[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:27

Tegen dat ze naar de keuring gaan hebben ze eigenlijk al op de trailer gestaan en staan met moeders vast. Leren ze hier al vroeg. Tot nu toe nooit een gehad die moeilijk deed met vaststaan. Alle pony s lopen hier ook zo de trailer in. Moeders zijn makkelijk en veulens komen verschillende keren op shows.
Vorig jaar 4 jaarlingen samen vervoerd. Deze zet ik dan niet vast maar ik leg de klep voor de weide ingang open en dan lopen ze erop. Haha. 2 jaar geleden veulen gekocht wat niets kende. Na de winter alle 3 voor de klep gezet en zij ging er als eerste in zelfs. Rest volgde gelijk. Ik ben wel voorzichtig maar ga ook niet te moeilijk doen. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:29

doe ook altijd zeiltje dicht maar dan nog vond ik het raar om te zien dat mijn pony met haar hoofd naar de uitgang stond, zo een zeiltje houdt wel geen paard tegen, dus ik zou zeggen vervoeren van zodra ze vast kunnen staan en liefst een ouder rustig paard ernaast misschien en veel oefenen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:57

Aangezien pap bij mn tante op bezoek is geweest heb ik hem ook maar bij Celly langs gestuurd om even foto's te maken van haar.

dag 313

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking haar uier op dag 308

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:22

Hier reizen we regelmatig met jonge veulens. Als je natuurlijk dekt en de veulenhengstigheid wil gebruiken bij een hengst ergens anders, dan moet je wel.
Heb ook wel eens eentje van 2,5 week oud van Groningen naar Frankrijk gebracht, 8 uur op de wagen.
Dan staan wel moeder en veulen los en maken we een box op de vrachtwagen. Gaat met mini's natuurlijk wat makkelijker maar eerder met de grote paarden en pony's reden we ook wel 3 uur als het veulen net een week oud was.
Merrie vast, schot eruit en het veulen los, dat vindt z'n plekje wel en drinkt ook onderweg gewoon.
In de trailer altijd het zeiltje of bovenklep dicht met een veulen op de wagen. Een zeiltje houdt geen paard tegen maar wel het licht waar ze naar toe willen. Ze zien het dan niet als een uitgang.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:46

__Lauraa schreef:
Succes! :D
Ik was er behoorlijk klaar mee, had er twee avonden mee lopen klooien en was knap chagrijnig! :+
Gelukkig heeft mijn oom er verstand van en kon hij me uit de brand helpen! :D :')

Heb vandaag ook weer met m'n camera zitten klooien, kom er zelf echt niet uit. Heb jammergenoeg niemand in de omgeving of familie die kan helpen. Dus ik moet daar een bedrijf voor bellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:53

__Lauraa schreef:
Neonlight schreef:
Hoe heeft je oom de wifi op stal weten te krijgen?
Wij moeten binnenkort ook eens gaan proberen, hoewel ik stiekem hoop dat stalbaas nog van provider wisselt, hij had het er laatst wel over.

Onze router is in huis en hij heeft een of andere stekker in de stroom gedaan en die is verbonden met de router. In de stal een tweede van zo'n ding en daarin zit de wifiversterker. Op die manier is dat een soort tweede router waardoor daar goede wifi is.

Dat is geen wifiversterker maar een accesspoint, in combinatie met een homeplug. :) Wifiversterker kan niet van een homeplug af wifi uitzenden, daarvoor moet je echt een accesspoint hebben.
Deze constructie hebben wij nu ook voor thuis achter in de schuur, en wilden dat ook op stal inderdaad gaan proberen (maar weten niet of het met de fases wel gaat voor de homeplug).
Anders proberen we inderdaad ook via een wifiversterker en een extra sterke ontvanger ons eigen wifi-signaal op stal te krijgen, wij zitten zelf aan de overkant van de straat. Maar dan moeten we weer een laptop op stal gaan zetten om die aan de versterker te hangen, doen we liever niet.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:56

Bedankt allemaal vooor jullie reacties, de tijd zou dus geen probleem zijn. Wij hebben echter een twee paards trailer, dus het veulen zou niet kunnen drinken onderweg. Aan de ene kant staat dan de pony, andere kant onze merrie en het veulen moet dan in het voorste stuk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:04

Nikita haar veulen heeft het niet gehaald... |(
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Ik was zr niet bij..dus wat er gebeurd is zal ik nooit weten. |(

Gisterenavond was haar uier zo goed als helemaal weer weg,dus ik dacht dat er nog niks zou gebeuren en dat het toch nog voornamelijk zucht was..ze at ook gewoon en deed weer normaal dus ja..

Verdorie he ik ben zo verdrietig en boos... |(

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:13

Och pretty wat vreselijk! Wat zul jij verdrietig zijn, ik wens je heel heel veel sterkte!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:15

Hè bah pretty. Sterkte!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:23

Ah bah pretty, sterkte ermee

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:24

waarom hebben wij toch altijd pech? |(
Ik weet dat ik erbij moet zijn,maar dit..een uier die savonds quasi helemaal verdwenen was,en ze was geen maiden..ik had ergens wel een gevoel-vandaar mijn post eerder- ik moet gewoon meer op mijn gevoel afgaan en minder op wat anderen zeggen. Pffft...arme merrie ook...
Dit zal weer moeten teren,ik wen er nooit aan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:27

Ahh nee Pretty!!! Dat meen je niet... Je weet dus niet waardoor hij het niet heeft gehaald?

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:30

Ahhh pretty dat is heel erg verdrietig zeg!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:31

Ach jee nee toch! Heel veel sterkte voor jou en je merrie, wat erg. Maak jezelf alsjeblieft geen verwijten..

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:33

Pretty wat ontzettend verdrietig :-( heel veel sterkte.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:37

Rowan echt geen idee dus wat er gebeurd is. Haar uier was behoorlijk vol zaterdag en zondagmorgen,maar na het buitenspelen gisteren was die heel erg geslonken ineens. Ze was ook rustig,het enige teken wat ik zag en nog gezegd had tegen mijn vriend is dat ze stro van twee dagen oud begon te knabbelen in plaats van haar hooi. Ik had dus gewoon mijn gevoel en haar waarschuwingstekens moeten volgen. Voor de rest was het veulen gewoon af. Ik ga er zo heen,mijn vriend is diegene die haar zo vond vanmorgen. Ze zou al afscheid genomen hebben en wil erg graag naar buiten dus ik ga haar zo maar buitenlaten na de check.

Bah bah.. |(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:40

Hè bah pretty, wat ontzettend naar! Ik snap dat je er kapot van bent, zulke dingen kunnen ook niet wennen..
Heel veel sterkte!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:40

Maak jezelf inderdaad geen verwijten meid! Dit kan iedereen gebeuren.. Je weet ook niet wat er gebeurd is.. Misschien is het al in de buik gestorven, dan had je sowieso niks kunnen doen. Je bent altijd een van de mensen die het meeste oplet dus verwijt je zelf niks!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:51

Ach nee toch pretty! Wat ontzettend erg. Heel veel sterkte!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:54

Pretty wat verschrikkelijk.... :(
Heel veel sterkte :(:)

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:59

Ah pretty wat verschrikkelijk |(
Heel veel sterkte :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:04

ah wat erg :( sterkte

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:12

Pretty heel veel sterkte!
ook voor de merrie.
maar probeer je zelf niks te verwijten mischien is het veulen al in de buik overleden dan had je ook niks kunnen doen!
dikke knuffel voor jou en je merrie!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:13

Oh Pretty, dat zijn nachtmerries... Kijk je er zo lang naar uit en dan dit. Wat akelig. Sterkte!