[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:06

Ja tjinta en sara, ze is het beu geloof ik :') Ze is al verder dan de maiden bij ons op stal die zondag uitgerekend is! Maar ik vind het niet erg dat ze snel is, veulens!!!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:38

Dierenarts is langs geweest en 't is eigenlijk alleen uitwendig verdikt en toch goed droog.
T slaat dus zeker niet naar binnen. Wellicht is er een infectie op geweest, in't begin.
Maar hij denkt dat de stomp binnenkort zal afvallen en ik moet mij geen zorgen maken.
Verder ontsmetten met jodium kan geen kwaad...
Dus hopelijk allemaal geen probleem, maar ik hou het in de gaten!

Ivm met het verhaal van Luna, ik vind het ook dubbel. Ergens vind ik dat ze maar gewoon de dek moet betalen zoals elke merrie-houder, aangezien ze de merrie ook al voor een kleine prijs aangekocht heeft.
Maar natuurlijk kan dat in overleg... Ik zie alleen niet waarom er korting moet gegeven worden... ;)

Succes met de wakers! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:42

Sara, die merrie stond voor zo weinig te koop, dat kost normaal een lege merrie nog niet. Dus de verkoper waar jij van gekocht hebt, treft geen blaam!!! Het bedrag was er gewoon naar dat er geen dekbon bij zat! Dat jij achteraf papier bij het veulen wil, kan ik alleen maar toejuichen, maar dan zul je de dekking moeten betalen, dat is toch niet gek? En misshien is het dan niet een hengst die jij zelf zou kiezen, maar ik denk dat je van geluk mag spreken dat je uberhaupt hebt kunnen vinden wie de vader is, en dan blijkt het ook nog een 1e premie hengst. Dus in feite betaal je alleen de dekking (zei je nou 450 euro?) als kosten voor het veulen, zelfs als er dan een hengstveulen uit komt, kun je je geld er makkelijk aan terug verdienen. Al vind ik persoonlijk dat je het zou moeten doen voor een betere toekomst van het veulen, en niet voor het geld! Je snapt toch zelf ook wel als je voor dat geld een (drachtige) merrie koopt, dat niet alles in orde is qua papierwerk? Normale prijzen voor een goede nmprs merrie liggen (gelukkig!!) toch echt een stuk hoger!
Ik vind zelfs dat je van geluk mag spreken dat de hengsthouder open staat voor het alsnog uitschrijven van een dekbon, van mij had je de pot op gekunt als ik de merrie al heb verkocht zonder dekbon, en zeker als ik daarna dit geklaag op internet terug zou vinden!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:51

Ik ga er niet meer op in gaan :)

Rowan heeft mij heel eerlijk een merrie verkocht en ben heel blij met haar.
Diegene die haar heeft laten dekken tja...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:55

Ik vind dat iedereen maar blijft zeggen dat een nmprs maar'geen waarde' heeft. Hier is nochtans geen een paard aan zo een prijzen weggegaan. Ook geen hengst. Als je gelooft in de kwaliteit vann je dieren, is 450€ niets.

En ditt heeft niets te maken met willen aanvallen of whatever, maar ik zou er als hengstenhouder ook niet blij mee zijn als iemand plots aan mijn deur komt kloppen voor een dekbon terwijl ik de. Merrie heb verkocht aan een lage prijs omdat er geen dekbon was.

Je zegt zellf dat ze voor weinig weg ging,zonder dekbon. Dan is de hengstenhouder toch niet dubbel aan het verdienen? Want hij heeft ze goedkoop van de hand gedaann, juist zonder dekbon.

Dus ik vind het dan grof dat die door het slijk gehaald wordt omdat die zijn dekgeld vraagt.

Je kan altijd uitzoeken wie de vader is en overleggen met de hengstenhouder VOOR je koopt om dat mee te nemen in jee beslissing.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:57

Ik snap niet wat de gene die haar gedekt heeft verkeerd gedaan heeft in jouw ogen. Weet jij veel waarom de merrie snel weg moest. Zal wel een reden voor geweest zijn. Prijs voor de merrie alleen vind ik al abnormaal laag, benieuwd waarom de prijs zo laag ligt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:01

Diegene die haar heeft gedekt is niet zuiver, lopen meerdere oplichtingstopics over deze persoon op bokt. Ook zulke praktijken. Heb dit vanavond pas gevonden toen ik verder ging googlen over de stal zelf en niet de hengst.
Persoon zal vast wel de dekbon hebben want heeft de dekkingen bij gehouden. Dekdata krijg ik ook alleen als ik betaal.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:03

Zullen we nu weer verder gaan met het topic O:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:05

tjinta alarm om deze nacht, welkom to the club (of non sleepers -O- ) zou ik zeggen :+

linda munster die is goed aan het vullen

pretty ja wie zal eerst gaan, clio, vera, ella wil niet achter blijven, of haalt Elsa ze dan nog in :P

wat gerustgesteld sophie

bianca leuk dat het alle dagen ietsje vult

inowa ylona ziet er inderdaad goed uit en zou ze geen groeipijnen kunnen hebben je kleintje want wat een joekel al

kiki word ik zo vrolijk van, wat een smakkertje ook nadat ze mamas slagroom heeft gedronken, smaakt naar nog :+

testje was weer heel oranje, zelfs wat lichter, dus tussen 6.4 en 6.0, heel kleverige materie en smaakt nog steeds naar niks :')
hoop ook dat ze het nog twee dagen binnenhoudt tjinta :brr: en volgende week heb ik weekje vakantie _/-\o_ wel ja even oog laten lazeren om gaatje te dichten :P

die discussie ga ik ook niet in mee gaan, vind het eigenlijk alleen jammer voor dat geld een minipaardje en drachtig, ocharme het sukkeltje. Het is sowieso een mes dat langs twee kanten moet bekeken worden.
Heb je maar geluk Sarah dat in België de paardjes wel nog veel geld gaan in tegenstelling tot Nederland.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 27-04-16 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:05

Vulina schreef:
Zullen we nu weer verder gaan met het topic O:)

_/-\o_

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:16

Fotsy, voor kwaliteit betaal je altijd, ook in NL ;)

Sara, zou haar eerst maar eens stamboek op laten nemen (en dus keuren door een prok arts) voordat je de wereld aan verhalen op internet zet over de hengsthouder... ;)

Verder met de rest eens hoor; laten we vooral verder gaan met het topic :')

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:17

Pebbles d'r kling is uitgelubberd en haar banden zijn redelijk slap, maar haar uier is ineens weer leger... Ik ben leek, mijn merrie ook :+ kan ik vannacht een veurlen verwachten of nog lang niet?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:18

Luna2006 schreef:
Diegene die haar heeft gedekt is niet zuiver, lopen meerdere oplichtingstopics over deze persoon op bokt. Ook zulke praktijken. Heb dit vanavond pas gevonden toen ik verder ging googlen over de stal zelf en niet de hengst.
Persoon zal vast wel de dekbon hebben want heeft de dekkingen bij gehouden. Dekdata krijg ik ook alleen als ik betaal.

Dan nog heb jij niets met deze persoon te maken want je hebt geen zaken met haar gedaan.

En als ik zoiets zou lezen, zou je bij mij helemaal niet meer hoeven aan te komen.
Netjes oplossen was imo al van de baan op het moment dat jij alles op internet gooide.

BTW, ik heb verder geen idee over wie het gaat en dat interesseert mij ook niets. Wel heb ik moeite met mensen die op deze manier hun gelijk denken te moeten halen op internet en is Luna in het verleden ook al eerder met veel fantasie aan het posten geweest.
Nu vul ik maar een foei in, hoef ik het niet meer te lezen :)

SofieHavan, mooi dat het mee lijkt te vallen.
Die navelstrengetjes kunnen vaak lang blijven zitten hoor. Paar weken is hier geen uitzondering.

Inowa, hopelijk knapt ze snel op!
Metacam kan ook de temperatuur nog drukken he? 38,5 is voor een veulen niet gek hoor, zo oud is ze toch nog niet?

Tjinta, spannend met het alarm eraan!

Nu alles hier geboren is, heb ik pas weer tijd om wat meer te posten hier :o
Zat ook steeds met een flinke verbouwing in huis die nu eindelijk bijna klaar is.

Even een filmpje spammen van mijn kleine Catootje

Ze begint eindelijk een beetje los te komen, de grote buitenwereld was wel erg groot voor haar. Maar nu speelt ze lekker. Tussen de buien door toch nog ruim 5 uur buiten geweest. Wel veel binnen en buiten gezet maar daar leert ze ook netjes meelopen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:25

O my, en ik dacht dat [naam] snel en wendbaar was. _O-
Hier kun je toch uren naar kijken. <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:28

Ze is zooo leuk <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:32

Wat een heerlijk filmpje Marije :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:33

absoluut mee eens linda maar papierloze paarden zijn in België toch nog veel duurder dan in nederland, is mijn ondervinding toch :o
vind het wel niet echt kunnen om gelijk welke reden iemand zwart te maken op het internet, is sommige mensen hun broodwinning :j

wat een leuk Catootje cadeautje :P

en we gaan de nacht weer goed beginnen -:(- (cam staat nog steeds uur mis :o , chinese makerij en mijn chinees is helaas niet zo goed ;) )

Afbeelding

was het niet zo dat paarden maar voor korte tijd konden neerliggen _-:( wie heeft dat ooit verteld >;)

Cemlys

Haha Marije ze gaat ook geen halve meter buiten haar vierkantje :D heerlijk

kiki1976

Vulina hoe is het met je telg? Hopelijk geen diarree van de ab kuur?

Crines, dank je wel!
Hoe is het met je merrie? Hopelijk gaat ze nog wel voordat je op vakantie gaat.

Sofie, brrr ziet er naar uit, maar gelukkig valt het mee! Geen breukje?

Azara, hoe is het vandaag met d'r?
Wat een mooi veulen, en at een gave kleur <3

Cemlys, wat een mooi ding! Heerlijk koppie.

Manda, zag het veulen al in jouw topic voorbij komen. Maar een plaatje om te zien.

Chimello, we worden idd weer erg hard met onze neus op de feiten gedrukt |( Ik heb het ook zeer met Maaike te doen.

Dank je wel Fotsy, erg blij met d'r.
Pffff je zou ook wel gesloopt zijn met zo'n heerlijke platslaper :z
Ja ze slurpt haar moeder aardig leeg, mama heeft slagroom hihi.
Hoop dat je dame naar je luistert. Hier heeft Bo ook geluisterd hahaha, zei al ik hoop dat ze wacht totdat de kinderen vakantie hebben en dat hadden ze.

Pretty als jouw dames hebben al een mooi uier *\o/*
Binnenkort een babyboom bij je :D

MarijeR, hoe is het met je merrie's en je veulens?
Ah zie nu je filmpje van je heerlijke racekever <3 Kan ik echt uren naar kijken.

Elmars_Floor, hoe het met je dametje?

Inowa, Jammer dat de temp toch weer omhoog is gegaan.
Ylona ziet er goed uit, kleine dame trouwens ook.

lindamusters, ah al duidelijk verschil te zien.
Gaat het verder goed met d'r?

Spannend Tjinta, ben benieuwd!
Weer is echt prut geweest de hele dag.
Gelukkig vanavond wel droog dus onze kleien racekever is weer ff lekker aan het rennen geweest in de paddock.

BianCatjee, het was op voorhand niet de bedoeling dat het veulen zou blijven. Maar mijn man gaat al een beetje terug krabbelen. Hij zei al, mochten we voor die tijd een huis hebben waar ze bij huis staan kan ze toch gewoon blijven ;)
Fijn dat er bij Maquavinci steeds vooruit gang zit in d'r uier.
Ojee de andere merrie kreupel. Omdat het haar te zwaar is geworden of een andere oorzaak?

Myrth97, is echt afwachten. Zeker bij een maiden. Zou haar in ieder geval wel goed in de gaten houden.

Vanavond Bo en Bryana weer ff lekker buiten gehad, gelukkig was het weer vanavond beter dan overdag. Dus hebben toch weer ruim een uur lekker buiten gelopen.
Voor Bo een extra moeilijkheid want stond nu een paard naast haar in de paddock. In eerste instantie deed ze best lelijk, maar later ging het wel. Behalve als Bryana richting die andere merrie liep _O- Ik heb echt in een deuk gelegen, leek wel alsof ze het erom deed.

Mijn man gaat toch tijdelijk de wand dichtmaken met het paard dat naast haar staat. Zodra hij weer binnen is blijft ze hem aanvallen, en hij blijft maar dom naar die kleine staan te gluren. Nu waren ze nooit al echte hechte buren ~~}>
Maar ze heeft gewoon geen rust, en die kleine daardoor ook minder.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:35

Marije, wat een heerlijk filmpje!!! Heeft ze nu zo'n aparte bles? Was me helemaal nog niet opgevallen :o leuk!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:36

Ik heb ook nooit gezegd wie het is, dus zwart maken vind ik het niet... Maar ok maakt niet uit...

Muis heeft al een beste uier trouwens :D heb geen dekdata dus hou haar goed in de gaten. of zo goed het lukt, ze is nog bang.
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:37

Fotsy lekker vakantie en een veulen om van te genieten.. *\o/* zou perfect zijn.
Maar was lees ik ook een oog laseren?? brrr. Sterkte.

Enne thanks voor het welkom bij de club... ik verheug me er echt op. _/-\o_

Net bij de controle zag ik echt de eerste harsdruppel. Waar t om 20.00 nog natte spenen met doppen waren is het nu een echte drup.

Kiki verstandig om een wand dicht te maken. Beetje rust is wel fijn !
Racekever heeft dan ook een plek om uit te rusten.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:39

Fotsy het is net of ik fien zie liggen. Die kan ook echt uren zo liggen. Ik heb geen alarm maar wel gelukkig camera dus ik zet mijn wekker om de zoveel uur.

Vraag me wel af of een alarm veel verschil maakt als ze zo liggen.

Zijn er nog meer wakers behalve fotsy en ik. Sorry ik kan het niet meer bijhouden :D

Edit tjinta ook aan de waak.
Laatst bijgewerkt door angelpam op 27-04-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:40

En het hengstje van Dynamic dat afgelopen donderdag geboren is:

Moeders neemt hem tijdens buien mooi mee naar binnen dus ze lopen de hele week toch de hele dag buiten.
Volgens mij hadden mijn januari/februari veulens beter weer toen ze net geboren waren :=

Fotsy, sterkte met een platslaper! Er zijn leukere merries om bij te waken :=

Kiki, met de oudere veulens gaat het super. Zulke dikke vachten dat ze er niet uit zien op het moment :')
Voordeel is dat ze wel hele dagen buiten lopen. Deze week zijn ze 1x vroeg op stal gekomen maar dat was voor de moeders want die zijn al helemaal verhaard en vonden de sneeuw niet leuk :brr:
En ja veulens lijken andere paarden altijd op te zoeken als moeders dat nog niet wil :D Kunnen de merries hier ook altijd woest om worden.

Linda, ja de bles is nog wel ff een puntje... Hoop dat ik eraan ga wennen want verder is ze heel gaaf.

Tjinta, hars! *\%/*

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:41

Fotsy mijn welsh merrietje ligt ook zowat de hele nacht zo plat te slapen :D gelukkig heeft mijn alarm een slaapstand anders zou ik gek worden. Al heb ik nu het alarm nog niet aan (dag 321 maar uier leeg en melktest op hoogst), camera al wel aan.