[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:30

Gisteren nog even dikke buiken foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:06

Gelukkig nieuwjaar allemaal :# :)F

Ice en Marije in de safe-zone. Het duurt niet lang meer of de eerste baby's dartelen door de stal *\%/*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:18

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Hopelijk een jaar vol mooie en gezonde veulentjes!! :)

Soannend dat de eerste veulens al niet lang meer op zich laten wachten.. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:53

Vreten jullie merries het hekwerk ook op? Lady heeft al bijna een paal door gevreten in de paddock. Heb alles nu ingesprayed met anti spray, ze trok wel een vies gezicht net. Hoop dat ze nu ophouden. Ze doen t ook allemaal. Is daar een reden voor?

Net zoals zand eten en likken. Doen ze ook zo.. Ik geef ze altijd zeewier zodat de mineralen worden aangevuld. Het holp lang maar inmiddels ook al niet meer.. Hebben jullie daar tips voor? Vind t maar niks

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:03

Allereerst; Gelukkig nieuwjaar allemaal, dat er maar heeeel veeeeel gezonde veulens geboren mogen worden :j

Kabayo schreef:
Vreten jullie merries het hekwerk ook op? Lady heeft al bijna een paal door gevreten in de paddock. Heb alles nu ingesprayed met anti spray, ze trok wel een vies gezicht net. Hoop dat ze nu ophouden. Ze doen t ook allemaal. Is daar een reden voor?

Net zoals zand eten en likken. Doen ze ook zo.. Ik geef ze altijd zeewier zodat de mineralen worden aangevuld. Het holp lang maar inmiddels ook al niet meer.. Hebben jullie daar tips voor? Vind t maar niks

Heb je een mineralen blok ? Een van mijn ruinen maakte toen ik hem kreeg gaten om bij de mineraal rijke grond te komen en ging daar van likken, en toen hij zijn mineralen blok kreeg is hij ermee gestopt. Maar met het opeten van hekwerk zou je eerder denken een gebrek aan vezels ?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:08

daisyjazz schreef:
Allereerst; Gelukkig nieuwjaar allemaal, dat er maar heeeel veeeeel gezonde veulens geboren mogen worden :j

Kabayo schreef:

Heb je een mineralen blok ? Een van mijn ruinen maakte toen ik hem kreeg gaten om bij de mineraal rijke grond te komen en ging daar van likken, en toen hij zijn mineralen blok kreeg is hij ermee gestopt. Maar met het opeten van hekwerk zou je eerder denken een gebrek aan vezels ?

Ze had altijd een liksteen, maar nu niet meer. Zal dinsdag direct een halen bij de welkoop!

De paarden met liksteen doen t trouwens ook

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:44

Hier was er ook een boom aan het aanvreten. Die hebben we wat droger en stengeliger hooi bij gegeven en toen was het weer klaar.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:08

Hier wel erg veel zand.. moedeloos kan ik daar van worden. Hekwerk blijven ze voor nu gelukkig nog af.

Mooie buik Silly!

Uier vordering hier;

Vorige week
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Dikke buik <3

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:10

Wat is ze toch knap <3
Uier veranderd ook best snel vind ik

Stengelig hooi eet lady ook. Nu net weer een mooi pak kuil geopend

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:38

Ze begint goed werk te maken van haar uier IceCrystal.

Hier geen hout-eter

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:13

Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Icecrystal.....kijk daar zit duidelijk vooruitgang in!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:42

Zooo dat begint een mooie uier te worden bij Ice !! Ik ben heel erg benieuwd wanneer het veulentje gaat komen :o

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:56

Ja hé? Ik word er helemaal zenuwachtig van :o

Bedankt Kabayo :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:36

O, wat leuk die vorderingen!

Hier eet de merrie geen hekwerk. Er is wel altijd liksteen en ruwvoer beschikbaar.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:45

Wat is her toch een gave merrie die ice!
Nu begint het wel echt te komen hè voor sommige!

Zag ook een mooie buik bij de merrie van silly!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:07

Happy new year allemaal!!! *\o/*

Silly wat een mooi buikje! :)

Icecrystal jeeeejjjj spannendddd *\o/* , benieuwd naar haar veulen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:51

gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/*

oh spannend, ice maakt echt vorderingen

mooie buikje hoor silly, duurt ook niet zo lang meer

wat een interessante site van de ph strips, weet de naam niet meer, maar mijn oprechte dank, heb ze ook besteld.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:03

Gelukkig nieuwjaar

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:05

Alie express, ik bestel er regelmatig, Is erg goedkoop, maar je moet wel geduld hebben.
Ze leveren ergens tussen 5 dagen en 12 weken :P

Dank je Fotsy,gaat inderdaad hard, volgende week zit ze op 9 maanden.
Ik heb mij trouwens verrekend besef ik mij net, ze is pas over 51 dagen veilig ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:21

Harmony is al mooi rond! Handig dat jij de teller onderin bijhoudt, dan hoef ik er maar een week bij op te tellen voor mijn dagen dat Lara nog moet; nog 78 dagen :+

Ice is serieus aan het werken *\o/* Ze staat er mooi voor en uier begint ook te komen.

Kabayo, gefeliciteerd met je aankoop. Heel wat anders dan de vorige merrie, maar persoonlijk denk ik dat je van deze merrie meer plezier gaat hebben.

Hier gelukkig ook geen houtknagers, maar wij hebben dan ook geen hout :+ Weide is afgezet met hoge prikpalen, omdat ik elke 14 dagen een nieuwe hectare uitzet voor de merries. Op stal hangt een zoutsteen en hebben ze onbeperkt ruwvoer. Alleen mijn twenter is een naarling :+ Vanmiddag was ik Luna aan het poetsen en had haar deken in de hoek gelegd. Toen ik hem wilde opdoen was hij weg -O- Overal gezocht, ik snapte er niets van. Bleek Dunja de deken in de stal te hebben gesleept en was er heerlijk mee aan het spelen, de draak }:) Ze staan bij ons op de deel in huis en haar stal is naast de keukendeur. Ze sleept ook met de deurmatten, doet het licht aan/uit en als ze de kans krijgt ook nog de keukendeur open, maar dat is haar nog niet gelukt ~~}>

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:27

Silly1972 schreef:
Alie express, ik bestel er regelmatig, Is erg goedkoop, maar je moet wel geduld hebben.

Klopt het dat je alleen met Card kunt betalen? Die heb ik helaas niet -O-
Als iemand nog van die strips gaat bestellen bij Ali Express dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard neem ik de kosten van verzenden e.d. voor mijn rekening!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:29

Ik heb de PH stripjes ook maar besteld haha is altijd handig om te hebben he :j Verder ga ik gewoon niet op die site kijken want ze hebben altijd te leuke dingen voor heel weinig geld O:)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:31

suffie schreef:
Silly1972 schreef:

Klopt het dat je alleen met Card kunt betalen? Die heb ik helaas niet -O-
Als iemand nog van die strips gaat bestellen bij Ali Express dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard neem ik de kosten van verzenden e.d. voor mijn rekening!

Dit probleem had ik ook, gewoon later nog een keer proberen want het kan ook met Ideal ! Vanmiddag kom ik ook alleen met Card betalen en nu net ook met Ideal ! Ik had er al vaker besteld en toen ook gewoon met Ideal dus vond het al zo raar, maar dat is denk ik een storing ofzo.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:32

Bedankt voor je antwoord, dan probeer ik het gewoon nog een keer!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:41

Ik kende dat AliExpres ook nog niet, maar ontdekte inderdaad dat ze ook iDEAL hebben. Dus heb van beide maar zo'n pakketje besteld. Voor 1,20eu is dat het proberen waard. Merrie's moeten nog zo'n 111 dagen, dus moet lukken (en heb ook nog een setje).

Silly, mooi buikje heeft ze al!

Ice, daar begint nu schot in te komen!

Uier verschilt inderdaad erg per merrie. Lies begon vorig jaar al ruim op tijd met uier te krijgen. Wat uiteindelijk zo'n drie weken voor de geboorte bleek te zijn, dat ik ook echt dacht van; kan nu wel eens komen. Was ze ook wat onrustig, maar waarschijnlijk zo'n laatste draai van het veulen.
Daarna bleek de uier nog véél voller te kunnen. Roos deed het heel erg rustig aan, vlak voor de geboorte nog niet eens zoveel uier als dat Lies drie weken voor de geboorte had. Kwam er alleen bij toeval achter dat er ineens melk uit kwam, toen maar ph test gedaan, binnen 2 dagen zakte die en vervolgens was het veulen er ook :+
En ja, ph-strips zijn vorig jaar een goede indicatie geweest bij beide merrie's, dus absoluut blij mee!

Wel leuk dat de eerste ontwikkelingen nu ook beginnen! Heb zelf gisteren even start-foto's gemaakt al uitgangspunt. Maar uiteraard nog weinig op te zien.