Gefeliciteerd Azara!
Geen weer voor veulentjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarijeR schreef:Cymlys gefeliciteerd met de knappe kerel! Wilde bles hoor
Vulina gefeliciteerd! Die merrie heeft een werk gehad om al die stipjes erop te schilderen! En nog een merrietje ook.
ivy_power89 gefeliciteerd! Leuke verrassing
Ontworming haal ik hier gewoon bij de DA aan de balie op en dan zeg ik voor hoeveel kg en dan krijg ik dat zonder problemen mee. Overleg vaak wel ff welke werkzame stof maar alles staat bij hen ook in de computer en alle paarden ook dus dat is nooit een probleem. Mestonderzoek doe ik niet. Geen vertrouwen in en met zoveel jong spul ontworm ik sowieso standaard.
Ook altijd netjes logboek formulier mee.
Veulentjes worden hier vaak gedaan, de moeders ook tegelijk met de veulens.Tjinta schreef:Onze dierenarts geeft voor de veulens wel pyrantel (panacur). Nu lees ik dus hier dat dit middel op 10 dagen geen zin heeft?
Panacur is febendazol en prima voor jonge veulens.
Pyrantel geven ze hier ook pas vanaf 3 maanden maar liefst nog wat later.
Pretty, dat zijn aardige uiers!
Luna2006 gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Ben het trouwens wel met anderen eens dat als iemand een merrie zonder dekbon (dus vaak voor een lagere prijs) verkoopt en jij koopt de merrie later weer via iemand anders, dat je dan dus gewoon een niet betaalde dekking hebt en je imo ook gewoon dekgeld moet betalen als je het veulen wilt registreren.
Verkoper/hengstenhouder heeft niets met jou te maken maar met degene die de merrie van hem/haar kocht. En dat was zonder dekbon. Dat jij een drachtige merrie zonder dekbon koopt, is toch niet het probleem van de hengstenhouder?
En als jij zo op internet iemand te kijk zet, zou je van mij ook de boom in kunnen.
Overigens zou een stamboek dat zonder dekbon een veulen registreert ook flinke problemen met mij krijgen als hengstenhouder.
Die dekbon is er niet voor niets. En de dekking is dan dus ook niet geregistreerd bij het stamboek dus ik kan me niet voorstellen dat zij aan zoiets meewerken.
Luna2006 schreef:Ik ben altijd heel eerlijk in mijn paarden, zowel in aankoop, verkoop als dekkingen. En heb nu een super leuke merrie toevallig tegengekomen die gewoon past in mijn kudde. Jammer dat ze niet gewoon een regeling kan doen. Ik wil gerust 450 betalen voor een dekking naar een hengst van mijn keuze. Maar ze is nu al drachtig dus een goede regeling zou op zijn plaats zijn.
Noisy schreef:Wat ik ervan begrepen heb heeft de hengstenhouder een voorstel gedaan dat de dekking voor een sterk gereduceerd tarief (volgens zeggen minder dan de helft) gekocht kan worden. Dat vind ik wel schappelijk. Je hebt dan een veulen, met papier, voor half geld. Of je kiest ervoor om het niet te doen en alleen een paspoort bij het veulen te doen. Uiteindelijk verdien je er toch aan als je het veulen verkoopt, of het nou met of zonder papier is. Toch?