vandaag 11 dagen overtijd...

haar buik lijkt hier best klein, maar ze heeft er een behoorlijke toeter opzitten Knipoog
Afbeelding
Ze krijgt er helemaal een doorgezakte rug van zelfs!
Afbeelding

haar uiers vandaag:
Afbeelding