[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:35

Gefeliciteerdddd met de veulentjes!!!

Kabayo die merries ook…..

Die placenta was interessant om te zien! Ik zou zo graag alles willen weten over paarden hè… kwa fokken vooral dus daarom blij dat ik “zoveel” bevallingen mee maak.

Hier gaan we opschieten:) <3 spammmmm:)
Ze wil ook al een week zo goed als “in” je staan. Kroelen en doen:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:10

Ketly , leuk zeg ! Nog een klein beetje geduld bij jullie dus.

Mukiwacobs , hahaha de stekker erin werkt vaak wel :')

Kabayo , echt dat je het gewoon helemaal bij haar billen ziet zeg.
Maar op deze manier gaat ze gewoon nog veilig halen hoor!

Kayley95 , ik snap je doel al denk ik zelf dat er wel pleasure hengsten of volbloed zijn die het gangwerk kunnen verbeteren :o zonder dat je buiten het stamboek hoeft te treden.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze :D
Wat fijn dat je veulen helemaal is wat je had gehoopt.

Xyaartje , kleine man die jaloers was. Wel lekker dat je er dan gewoon nog een rondje mee kon wandelen. En de mannen houden duidelijk de wacht . Mooi om te zien hoe de kudde zich dan beweegt.

Am horses , indian heeft inderdaad nog niet heel veel uier maar ze hoeft ook nog niet te bevallen.
Nigrante denkt ook , baas help is het al genoeg geweest ?

Cynthia82 , fi begint al goed optijd met haar uier dan.

Baudyh , sinkie is wel echt een dotje <3

Kellykeuh . Handig dat je met de camera en diverse mensen zo bijna 24/7 in de gaten kan houden. En ze nadert de uitgerekende datum al snel. Fijn dat ze nog in zulke goede doen is zeg.

Sanet , wat toont ze nog een mooie slanke lijn zeg. Bij de mijne zie je van voor ook nog steeds niet echt heel veel alleen van de zijkant wel.
Weilandje omheinen ect is wel handig om mee te gaan beginnen.

Dark7 , heerlijk een grote box/slaapplek dat zal haar wel bevallen ja.

Tinkels , ondanks alle eerdere stress wel fijn dat ze nu veilig is !

Petravdmeer : knappe merrie hoor.

Ketly : ze is inderdaad flink zeg maar gelukkig kan ze er zelf nog om lachen.

Kim1990 , gefeliciteerd me de tweede drachtige dame.

Xyaartje , die uiers van de merries zijn zo veranderlijk als het Nederlandse weer...

Keresa , wat een knap veulentje!

Natasja , ze kijkt ook gewoon heel erg tevreden wel

Ciacollato : beide dames zien er prima uit.

Mukiwacobs : dat zijn nog hele lege theezakjes...

Moosss , dat kroelen is heel herkenbaar dat wil de mijne ook het liefst de hele dag en als het kan op schoot.

Indian vult haar uier rustig door. Omrollen lukt haar gewoon ook nog!
Verder is ze vooral 1 grote kroelpot maar heel relaxed.

Afbeelding

Afbeelding

stephanie141

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:19

Hoi, nog gefeliciteerd voor allen die al een veulentje hebben gekregen de afgelopen tijd. Echt knappe veulens voorbij zien komen. Mijn merrie zit vandaag op 329 dagen en is al druk bezig met het aanmaken van een uier Afbeelding. Ben zo benieuwd naar het veulen, kan echt niet meer wachten :j

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:42

Toushie: Daar sla je de spijker op zijn kop! Die uiers zijn echt zo veranderlijk als het Nederlands weer.

Nou. Even een update van de dames.
Jenny vind dat nu ze hoogdrachtig is ze niet hoeft te luisteren. Daar heb ik een heel ander idee over natuurlijk waardoor Jenny en ik de laatste tijd nog al eens een discussie hebben over het: "Ja maar Yara. Ik wil snellleeeer en je voorbijjjj gaaan." en ik daarop zeg: "Nee Jenny. Gewoon netjes luisteren en naast mij blijven wandelen." Doet ze vervolgens niet natuurlijk _O- . Dus hier vooral druk bezig met even opnieuw heropvoeden en haar leren dat ze toch echt netjes naast mij moet blijven lopen wanneer we naar de poetsplek wandelen.
Sinds ze hoogdrachtig is zie ik haar karakter echt veranderen. Dat word nog leuk als de kleine er is straks.
Haar buik is mooi rond en gezond. De uiers hebben er helaas nog weinig zin in -O- .
Jenny zit nu op 315 dagen dracht.

Afbeelding

Haar uier op 10 maart

Afbeelding

Uier vandaag

Afbeelding

Zoë komt steeds dichter bij de 300 dagen dracht *\o/* . Zij zit nu op 288 dagen dracht. Nog 12 dagen en ze is officieel veilig! Morgen eens kijken of ik de uier al kan zien. Die zat vorige week nog onder al het haar verstopt. Zoë is ook og eens flink aan het verharen.
Haar buikje lijkt al wel meer te hangen. Zie het nog zo gebeuren dat Zoë straks als eerste bevalt :') Terwijl die pas eind april is uitgerekend.

Afbeelding

Maria.... Tsja. Dat uier he... het doet nog niet veel. Deed het maar wat :D . Ze had vandaag wel zin om een wandeling te maken dus we zijn even kort buiten gaan wandelen. Had ze nou ook maar zin om te bevallen... Maar daar heeft ze dan nog weer geen zin in :D . Zoals het er naar uit ziet zou ik zeggen dat we deze week nog geen veulens hebben -O- .
De heren zijn nog steeds dicht bij haar in de buurt te vinden. Al zag ik dat het vandaag iets minder was dan gisteren, maar alsnog word ze goed in de gaten gehouden door ze. Blijf zo mooi om te zien.
Hier staat ze samen met haar zoon Asfaloth die vanmiddag over haar waakte <3 . Jep, hij is groter dan zijn moeder inmiddels :D .
Mama to be Maria zit nu op 311 dagen dracht :D .
Edit: Uier lijkt toch voller te zijn dan gisteren :D . Ze lijkt er toch werk van te maken!

Afbeelding

Uier gisteren

Afbeelding

Uier vandaag.

Afbeelding

En de manen van papa to be Frodo beginnen echt onwijs mooi lang te worden <3 . Hopelijk erft het veulen de lengte van hun manen en krijgt die ook zulke lange manen als hij of zij ouder is <3 .
Hij heeft alleen niet heel veel geduld met manen invlechten en was niet heel happy met mij vandaag. Dat stil staan voor invlechten vind die maar niks. Tsja, het moest toch even gebeuren :D .

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:04

Xyaartje , Zoë is al op leeftijd of niet ?

Jenny die denkt ook van ehhh luisteren ? Dat heb ik nooit geleerd. Maar ze zit zo te lezen dan wel goed in haar vel.

Asfaloth ( hoe kom je trouwens op de naam....) Is ook echt wel stukje groter dan zijn moeder hè?. Fijn dat Maria zin had in een wandelingetje.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:25

Toushie, dat lijkt op het moment maar zo door het verharen! Zoë is, uit mijn hoofd 11 of 12 jaar oud :) .
Jenny zit inderdaad onwijs goed in haar vel. Die trekt nog vrolijk sprintjes door de wei en flirt nog heel graag met Frodo en heeft inderdaad geen enkele zin om te luisteren, want waarom zou je :D ? Die vind dat ze alles mag nu ze hoogdrachtig is :j .
De naam Asfaloth heb ik van de film/boeken van Lord of the Rings. Daar komt een prachtig mooi wit paard in voor dat Asfaloth heet. En een stoere pony verdient een stoere naam. Ja, hij is flink groter dan zijn moeder. Had hem laatst met een meetlint gemeten om zijn maat ong. in te kunnen schatten en hij zit nu ong. op 1 meter, maar moet hem ooit nog een keer officieël meten.
Maria zit gok ik tussen de 85cm/90cm. Zijn vader (niet Frodo) was ook een grote maat hengst volgens mij. Weet alleen niet hoe groot zijn vader officieel was.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:46

Keresa, gefeliciteerd *\o/* Knap veulen <3

Ik lees wel mee maar weer even erg druk dus weinig tijd om te reageren :o

Edit: er zijn weer lekker wat merries die jullie geduld op de proef stellen >;) :D
Laatst bijgewerkt door Caresse07 op 14-03-22 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:47

Keresa heb je gemist hier. Gefeliciteerd!

Xyaartje prachtig die manen van Frodo! Haha geweldig die Jenny :') uier van haar lijkt wel minder := Zoe bijna veilig *\o/*

Stephanie141 ook al veilig. Al een serieus uier!

Toushie gaaf he die beweging daar! Ja morgen alweer veilig *\o/* Netjes dat ze nog kan omrollen! Zilver doet altijd 1 kant haha.

Moosss leuk hè, merries _O- Wat is die van jou dik!! Alles lijkt er klaar voor.

Kellykeuh wat een sxhattig uiertje nog. Kan soms heel snel veranderen!

Yvk leuk hè!

Mukiwacobs lekker rond! Ze zijn zo mooi wit. Uiertjes doen nog niet zoveel, helaas.

Cioccolato wat balen dat de benen ook vollopen. Hier heb ik dat ook. Ze lijkt er geen last van te hebben. De eerste merrie heeft al een serieus uier.

Natasja pff wat moet jij ongeduldig zijn. Heel benieuwd naar haar veulen!

Ketly ja ik verwacht de kleine ook steeds. Geef nu de hoop op hoor :+ Haha geweldig die laatste foto

Charmfaith waarom zaken die ph nou niet -O- Uier lijkt echt bomvol

Kim_1990 welkom!

Zilver haar uier is weer gevuld na haar "lekke band" vanochtend haha. Ze is nog fris zat en vanavond zo dromerig. Ze is echt een grote knuffel. Gek op haar <3 Morgen is ze veilig!
Vergelijking met haar uier vorige keer net voor de bevalling
Afbeelding
Leuk al dat eten. Wat moet ik ermee?
Afbeelding
Doei meisje
Afbeelding
En net in de paddock
Afbeelding
Afbeelding

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:00

Toushie: daar heb je gelijk in. Ik moet zeggen dat ik ook een fan ben van de Du Bois hengsten (stiekem) :o Aparte , mooie, sierlijke hengsten vind ik het altijd. Ik heb in het begin wel getwijfeld en ik ben ook opzoek gegaan. Maar alles wat een beetje een leuke combo was met mijn merrie was diepvries, of in het buitenland. Het moet bij mijn merrie altijd vers zijn. Diepvries is geen succes bij haar, helaas. Volbloed wou ik niet, ik heb daar niks mee. Trekt mij gewoon niet aan. :o Nu heb ik ook gewoon stamboek hoor! Bij het NRPS. En met een lijn die wel gewild/bekend is. Niet dat ik Diamond heb gefokt voor de verkoop. _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:20

Spannend of zilver nou vannacht haar veulen laat zien!
Ze hebben hier ook geen last van hun volle benen. Iig niet kreupel en ze bewegen zoals ze doen. Maar het ziet er wel heftig uit vind ik

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:29

Oh spannend kabayo vanavond dan?

Mijn dikkie dik is er ook zo klaar mee. Nog een week en dan veilig!
Afbeelding

Het topic gaat zo hard zeg… bijna geen tijd om alles te reageren ik zit ook op mijn telefoon maar ik lees wel alles wat iedereen plaatst.

Succes met waken vannacht!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:10

Zo Kabayo, Zilver heeft flink platte billen! Nog een heeeel klein beetje spleetje vullen en dan zou ze er toch wel eens gaan mogen zijn he?

Ben ik nu hebberig? Mona heeft nog maar net geveulend en zit zo hard de veulens van Desi en Quinn eruit te kijken :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:39

Gaat ze nu eindelijk eens doorzetten? :')
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 02:22

Keresa. Mooi veulen

Kim. Welkom. Heel blij dat Edi (bij mij Esmeralda) bij jullie terecht is gekomen. Ik ben benieuwd wat ze er van bakt deze keer

Natasja. Ze neemt de tijd

Cioccolato. Flinke buiken en opgezette benen. Gelukkig hier nog geen last van

Mukiwacobs. Ze mogen wel eens gaan beginnen aan het uier. Bijna veilig *\o/*

Yvk. Nigrante is er idd wel klaar mee :')

Kellykeuh. Ksn soms ineens snel gaan. De ene merrie is de andere niet

Moos. Ziet er veelbelovend uit

Toushie. Hoeveel dagen is ze nu? Mooi buikje

Stephanie. Spannend

Yaartje. Dat verharen ken ik. Nigrante zag er ook even uit als een geplukte kip :') gelukkig al ver klaar nu. Uiers veranderen nog niet echt. Ik ben benieuwd wie nu eerder gaat

Kabayo. Spenen staan duidelijk meer uit elkaar. Ik ben benieuwd. Niet eten, is ook wel een teken. Spannend hoor

Janine. Ze is flink dik

Knolselder. Dat is een vol uier. Spannend :):)

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:16

Kleine mae update: nog geen baby:(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:35

Weer geen baby's vannacht -O-

Toe nou merries, we wachten allemaal in grote spanning af tot we al die mooie veulentjes kunnen zien die jullie zo mooi gebakken hebben :j

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:49

De merries houden de spanning er wel in :):)

Xyaartje dat karakter herken ik ook van joly. Eergisteren haar nog gelongeerd en luisteren ho maar, ze wou alleen maar hard gaan :roll:
Afbeelding
<3 joly is nu 274 dagen drachtig

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:58

Jeeeeeeeetje wat gaan jullie hard. Ik kan het niet bijhouden! Hier schiet het mooi op, de eerste is nu 288 dagen. Ben nu op vakantie en daarna zet ik haar in de bevalstal.

Ik zie al mooie baby’s en uiers langskomen, ik ga weer proberen elke dag bij te lezen want anders is het niet te doen :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:05

Geen veulen, maar toen ik daarnet ph probeerde te testen (wat niet erg gelukt is), deed ze haar achterbeen omhoog en duwde mij in de goede richting :')
Hormonen beginnen op punt te komen _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:11

Knolselder had het bijna wel verwacht bij jou. Wat een vol uier. Wat lief die hormonen <3 Zilver heeft inderdaad hele platte billen!

Balko haha ja gaat hier snel :P Maar das wel gezellig haha

Wpaard ik vind het een mooie shet!! Lekker wild zo die manen :D

Moosss wat een topmerrie..

Amhorses ja ze doet vanalles behalve bevallen :+

Janine nee Zilver vond vannacht niet een goed idee denk ik _O- Mooie merrie! <3

Niks..
Vind haar wel serieuzer bezig met haar uier :j
Afbeelding
Wat?
Afbeelding
Enne.... ze is veilig *\o/*
Fayola hoeft ook nog maar 29 daagjes. Mijn vader grapte al dat Fayola eerder gaat zijn haha. Ik denk zelf dat ze vrijdagavond bevalt, volle maan! Ik denk dat vrijdag meer gaan bevallen in dit topic!

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 347
Knolselder - Quinn - 347
Luna2006 - Sun - 345
Goldenarrow - Prganza - 345
Goldenarrow - Intissima - 335
Jennyk - Goldy - 327
Moosss - Mae - 327
Mer1980 -  Solo - 326
Tinkels- Zoé - 324
Moosss - Rose - 323
Kabayo - Zilver - 320
XYaartje - Jenny - 316
Knolselder - Desi - 313
XYaartje -Maria - 312
RanjaRietje - Chloë - 310
RanjaRietje - Charaya - 301

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:32

Nog geen baby's??? Jama seg :+

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:44

Waar blijven die baby’s! Het lijstje veiligen wordt lang!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:02

kabayo: Zilver is vast nog druk met extra vlekjes verven, dat duurt even :#

knolselder: dat duurt ook vast niet lang meer!

goldenarrow: al weer een veulen bij jou?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:21

Nog geen veulen bij Zilver Kabayo? Vraag mij af waar ze op wacht. Vannacht wel gedroomd dat Zilver bevallen was van een hengst veulen. Bruin bont volgens mij, maar geen idee of die kleur bij haar veulen mogelijk is.
Dus had door de droom stille hoop dat Zilver was bevallen, maar helaas :D . Baby zit er nog in.

wpaard:Ohhh zo herkenbaar ja! Wilde laatst eens met Jenny rustig, jawel, rustig door de wei lopen. Jenny wilde alleen maar hard. Hoe gaat het verder met Joly?

Ook nog niks bij jou Knolselder? Wat is dat toch met de merries die niet willen bevallen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:28

Hier nog geen baby, had ik ook nog niet verwacht eigenlijk. Ik vind de uier wat minder strak staan dan gisteren.
Afbeelding