[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:34

Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's!

Ik heb vandaag mijn veulie verkocht aan een bokker :) Heb er een goed gevoel over en natuurlijk blijft ze nog lekker een tijd bij mamma!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:39

jennyk schreef:
fantst: de ba weer terug eind van de week! Dat zal balen zijn als ze dan het veulen nog niet heeft zeg! Je kunt het niet regelen dat je hem nog wat langer mag houden?

Helaas niet, degene van wie ik dat de BA leen heeft hem dan uitgeleend aan een ander ik kwam er zeg maar tussendoor. Die andere leent de BA altijd van hun dus kan hem niet langer houden. Of dat paard moet geheel onverwacht deze week vast een veulen krijgen :+ . Beter nog Yew moet deze week gewoon een veulen krijgen :D

jufmim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:39

porva gaat spannend doen!!!Succes.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:40

Jeanine84 schreef:
Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's!

Ik heb vandaag mijn veulie verkocht aan een bokker :) Heb er een goed gevoel over en natuurlijk blijft ze nog lekker een tijd bij mamma!

oo fijn zeg!! kan je dr blijven volgen! :) wie is de gelukkige? iemand uit dit topic of niet? :P

Vanessa gefeliciteerd! :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:40

quintus: Wat laat ze je schrikken zo midden op de dag!

jeanine: Fijn dat je alvast een goed plekje voor haar hebt gevonden! En een bokker, dus kun je haar blijven volgen!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:41

Fantast schreef:
jennyk schreef:
fantst: de ba weer terug eind van de week! Dat zal balen zijn als ze dan het veulen nog niet heeft zeg! Je kunt het niet regelen dat je hem nog wat langer mag houden?

Helaas niet, degene van wie ik dat de BA leen heeft hem dan uitgeleend aan een ander ik kwam er zeg maar tussendoor. Die andere leent de BA altijd van hun dus kan hem niet langer houden. Of dat paard moet geheel onverwacht deze week vast een veulen krijgen :+ . Beter nog Yew moet deze week gewoon een veulen krijgen :D

Probeer anders nog 1 te huren.......misschein bij divoza ofzo??? Niet geschoten altijd mis. Ik zou niet weten wat ik zonder dat ding moest.....;-)

Juffmin: zou je denken dat ze begint???

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:42

quintus: misschien was veulen aan het proefdraaien?

jeanine: fijn!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:42

Nicole288 schreef:
quintus: Wat laat ze je schrikken zo midden op de dag!

Nou!! niet zo'n beetje ook! (wel grappig, ik zat daar bij het land met de vouwen nog in mijn gezicht van het slapen..........)

Als ze nu weer droog en afgekoeld is, zou ik idd denken aan voorweeen of proefdraaien ofzo.........zal ik nog even slapen of niet.....(*kan nog wel een week duren zegt ze tegen zichzelf*)
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 13-04-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:43

nameless was op slag verliefd en veulie net zo! Ze kroop zo wat bij dr op schoot :) enn ze woont hier ook nog eens in de buurt :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:48

quintus: Proefdraaien dan kan het idd nog net zo goed een week duren (hoeft niet ;) ) slaap gewoon nog even joh, als het nu gestopt is zal ze echt niet binnen nu en een uur veulenen

Hier kreeg ik vanochtend om half elf alarm en dat heeft ze al eerder gedaan, dan even gaan liggen (snachts doet ze het niet).
Terwijl ze nog iedere keer tussen 11 en 1 snachts bevallen is.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:49

quintusgl ik heb geen idee, ik denk dat je best kan gaan slapen, je hebt je BA toch!!!Voor het zelfde geld duurt het idd nog een week en ben je helemaal kapot, heb je ook niks aan :) (zeg ik heel makkelijk nu de kleine 3 dagen oud is haha)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:50

_/-\o_ nicole en juffmin.......Dan ga ik nog maar even :Z (als dat lukt na zoveel adrenaline in je lijf ;-))

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:52

aaaach super jeanine!! *D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:08

Nathalie, gefeliciteerd!
Amandake, jij ook gefeliciteerd met de kittens, zijn ze er nu allemaal uit?
Hannanas, geen verkeerd nieuws, maar het blijft toch lastig en ik snap dat je wel een beetje in dubio zal zitten. Al die weken wachten is ook weer zenuwslopend.

Hier geen verandering bij Neon, linkeruier is nog steeds slap theezakkie.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:09

Quintus ik ben inderdaad bezig met een ander alarm, vind het erg makkelijk, maar hoop eigenlijk dat ik die niet meer nodig ben!!
Ben de laatste week ook erg aan het stressen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:16

quintusgl : hier zijn de uiers ook van vrij in het begin af aan keihard. Kneedbaar durf ik me niet aan te wagen, ik zie al hoeven dreigen als ik mijn vingertop erop leg om te voelen, en als ik erin duw dan vliegen die hoeven in het rond :=

En geen punt joh dat je wat angstig of onzeker of onrustig bent. Zijn we allemaal, het is toch wel je merrie die in een bepaald 'gevaar' is, en dan is het altijd fijn als alles goed is verlopen, en meestal verloopt alles ook gewoon goed.

Gefeliciteerd Vanessa! Wat voor ras is de vader, arab dan ofzo? Vanwege die naam?

Nicole : wat voor ras is Pona eigenlijk? Heb even je profiel gesjekt, maar zie haar daar niet staan? Bij haar valt me die typisch gekleurde uier altijd zo op aan de buik-kant.

Sneu Sandravm...

Ben wat dat betreft toch hartstikke blij dat die van mij lekker aan huis staan, en er dus niemand die beesten voert behalve mij eigen familie. En ok, in het seizoen wat vrachtwagen-chauffeurs als die aardappelen of uien komen laden :D Dat moeten ze vaak op de betonplaat naast de paddock doen, dus dan zien ze die paarden koekeloeren, en dan plukken ze wat gras en geven ze dat aan de paarden die al flikflooiend staan te schooien _O- :D Heb daar ook nooit problemen mee :)

Spannend Joto, beiden het einde in zicht!

Dewi maakt het spannend vind ik. Harsjes zijn groter, linkse tiet is bijna net zo groot als de rechtse. Eerst duidelijk verschil. Daarnet een half uurtje mals gras laten eten, terwijl ik de vlechten uithaalde en opnieuw invlocht. Ze had het warm... :(:) Ik denk vannacht, maargoed, dat dacht ik gisternacht ook... :')

Ik was trouwens het afgelopen weekend weg geweest voor de nacht (van zat op zon). Had m'n pa de ontvanger op hun slaapkamer gezet. Was hij om half 4 uit zichzelf, zonder wekker, wakker geworden en gaan kijken. Kon ie zien dat Aman plat lag te pitten en Dewi erboven te waken. Toch lief :) Scheelt trouwens wel hoor. Ik doe de nachtelijke waak-beurten, en hij die 's ochtends vroeg (uur of 5-6), vanuit hun kamer heb je nl zicht op de paddock. Dus Dewi staat vaak bij het hek te wachten op voer, en dan kijkt ie hoe dik de buik nog is _O- Hij hoeft het bed niet eens uit om het gordijn open te schuiven :D

Hoe doet de rest dat hier eigenlijk? Waken jullie als enige of bij toerbeurt of samen of?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:23

Maya, ik zeg ook al vanaf vrijdag vannacht komt ie maar helaas. Ik waak niet echt, voor het slapen gaan kijk ik nog even op de cam en dan lekker slapen en hopen dat de BA afgaat :D, 's ochtends voor het werk rijd ik langs na het werk en 's avonds nog een keer, stal ligt op de route

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:24

Maya, nog geen veulen dus. Maar wel een zorgzame Dewi. Is ze nog zo zorgzaam voor Aman als het veulen er is?
En je hebt het goed geregeld met je vader!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:25

Ik moet nog zien hoe ik dat ga doen. Farita heeft geen BA of cam, dus moeten echt ouderwets waken. Helaas is de eigenaresse straks 2 week weg:| tot 4 mei. volgens de hengstenboer is Farita 8 mei uitgerekend (ik kom zelf dus op 15 mei? maarja, waken zal dus beginnen als Else nog in italie zit! moet echt nog ff bedenken hoe ik dat aan ga pakken...

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:27

pfff had nogal wat bij te lezen...ben de helft ook al weer vergeten :+

In ieder geval iedereen met een nieuw veullie gefeliciteerd *\o/*

Las ook wat slecht nieuws...een veulen en een merrie overleden
Heel veel sterkte hiermee

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:31

@maya: hier hoef ik nog niet te waken, maar anders doe ik het altijd om de beurt met mijn moeder. zij 's avonds laat en nog keert midden in de nacht, ik ook nog een keer 's nachts en 's morgens vroeg... als het er echt aan komt dan doen we het ieder uur en dan om de beurt eruit... (alleen als ze kegelt dan en dat is tot nu toe nog maar 1 nacht geweest, andere keer was het 's avonds)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:32

Dewi is nu al behoorlijk pittig. Aman is soms een beetje lomp en geeft Dewi dan een por richting dr buik, maar als ze dan per ongeluk de uier raakt, dan maakt Dewi toch wel héél erg duidelijk dat dat geen goed plan was := Normaal gezien is Aman de wat dominantere, maar nu Dewi aan het eind van de dracht zit (laatste 2 maand ongeveer) is zij nu de baas. Dewi hoeft dan alleen maar te kijken, of Aman taait het dan al af.

Als het veulen er is, dan houd ik ze ongeveer een week uit elkaar. Dewi durft dan gerust een ieder uit de buurt te meppen bij het veulen. Zelf ga ik ook altijd eerst alleen de stal in, doe het halster om, en dan mag de rest kijken.

Ik gebruik trouwens geen BA.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:43

Maya: Poon is een kwpn :) Dat kleurtje is idd wel apart, hoort gewoon bij haar.

Ik heb nu een BA, dus ga kijken als hij af gaat (zou gaan, want ze is braaf tot nu toe, roept me alleen sochtends of als ik s avonds nog op ben), andere jaren was het ieder uur/anderhalf uur het bed uit en de wei in op zoek naar de merrie. Dit met de BA is veel rustiger voor ze. Ik doe en deed dit trouwens altijd alleen en voor drie merries per seizoen. Als het veulen er is bel ik de eigenaar die dan s avonds meteen of als het snachts is de andere ochtend komt kijken.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-04-09 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:43

Bertus kan hier 's nachts waken, terwijl ik 's morgens weer vroeg uit m'n bed kom. :) Wij hebben ook geen BA en (nog) geen cam.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:46

Hier hebben de merries trouwens overdag geen BA om, want hij heeft maar een bepaald bereik, dus als het donker is staan ze in een afgezette cirkel waar de AB het doet en overdag grazen ze in de rest van de wei