[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suus_elviera

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:21

Aaaah super

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:54

Wat is ze leuk droversrun <3

Chantalll ik ben ook verliefd <3

Spannend Vulina!

En spam maar lekker door :j kunnen we alvast in de stemming komen :D

Vandaag was Esmeralda heel vrolijk :') baby is door elkaar geschud...

Afbeelding

<3

Afbeelding
Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:12

Gwenvd schreef:
*breekt in*

In andere jaren werd er soms een overzichtje bijgehouden van merries die veilig waren, dus vanaf 320 of 300 dagen en dan kon je goed zien wie er al konden gaan bevallen.
Is dat een idee voor ook dit jaar? O:)

*kruipt weet onder meeleessteen, altijd genieten dit topic*

Ps. Gefeliciteerd met de geboren veulentjes natuurlijk <3

Leuk idee!

Gefeliciteerd met de veulens.
Wat zijn ze weer knap dit jaar.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:14

@ Chantal, wat een mooi poppetje is het toch <3 Wat een hinnik ook haha!
@ Vrouwke, die is ook al ver! :))
@ Twinklebel, kan me voorstellen dat zoiets gek is!
@ AM_Horses, zulke actie foto's zijn altijd leuk :)) !

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:16

Ik ben vandaag even met moeder en dochter op stap geweest! *\o/* L

*lang leve drachtige merries en zadels }:0

Afbeelding

Afbeelding

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:36

Wat leuk om alle foto's van de geboren veulentjes te zien <3
Gefeliciteerd aan alle eigenaren! Welke hengst is de vader van Guusje ook alweer? Snap dat het balen is van het kolletje maar voor in de sport maakt het niks uit zoals je zei.

Welkom aan de nieuwe eigenaren van de drachtige merries :)

Ook gefeliciteerd aan de ouders van de geboren baby en de zwangere bokker :D

Ik weet even niet alle namen dus doe het even zo.

Mijn merrie moet nog zo'n 7 weekjes. Ze blijft veel last hebben van zucht. Hieronder ook een foto van haar uier voor en na het rijden. Staat echt spanning op voor het rijden. Volgens mij is het vooral nog zucht en geen uiervorming.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:14

Stientje is ook aan het werk gegaan *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:08

Ze is zooo schattig DR <3

Am horas, haha arme baby, wel lekker voor mama om nog even lekker te kunnen springen!

Maris, dat ze haar zadel nog past met die buik! Leuk joh

Reneetje, mijn merrie heeft hetzelfde, ook 1 uier helft gevuld met zucht wat minder wordt na stappen.

Knolselder, woohooo wanneer was ze ookalweer uitgerekend?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:11

Dank jullie! Ik zal de laatste dikke buik zijn dat sowieso :D

Ik zie verschillende dikke uiers, bij Fleur zie ik nog steeds heel erg weinig. Ze zit op 297 dagen nu.

Maris; jij doet anders ook bijna de split :j

Wat een heerlijke veulentjes! Het is echt een dametje Chantal en DR ik zou er niet mee zitten volgens mij doet het stamboek dat ook niet. Vind het een heel parmantig ding.

Ik kan echt niet wachten tot Fleur eindelijk gaat werpen, zal tegen die tijd wel niet weg te meppen zijn bij het spul.

Esmeralda gaat ook nog lekker :D

Twinklebel dat lijkt me inderdaad heel vreemd. Ga je nu ergens anders werken?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:07

Drover, ahhh zo cute <3 wat leuk dat jullie haar willen aanhouden, en dat kolletje maakt haar gewoon weer unieker ;) klein popje!

Chantal, <3 wat een snoetje zit er op!! En mooi oog!!

Annelies, stien maakt er werk van! groot verschil zo in 1 dag :oo

Gwen, lijkt me leuk, maar dat is toch nief bij te houden lijkt mij....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:38

Stien is uitgerekend rond 12 maart (330 dagen) vandaag dus 314 dagen. Zo meteen weer checken.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:54

Jeannaa, ik ga inderdaad ergens anders werken, dat is geregeld gelukkig. Ben alleenstaande, dus heb mijn inkomen hard nodig om huisje, boompje, beestje te kunnen betalen.

En nog even egospam, Vien loopt gelukkig weer rad. Vanochtend paar rondjes laten draven aan de longe, en niks meer aan te zien. Ga haar niet meer oppakken nu, maar ben er wel erg blij mee.....was bang haar te moeten laten gaan na het veulen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:08

Dat is goed nieuws Twinklebel!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:15

Fijn Twinkelbel!

Vele merries zijn nu toch aan het opuieren. Spannend.

Wij gaan het alarm ook om doen. Met dit vriesweer wil ik niet het risico lopen dat er ineens een veulen naastligt zonder dat ik er bij ben. Anders ook niet maar nu helemaal niet. :+

Ze heeft n sprong gemaakt in de uier en het gedrag verandert. Dus handdoeken en kraamemmer en veulendekentje liggen klaar.
Just to be sure. Ik verwacht nog niks maar het is een mini en maiden..

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:30

Ook een dekentje besteld net zoals bij dat schattige friesje hierboven de newborn van harry horse. Bevalt hij goed? Hier ook 1 uitgerekend. Dierenarts zei wordt wel mei maar dat gaat ze niet redden. Ze liep sinds 30 maart 2017 bij de hengst en 1 toen ook meteen gedekt dus het vroegste eind Februari begin Maart.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:53

Fijn twinklebell!

Pretty met dit weer lijkt dat mij ook maar niets.

Even lekker geborsteld, lijk zelf wel een pony... wat een haar.

Afbeelding

Afbeelding

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:18

Mochten meer een lijstje leuk vinden wil ik morgen wel even puzzelen. Is geloof ik ook al 5 jaar geleden voor t laatste gezien :)

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:26

Yeah is wel handig zo een lijstje!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:30

Als een paar mij een Pb sturen met hoeveel dagen ze nu zitten dan is het wat makkelijker uitrekenen. (Liefste die al rond de 320 dagen zitten of 300 bij mini )

Ik zie nu dat ze toen per pb door kreeg wie veilig was, misschien is dat een idee.

Stuur mij per pb als je veilig zit dan maak ik een lijst en houd ik het bij. Toch nog het gevoel dat ik iets terug kan doen voor het meelezen :D
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 25-02-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:31

Aaah wat een schattige veulentjes en dekentjes . Hier nog nooit een dekentje moeten gebruiken bij onze veulentjes. Ik heb er van mijn pony’s wel liggen in verschillende maten en diktes dus daar moet normaal altijd wel iets van passen...

Twinkelbel, fijn dat ze terug beter is!

Ja zo’n lijstje lijkt me wel leuk!
Ik heb Satinka op 318 dagen en Jade op 309 dagen vandaag..
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 25-02-18 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:31

Fijn dat ze weer goed.loopt

Nog saar dr uier begint ook te veranderen goed kijken met al dat haar ze zit nu op 296 dagen

Afbeelding

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:52

Bedankt allemaal :D ben ook echt verliefd. Kleine frummel en mams doen het beide echt heel goed dus ben onwijs trots. Zelf alleen ziek geworden vandaag, misschien toch beetje de vermoeidheid die eruit komt?!

Esmeralda ziet er goed uit, lekker in het zonnetje. Fijn dat ze zich nog zo goed voelt!

@reneetjuh; Guusje haar vader is Elias! Van wie is jouw merrie ook al weer drachtig? Jonne had trouwens precies hetzelfde met haar uier. Ook veel zucht, gewoon even goed in de gaten houden is hier gelukkig ook goed gekomen.
@maris; lekker hoor zo samen op stap, volgens mij zit dat best lekker zonder zadel als ze zo rond zijn :+
@twinklebel, dat is naar... veel sterkte! Maar fijn dat je merrie weer goed loopt. Hopelijk kun je nog lang van haar genieten.
@knolselder, leukkkk ze maakt vordering!!
@pretty; ben benieuwd hoor! Ik wil wel updates van je ontvangen hoor ;) hoop we dat ze even wacht tot na de kou.
@jeannaa; ze ziet er goed uit. Bizar he dat haar, en ze hebben het zo hard nodig komende week...
@suus_elviera; voor saar begint het ook op te schieten.
@tanjatjuhhh; dekentje bevalt echt heel goed. Ze houdt haar goed warm en je kan hem heel ruim verstellen ondanks dat het maar 1 maat is. Ook blijft hij super zitten!

Guusje is trouwens echt een pittige tante, nu al :=
Gaan alle veulens op een gegeven moment met hun mams mee lopen? Want hier zijn de rollen eigenlijk om gedraaid, Jonne moet achter haar aan ipv andersom.. :roll:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:36

Wat een mooie fjordjes <3

Reneetjuh lijkt idd op zucht.

Knolselder *\o/*

Twinklebel. Fijn dat ze weer goed loopt!

Pretty spannend *\o/*

Jeannaa Gefeliciteerd!

Tinniie. Dat begint ook al op te schieten *\o/*

Buikje van Esmeralda begint wat naar beneden te zakken
Afbeelding
Papa to be heeft was vandaag ook weer de knapste. 2x gewonnen <3
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:27

Proficiat met papa AM! Altijd leuk zoiets he :D

Hier wil Kiki niet onderdoen voor die 2 andere dikke buiken denk ik...
188 dagen vandaag, voor een maiden toch al wel erg dik, niet? Heeft er nog iemand merries (maidens) rond dit aantal dagen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 25-02-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:27

droversrun ik weet niet, het is echt een gevoel, ze draagt anders dan mijn merrie die 3 jaar geleden een veulen kreeg.. en misschien hoop ik het nu ook wel gewoon een beetje extra omdat mijn moeder voorspeld heeft dat het een hengstje zou gaan worden en zij is 13 december overleden, dus ze mag het niet meer gaan meemaken. Wat een superlieve spam foto trouwens!

Harvey1991 inmiddels al nieuws?

Vulina inderdaad, het is nu niet echt fijn voor een veulentje om geboren te worden. Uit de warme buik hup in de diepvrieskist brrr. Ik hoop dat ze nog even wachten tot eind volgende week, dan zijn de temperaturen al een stuk beter.

Deni11 je merrie klinkt alsof ze nog in aardige conditie is. Ik zou het gaan doen, maar wel goed lezen aan haar wat ze wel en niet aankan en daar naar luisteren.

VrouwkjeS ik vind dat kolletje eigenlijk best heel charmant staan :).

Chantal wat leuk, kleine Diva is ze!

Fotsy, waarom denk je dat? :) Op wat voor kleur hoop je zelf eigenlijk?

Gwenvd dat is wel handig inderdaad, zo'n lijstje! Dus jou een PB sturen zodra ze veilig is?

suffie ik geef ze geen ongelijk. In het zonnetje is het wel lekker, maar die wind erbij is brrr. En heerlijk he, camera kijken :)

Twinklebel bah, klinkt niet fijn. Sterkte met het afscheid op je werk. Wel fijn dat je al iets nieuws achter de hand hebt, maar je had het zeker liever anders gezien. Wel fijn dat Vien weer goed loopt!

AM_horses, oh jee, geklutst kind! Zal dan toch wel een schimmel worden. De appeltjes moesten even goed over het lijfje heen geschud worden :)

Maris haha zo lijken ze wel kanonnen, wat een ronde dames!

Reneetjuh als het na beweging zo afzakt dan is het inderdaad nog vooral zucht. Wel een mooie graadmeter om te zien wanneer het geen zucht meer is.

Knolselder ja daar zit verandering in, en flink ook. Ik ben benieuwd hoe snel het nu doorzet. Ze had al eerder veulens gehad? Op hoeveel dagen was dat?

Pretty dat begint spannend te worden! Al een mooi uiertje! Laat dat merrieveulentje straks maar komen :)

jeannaaa haha ja wat verharen ze al vreselijk he! En door de vorst is het haar statisch en plakt helemaal aan je. Ik heb dat vandaag ook ervaren, net of je zelf een vacht hebt gekregen! Mooie buik heeft je merrie.

suus_elviera ja daar verandert ook iets. Leuk om te zien.

droversrun ik weet nog heel goed dat mijn merrie destijds ook de eerste dagen zich suf achter haar veulen aan rende. Wou ze even wat gras plukken, kon ze weer in de benen om haar kleine meid in de gaten te houden. Arme merrie..

Suus haar uier verandert ook mooi. Ze is nu sinds 3 dagen niet meer koliekig geweest (na mijn bericht hier kreeg ze er de volgende avond weer last van, maar duurde niet zo lang toen gelukkig). Vanmiddag had ze nog energie genoeg om even lekker uit haar plaat te gaan.

uier op 270 dagen
Afbeelding
En vandaag op 288 dagen:
Afbeelding

En Suus vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding