Inderdaad Dendro, en dat het komt is nog een mooie verrassing. Ben benieuwd naar het kleurtje! En het is leuk om weer buikenfoto's te zien en uierfoto's, zeker die stippeluiertjes zijn altijd leuk om te zien.
DendroFleur
Geplaatst: 16-06-11 23:39
Oh, zijn niet alle uiers gestippeld dan?? Was me niet eens opgevallen . Het is inderdaad een welkome verrassing. Nu hopen dat alles goed gaat. Maar ik zie dat het normaal is dat ze alleen nog theezakjes heeft hangen.
kannie
Geplaatst: 16-06-11 23:46
even foto's gemaakt vanavond van pandorette (bij ons heet ze eigenlijk altijd paddo ) vandaag dus eindelijk 300 dagen: eehm..niet gepoetst en het had flink geregend...: en tot slot, de uiers, beginnen langzaam een beetje te vullen:
ja ok, maar het is ook haar 4e veulen, dat scheelt natuurlijk...maar moet zeggen dat ze ook wel heel erg dik is hoor. in het echt ziet ze er nog veel kollosaler uit..pfff wat daar uit moet komen???
Snoevie
Geplaatst: 17-06-11 06:54
goedemorgen meiden! Pando heeft een aardige buik al!
Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht
Pauk
Geplaatst: 17-06-11 15:12
Geen veulens meer? Sommige schieten echt niet op!
Hier een grote verrassing! Pauk bleek toch drachtig te zijn.. De Cyste die we gevonden hadden bleek toch echt een vruchtje te zijn.. (Geen idee of ik het al gemeld had) Alonna is afgelopen dinsdag ook drachtig gescand en dat zet de teller op 3 en op naar volgend jaar!
Hier zoals beloofd een update van buik en uier enzo:
8-6 (333 dagen dracht) nog steeds geen uier 14-6 (339 dagen dracht) heee! a-cupje? vandaag (342 dagen dracht) geen spikkeltepels, maar ach er zitten wel kleine stipjes op (komt door mijn gebrek aan fotokunst)
Muts vandaag, lubbert steeds verder uit
dikbuik: Het zwart aan de zijkanten kleedt af, in real-life lijkt ze veel dikker! Let op het kauwtje dat net nog op de foto wilde Van opzij lijkt ze helemaal niet dik, wel een mooie puntbuik nu en een echt hollands plaatje... molen op de achtergrond en koe in de wei
Ik kwam er achter dat mijn opa gefokt heeft met de welsh bolgoed automation indertijd.. We hebben de foto's en zo hier.. en zo kwamen we erop.. Dat was echt heeeeell erg vroeger
haboshof
Geplaatst: 17-06-11 19:58
Mijn merrietje heeft ook nog steeds niks. Ik kreeg haar in november, misschien drachtig. Gescand in december en ja, duidelijk een veulentje te zien op het scherm, nou ja ,twee oogjes en een hoofd, verder was het niet heel duidelijk. Ze had bij een schouw/(ex dek-)hengst van dik in de 20 gelopen. Hij kon het dus nog steeds. Alleen weten we absoluut niet wanneer het kan komen. Ze liep vanaf mei tot september bij hem in het land.Theoretisch kon er vanaf april al een veulentje komen. Helaas tot nu toe nog niks. Ze is wel heel dik, maar de uier stelt nog niks voor. Twee flapjes zijn het. Ze is maar 83 cm hoog en ik heb geprobeerd een fotootje te maken, maar ik zag alleen maar haar en geen uier Vanaf vorige week, vond ik toch dat het uier echt aan het groeien was, maar 'savonds is het weer leeg. Ik had me al eerder een keertje hier gemeld, maar aangezien de dame nog niks bijzonders liet zien, heb ik niet regelmatig meegepraat. Ik denk dat het nu toch niet zo heel erg lang meer gaat duren, maar zeker weet ik het niet. Dit is ze nu:
Ze heeft ontzettend last van jeuk. Ze wil het liefst dat ik bij haar blijf staan borstelen. Lipje omhoog.En wat ik ook gek vind, is dat ze verhaart was en mooi glad en nu eigenlijk al weer dik in het haar zit. Hormonen? Hopelijk gooit ze haar veulen er nu snel uit. Ik heb van de vorige eigenaar gehoort dat het bij een eerdere bevalling fout is gegaan, dus dit wordt wel heel spannend.
Habos, misschien zijn we straks wel gelijk aan de beurt.
Diane65
Geplaatst: 17-06-11 22:31
Binnenkort komt er wel weer een nieuw topic over Gilly-Gail.
Foto's van vandaag (leeftijd twee maanden en 4 dagen):
Zie hierboven iets over een merrietje met onbekende dekdatum. Dat lijkt me heel frustrerend, want wanneer met je dan gaan waken. Goed in de gaten houden maar. Nog een merrie die ineens hard veranderd, spannend. Nog even en dan kunnen jullie ook van de veulentjes gaan genieten.