Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Woogy schreef:Ik heb een mijlpaaltje bereikt vandaag. Nog 10 dagen te gaan tot de officiële uitgerekende datum
Vandaag eens uitgebreid naar de spa geweest met knappe Pony. Tiet en doos zijn mooi schoon, klaar voor de baby. Zes kilo haar eraf gepoetst en merkte dat ze wat fris uit haar ogen keek. Even aan de longe gedaan met het idee, laat haar lekker zelf uitzoeken wat ze wil...Dame ging een kwartier lang enorm hard rennen, gillen, rond springen helemaal blij!! Daarna viel ze wel bijna om van de vermoeiing maar dat mag
Zal zo even nieuwe dikke tumtum foto's plaatsen.
Wat is Nabelle toch knap zeg...lijkt wel grijze oogleden te hebben. Als ze bruin blijft is ze alsnog heel knap met haar sabino staartje
en dan op 300 dagen jeeej
hihi
Onze andere dame heeft een schoon doosje en af en toe wat tepelkruim dus dat valt mee. maar Pony is altijd vies en vellerig...bah
'
Rood of zwart...dikke kans voor Rood
Volgend jaar hopelijk twee knappe vossen met blessen
, maar ik hou van wit
Één van onze hengsten komt uit schimmel ouders en is toch echt een vos

Bedenk me net dat ik de camera nog in de auto heb liggen ennnn heb echt geen zin om naar buiten te gaan
ik maak mezelf geen illusies hahaf. ze wordt dit jaar gedekt door een vos (met splashed gen) die uit een vos x palo komt, en voor het jaar erop heb ik een vermoedelijke smokey black staan, dus die veulens krijgen als het goed is wel voor de helft kleur (genetisch dan) dus mss dat ik daar dan weer mee verder kan, maar kleur maakt me niet zoveel uit, dit type vind ik erg leuk in schimmelkleurtje hehe
) geen zwarte veulens gaf...maar eigenlijk moet ik zeggen dat ze alleen 100% zeker schimmel geven op dezelfde kleur, of dat homo of hetero is maakt dan niet meer uit. Ik zei het eerder verkeerd 
) is logisch. Een niet zwarte hengst heeft namelijk een grote kans op het agouti-gen. Agouti maakt van zwart bruin (en op vos toont het niet). Als de hengst dus agouti draagt, is de kans 50% (bij een heterozygote agouti) op een niet zwarte nakomeling en 100% (bij een homozygote agouti) op een niet zwarte nakomeling.

wist ik precies hoe die berekeningen in elkaar staken en kon ik elke kleurkans zo uitrekenen.. nu in zelfs peppie en kokki taal denk ik dat mijn veulen zwart, bruin, vos of schimmel word..