fokfanaat schreef:Kan ook prima toch, weet je iig dat er een goed ei is.
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar aangezien cach vorige keer pas na 2 x dekken drachtig was, wil ik natuurlijk zo vroeg mogelijk beginnen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:Mijn merrie krijgt 2 kilo meerie brok, 2 scheppen gewelde seniores priorws, overdag weide en snachts onbeperkkt voordroog.
De 2 met oudere veulens staan 24/7 op een volle wei, krijgen nog niks bij.
Neonlight schreef:Rockey, als de bevalling goed gaat en de nageboorte er goed af komt heb je veel kans dat ze schoon van binnen is en het goed pakt op veulenhengstigheid.
[naam], ik hoorde vrijdag bij Du Bois dat doorgaans alle veulens bij hun van die joekels zijn, dat dat in de bloedlijnen zit, en ze later toch niet bijzonder groot worden (bij hun dus D-maatje, maar de veulens lijken allemaal zo groot dat het E-tjes worden). Gewoon afwachten is het enige wat je kunt doen. Zelf hebben we van een hackney ooit echt een joekel gehad, zou op papier 1.32m moeten worden maar meette op 13 maanden al 1.36m. Zijn eindmaat was 1.37m.......
fokfanaat schreef:Welke hengst ga je gebruiken?
Euforie schreef:fokfanaat schreef:Mijn merrie krijgt 2 kilo meerie brok, 2 scheppen gewelde seniores priorws, overdag weide en snachts onbeperkkt voordroog.
De 2 met oudere veulens staan 24/7 op een volle wei, krijgen nog niks bij.
Hoelang moet die senior priores nu precies wellen, lees er verschillende dingen over? Zou die misschien willen wisselen met de slobber mash die We geven.
Mijn merrie krijgt nu
een schep slobber mash, een schep, probreed en een schep geplette maïs. Flinke scheut olie
in de ochtend.
In de middag een kwart probreed, schep maïs, en een schep lucerne en flinke scheut olie.
En avonds hetzelfde als ochtends.
Plus onbeperkt ruwvoer.
En weidegang Maar daar staat niet zo veel op.
rockey schreef:fokfanaat schreef:Welke hengst ga je gebruiken?
furst williamdenk dat het wel een mooie aanvulling is op mn merrie.
https://www.youtube.com/watch?v=a78oUfdMDtw
Mijn merrie krijgt nu smorgens 1.5 schep merrie brok en daarna gaat ze de wei op tot uurtje of 5. dan krijgt ze nog 1.5 schep merrie brok en later op de avond krijgt ze nog 1 schep merrie brok of 1 schep muesli met een emmer wortelen, plus het ruwvoer dan.
daarbij krijgt ze ook nog subli omega 369 mix 1 x per dag door haar brok.
wat een dotje hier boven!