[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:42

Knolserder: wat jammer dat Roosje niet meer drachtig is. Lekker aan de slag met Bientje en hopen dat Bambi er goed doorkomt. Hoe groot is ze? Meende een maat van 76 cm te herinneren, maar weet niet of dat over Bambi ging.

Rowan: wat een mooierd is ze toch! Lijkt haast gewoon een grote maat paard op je foto's.

Fotsy en Angelpam: gestage vorderingen

Laylah: dat ziet er naar mij geringe ervaring, heel normaal uit. Niets overhaast

Dank iedereen voor de complimenten over Bay. Hij blijft, tenzij er een heeeeeeeel goed bod komt. Zijn halfbroer Mash'isk(misschien kennen sommige van jullie mijn dwarsligger nog die gedraaid moest voor hij eruit kon) is nu van mijn ex en andere halfbroer Kaz'zar is geruind een jaar geleden. Gezien Priska (nog) geen merries heeft gegeven wil ik toch wel heel graag iets van haar overhouden. Als het dan dit knappe mannetje moet zijn, dan is het zo :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:44

Heb ik vorig jaar ook gedaan kijk ze nu nog wel eens terug
Gewoon leuk al die foto's terug kijken van vorig jaar

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:56

AppleSter schreef:
Leonie, Gefeliciteerd met je merrieveulen! Mooie bles, heeft ze al een naam?

Jeetje Siptje, ik hoopte voor je dat het door zou zetten, maar lees nu dat het toch nog wel even kan duren... Wordt vast een prachtveulen, na al dat lange wachten :j Wel een leuke happy kids foto! Lenthe is idd al aardig bezig aan haar uier, nog 5 dagen en dan is ze veilig... Haar vorige veulentjes waren beide vroeg, dus daar rekenen we een beetje op... Zul je zien dat ze ook doordraagt tot dag 342 of meer... 8)7

Wat een schattige veulentjes, dikker wordende buiken en vorderende uiers komen er voorbij!
Dustinlover, Isa is zo cute <3 En mooie kleur!
Woogy, mooie lieve foto van Bay. Mooi hoofdje en nek heeft hij! *\o/*
En Astrid, wat was Jaycee schattig als veulentje - en wat een mooie kleur!

Cubalibre, oehhh, die blik van Jill :D Duidelijk geen zin in die puberzoon, pubers zijn ook niet makkelijk, ik heb er ook een paar rondlopen hier en leef met haar mee :D

Milanlover, wat een droppie is pup Dakota! <3 Denk er ook Akita in te zien?

Laylah2002 Dank je wel! Lenthe is drachtig van El Maymoun, een champagne hengst met 87,5 % Arabisch bloed. We hopen op een bijzonder kleurtje!

Lovelyn, mooie buik al!

Knolselder, wat rot dat Roos niet meer drachtig is ;( ... Hoop dat het met Bambi goed gaat allemaal, ze heeft het nu in elk geval goed bij jou!

Tinkerbellz, fijn dat ze zo gastvrij zijn bij stal. Maar dat waken is wel slopend zeg, kan me voorstellen dat je wel weer toe bent aan een goede nachtrust in je eigen bed. Sterkte daar!

Jaaaaa ze blijft foppen :9
Nog 46 dagen en het is al aan Babs _O-
Ooh leuk veilige zone is altijd leuk hé , ja ik hoop op een prachtig veulen nu haha
:D

@woogy Bay is mega cute!!!

@leonie proficiat!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:02

Woogy, Bambi is 71cm.
Bientje doet het goed met het longewerk, dus daar gaan we nu dan ingestoord mee verder.

Ik ben even niet zo heel erg actief. Ben blijkbaar nogal bezig met namen verzinnen _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:06

Knolselder schreef:
Ik ben even niet zo heel erg actief. Ben blijkbaar nogal bezig met namen verzinnen _O-

Góed bezig ook nog :D

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:06

Knolselder schreef:
Woogy, Bambi is 71cm.
Bientje doet het goed met het longewerk, dus daar gaan we nu dan ingestoord mee verder.

Ik heb er nog nodig met de letter D hihi :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:14

Ik heb zelfs al namen voor combinaties die nooit gaan gebeuren, al is het maar om het simpele feit dat ik de dekking niet zou kunnen betalen _O-

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:17

Heel toevallig zit ik vandaag al de hele dag te broeden op namen beginnend met een O. Ik ben koerier dus had de hele dag te tijd maar tot op heden nog niks leuks bedacht. :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:23

Knolselder. Wat een rot nieuws! En extra spannend van Bambi, hopen dat alles goed gaat verlopen bij dit kleintje..

Leonie. Gefeliciteerd! Ik heb het denk ik gemist dat ze al zo ver was :')

Dustinlover. Ze is prachtig!

Woogy. Hij is knap!

Heel wat verschillende uiers voorbij zien komen.

Alle wakers vannacht succes!

Mijn meisje <3
https://www.instagram.com/p/Buo_5iFI724 ... 5ymaupwdae
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 05-03-19 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:24

Ilja_1997, pas wel op met de slaapstand... Vaak gaat hij bij de geboorte dan ook minder snel af. En is het veulen er al bijna of zelfs al. Vorig jaar ging die hier ook pas halverwege af, gelukkig waren we al op stal en stonden we er al bij toen het alarm af ging. Dus ik kies dit jaar toch voor meerdere slapeloze nachten en heen en weer gevlieg. Liever vaker voor niks dan te laat.

Fotsy, ah wat lief. De een waakt en blokkeert mooi de deur, terwijl de aanstaande mama even uitrust.

Evelien, ook al een mooi uier. Ik vermoed dat ze dit jaar eerder gaat zo aan de uier te zien.

DL, dan is Amber ook flink wat eerder gegaan. Maar ze heeft een prachte dochter op de wereld gezet!

Xpenny, die zijn leuk he? Ik heb de prince charming ook. Vorig jaar voor Rey gekocht. En ik heb een zwarte van equ-all die kan je van meerdere kanten makkelijk vast klippen. Ideaal voor als ze nog niet halstermak zijn. En ik heb drie weken terug een paarse gekocht voor geval ik dit jaar een merrietje krijg. Veulenhalsters kun je nooit genoeg hebben. :')

Cio, ik snap je helemaal. Het blijft spannend tot ze er veilig naast staan drinken, plassen en poepen. En dan maken deze zorgen plaats voor nieuwe zorgen... als ze maar heel blijven.

Am, ze is zooo leuk. <3
Kan niet wachten tot het eind juni is en ik haar halfzusje of broertje mag ontmoeten. :+:

Tinkerbellz en CP vol in spanning. Hopelijk melden ze zich snel. Vooral voor jou zou het fijn zijn tinkerbellz, kan je eindelijk je rust pakken en weer thuis bij je man slapen. Wel prettig dat ze op stal zo gastvrij zijn.

Oh en Siptje aan het kamperen. Brrrr koud hoor. :brr: Hopelijk duurt het voor jou ook niet lang meer.

Mooie pup, Kabayo!
Leuke pony ook. En betreft Zilver snap ik haar wel. Dit is ook niet mijn weer.

Applestar, lente is ook al lekker bezig met haar uier.

Cio, Haha ze heeft het echt niet op
Camera's he. Wel een mooi buikje!

Maris, dankjewel voor het delen van je lijstje met namen.

Vlinder is nog bescheiden Astrid. Maar aan de dagen te zien schiet het ook al aardig op tot ze safe zit.

Welkom Sjanien!
Al wat bekomen van de schrik? Ga je het veulen zelf houden? Of heb je daar nog niet over nagedacht?

Siptje, zo te zien heb jij een hele hoop helpende handjes op stal. Leuk hoor zo'n groep meiden.

Cubalibre, Ohoh Jill is het echt niet eens met haar nieuwe buurman. Ze zal wel denken daar gaat mijn rust met zo'n puber erbij. _O-

Sjanien, daar staat het antwoord al. Fijn dat de kleine wel gewenst is. Jammer dat je niet alles kunt houden he? Maar als de kleine net zo knap wordt als zijn/haar moeder moet er wel een fijn plekje voor te vinden zijn. :j

AM, wat fijn Esmeralda ook veilig!

DL, ze is echt super cute. Jammer dat het zo koud is voor haar. Maar goed opgelost met een dekentje en even kort eruit.

Milan_lover, ze ziet er goed uit. Zo op de foto te zien valt haar uier echt reuze mee. Mijn merrie is pas 221 dagen en heeft meer uier volgens mij. Wel heeft zij vorig jaar een veulen aan de voet gehad, dat maakt natuurlijk wel verschil.

Enchelina haar uier zondag.
Afbeelding
Afbeelding

Wat is Dakota knap! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Altijd gezellig een hond mee op stap naar de paarden.

Knolselder: _O-

AM, nummer 2 al van de nakomelingen van Formidable dit jaar. Hoeveel verwachten jullie? En betreft de kleur, ik wil wel graag een kleurtje. Al is een schimmel ook zeker welkom, maar heeft heel eerlijk niet de voorkeur hier....

Baudyh, dat schiet ook al op. Nog ruim een maand en Oscar heeft een speelmaatje.

Heerlijk die slapende stills uit de videobeelden!

Seven, he die reclame borden zijn bekend. Heeft Tim hem beleerd? Of Nicky? Fijn dat hij het zo goed oppakt.

Ohoh Tinkerbellz slaapt door alles heen. Hopelijk gaat ze nu straks vaart maken en mis je het niet. Sterkte nog even met het waken. :(:)

Op Leonie had ik vanmiddag al snel gereageerd in mijn pauze. Heb je al droogfoto's voor ons? O:)

Woogy, ik begrijp je helemaal. Hij is ook onwijs knap!

Astrid, wauw! Ze mag dan veel haar hebben, maar ze mag er zeker wezen. Knap veulen! Mooi uitgegroeid ook.

En Woogy had ook een beertje.

Knolselder, aaah nee. Wat vreselijk zuur dat Roos leeg is. :(:)
Oeh en het kleintje wel drachtig. Spannend. Hopelijk komt alles goed. Gelukkig past de natuur zich aan. Hier op de manege is ruim 14 jaar terug een a pony bevallen van een paard veulen. Veulen was bij de geboorte heel mooi klein en alles is goed gegaan, groeide eenmaal uit de merrie wel enorm hard. Uiteindelijk een mooie D pony geworden. Het was een ongelukje merrietje en hengst waren losgebroken. Maar het is wel een heel mooie ongelukje geworden. Hele leuke sportpony.

Nynkster haar pony heeft ook een mooi buikje en is begonnen aan het uier.

Met het zonnetje op haar vachtje is ze nog knapper DL. Ik snap wel dat je haar aan wilt houden. Ze groeit denk ik als een hele mooie pony uit. Ze zeggen altijd mooi als veulen, wordt als volwassen paard ook weer mooi.

Fotsy ook nog een maand tot ze veilig is.
Volgens mij krijgen we een veulenboom in april dames. :):)

Haha Knolselder vol aan de bak voor haar medebokkers. Je bent een topper! +:)+

Angelpam, erg he? Ik had dat maandag. Mijn namen op het lijstje vind ik het net niet, maar kan maar niks leukers verzinnen.

AM, wat een knuffel. <3
En verdorie wat is ze toch knap. Ga je haar houden?

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:25

Het is echt niet bij te houden hier! Na zoveel pagina's na 1 dag had ik minstens 3 veulens verwacht!

Leonie natuurlijk van harte gefeliciteerd met je knappe merrietje! Heeft ze al een naam?

Dustinlover, wat een onwijs mooi poppetje heb je toch gekregen!

Woogy, ook een prachtige foto van Bay! Hij heeft op die foto iets heel lieflijks (is dit een bestaand woord) over zich heen.

Knolselder, wat verdrietig van Roos. Zeker als je er zo laat achter komt. Maar toch een veulentje wat geboren mag worden bij jou. Hopelijk gaat alles goed. Ik kan me niet voorstelllen dat er straks een veulen van 40cm? naast loopt. Wat een ukkie moet dat worden!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:28

Over de grootte van de hengst ben ik niet zo ongerust (nuja wel een beetje. Maar er liep geen joekel rond). Maar bij de hele hele kleintjes kan wat teveel bot, iets te breed schoudertje of bekken al wel heel vervelend zijn.

Nuja. Ik moet het wat loslaten. Het zit erin het moet eruit :D Ik zal er gewoon alles aan proberen doen om erbij te zijn. En nog eens heeeeel goed inlezen ivm verkeerde liggingen en andere complicaties.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:34

Knolselder, meer kun je inderdaad niet doen. Hopelijk huppelt er straks een gezond kleintje naast en kan jij weer rustig ademhalen. Ze staat in iedergeval op de juiste plek bij de juiste mensen. Beter kan ze het niet treffen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:35

Jullie gaan zo hard :wow: lees wel altijd alles mee.

@Knolselder. Wat naar, zeker omdat het juist bij die merrie wel gepland was. Hopelijk gaat het met de andere wel goed... Ik blijf het super vinden wat je hebt gedaan voor die arme beestjes +:)+

@Dustinlover. Ze is echt zo mooi! En fijn dat ze eventjes van het zonnetje heeft kunnen genieten zonder deken.

Vind het wel mooi om al die uiers te zien. Kan ik een beetje vergelijken. Ik las ook dat iemand vroeg wanneer een maiden uier gaat aanmaken, maar volgens mij is daar geen touw aan vast te knopen?

@Alicelover ik heb hem nog niet in de slaapstand staan. Hij ging vandaag om 21u weer af, allebei de merries lagen languit te slapen en waren in diepe coma :') Na hoe lang gaat hij dan af wanneer hij in de slaapstand staat? Normaal na 7.6 seconden plat. Gaat hij dan pas af als ze 1/2x overeind komen en dan weer plat gaan?

Edit: met dat ik dit typ gaat hij weer af...

Hmmm denk voorweeën.. plat, hoofd omhoog, plat, hoofd omhoog en zwaar ademen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:43

Leonie, gefeliciteerd, je lange wachten eindelijk beloond met een mooi meisje. <3 *\o/*

Woogy, Bay is knap!

Astrid, bekende knapperd komt even voorbij. Zo herinner ik me haar niet, met een dikke vacht.

Knolselder, wat balen van Roos. En Bambi dus wel drachtig, jammer dat het niet andersom was.

DL, wat is het toch een moppie. <3

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:54

Ben op vakantie en probeer s avonds iig even bij te lezen maar dat valt niet mee! Leonie gefeliciteerd met je lieve merrie-veulentje, gaat alles goed?

Lees dat het voor veel nu echt begint te korten. Nog even volhouden allemaal voor het beste resultaat.
Hou je het nog vol Tinkerbellz?

Wel spannend Knolselder, bij zo'n minipaardje. Ik hoop met je op een goede afloop van de dracht.

Hij is echt stoer Woogy en een volgende dracht zit er niet meer in vrees ik? Dan wel fijn dat je zo'n knapperd als laatste hebt mogen krijgen.

DL jouw veulen is echt schattig!
En die van jou is een gewoon een heel knap ding AM!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:57

Siptje Ik heb er nog nodig met de letter D hihi :=[/quote]

De Mazzel!!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:59

Ik zal me maar eens gewoon benieuwen hoe klein een veulen uit een merrie van 71cm wel niet moet zijn, als ik de veulens van de minipaardjes al zo klein vond _O-

Balen van Roos inderdaad... maar het zij zo. Niets aan te doen, kan er maar beter vrede mee nemen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:59

Ilja_1997, op slaapstand gaat hij pas af als ze kort achter elkaar plat, niet plat gaan. Weet de tijd niet meer, maar als ze binnen een bepaalde tijd omhoog komen gaat hij af. Blijven ze in die tijd liggen schakelt hij uit. En gaat hij dus pas af als ze weer plat gaan en wel binnen die tijd omhoog komen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:01

Hier werkte die slaapstand vorig jaar heel goed. Weinig vals alarm en ging netjes af toen hij moest.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:01

alicelover schreef:
Ilja_1997, op slaapstand gaat hij pas af als ze kort achter elkaar plat, niet plat gaan. Weet de tijd niet meer, maar als ze binnen een bepaalde tijd omhoog komen gaat hij af. Blijven ze in die tijd liggen schakelt hij uit. En gaat hij dus pas af als ze weer plat gaan en wel binnen die tijd omhoog komen.

Dit deed ze dus net ook,maar waren denk ik voorweeën..?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:02

Zo respect alicelover. Beste bijlees post!

Verder zie ik veel uiers langs komen. De telling van nog zoveel dagen te gaan is weer anders als al zoveel dagen drachtig. Omschakeling ten top, ben slecht in rekenen hoor.
Wij zitten geloof k op 290 dus geen nieuwe foto's. Uiers zijn t zelfde als mn laatst geposte.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:04

Ilja. Spannend :):)

Dankjewel BusyMiss! Fijne vakantie nog!

Knolselder. Dat moet echt een inniminnie veulentje zijn!

Alicelover. Ik denk wel dat dit een blijvertje is :)) helaas moeten er ook keuzes gemaakt worden. Ik wil eerst de 3jarige onder het zadel, voordat deze de verkoop ingaan.
Ik ben ook erg benieuwd naar jouw kleine. We verwachten er dit jaar best een aantal.... super leuk en spannend allemaal :):)

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:12

Leonie, gefeliciteerd met je knappe merrieveulen!!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:40

Ik snap je volkomen. Mocht je haar zat worden kan je haar hier wel komen brengen. :P

Leuk dat Formidable zoveel gebruikt is afgelopen jaar. Weet jij al waar je oriana laat inschrijven? Kwpn of nrps?

Keuzes.... altijd lastig.
Maar goed je kan niet alles houden natuurlijk.