Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:41

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties op Avenue.
Ze wordt idd met de dag eigenwijzer. Ook al is ze niet van mij, ik geniet met volle teugen van haar! Die oortjes heeft ze van Lio. Het zal nog wel meer in proportie komen als haar lijfje ook wat groter wordt... Ben benieuwd!

Nog steeds geen kleine Siena?

Ro doet er dit keer ook wel erg lang over, Mer!

MissSol, oei wat een nare ervaring voor je. Het gebeurt niet vaak op die manier, dus vrees er niet te veel voor bij je eigen merrie. Ach gut

Wat een mooie foto Faniek. Ik ga zo even naar Luna kijken in je topic!

Succes allemaal vanavond en vannacht!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:42

Tinne schreef:
Is Fnanne "al" 18? Zou ik haar niet geven!

@ Tinne: Haha! Fnanne is geen 18 hoor Knipoog Fanja wel Clown
@ MissSol: de dierenarts die ik heb heeft vorig jaar een keizersnede uitgevoerd bij een merrie, daar is alles goed gegaan, gelukkig. Ik kan me voorstellen dat de angst je wel even om het hart slaat als je dat meemaakt... Ach gut Al nieuws over de merrie?
@ Elady: zeer herkenbaar: "... lopen gaat langzaam, heel langzaam..." Dat doet Fanja ook Haha! Tenzij er iets is waardoor ze een "reden" heeft om harder te gaan...
@ Faniek: prachtige reportage, je ziet Luna het bijna denken Haha!
En watbetreft de "voor en na" foto... De foto's voorafgaande aan het stappen waren niet scherp! Boos!
@ Merilyn: veel succes!
Maargoed, ik heb er wel weer een paar geschoten... Bloos

Afbeelding
Afbeelding
Fanja, alias: "de peer." Haha!

Afbeelding
Zo ziet de uier eruit nadat we gestapt hebben. Voor die tijd is de "naad" naar de achterbenen toe ook gevuld. Maar het zakt nog mooi weg.
Afbeelding
En... Ik kon me niet langer inhouden:
Afbeelding
Een halstertje voor Fanja jr.

Gelukkig is ze weer over haar 'entings-dipje' heen. Het vochtzakje is totaal verdwenen en bewegen gaat haar weer makkelijk af. Knipoog

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:48

Ik zal morgen eens foto's maken van de uiers dan Lachen. Straks gaat mijn vriend nog ff checken bij haar...
Ik had nml wel het idee dat de afgelopen 2 dagen de uiers voor het stappen voller waren dan eerst. (Ze waren al wel meer dan normaal, maar nu waren ze echt mooi rond).

Miss Sol. Hoe is het nu met dat paardje bij jou op stal?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:00

Dat halstertje heb ik ook !
Zo schattig Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:04

Herkenbaar halstertje, alleen de mijne is van een ander merk. Alleen pastte hij niet en moest ik alsnog een kleinere halen...!

Miss Sol, enge situatie! Hoe gaat het nu met de merrie?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:04

Ik heb ook al een halstertje klaar liggen, gekregen van Daisy! Lachen Bij mij is ie wel iets anders, maar heb er al meerdere van gezien hierzo Tong uitsteken. En het hangt op mn kamer en elke keer als ik het vast heb, dan denk ik: ahhhh, liefff!! Haha!

Fnanne: owh ja Bloos! .. Fanja bedoelde ik natuurlijk Clown Gestoord . hihi.. Maar mooie foto's heb je weer, ik begin echt fan van haar te worden! Ik vind haar echt zo stoer met die 3 witte benen en die groooooooooote buik *LOL*.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:18

@ Tinne: YEAH!! Een Fanja-fan Haha!
Gaaf he? Heb het halstertje hier nu thuis liggen, het idee dat daar straks... Party!! Hyper! Nagelbijten / Gniffelen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:24

@fnanne: ik vind het ook een hele gave merrie! Haha! Vooral dat koppie Lovers en dat halstertje is ook erg stoer!! Kwijl

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:26

Die van Sanne is natuurlijk mega speciaal! Haha! Hihihi...het is wel een fijn halstertje, ideale sluiting, zelfs een shetlanderbaby past hem! Haha!

Afbeelding

vorig jaar was dit lieve hummeltje pas 4 dagen oud! Lovers

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:28

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:28

Ach gossie wat een lieffie!! Heb ik toch het verkeerde halster gekocht...! Haha!

Oe Aniek, foto's, ben benieuwd Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:29

Jaaa!! Haha, ah.. kijk nou! Ivanka jr. en Kiki hebben hetzelfde halstertje Lovers Haha!, raar zeg.. straks plaats ik een foto van een liggend veulentje met exact DAT halstertje aan, maar dan is het kiki niet dan is het Ivanka jr Haha!.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:55

@ Missol: hoe is het afgelopen met die merrie met de keizersnede...eng zeg!
@ Myrdal: het klopt wat je zegt dat je misschien drie weken later er nog ligt (ervaringsdeskundige Knipoog ) . Maar aan de andere kant loop je wel veel meer kans het te missen. Je kunt ook midden in de nacht een keer gaan kijken en dan om 6 uur weer. Maar dan slaap je ook niet lekker. Ik slaap zelf nu heel lekker op stal, voelt heel veilig dat ik de hele tijd bij d'r ben
@ Fnanne: dat halstertje krijgt Siena jr. ook om, heb ze gekregen van m'n instructrice! Haha! Heb ook nog een groene variant, ander merk

Update Siena: ze is de hele dag erg sloom geweest. Aan de uier en vulva was niets te zien. Staart kon niet meer zo ver omhoog.
Ik heb de laatste dagen wel foto's gemaakt, maar kan ze thuis niet uploaden, maar alleen bij m'n vriend. Daar ga ik dit weekend naartoe. Dus dan zullen ws de foto's komen. Ik ga nu weer naar Siena!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:08

Ik heb net de stalhouder even gebeld over de merrie. Het veulen is er dood uitgekomen door keizersnede. Al had het geleefd dan had het geen enkele kans gehad want het was misvormd. Het halsje was misvormt en het hoofd was scheef. Brr vind het zo sneu voor de merrie die had het echt niet makkelijk. Met haar gaat het naar omstandigheden goed, ze staat op de kliniek in de herstelbox.
Brr dacht ik eindelijk bevalling te zien heb je dit... Naja ik ga er nog steeds maar van uit dat het met me eigen merrie goed zal gaan. De stalhouders fokken al jaren en hebben nog nooit zoiets megemaakt...

gr. dor

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:09

Wat vreselijk MissSoll Huilen
Hopelijk herstelt de merrie snel.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:10

Bah missol, wat erg! Ach gut

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:20

Hier nog zo iemand die het veulen er wel uit kan kijken. Het spannende hier is ook nog dat ik niet weet wanneer ze gedekt is. Dat maakt het weer even extra moeilijk.
Die uiers zien er al 5 weken zo uit dus niks nieuws en het buikje groeit rustig door. Dit wordt haar eerste veulentje.

Afbeelding
Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:28

Bah Dor wat vervelend! Is wel ff een domper, vooral omdat je zelf al zo in de buurt komt natuurlijk. Kop op, het komt wel goed! Soleda krijgt gewoon een mooi gezond veulen! Hopenlijk knapt de merrie vlug weer op!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:29

Een Ginger-update is niet echt nodig, ze is nog hetzelfde als zaterdag. Buik is bol, maar vooral rond, hangt nog niet echt. Pony was vandaag ook niet zo shago als zaterdag.
Hier wat (onduidelijke) foto's:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:57

Bah MisSol!! Zoiets hoop je toch nooit mee te maken!! Meestal gaat het wel goed de bevalling, dus je moet er van uitgaan dat dat bij jouw merrie ook zo is! Anders wordt je ook gek!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:25

ANNE(tje)
je bent deze foto vergeten:
Afbeelding

Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:40

Vandaag Forpreza en Quirina lekker in het zonnetje gelopen! Er zijn een paar mooie foto's van! Dus neem maar eens een kijkje Haha! Ja

Forpreza di Quiquanta!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:40

@ MissSol
Wat naar.. maar jou merrie krijgt gewoon een gezond mooi veulen Ja dat weet ik zeker!

@ Annetje
Je vergeet de leukste foto natuurlijk weer he Haha!

@ Max
Lastig he zonder uitgerekende datum.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:43

Jeetje wat een vervelend verhaal van die merrie. Ik kan me voorstellen dat je dan even schrikt. Gelukkig gebeurd het niet vaak.

Mijn merrie gaat vanacht helemaal niks doen. Haar uier is niets groter geworden. Voor de rest lijkt ze helemaal klaar behalve haar uier groeit bijna niet. Frustrerend is dat. Je wilt hem wel vol kijken.
We zitten nu op 338 dagen dracht. Ach eigenlijk mag ik niet klagen. Zoverovertijd is ze nog niet. Dus ik hoop maar dat ze ons niet langer in spanning blijft houden.

Voor de rest:heel veel succes met jullie merrie's. Hopelijk doen jullie merrie's meer dan de mijne.
We verwachten uiteraard weer veulentjes morgenvroeg.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:02

Missol: jeetje wat rot kan me voorstellen dat je er de kriebels van krijgt heb ik ook als ik dit lees hopelijk knapt de merrie goed op!!

Sjen: nog niks dus dat duurt zeg!!!

Heb me wat betreft halstertjes nog kunnen bedwingen maar waar ik nu op stal sta is al een veulentje en wilde jullie toch even mee laten genieten van deze mooie dame nu 2 weekjes jong (zelfde dame die afgelopen zondag in de sloot lag).

Afbeelding
Afbeelding

Vind het echt een knap veulentje Lovers